Käyn äiti-lapsikerhossa ja siellä on ihan sietämätöntä väkeä...
...olen jo miettinyt, että mikä minuun on mennyt perhevapaiden aikana, kun tulee niin rumia ajatuksia toisista äideistä...
-useampi (ainakin kolme) äiti kommunikoi lapsilleen ainoastaan äkäisesti ja tuntuu kuin lapset olisivat vain pelkkänä riesana
-kummallinen tapa seurata lapsensa touhuja puuttumatta ja sitten kun jotain sattuu tempaistaan muksulta suunnilleen käsi sijoiltaan kauhean eläimellisen karjunnan säestyksellä ja lapsi lentää ilmojen halki parkuen aivan kauhuissaan (yksi tyttö ei selvästikään ymmärrä äitinsä viestintää ja kohtelu on tuota luokkaa)
-lapsia ei neuvota eikä ohjata missään asiassa
-kaiken lisäksi äitien omissakin käytöstavoissa on reilusti toivomisen varaa: tyhjänpäiväinen höpötys ei taukoa hetkeksikään vaikka ohjaaja aloittaa puheen ja jopa pyytää naisia kuuntelemaan, silti vaan jatkavat...miten ne lapset voivat oppiakaan käyttäytymään
Mistä löytäisin omanhenkisen kerhon, pitää varmaan perustaa oma ja pitää pääsykokeet kaikille sisään pyrkiville.
Kommentit (29)
Vierailija:
Meitä on muutama, ehkä neljä tai viisi äitiä, jotka haluaisimme keskustella kerhon vetäjän alustamista aiheista. Se vain on ihan mahdotonta. Nämä muutamat äidit ja heidän lapsensa huutavat koko ajan tai muuten juttelevat omiaan kovalla äänellä. Kerhossa on kuitenkin se idea, että ohjaaja alustaa keskustelun. Nämä muutamat rouvat eivät välitä hiukkaakaan vaan terrorisoivat käytöksellään koko kerhoa. Ohjaaja pyytää heitä välillä kuuntelemaan, mutta he eivät välitä/ole edes kuulevinaan. En itse miellä itseäni tiukkapipoiseksi, päinvastoin. Kuitenkin tällainen törppöys/sivistymättömyys saa minut nyt melkein raivostumaan.
Ap
ja lapset olisivat hiljaa sen aikaa, kun aikuiset juttelevat.
Ja, että oikein lapsetkin huutavat, mitenhän nämä lapset saisi vaiennettua. Jollakin teippisysteemillä ehkä?
Ettet vain olisi jonkun 3 kk. vanhan vauvan äiti, jonka lapsi vetää vaunuissa sikeitä sen aikaa, kun äiti käy perhekerhossa keskustelemassa tärkeistä perheaiheista, kuten miten hoitaa parisuhdetta synnytyksen jälkeen.
Keitä varten ne ap:n kerhot siis ovat? Lapsia varten siis ei ainakaan. Ovatko ne siis jotakin luentotilaisuuksia.
Tuollaisiin ap:n kerhoihin, ei kyllä meikäläisellä ja meikäläisen lapsilaumalla olisi mitään asiaa. He kun eivät osaa vaieta käskystä.
jos et pidä muista?
Minä olen ollut kohta neljä vuotta kotona, enkä ole kertaakaan käynyt missäään äiti-lapsi-piirissä.
Enkä oikeasti usko, edes ap:n kuvailemien äitien tai juuri kenenkään äidin käyttäytyvän lapsiaan kohtaan julkisesti sillä tavalla, että se voisi poikia kantelun lastensuojeluun.
En valitettavasti liioitellut yhtään vaan äidit käyttäytyvät juuri kuvaamallani tavalla. Heillä on ilmeisesti sellainen oma porukka, jossa on semmoiset tavat. Ap
Mutta luulen rivien välistä lukevani millaisia äitejä ap. tarkoitti. Sellaisia väsyneitä äitejä, jotka kovaäänisesti komentavat lapsiaan yrittäessään jotenkin pitää piuhat käsissään ja joilla muutenkaan ei näytä aina olevan lastenkasvatus hanskassa ja joiden lapset ovat kaikkea muuta kuin kiltisti leikkiviä pieniä enkeleitä.
Miksi juuri näiden äitien lapset ovat mahdottomia? Ei kenenkään muun. Ap
Omalla kohdallani sellainen komentelu johtui yksinkertaisesti, siitä, että olin väsynyt ja stressaantunut ja oikeasti olisin kaivannut kerholta jotakin lepotaukoa sen sijaan, että yritän tämänkin kerhoajan epätoivoisesti paimentaa lapsiani, jotka juoksevat lapsilaumassa sinne tänne joutuen välillä kinasteluun jonkun ventovieraan lapsen kanssa ja jonka äiti näyttää syvästi paheksuvalta, jos joku huonosti kasvatettu 2-4 vuotias tulee ottamaan lelun hänen ainokaisensa kädestä. Lasten paimentaminen on jo itsessään stressaavaa saati, että siitä joutuu kohtamaan sanatonta paheksuntaa niiden taholta joiden ainoat lapset vasta konttaavat.
Olen ison perheen äiti minäkin ja työskentelen erityislasten parissa, joten monenmoista olen nähnyt. Siksi olen niin tyrmistynyt nyt. En voi olla ajattelematta, että tuommoinen kohtelu muokkaa lasta tietynlaiseksi. Ap
Äidit voisivat olla ymmärtäväisempiä toisiaan kohtaan ja ymmärtää, että sellaisen tiuskinnan ja komentelun takana voi oikeasti olla se, että äiti on vain lopen uupunut ja kaipaisi edes hetken lepoa.
Pitäisikö minun siis ensi viikolla unohtaa yhteiset keskustelut ja ottaa näiden häiritsijöiden lapset omaan hoitooni? Alkaisivatko nämä naiset sitten käyttäytyä fiksusti ja mukavasti? Ap
Minusta olisi ollut ihanaa vain olla ja istua kahvikupin ääressä ja antaa lasten keskenään touhuta, eikä niin, että joutui koko ajan heidän perässään juoksemaan, ettei kukaan toinen äiti vain pahastu. Tämä stressi sitten johti siihen, että sen purki lapsille komenteluna ja perhekerhoista tuli niin rasittavia, että lopetin niissä käymisen kokonaan.
[/quote]
Se oli varmaan hyvä ratkaisu. Kerhossa on säännöt, joiden mukaan pitäisi käyttäytyä. En ymmärrä mitä nämä naiset kerhosta hakevat, koska kerhon varsinainen toiminta ei heitä kiinnosta vaan he ylimielisesti vesittävät toiminnan muiltakin. Ap
monenlaisella mallilla vedettyjä.
En nyt viitsi kommentoida tuota viimeistä viestiäsi, koska viestisi nro: 26 kertoi ihan tarpeeksi sinusta ja kirjoitinkin siihen tuon 31-vastineen.
En todellakaan voi ymmärtää kerhoja, joissa lasten metelöinti on häiriötekijä ja joissa luennoidaan ja odotetaan lasten olevan hiljaa ja suu supussa. Ehkä ne sopii joillekin vauvojen äideille mutta ei enää leikki-ikäisten äideille.
meno yltyy hurjaksi, kun tietyt lapset satuttavat toisia tahallaan. Kaatavat, purevat, lyövät, vetävät tukasta yms.
Vierailija:
31:lle. Meidän kerhossa on omaa toimintaa järjestetty lapsille ihan eri tiloissa, joten keskustelu onnistuisi, jos nämä muutamat äidit antaisivat siihen mahdollisuuden. Kerhoja on
monenlaisella mallilla vedettyjä.
Ja kerho onkin äitien jutustelutuokio ja lapsille on ohjattua toimintaa muualla. Juurihan sinä ap. avauksessa arvostelit, että kun nämä terroristivanhemmat ei yhtään ohjaa ja opasta lapsiaan. Et kyllä avauksessasi antanut yhtään ymmärtää millaisesta kerhosta on kyse. Olisit heti sanonut, että lapset ei saa olla siellä edes paikalla ja annoit myös ymmärtää, että itse olet aivan toisenlainen äiti ja parempi äiti, kun nämä häirikköäidit. Ota sinustakin selvää.
Vierailija:
Oletpas jääräpäinen! Kyllä lapset saavat touhuta ihan normaalisti ja äänekkäästi, koska heille on ihan omat leikkitilat. Lapsilla on mukavaa ko. kerhossa, kivat tädit jne. välillä
meno yltyy hurjaksi, kun tietyt lapset satuttavat toisia tahallaan. Kaatavat, purevat, lyövät, vetävät tukasta yms.
Et sinä avauksessasi antanut ymmärtää, että kerho on sellainen, jossa lapsille on omaa toimintaa, sen aikaa kun aikuiset juttelevat omiaan. Sen sijaan solvasit niitä vanhempia, jotka komentavat lapsiaan ja eivät osaa opastaa ja neuvoa heitä (toisin kuin sinä) ja annoit ymmärtää, että kerho on tyypillinen äiti-lapsi-kerho. Ne kerhot, joissa minä olen käynyt ovat aina olleet sellaisia, joissa käy äidit ja lapset. Tuo sinun kerhosi, jossa lapset voi jättää hoitoon, kuulostaakin ihan lepokodilta.
En todellakaan ota sinusta selvää.
Lilii: