Oikeasti köyhiä?
Onko täällä ketään OIKEASTI köyhää? Silloin tarkoitan sitä, että ei ole ruokaan rahaa ja ei kuitenkaan ole juoppo. Itse en tunne ensimmäistäkään!
Sami, 26
Kommentit (62)
Niinpä niin. Köyhät köyhien lyöjät, jotka tulee kuukauden toimeen 10 eurolla. Jo 90-luvulla näitä tuli höpöttämään sfnettiin. No, silloin ne ei vielä ollut niin kokeneita nettivalehtelijoita. Kävi ilmi, että äiti ja isä kustantaa sankariköyhälle auton, viihdettä yms.. Mutta niitähän ei lasketa.
On hauskaa, että täällä sankariköyhät ovat anonyyminä niin valmiita kertomaan asioistaan, mutta omalla nimellään mm. tv:ssä löytyy toisenlaisia köyhiä. Näin on joka kerta, kun köyhyydestä on juttua mediassa. Ja sankariköyhiä pitäisi tästä maasta löytyä paljon...
Asiahan on tietenkin niin, että sankariköyhät ovat omanlaisia oikeistolaisia, joiden päätarkoitus on sekoittaa vesiä ja saada aikaan köyhien vastaista mielialaa, jolloin taas voidaan köyhiltä viedä toimeentuloa pois ja elinehtoja kaventaa. He ovat tyytyväisiä vasta sitten, kun köyhiä kuolee kadulle kylmään ja nälkään.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:58"]
Minä itse olin. Ensimmäiset 2 vuotta yliopistossa oli yhtä kituuttamista.
Vuokra 600e, opintotuki 450e. Lainaa maksimit 300e nostin joka kuussa, mutta siitä piti säästää kesää varten, koska silloin opiskelijat eivät saa MITÄÄN TUKIA. Elin velaksi ja loppukuusta ei ollut rahaa kuin puuroon, ei edes voisilmään sinne.
Ja kyllä, jonotin koko opiskeluaikani soluasuntoon, mutta en sellaista saanut. Siksi asuin kalliissa yksiössä. Ja kyllä, hain töitä mutten onnistunut niitä saamaan ennen 3. opintovuotta.
[/quote]milloin opiskelit? itse sain lainan jälkeen toimeentulotukea 180e ja sit kesällä sosku makso vuokran ja käteen jäi 480e.