Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävä totuus kauniin naisen suusta

Vierailija
04.03.2022 |

Ikääntyminen ei vaikuta siihen miten sinuun suhtaudutaan, osittain siksi, että miehet kuvittelevat kauniin naisen olevan paljon nuorempi kuin hän on. Tai sitten kauneuteen suhtaudutaan eri tavoin, mutta en ole huomannut mitään muutosta. Ikäni on 54.

Ehkäpä tilanne muuttuu vasta sitten, kun alan näyttää vanhukselta tai sairaalta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse peilaat suhtautumista ulkonäön mukaan. Mä olen omasta mielestä suht tavis ulkonäöltä. Olin jo yli 40 kun joku tuntematon nainen kehui komeaksi. Mietin hiljaa mielessäni että näköjään se taikajuoma alkoholi vaikuttaa naisillakin.

Kaikki vähänkin mua tuntevat suhtautuvat vähän varauksella. En arkaile sanoa ja haiskoon omakehu mutta mulla on sana hallussa. Siitä taidosta on ollut haitaa ja hyötyä. 

Vierailija
2/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse peilaat suhtautumista ulkonäön mukaan. Mä olen omasta mielestä suht tavis ulkonäöltä. Olin jo yli 40 kun joku tuntematon nainen kehui komeaksi. Mietin hiljaa mielessäni että näköjään se taikajuoma alkoholi vaikuttaa naisillakin.

Kaikki vähänkin mua tuntevat suhtautuvat vähän varauksella. En arkaile sanoa ja haiskoon omakehu mutta mulla on sana hallussa. Siitä taidosta on ollut haitaa ja hyötyä. 

En olisi koskaan tullut ajatelleeksi koko asiaa, jos en täältä olisi lukenut väitettä siitä, että varsinkin naisten kohdalla ikääntyminen muuttaa suhtautumista. Eli otin kantaa siihen.

Ilmeisesti pidät tuota etuna, että sinuun suhtaudutaan varauksella. Jostain syystä pidät muita uhkaavina ja tahdot vastata siihen etukäteen tietyin keinoin?

Mielenkiintoisia nämä jutut miten kukakin suhtautuu muihin ihmisiin. Ei mitenkään itsestäänselvää. Rehellisesti sanottuna en ole koskaan ajatellut ulkonäköäni sen kummemmin ennen kuin törmäsin väitteisiin siitä, että kauneus ja nuoruus ovat about kaikki mikä naisessa on tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko - tai ainakin siinä on rajuja eroja, missä kysymyksissä, millä elämänalueilla ja kenen ”suhtautumista” tarkastellaan. Kyllä se ikääntyminen vaikuttaa siihen, miten esim lääkärit terveyskeskuksissa suhtautuvat, miten oman lapsenlapset suhtautuvat (tai että alkaa olla lapsenlapsia suhtautumassa), ja myös miten työelämässä suhtaudutaan, hyvässä ja pahassa.

Vierailija
4/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko - tai ainakin siinä on rajuja eroja, missä kysymyksissä, millä elämänalueilla ja kenen ”suhtautumista” tarkastellaan. Kyllä se ikääntyminen vaikuttaa siihen, miten esim lääkärit terveyskeskuksissa suhtautuvat, miten oman lapsenlapset suhtautuvat (tai että alkaa olla lapsenlapsia suhtautumassa), ja myös miten työelämässä suhtaudutaan, hyvässä ja pahassa.

Totta, aloituksesta jäi pois se konteksti eli kun täällä on usein väitetty, että naiset muuttuvat seksuaalisessa mielessä näkymättömiksi, kun ikää tulee. Näin ei ole käynyt.

Vierailija
5/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävällä totuudella siis tarkoitan sitä, että se ilmeisesti on joidenkin mielestä ikävää, ettei näin olekaan käynyt. Sekin on mielenkiintoista, että tuo tuollainen ilmiö on joidenkin mielestä riemukasta, kun heidän käsityksensä mukaan nainen menettää "seksuaalisen arvonsa" ikääntyessään.

Se kuvastaa omalla tavallaan miten hirveän paljon naisten ajatteluun käytetään aikaa. Perusnainen ei mielestäni ajattele miehiä juuri koskaan. Ei ainakaan itselleen yhdentekeviä miehiä kuten ikääntyvien naisten pitäisi olla miehille, jos he kerran olisivat yhdentekeviä. Heille ei tarvitsisi informoida sitä, että ovat yhdentekeviä. 

Jännittävä paradoksi tämä.

Vierailija
6/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ikääntymiseen liittyy muitakin muutoksia kuin ulkonäöllisiä. Mä ainakin oken jo 30 v ihan eri ihminen kuin parikymppisenä vaikka näytän ihan samalta kuin 20 v, tyyli toki näyttää fiksummalta. Olen aidompi, rohkeampi, objektiivisempi ja monin tavoin kyvykkäämpi. Olen myös saavuttanut paljon enemmän kuin silloin 20 v. 40 v olen varmasti kypsynyt tästäkin johonkin suuntaan jos sillokn vielä elän. Ja kyllä se vaikuttaa myös ihmisten suhtautumiseen vaikka suhtautuminen olisikin aikalailla neutraalia. Vuodet muovaa ihmisiä eri tavoin.

Vierailija
7/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen huomannut muutoksen. Oli nuorena kaunis, ja noin 39-vuotiaana (jolloin olin yhä kaunis) huomasin, että miehet alkoivat katsoa ensin nuorempia naisia ja sitten vasta minua. Nyt olen reilusti yli nelikymppinen ja saan toppatakissa kulkea tosi rauhassa. Se on minusta vain hauskaa.

Vierailija
8/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi koskaan tullut ajatelleeksi koko asiaa, jos en täältä olisi lukenut väitettä siitä, että varsinkin naisten kohdalla ikääntyminen muuttaa suhtautumista. Eli otin kantaa siihen.

Ilmeisesti pidät tuota etuna, että sinuun suhtaudutaan varauksella. Jostain syystä pidät muita uhkaavina ja tahdot vastata siihen etukäteen tietyin keinoin?

Mielenkiintoisia nämä jutut miten kukakin suhtautuu muihin ihmisiin. Ei mitenkään itsestäänselvää. Rehellisesti sanottuna en ole koskaan ajatellut ulkonäköäni sen kummemmin ennen kuin törmäsin väitteisiin siitä, että kauneus ja nuoruus ovat about kaikki mikä naisessa on tärkeää.

Kauneus ja nuoruus ovat lähtöarvoja parisuhdemaailmassa. Nainen voi olla muutakin kuin nuo kaksi lähtöarvoa. Niitä muita arvostettavia asioita tulee esiin sitten kun niitä tulee esiin. Yhteistyökyky on kuitenkin tärkeämpi lisäarvo pitkällä juoksulla, mutta se, kuinka yhteistyökykyinen nainen on ei selviä miehelle saman tien, vaan se selviää sillä pitkällä juoksulla. Naisen ei pitäisi unohtaa omia tavoitteitakaan, niistähän sitä omaa onnea ammennetaan, eikä vain sopivasta kumppanista tai omasta ulkonäöstä.

Vierailija
9/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ikääntymiseen liittyy muitakin muutoksia kuin ulkonäöllisiä. Mä ainakin oken jo 30 v ihan eri ihminen kuin parikymppisenä vaikka näytän ihan samalta kuin 20 v, tyyli toki näyttää fiksummalta. Olen aidompi, rohkeampi, objektiivisempi ja monin tavoin kyvykkäämpi. Olen myös saavuttanut paljon enemmän kuin silloin 20 v. 40 v olen varmasti kypsynyt tästäkin johonkin suuntaan jos sillokn vielä elän. Ja kyllä se vaikuttaa myös ihmisten suhtautumiseen vaikka suhtautuminen olisikin aikalailla neutraalia. Vuodet muovaa ihmisiä eri tavoin.

Totta. Sen vuoksi minusta on hassua, että tällä asialla pyritään härnäämään naisia jopa siinä onnistuen. Ehkäpä oman ulkonäön merkitys on hiukan yliampuva monille naisille myös (jos se sitä on miehillekin biologisista syistä).

Vierailija
10/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, aloituksesta jäi pois se konteksti eli kun täällä on usein väitetty, että naiset muuttuvat seksuaalisessa mielessä näkymättömiksi, kun ikää tulee. Näin ei ole käynyt.

Joo ei tosiaan ole känyt mullekaan, mulla olisi nyt viiskymppisenä vientiä enemmän kuin ikinä, jatkuvasti joku flirttailemassa. Luulen että iän mukanaan tuoma itsevarmuus ja se ettei ota itseään turhan vakavasti on viehättävää muille ihmisille. Ihan kivan ulkomuodon lisäksi. 

Vierailija
11/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauneus ja nuoruus ovat lähtöarvoja parisuhdemaailmassa. Nainen voi olla muutakin kuin nuo kaksi lähtöarvoa. Niitä muita arvostettavia asioita tulee esiin sitten kun niitä tulee esiin. Yhteistyökyky on kuitenkin tärkeämpi lisäarvo pitkällä juoksulla, mutta se, kuinka yhteistyökykyinen nainen on ei selviä miehelle saman tien, vaan se selviää sillä pitkällä juoksulla. Naisen ei pitäisi unohtaa omia tavoitteitakaan, niistähän sitä omaa onnea ammennetaan, eikä vain sopivasta kumppanista tai omasta ulkonäöstä.

Olet oikeassa. Myös naisen parinvalinnassa painaa miehen lisäarvo kuvaamassasi mielessä tai tuo tilanne olisi ideaali (onnellinen parisuhde) - että ollaan yhdessä enemmän, ei vain rinnakkain. Muunlaisiakin suhteita on, koska elämä ei ole täydellistä.

Vierailija
12/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoho. Hyvä vitsi.

Vierailija
13/13 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen huomannut muutoksen. Oli nuorena kaunis, ja noin 39-vuotiaana (jolloin olin yhä kaunis) huomasin, että miehet alkoivat katsoa ensin nuorempia naisia ja sitten vasta minua. Nyt olen reilusti yli nelikymppinen ja saan toppatakissa kulkea tosi rauhassa. Se on minusta vain hauskaa.

Kyllä minäkin kuljen rauhassa ja olen aina kulkenut. En ole kokenut useimmiten minkään huomion olevan häiritsevää. En ole myöskään kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota, koska se on vain ollut osa normaalia elämää, enemmän myönteistä kuin kielteistä ehkä ihan teini-ikää lukuunottamatta, jolloin minua ehkä luultiin paljon ikääni vanhemmaksi. Mutta totuin kyllä aika nopeasti siihen ja opin handlaamaan. Ehkä tuossa auttaa, että olen hiukan teflon-pintainen sikäli, etten ota omaan piikkiini mitään, joka ei sinne kuulu oli se myönteistä tai kielteistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi