En sitten saanut toimeentulotukea tulottomana (Turku)
Olen 21v ja ollut pari vuotta ulkomailla. Kesällä tulin takaisin Suomeen, enkä saa senttiäkään rahaa mistään. Työkkäristä sanottiin heti että rahaa ei tipu, koska en ole haketunut opiskelemaan, eikä myöskään töitä tulla tarjoamaan. Majailen vanhempien ja kavereiden nurkissa. Vanhemmat ja kaverit ruokkii sen verran että en kuole nälkään. Tein toimeentulotukihakemuksen Turun Sosiaalitoimeen, mutta päätöstä ei tehty vaan vaadittiin lisäselvitystä asuinkumppaneista ja muista pankkitileistä ja pääomatulosita.
Miten helvetissä todistan että en ole avoliitossa, tai että minulla ei ole muita tilejä tai pääomatuloja?!?
Ilmeisesti tilanteeni on liian huono ollakseen totta, joten mitään tukia ei tarvi maksaa. Haistakaa vittu koko yhteiskunta!
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:08"]Miten helvetissä todistan että en ole avoliitossa, tai että minulla ei ole muita tilejä tai pääomatuloja?!?
Ilmeisesti tilanteeni on liian huono ollakseen totta, joten mitään tukia ei tarvi maksaa. Haistakaa vittu koko yhteiskunta![/quote]
Tuolla asenteella et ainakaan paranna tilannettasi. Kyllä sinulle varmaan annettiin neuvot, miten todistat, että ei ole puolisoa eikä muita tilejä. Vaikeammaksi voi mennä, jos asut kaverisi kanssa yhteisessä kämpässä. Miten todistat, että hän ei ole puolisosi, nykyään sukupuolesta riippumatta.
Tee valitus siitä päätöksestä, mutta vasta sen jälkeen kun ole tehnyt kaikki tarpeelliset selvitykset.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 08:09"]Sitä on aina kuvitellut että onhan meillä sosiaaliturva, joka pelastaa sitten kun kaikki muu on mennyt pieleen, mutta paskat. Sossun kautta perusturvan saaminen on niin hankalaa että helpompi on vaikka varastella elääkseen.
[/quote]
Pitäisikö olla joku automaatti