Mummi antoi teinille 10 € synttärirahaa...haloo
Kommentit (80)
Mun miehen lapset saa mummoltaan 10e lahjaksi rahaa. Vaikka ei ole pulaa mistään. Sijoituskämpät, kesämökki, mersu jne. Eläkkeet myös yli keskitason. Anopin mies pysäyttää auton jos näkee tyhjän tölkin. :D nauretaan mun miehen kans ihan hulluna!
Onkohan muualla maailmassa samanlaista piheilykulttuuria?
Mummi ei antanut minulle teininä mitään. Kymppi olis riittänyt siihen että "hei kaikki ei unohtanu taas!"
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:08"]
Mitä 10 €:lla teini saa?
[/quote] todella vähän
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:08"]Kaupassa olen huomannut, että nykyinen "uusi" kymppi ja viisikymppinen menevät etenkin vanhuksilta helposti sekaisin (ovat liian samanväriset).
[/quote]
Veikkaan tätä! Kysyisin mummolta ohimennen, jos tämä ei ole hänen tapaistaan. Ja jos on, niin ottaisin vakavampaan puhutteluun.
10e on ihan riittävä määrä rahaa kyllä, mutta se on tosi epäreilua, että toinen saa 70e ja toinen 10e.
Ap, kannattaa varmaan lykkiä lisää lapsia perheeseen, niin saatte lisää rahaa valtiolta ja lisää rahaa mummolta. Kätevä ja tärkeintä, eikö vain!
[/quote]
Sixpackin alkoholijuomia.
Itsehän en saanut edes sukulaisiltani mitään sen arvokkaampia asioita kuin kortteja. Mutta ajatus on tärkein ja en vaadi mitään, koska se vasta ihmisen tyhmäksi tekee. Mieluummin olen ilman lahjaa kuin saan jotain turhaa krääsää.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:23"]
[/quote] todella vähän
[/quote]Saman verran kuin eläkeläinenkin. Ei se rahan arvo muutu matkalla, se on 10 euroa pois mummon käyttörahoista, ja 10 euroa lisää teinin käyttörahoihin. Ei mitään korkean luokan matematiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 17:23"]
[/quote] todella vähän
[/quote]Saman verran kuin eläkeläinenkin. Ei se rahan arvo muutu matkalla, se on 10 euroa pois mummon käyttörahoista, ja 10 euroa lisää teinin käyttörahoihin. Ei mitään korkean luokan matematiikkaa.
[/quote]
Eläkeläisellä on ollut kuitenkin antaa toiselle 70€, sama kuuluu silloin myös toiselle.
Nykyajan mummot ja papat törsäävät lastensa perinnön matkustelemalla vuosittain kanarioille ja käyvät tuhkatiheään Tallinnassa ostamassa iloliemiä ja käyvät kylpylöissä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:39"]
Mummi ei antanut minulle teininä mitään. Kymppi olis riittänyt siihen että "hei kaikki ei unohtanu taas!"
[/quote]
Minun kumpikin mummo olivat kuolleet.
Kympillä saa vaikkapa jonkun kivan lehden ja karkkia.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 15:15"]Ap:n esikoinen sai 70 € synttärirahaa...kuopus 10 €...ikäeroa 1 vuosi lapsilla.t.täyspäinen ap ps.mummo rikas...omistaa 3 taloa mm.
[/quote]
No, kyllähän tuo epäreilulta kuulostaa. Ellei sitten esikoiselle annettu samalla jotain rippijuhlat tai mopokorttia varten tms. Toivottavasti ensi vuonna toisinpäin. Mutta 10 e on ok.
Sinänsä kyllä ymmärrän aloittajaa, vähän menee vittuilun puolelle minusta tuollainen. Olisi nyt sitten antanut vaikka jonkun pyyheliinan mieluummin, kympin seteli on harvinaisen ankea lahja.
Nro 21...hae apua...ps kiitos muille tsempistä...äitini eli mummi on tosi pihi...teini osti irtokarkkeja
Jos sen oli tarkoitus antaa 50, mutta erhedyksissä antoikin sen kympin?
Mutta mitä tämä on siis ennen saanut??
[/quote]
viinaa tupakkaa tai kortsuja
Mummi anto aina 2e mut ei haitannut koska oli kivaa kun kävi kyläilemässä!
Ok...on totta,että äitini eli lasten mummi on vihainen miehelleni,joka on holtiton rahankäyttäjä minunkin mielestäni...mutta lapset kyllä vertailevat ja se,että isosisko sai 70 € ja pikkusisko 10 € synttärirahaa on lapsille vaikea pala t ap