Oikeasti köyhiä?
Onko täällä ketään OIKEASTI köyhää? Silloin tarkoitan sitä, että ei ole ruokaan rahaa ja ei kuitenkaan ole juoppo. Itse en tunne ensimmäistäkään!
Sami, 26
Kommentit (62)
Minä olen. Tilillä on vai 3000 ja palkka tulee kahden viikon päästä
Meillä opettajilla vasta pieni palkka onkin.
Kyllä meitä köyhiä on, mutta me taidetaan olla maan hiljaisia.
Eikä kukaan edes usko.
Me olemme ilmeisesti suomalaisen mittapuun mukaan köyhiä (meille jää verojen jälkeen 350€/hlö/kk), mutta ikinä ei ole tarvinnut nälkää nähdä ja elämä on mukavaa.
Onko silloin köyhä, jos joutuu hakemaan toimeentulotukea?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:16"]
Eikä kukaan edes usko.
[/quote]
Tämä on totta. Tällä palstalla varsinkaan ei viitsi köyhyyttään huudella, niin paljon asiatonta paskaa tulee niskaan heti.
Terveisin Köyhä absolutisti
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:16"]
Eikä kukaan edes usko.
[/quote]
Tämä on totta. Tällä palstalla varsinkaan ei viitsi köyhyyttään huudella, niin paljon asiatonta paskaa tulee niskaan heti.
Terveisin Köyhä absolutisti
[/quote]
Häpeätkö sitten olemassaoloasi?
Ap
Häpeätkö sitten olemassaoloasi? Ap
[/quote]
Just joo, tätä se on....
Mä olen "köyhä", mutta voin ostaa hedelmiä ja uusia vaatteita ja käydä kampaajalla. Käytiin jopa risteilyllä ja huvipuistossa tänä kesänä. Käyn myös välillä ikeassa ostoksilla sekä ravintoloissa ja kahviloissa. Alkoholia tai tupakkaa en käytä enkä ole myöskään ylipainoinen. Voiko olla totta?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:36"]
Mä olen "köyhä", mutta voin ostaa hedelmiä ja uusia vaatteita ja käydä kampaajalla. Käytiin jopa risteilyllä ja huvipuistossa tänä kesänä. Käyn myös välillä ikeassa ostoksilla sekä ravintoloissa ja kahviloissa. Alkoholia tai tupakkaa en käytä enkä ole myöskään ylipainoinen. Voiko olla totta?
[/quote]
Mun mittapuun mukaan et ole köyhä.
Minä en voi tehdä mitään noista.
t. yksi hiljaisista
Ap. Et selvästikään ole palstalla tai millään muullakaan keskustelupalstalla oleillut, jos et tiedä, millainen paskaryöppy tulee niskaan aina, kun joku kertoo köyhyydestään. Aihe herättää hirveästi aggressioita, ja varsinkin kaikilta MUILTA köyhiltä.
Yleisin reaktio on "vitut toi mikään köyhä ole, mä olen paljon köyhempi!" Aletaan nokkia sen alkuperäisen avautujan elämää suurennuslasi kädessä, ja inttää, että ei se voi köyhä olla, kun sillä on varaa semmoiseenkin, mitä ei mulla ole.
Hupaisin oli takavuosilta yksi Helsingin sanomien juttu, jossa joku lapsiperheen äiti kertoi köyhyydestään. Heti oli av:llä joukko besserwissereitä tilittämässä, että "sillä oli kuvassa lasten sängyssä Marimekon lakanat, ei se VOI olla köyhä" (juu, eihän kukaan ole voinut olla aiemmin parempituloinen ja sittemmin köyhtyä, ei ei...).
Ja tällaisen nokkimisen ja selkäänpuukottamisen takia harva viitsii kertoa köyhyydestään.
Minusta sellainen ihminen on köyhä, joka joutuu koko ajan huomioimaan ja karsimaan tavallista elintasoa rahapulan takia. Jos kuvitellaan, että köyhä on köyhä vain, jos näkee nälkää, niin sellaisia ei ole Suomessa. Satunnaisesti voi olla kaurapuurodieetillä, mutta kyllä meikäläinen sosiaaliturva pitää huolen siitä, että jos nyt ei itse tee valintaa ja maksa vaikkapa sukulaisen puolesta sen velkoja, niin tiukalla taloudenpidolla ei pitäisi nälkää nähdä. MIKÄ EI SILTI TARKOITA, ETTEIKÖ MUKA OLISI KÖYHÄ!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:36"]
[/quote]
Mun mittapuun mukaan et ole köyhä.
Minä en voi tehdä mitään noista.
t. yksi hiljaisista
[/quote] Luulin, että köyhyyden mitta menee toimeentulotuen hakemisessa. Satasen saan joka kk. Mikä on sun mittapuu?
Kyllä köyhiä on. En edes jaksa kirjoittaa mitä köyhä oikeasti tarkoittaa. Minulle kun moni mielestään köyhä itkee köyhyttään, kun ei pääse viihteelle kuin kerran viikossa ja vain pari kertaa pitkälle viikonloppulomalle Eurooppaan. Kyllä silloin pääsee iso sisäinen huokaus.
Mitä tällaisille edes kannattaa selittää, että olet itse syömättä, että lapsesi saavat ruokaa ja he eivät voi viedä kouluun 2 euroa luokkaretkeä varten kun sitä kahta euroa ei juuri silloin ole jne jne. Ja ei en ole itse ollut syypää tilanteeseen ja olen päässyt tuosta jo eteenpäin. Kummasti osaa arvostaa elämäänsä nyt.
Voi olla köyhä. Meillä on kuussa 50 euroa ruokaan (ja vessapaperiin, shampoisiin ym.) käytössä, kun ensin maksan vuokran ja puhelinliittymän ja pari muuta laskua. Sossusta turha mitään hakea, koska lapsi sai tililleen rahaa. Ymmärrettävästi hän ei halua lahjarahojaan käyttää päivittäisiin ruokaostoksiin tai laskujen maksuun, enkä minä aio väkisin niitä häneltä ottaa.
Nykyään asumistuki korvaa niin vähän asumisesta, että meilläkin jää yli 215 euroa vuokrasta maksettavaa vielä asumistuen jälkeen. Vaan eipä ole rahaa halvemman kämpän takuuvuokriinkaan eikä muuttoautoon, niin tässä on asuttava (nykyisessä "liian kalliissa" asunnossa takuumaksu on vain muutaman satasen).
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:36"] Mä olen "köyhä", mutta voin ostaa hedelmiä ja uusia vaatteita ja käydä kampaajalla. Käytiin jopa risteilyllä ja huvipuistossa tänä kesänä. Käyn myös välillä ikeassa ostoksilla sekä ravintoloissa ja kahviloissa. Alkoholia tai tupakkaa en käytä enkä ole myöskään ylipainoinen. Voiko olla totta? [/quote] Mun mittapuun mukaan et ole köyhä. Minä en voi tehdä mitään noista. t. yksi hiljaisista [/quote] Luulin, että köyhyyden mitta menee toimeentulotuen hakemisessa. Satasen saan joka kk. Mikä on sun mittapuu?
[/quote]
Kaikki eivä saa toimeentuloatukea, olisin tosi iloinen jos saisin 100 € /kk
Minä voin ainakin myöntää, että kuulun niihin ihmisiin, joita ärsyttää "köyhien" valitus. Olen niin monta kertaa saanut kuulla, kuinka joillakin ei ole varaa siihen ja tähän ja elämä on kauheaa ja minä en voi tietää millaista se on. Mutta sitten kun aletaan puhumaan ihan oikeista summista, nämä "köyhät" ovat silmät pyöreinä kuullessaan, että meidän perheemme elää reilusti pienemmällä summalla ja he ovat aina pitäneet meitä keskituloisina.
Eli niin kauan kun "köyhillä" on varaa valittaa, mutta ei esittää laskelmia omista tuloista ja menoista tai ei olla valmiita ottamaan neuvoja vastaan, saa vinkua rahanpuutetta ihan rauhassa yksin. Minulta ei saa sympatiaa, elämänhallintaneuvoja voin kyllä antaa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:19"]
Me olemme ilmeisesti suomalaisen mittapuun mukaan köyhiä (meille jää verojen jälkeen 350€/hlö/kk), mutta ikinä ei ole tarvinnut nälkää nähdä ja elämä on mukavaa.
[/quote]
Mitä alapeukutettavaa tässä on..???
Minä itse olin. Ensimmäiset 2 vuotta yliopistossa oli yhtä kituuttamista.
Vuokra 600e, opintotuki 450e. Lainaa maksimit 300e nostin joka kuussa, mutta siitä piti säästää kesää varten, koska silloin opiskelijat eivät saa MITÄÄN TUKIA. Elin velaksi ja loppukuusta ei ollut rahaa kuin puuroon, ei edes voisilmään sinne.
Ja kyllä, jonotin koko opiskeluaikani soluasuntoon, mutta en sellaista saanut. Siksi asuin kalliissa yksiössä. Ja kyllä, hain töitä mutten onnistunut niitä saamaan ennen 3. opintovuotta.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:42"]
Ap. Et selvästikään ole palstalla tai millään muullakaan keskustelupalstalla oleillut, jos et tiedä, millainen paskaryöppy tulee niskaan aina, kun joku kertoo köyhyydestään. Aihe herättää hirveästi aggressioita, ja varsinkin kaikilta MUILTA köyhiltä.
Yleisin reaktio on "vitut toi mikään köyhä ole, mä olen paljon köyhempi!" Aletaan nokkia sen alkuperäisen avautujan elämää suurennuslasi kädessä, ja inttää, että ei se voi köyhä olla, kun sillä on varaa semmoiseenkin, mitä ei mulla ole.
Hupaisin oli takavuosilta yksi Helsingin sanomien juttu, jossa joku lapsiperheen äiti kertoi köyhyydestään. Heti oli av:llä joukko besserwissereitä tilittämässä, että "sillä oli kuvassa lasten sängyssä Marimekon lakanat, ei se VOI olla köyhä" (juu, eihän kukaan ole voinut olla aiemmin parempituloinen ja sittemmin köyhtyä, ei ei...).
Ja tällaisen nokkimisen ja selkäänpuukottamisen takia harva viitsii kertoa köyhyydestään.
Minusta sellainen ihminen on köyhä, joka joutuu koko ajan huomioimaan ja karsimaan tavallista elintasoa rahapulan takia. Jos kuvitellaan, että köyhä on köyhä vain, jos näkee nälkää, niin sellaisia ei ole Suomessa. Satunnaisesti voi olla kaurapuurodieetillä, mutta kyllä meikäläinen sosiaaliturva pitää huolen siitä, että jos nyt ei itse tee valintaa ja maksa vaikkapa sukulaisen puolesta sen velkoja, niin tiukalla taloudenpidolla ei pitäisi nälkää nähdä. MIKÄ EI SILTI TARKOITA, ETTEIKÖ MUKA OLISI KÖYHÄ!
[/quote]
Ei luoja, sinusta jokainen, joka joutuu karsimaan elintasoaan, on köyhä??? Nyt olen ilmeisesti nähnyt kaiken... Sinä et tiedä köyhyydestä mitään!
mahaa kutittaa