Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyn äiti-lapsikerhossa ja siellä on ihan sietämätöntä väkeä...

Vierailija
28.09.2006 |

...olen jo miettinyt, että mikä minuun on mennyt perhevapaiden aikana, kun tulee niin rumia ajatuksia toisista äideistä...

-useampi (ainakin kolme) äiti kommunikoi lapsilleen ainoastaan äkäisesti ja tuntuu kuin lapset olisivat vain pelkkänä riesana

-kummallinen tapa seurata lapsensa touhuja puuttumatta ja sitten kun jotain sattuu tempaistaan muksulta suunnilleen käsi sijoiltaan kauhean eläimellisen karjunnan säestyksellä ja lapsi lentää ilmojen halki parkuen aivan kauhuissaan (yksi tyttö ei selvästikään ymmärrä äitinsä viestintää ja kohtelu on tuota luokkaa)

-lapsia ei neuvota eikä ohjata missään asiassa

-kaiken lisäksi äitien omissakin käytöstavoissa on reilusti toivomisen varaa: tyhjänpäiväinen höpötys ei taukoa hetkeksikään vaikka ohjaaja aloittaa puheen ja jopa pyytää naisia kuuntelemaan, silti vaan jatkavat...miten ne lapset voivat oppiakaan käyttäytymään

Mistä löytäisin omanhenkisen kerhon, pitää varmaan perustaa oma ja pitää pääsykokeet kaikille sisään pyrkiville.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menin töihin. eihän sellaista ajanvietettä voinut harrastaa kun olioikeasti aika kummaa porukkaa siellä. töis on kivaa

Vierailija
2/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on mukavia ja fiksuja vanhempia ja ihania lapsia! Mellä on aina tosi mukavaa :)

Omalla asenteellasi ja käytökselläsi voit varmasti vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olen tavattoman onnellinen, että olen tutustunut toiseen äitiin jonka kanssa jutut ja ajatusmaailma käy tosi hyvin yksiin ja voidaan viettää hänen ja lapsensa kanssa päivisin aikaa.

Vierailija
4/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiteytettynä se, miksi en ko. kerhoissa minäkään viihdy.

Vierailija
5/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollasesta tulisi mulle paha mieli koko päiväksi, joten kerhoreissusta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Tulee jo siitä kun naapurin yh karjuu itkevälle 1-vuotiaalleen että nyt hiljaa.

Vierailija
6/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn monissakin kerhoissa ja olen tavannut siellä tosi mukavia ja fiksuja äitejä lapsineen. Suoraan sanottuna yksikin ap:n kertoma tapaus olisi oikea " sirkusfriikki" kerhoissa, joissa käyn. Siis missä oikeasti tuollaista porukkaa asuu...?!

Vierailija
7/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut sitten vieroittua " todellisuudesta" (luin juuri myös muiden kommentteja). Tuli kyllä tosi paha mieli pienten puolesta...

Vierailija
8/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kauhistuttaa jo ennakolta kaikki kerhot, ja mies on sanonut että mun on pakko ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä mukaan jonnekin missä esikoinen saa leikkiseuraa sitten kun olen äitiyslomalla (nyt raskaana).

argh masentaa. perusta ap oma kerho ja lähetä mulle kutsu pääsykokeeseen.

Vierailija
9/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kertaakaan vielä kuullut kenenkään tiuskivan tai äyskivän lapsilleen, yleinen tunnelma on rauhallinen, ja ihmiset ottavat paljon kontaktia toisiinsa ja myös kaikista lapsista pidetään huolta, jos äiti nyt sattuisi olemaan vaikka vessassa tai toisen lapsen perässä.

Eli ei kaikkialla ole tuollaista kuin ap kertoi, ei edes kaikissa lähiöissä : )

T: Yksi joka pelkäsi myös noita kerhoja.

Vierailija
10/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toisaalta on 500 000 euron omakotitaloja ja toisaalta muutama VTS:n vuokrakerrostalo ja kaikkea siltä väliltä.

Kerhossa on toki muutama kivakin äiti, mutta niiden muutaman karjuvan jalkoihin jää kaikki, keskustella ei voi. Ovat niin kovaäänisiä kurittomine lapsineen, että päätä särkee kerhon jälkeen. Niiden lasten takia on keljut fiilikset myös.

olen kuullut myös huhuja, että kivojakin kerhoja olisi. Tässä omalla alueella ei vain ole, koska nämä samat äidit kiertävät joka kerhossa...

Ap

Vierailija
11/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jännitti ihan vietävästi mennä sinne, mutta meidät otettiin uusina tosi kivasti vastaan niin ohjaajien kuin muiden äitienkin taholta. En ehkä ole mitään perinteistä kotiäitityyppiä, vaikka lähes kaksivuotiaaksi aionkin lapseni kotona hoitaa. Mutta ihania, aivan tavallisia ihmisiähän ne muutkin. Ja siellä uskaltaa ottaa puheeksi monta asiaa, joita en ikinä mainitsisi tällä palstalla.

Etsipä sinäkin toinen kerho. Kyllä niitä ihania löytyy. Meillä ilmeisesti muidenkin mielestä kiva kerho, kun osa käy siellä toisista kaupunginosista saakka (vaikka omakin kerho) ja jotkut jopa kuntarajojen yli.

Vierailija
12/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

By the way, ne ovat sivistyneen ihmisen tuntomerkkejä

Vierailija
13/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa vielä.

Koko kerhon ilmapiirin luulisi nimittäin vaikuttavan kaikkien käyttäytymiseen. Minä en ole lainkaan nähnyt tuollaisia vanhempia meidän kerhossamme.

Vierailija
14/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole törmännyt meidän kerhossa tuollaiseen. On kai selvää, että vanhempien käytös korreloi usein koulutustason/ammatin kanssa. Keskimäärin kuvaamasi kaltaista käytöstä varmaan löytyy useimmin lähiöistä tai ylipäänsä sieltä missä asuu enempi duunareita/työttömiä/kaupungin vuokra-asujia jne. Me asumme aika peruskeskiluokkaisessa kaupunginosassa, jossa en onneksi ole kuvaamasi kaltaista käytöstä nähnyt, en puistoissa enkä varsinkaan kerhoissa. Sivistyneet ihmiset eivät yleensä toimi noin.

Vierailija
15/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa vähän samalta kuin miehillä on inttijutut. Inttiin kun tulevat kanssa kaikki, joten löytyy eri persoonia, eri ammatteja, eri ääniä ja kaikkea laidasta laitaan. Joten ainakin muistan veljeni joskus sanoneen, että oli siellä aika idiootteja mielipiteitä joskus ilmassa.

Niin samahan se on kerhoissa, siellä käy ihmisiä laidasta laitaan (vaikka ei tietysti samalla tavalla kaikki, kuin intissä). Ja jos samaan kerhoon sattuu kaksi kovaäänistä kälättäjää, niin he pystyvät terrorisoimaan koko kerhon keskusteluilmapiirin. Ja parhaassa tapauksessa nappaavat vielä pari rajatapausta kälätyskuoroonsa.

Jotta ryhmä toimisi, siellä pitäisi olla joku tosi vahva persoona, joka saisi ne kälättäjät välillä pysymään vaitikin. Parhaassa tapauksessa sellainen hyvä vahva persoona saa luotua ympärilleen luontevan keskusteluilmapiirin, missä kaikki viihtyvät.

Joten ryhmän toimiminen ja viihtyvyys ovat aika lailla sattuman kantimissa, että millaisia persoonia sinne sattuu paikalle.

Vierailija
16/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten.

Siksi lopetin kerhoissa käymisen. Koin kerhossa käymisen stressaavana, kun oli 2 ja 4-vuotiaat vipeltäjät, joiden perässä piti koko ajan kerhossa juosta. Kun toinen teki yhtä, toinen teki toista. Toiset ympärillä pyörivät lapsukaiset vain pahensivat tilannetta.

Stressaantuneet äidit tarvitsisivat välillä lepoa, eikä kerhot sovellu siihen ollenkaan. Ei siinä paljon virkisty, kun koko ajan saa vahtia silmä kovana ja sitten jos vähän ote lipsuu saa heti murhaavia katseita toisilta äideiltä.

Minulle kerhot olivat lisästressi, jos lapset tappelee, niin tapelkoon kotona, Eikä kukaan ole katsomassa ja moittimassa, kun äiti pihisee kiukkua, eikä ole aina niin täydellinen, stressitön äiti, kuten ap. (mitä ilmeisimmin yhden lapsen äiti) on.

Kerhot sopiikin täydellisille äideille, ei tällaiselle välillä masentuneellekin, stresaantuneelle äidille, joka ei aina jaksa hymyillä.

Vierailija
17/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tervetuloa!

Vierailija
18/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulle kerhot olivat lisästressi, jos lapset tappelee, niin tapelkoon kotona, Eikä kukaan ole katsomassa ja moittimassa, kun äiti pihisee kiukkua, eikä ole aina niin täydellinen, stressitön äiti, kuten ap. (mitä ilmeisimmin yhden lapsen äiti) on.

Kerhot sopiikin täydellisille äideille, ei tällaiselle välillä masentuneellekin, stresaantuneelle äidille, joka ei aina jaksa hymyillä.

En ole ap, mutta aiemmin ketjuun kirjoittanut. Itse käyn kerhoissa 3 lapsen kanssa, enkä tosiaan karju/huuda/riuhdo lapsiani koskaan. Ei kerhoissa, tai muulloinkaan, tarvitse kulkea hymy huulilla non stop, mutta lapselle huutaminen/riuhtominen on kyllä aivan toinen ääripää. Tällä kirjoittajalla oli kyllä pointti, monen lapsen kanssa kerhoilu on tosiaan välillä stressaavaa, mutta ei se oikeuta ap:n kuvailemaan käytökseen lapsia kohtaan. Vaikka lapsia olisikin enemmän kuin yksi (vaikka tunnustan että yhden kanssa oli helpompaa ;)) ja vaikka olisivatkin riiviöitä.

Vierailija
19/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on muutama, ehkä neljä tai viisi äitiä, jotka haluaisimme keskustella kerhon vetäjän alustamista aiheista. Se vain on ihan mahdotonta. Nämä muutamat äidit ja heidän lapsensa huutavat koko ajan tai muuten juttelevat omiaan kovalla äänellä. Kerhossa on kuitenkin se idea, että ohjaaja alustaa keskustelun. Nämä muutamat rouvat eivät välitä hiukkaakaan vaan terrorisoivat käytöksellään koko kerhoa. Ohjaaja pyytää heitä välillä kuuntelemaan, mutta he eivät välitä/ole edes kuulevinaan. En itse miellä itseäni tiukkapipoiseksi, päinvastoin. Kuitenkin tällainen törppöys/sivistymättömyys saa minut nyt melkein raivostumaan.

Ap

Vierailija
20/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan myös kerhossa stressin. Lapseni ovat olleet vikkaita jo ihan syntymästään ja kerho ja väenpaljous vain pahentavat tilannetta. Kerhossa tuntuu lapsille tulevan ylipaljon ärsykkeitä ja käytös on villiä eli juostaan kuin mielipuolet ja puhetta ei oteta vastaan. Tulee tunne kuin lapsiani ei olisi mitenkään kasvatettu, vaan pellossa eletään.

Olen todennut, että pienemmät ryhmät ovat lapsilleni parempia, mutta perhekerhossa käy niin paljon väkeä, että siitä tulee vain liikaa stressiä äidille liikaa ärsykkeitä lapsille, joten parasta olla menemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä