Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni sai kuume-kouristuskohtauksen,minulle jäi tapahtuneesta trauma

Vierailija
30.07.2015 |

Hän sai siis jonkun kohtauksen eli alkoi vapista ihan hulluna, meni punaiseksi ja hikoili. Tässä vaiheessa huolestuin ja pyysin häntä istumaan sängylle. Hain vettä jota hän joi ja pyyhin kasvoja kostealla pyyhkeellä.

Hän alkoi täristä vaan enemmän, jäsenet kramppasivat. En enää saanut häneen puheyhteyttä vaan sanat puuroutuivat. Soitin ambulanssin ja tässä vaiheessa mies makasi sängylä kyljellään krampaten, silmät nurinpäin ja kuola valui suusta.

Ambulanssi tuli onneksi nopeasti (10 min) ja mies sai apua.

Nyt minulla kummittelee tapahtuma mielessä ja näen aina vaan uudestaan päässäni kuvan miehestä kouristelemassa. Miten voikaan ihminen tuntea olonsa niin avuttomaksi kun mitään en voinut tehdä kun itkeä, yrittää rauhoitella toista ja odottaa ambulanssia. Ja toivoa ettei toinen kuole.

Kenelle tästä voisi puhua? Tapahtumasta on viikko ja joka yö herään samaan painajaiseen, eli tuohon kohtaukseen kun kuola valuu suusta ja kouristelu on sitä luokkaa että sänky tärisee. Nauraisiko joku psykologi tms. asialle?

En halua mennä enää nukkumaan kun pelkään tuota unta. Mies nyt siis kunnossa mutta kuume oli lähemmäs 42 ja se on sydänvikaisella hyvin lähellä kuolemaa. Oli minuuteista kiinni.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaikka auttavaan puhelimeen, niin saat heti juteltua jonkun kanssa. Ei siinä ole mitään hävettävää, että huolestuit ja tilanne pelästytti, ymmärrän sen täysin! Minäkin hermostun nykyään, jos joku on pitkään poissaoleva, eikä vastaa, kun puhun hänelle, sillä äitini sai epileptisen kohtauksen aivan puun takaa kun olin pieni ja olin hänen kanssaan kahdestaan kotona. Pelästyin totta kai. Ja sitten huomenna soitat ja varaat ajan vaikka tk:n psykologille. Pari juttelukertaa auttaa jo kummasti! Häntä pystyyn, kyllä sä pärjäät ja saat pelon selätetyksi.

Vierailija
2/8 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?OpenDocument&lang=FI

Tässä linkki  palvelevaan puhelimeen, johon itse olen soittanut keskellä yötä. Ei tarvitse olla mikään uskovainen tai kirkon jäsen soittaakseen sinne :) He siis vastaavat siellä 18-03. Saat jonkun jakamaan pelkosi, ei mikään huoli ole liian pieni ettetkö voisi soittaa vaan voit soittaa kun tarviit apua!

9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa! Puhu nyt vaikka ensimmäisenä miehellesi.

Vierailija
4/8 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 21.14, häntä ei saa rasittaa nyt mitenkään.

Vierailija
5/8 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 21:19"]

Minulla olisi vastaus, mutta en neuvo, koska mielenvikainen moderoija poistaa ketjut joista on erimieltä.

Edellinen modehan oli Anneli Auer, pedofiilinakin tunnettu.

Kouristelkoon ukkos vaan.

[/quote]

Mitä :DDDD. Vai Anneli Auer moderaattorina, aivan varmasti...

Vierailija
6/8 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käydä vaikka ihan pari kertaa psykologin juttusilla jos se vaivaa sinua! Silloin siitä ei jää niin pahaa muistoa tai trauma alkaa parantua! soita rohkeasti pian johonkin ettei sinun yksin tarvii miettiä sitä ja varsinkaan kun et uskalla nukkua.. Kun olet varannut ajan niin pahin uskalluskynnys on ylitetty . Ja nii oliko tähänkin aloitukseen joidenkin pakko laittaa epäasiallista kommenttia ^

Vierailija
7/8 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa sitten pidettävä huoli ettei kuume pääse nousemaan korkealle. Mikä sairaus hänelle nosti noin korkean kuumeen? Eikö se laskenut lääkkein?

Vierailija
8/8 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posttraumaattinen stressireaktio. Kyllä tuollaiset voi vaivata kauankin joten ihan hyvä idea että kävisit pari kertaa jollain traumaterapeutilla juttelemassa, hän varmasti osaisi neuvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi