Riku Rantala: M/S Mystery, laivalla kadonneiden jäljillä, VAHVA SUOSITUS
https://areena.yle.fi/audio/1-61648293
Oletteko jo kuunnelleet tämän sarjan laivalla kadonneista henkilöistä? Aika outoja tapahtumia...
90-luvulta lähtien on kadonnut n. 40 henkilöä ja näitä tapauksia ei ole kyetty mitenkään selvittämään. Kaikki tuskin ovat mitään itsareita...
Erittäin outoa on myös, miksei laivayhtiöitä velvoiteta lailla/asetuksella kunnollisaan kameravalvontaan kannelle, nykyteknologialla ei luulisi enää olevan mikään rahakymys?
Tai miksei yksinktertaisesti tehdä sellaisia rakenteita kannelle, ettei sieltä edes pysty menemään laidan yli? Kyllä kai tuokin olisi mahdollista...
Näitä laivakatoamisia ei ilmeisesti ehdi poliisikaan kunnolla tutkimaan resurssipulan vuoksi. Lisäksi ovat tosi hankalia tapauksia tutkia.
Kommentit (98)
Poliisi voisi tarkistaa onko sama henkilö ollut useammissa katoamisista ollut risteilyllä mukana.Niitähän ollut jo 40..
Kuunneltu jo pari kertaa läpi. Toivottavasti jatkuu vielä
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ketään laivasta pudonneista saatu koskaan pelastettua ? Samuli Edelman tietty, mutta taisi hypätä tahallaan.
Hyppäsi vedonlyönnin seurauksena ja satamassa.
Katsoiko kukaan, tuli tv1 puolen tunnin jakso. Se mikä mietityttää niin miten voi olla ettei ole silminnäkijöitä näissä tapauksissa tai kamerakuvaa? Siis jos ihminen vaikka hyppää mereen niin mistä hän tietää ettei kukaan näe tai että juuri siinä kohdalla ei ole kameravalvontaa?
Katson parhaillaan Areenasta tuota sarjaa. Viimeinen eli 8. osa menossa, on kyllä koukuttava.
Liikaa epäasiallista, dekkarisarjan tyyppistä höttöä ekassa osassa.
Olen kuunnellut podcast-sarjan. Tv-sarjaa en vielä ole katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut podcast-sarjan. Tv-sarjaa en vielä ole katsonut.
Niin, se on todettava, että kun kuuntelin sitä paljon nukahtamislääkkeenä, niin äänen osalta tuotannossa on paljonkin toivomisen varaa: tunnus- ja välimusiikit on tallennettu korkealla äänenvoimakkuudella, puheet paljon alhaisemmalla. Ja sen matalaäänisen naisen puhetta tuskin kuulee.
Kerrostalossa yöllä tuon kuunteleminen välillä hirvittää. Että tuleeko sanomista metelöinnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää miksi puhutaan koko ajan Steven Seagullin näköinen mies, eikä Markus Selinin näköinen mies. Jos sanottaisiin Markus Selinin näköiseksi, kuuntelijat heti tietäisivät minkälainen niljaska on kyseessä. Seagull sen sijaan pitää googlettaa. Toivottavasti tuotanto lukee tätä ketjua ja muuttaa 4.kaudella roiston määritelmää äMarkus Selinin näköiseksi
Eihän ne ole edes saman näköisiä ja kai nyt muutenkin useampi tietää Seagalin kuin Selinin ulkonäön.
Nyt on neljäs kausi ilmestynyt ja se keskittyy lähinnä Malesiassa kadonneeseen Aleksis-poikaan. Juuri kuuntelin.
Oli siinä mukana yksi laivajuttukin, missä nuori tyttö oli henkilökunnan toimesta huumattu ja r***ttu.
Siitä tuli mieleeni vuodelta -12 omalle kohdalle laivalla sattunut pikku juttu. Olin puolison kanssa alkuillasta laivan baarissa (joku Siljan laiva) ja lähde
Seagal, ei Seagull. Aika tynnyrissäkasvanut täytyy olla, jos ei ole tyypistä mitään tietoa. (Oikeasta Seagalista siis)
Aloin katsoa tätä Areenasta. Älyttömän mielenkiintoista, hyytävää katsottavaa. Kuinka voi olla mahdollista, että kadonneista ei ole enempää kuvamateriaalia, eikä kannelta kuvia? Siellähän ensimmäisenä pitäisi olla kamerat kunnossa. Vai pimitetäänkö tietoja? En usko mihinkään itsemurhiin. Se olisi äärimmäisen julmaa omaisia kohtaan, jättää heidät tieten tahtoen epätietoisuuteen loppuiäksi.
Kuka se on se Steve Seagalin näköinen mies? Mikä on nimi?
"Seagal, ei Seagull. Aika tynnyrissäkasvanut täytyy olla, jos ei ole tyypistä mitään tietoa. (Oikeasta Seagalista siis)"
En mä nyt sanoisi että hänen tunteminen on mikään yleissivistyksen merkki. Paskoja toimintaleffoja tehnyt joskus silloin ysärillä, jos ei sellaisista ole kiinnostunut niin ei ole sen jälkeinenkään ura kiinnostanut.
Ja mitä se on "lähettiläänä" tehnyt?
Kiitos muuten tuosta vinkistä Rantalan Malesia-jutusta. En pahemmin seuraa mitään podcasteja enkä tiedä mitä niitä on mutta tämä täytyy kuunnella. Tykkään Rantalasta, selkeäsanainen.
Katsoin sen sarjan Areenasta. Oli kyllä koukuttava ohjelma. Usein ihmiset juovat laivalla liikaa ja joutuvat väärään seuraan. Tulee tappeluita ja sen kautta elämä voi loppua hyvinkin helposti. Ei oteta vastuuta juomisesta tai siitä että oltaisiin jotenkin tolpillaan.
Vierailija kirjoitti:
"Seagal, ei Seagull. Aika tynnyrissäkasvanut täytyy olla, jos ei ole tyypistä mitään tietoa. (Oikeasta Seagalista siis)"
En mä nyt sanoisi että hänen tunteminen on mikään yleissivistyksen merkki. Paskoja toimintaleffoja tehnyt joskus silloin ysärillä, jos ei sellaisista ole kiinnostunut niin ei ole sen jälkeinenkään ura kiinnostanut.
Kiitos muuten tuosta vinkistä Rantalan Malesia-jutusta. En pahemmin seuraa mitään podcasteja enkä tiedä mitä niitä on mutta tämä täytyy kuunnella. Tykkään Rantalasta, selkeäsanainen.
Mitä tarkoitat ''lähettiläänä'', sehän nykyään ryssssssällä propakandaa levittämässä, että sellainen 'lähettiläs'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat ''lähettiläänä'', sehän nykyään ryssssssällä propakandaa levittämässä, että sellainen 'lähettiläs'
No olisko se sana just siks sitaateissa? Että toiminta on kyseenalaista?
Niinpä. Lueskelin tätä Markuksen tarinaa jossa oli se saksalainen Au-pair. Markushan oli jo hytissään kun lähti ilman kenkiä ja sekavan oloisena sinne käytäville harhailemaan. Viimeinen havainto oli 5.31. Oli myös soittanut ja tekstiviestin laittanut. En usko elinkauppa juttuun kun oli hytissään jo ollut. Luulisi jos ihminen haluaisi ns. kadota niin ei siellä vähissä vaatteissa käytävillä harhailisi. Jos se Au-pair vietti hänen kanssaan iltaa niin olisi oletettavaa jos jotain ongelmia olisi toisten kanssa ollut niin rehellisesti olisi kertonut. Jotain outoa tässäkin on sattunut.
Tosi hyvin tehty sarja! Katoin vasta Amy Bradleyn laivakatoamis dokkarin netflixistä ja siinähän Amy oli myös kadonnut ilman kenkiä. Kun kerrottiin Markuksen häipyneen ilman kenkiä niin ehkä se on nuoren laskuhumalaisen ajatusmaailmaa lähteä kulkemaan sisätiloissa ilman kenkiä, tuskin silloin suunnitellaan kuitenkaan kannelle menoa tai laivasta häipymistä salaa. Eka tulee mieleen että oli matkalla johonkin toiseen hyttiin sukkasillaan ja siellä kävi sitten huonosti.
Eihän ne ole edes saman näköisiä ja kai nyt muutenkin useampi tietää Seagalin kuin Selinin ulkonäön.
Nyt on neljäs kausi ilmestynyt ja se keskittyy lähinnä Malesiassa kadonneeseen Aleksis-poikaan. Juuri kuuntelin.
Oli siinä mukana yksi laivajuttukin, missä nuori tyttö oli henkilökunnan toimesta huumattu ja r***ttu.
Siitä tuli mieleeni vuodelta -12 omalle kohdalle laivalla sattunut pikku juttu. Olin puolison kanssa alkuillasta laivan baarissa (joku Siljan laiva) ja lähdettiin käymään viereisen aulan vessoissa. Oli vielä hiljaista. Mies meni miesten vessaan ja minä naisten. Kopissa ollessa kuulin, kun joku toinenkin tuli muuten tyhjään vessaan. Kopista tullessa näin sitten, kun tämä jonkin verran humalainen mies oli siinä vessan eteisessä töllöttämässä minua. Sama jotenkin omituisesti käyttäytyvä mies oli töllöttänyt minua baarissa, vaikka olin miehen kanssa. En usko, että hän oli niin humalassa, että tuli vahingossa väärään vessaan, vaan luultavasti seurasi minua. Katsoin suoraan kohti tuimasti, pesin kädet ja poistuin, valmiina lyömään nekkuun, jos yrittää käydä kiinni. Pienikokoinen ukkeli varmaan vaistosi, ettei kannata edes yrittää. Seurasi kuitenkin vielä pois vessasta, mutta luikki sitten karkuun, kun näki mieheni, joka katsoi että mikä hiton hyypiö seuraa minua naisten vessasta. Tämä nyt oli matkustaja, mutta kyllä siellä varmasti kaikenlaista yrittäjää on.