Ei sykettä alkiolla ultrassa rv 6+1 (6+0). Kokemuksia
Sain viikon päähän uudet ajat. Onkohan nyt mikä todennäköisyys että vielä löytyisi?
Ultrassa alkio vastasi 6+0 mutta laskujeni mukaan nyt on 6+1.
Letrozol-kierto ja ovulaatiotesti käytössä, joten ei voi poiketa tuosta.. Kuinka tavallista ettei näkyis vielä 6+ viikoilla ja silti raskaus jatkuu JOS tarkka hedelmöittymisen aika tiedossa? Kokemuksia?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan tarkkaan nt-ultrassa ultrata sisäkautta, vaan nimenomaan mahan päältä. Samoin alkuraskauden ultra tehdään vatsanpäältä, mutta jos ei saada silloin riittävän hyvää kuvaa, voidaan tehdä alakautta ultraus. Itsellä ei vatsan päältä ultrattuna näkynyt sykettä noilla viikoilla, mutta alakautta näkyi selkeästi. Myöhemmillä viikoilla (rv9+) ei enää ultrata alakautta ollenkaan.
Millähän vuosituhannella ja todellisuudessa oikein elät? Itselläni viime vuonna kaikki alkuraskauden ultrat ja rakenneultra tehty sisäkautta (yksityisella ja kunnallisella). Vasta loppuraskaudesta ultrataan mahan päältä. Näin ainakin nykyaikaisissa hoitolaitoksissa, kun erikoislääkäri tekee ultrauksen.
Kas kun normaali raskauksissa ultraamiseen ei tarvita erikoislääkäriä. Nt-ultra tehdään mahan päältä ellei ole erityistä syytä tehdä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan tarkkaan nt-ultrassa ultrata sisäkautta, vaan nimenomaan mahan päältä. Samoin alkuraskauden ultra tehdään vatsanpäältä, mutta jos ei saada silloin riittävän hyvää kuvaa, voidaan tehdä alakautta ultraus. Itsellä ei vatsan päältä ultrattuna näkynyt sykettä noilla viikoilla, mutta alakautta näkyi selkeästi. Myöhemmillä viikoilla (rv9+) ei enää ultrata alakautta ollenkaan.
Millähän vuosituhannella ja todellisuudessa oikein elät? Itselläni viime vuonna kaikki alkuraskauden ultrat ja rakenneultra tehty sisäkautta (yksityisella ja kunnallisella). Vasta loppuraskaudesta ultrataan mahan päältä. Näin ainakin nykyaikaisissa hoitolaitoksissa, kun erikoislääkäri tekee ultrauksen.
Riippuu odottajan bmi:stä. Minullekin on tehty nt-ultra vatsan päältä viimeksi 2020. Silloin ultraan mennessäni huoneesta poistui minua painavampi odottaja ja virolaistaustainen lääkäri oikein kehui kuinka hyvin kaikki ultrassa erottuu. Tuhahti, että kaikkia ei tosiaan ole yhtä helppo ultrata ja katsahti ovelle. Viittasi siihen edelliseen asiakkaaseen. Toki tahditonta. Eri
Ai, tämä olikin läskiprovo. Kyllä hoikatkin ultrataan alakautta. 0/5.
Minut on aina ultrattu vatsanpäältä, poislukien varhaisultra yhdestä lapsesta, joka tosiaan oli sisäkautta. Mutta ihan on niskapoimu -ultra ollut aina vatsan päältä. Neljä lastani ovat väliltä 2-10v, joten ei edes ole kauhean kauaa raskauksistani. Ja kahdessa eri kaupungissa olen asunut raskauksien aikana, eli aika sama käytäntö ollut.
Mulla kaikki ultrat teki kätilö. Mahan päältä. Lääkäri kävi vain vilkaisemassa. Kaikki kolme mahan päältä. Olen hoikka.
Varhaisultra on itselläni kummassakin raskaudessa ollut alakautta. Nt-ultra oli mahan päältä alkuun, mutta koska sikiön asento oli tokassa raskaudessa haastava tehtiin loppu ultra sisäkautta. Ja ei, en ollut läski odottaja.
Itse kysymykseen, ainakin yksityinen lapsettomuusklinikka teki varhaisultrat vasta hieman myöhemmin jotta syke varmasti jo näkyisi, sinuna kävisin 7+0 ja siitä eteenpäin uudestaan jos haluat varmuuden.
Mä odottelin ekassa raskaudessa ihan rauhassa viikolle 10 jolloin neuvolassa kuuntelivat sydänäänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan 2020-luvulla elän. Esikoinen syntyi loppuvuodesta 2020 ja kaikki ultrat tehtiin vatsan päältä, toinen syntyy kuukauden sisään ja kaikki muut ultrat vatsan päältä, paitsi ensimmäinen, koska ekassa rv6+ ja risat ei näkynyt sykettä vatsan päältä ultrattuna, mutta sisäkautta kyllä. Alkuvuodesta 2020 oli kohdunulkoinen raskaus, jolloin tehtiin myös alakautta ultra, koska päältäpäin ei näkynyt mitään - eikä sitten tietenkään myöskään alakautta, koska alkio oli jo tässä vaiheessa "posahtanut" kohdun ulkopuolella ja jäljellä oli vain kystamaista "murskaa".
Minulle on äitiyspoliklinikalla nimenomaan sanottu, että vasta sitten sisäkautta katsotaan, jos ei näy vatsan päältä, ettei ketään huvikseen alakautta sorkita ja silloinkin pahoitellaan, jos alakautta joudutaan tekemään. Olen käynyt sekä kätilöllä että lääkärillä, kerran kuussa rv16 alkaen perussairauden takia ja loppuraskaudessa 2 viikon välein, eli noita ultria on ehtinyt kertyä keskivertoa enemmän.
Varmaan lihavilla joutuu tekemään useammin alakautta, koska ne ekassa viestissä mainitut vatsanpeitteet haittaa näkyvyyttä.
Mulla oli kuukausi sitten nt-ultra, ja ihan vatsan päältä ultrattiin.