Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän käytös (avautuminen!)

Vierailija
29.07.2015 |

Aloitan tekstin nyt kertomalla, ettei tämä ole trolli eikä provo. 

Ystävälläni on tapana panna (tai oikeastaan yrittää panna) miehiä, joiden kanssa minulla on/on ollut kipinää/parisuhde.

Asia on alkanut vaivata minua vasta pari viikkoa sitten, kun tyttöjenillan alettua ystäväni otti puheeksi entisen poikaystäväni(, jonka kanssa olemme eronneet hyvissä väleissä n. vuosi sitten.) Ystävä tunnusti himoinneensa tätä miestä jo kun olimme yhdessä ja samaan hengenvetoon ilmoitti aikovansa panna tätä kyseistä miekkosta ja mankui "Soita se tänne, haluun silt munaa"... En soittanut ja tiesin, ettei mies pidä tästä ystävästäni (mies oli kieltäytynyt ystäväni ehdottamasta kolmenkimpasta... hohhoijaa). En kaipaa entistä poikaystävääni romanttisella tavalla, mutta olemme eteenpäin jatkamisen ohella pystyneet jäädä hyviin väleihin. Silti ystävän tunnustus ja ilmoitus vituttavat minua suunnattomasti. Koko seurustelusuhteeni ajan ystäväni esim. esitti vihaavansa poikaystävääni. 

Vastaavanlaisia tilanteita on alkanut muistua mieleeni vuosienkin takaa:

Jokunen vuosi sitten olimme baarissa muutamalla ystäväni kanssa kahdestaan, kunnes seuraamme lyöttäytyi mieskaksikko, joista toinen illan puolessa välissä pyysi numeroani. En muistanut uutta numeroani ulkoa, joten mies antoi minulle omansa. Mutta voitteko kuvitella, siis v*ttu! Ystäväni oli kärttämässä oman puhelimensa kanssa siinä ja otti tämän kyseisen miehen numeron itselleenkin! Sovimme miehen kanssa tapaavamme uudestaan ja seuraavana päivänä mies soittikin minulle. Hän soitti kysyäkseen miten neuvoisin häntä toimimaan, kun ystäväni kyselee häntä treffeille kanssaan. Sanoin miehelle, että tekee kuten itse parhaaksi näkee. Ystäväni sitten meni sänkyyn tämän miehen kanssa, eikä siitä miehestä sen kummemmin enää kuulunut. Jäi vähän harmittamaan, sillä sitä ennen pidin miehestä.

Kerran olin tapaillut erästä miestä muutaman kuukauden, kun sovimme tapaavamme nelistään; minä, kyseinen mies, ystäväni ja ystäväni poikaystävä. Vietimme päivän rannalla. Päivän päätteeksi ystäväni ilmoitti taas haluavansa panna tätä tapailumiestäni ja kysyi voisiko yrittää häntä, "ettehän te ees seurustele"... ystävä sitten yritti ja sai pakit. Ja kyllä, ystävälläni oli poikaystävä (ovat edelleen yhdessä...)

Täysi-ikäisyyden tienoilla ystävälleni iski pakottava tarve levitä entisen heilani eteen ja onnistuikin siinä. En ollut tuolloin(kaan) erityisen loukkaantunut, mutta asia vaivaa minua nyt siksi, että se on yksi muiden lukuisten tapausten joukossa.

Tuntuu, että ystävälleni kelpaa millainen rimanalitus tahansa, kunhan kyseinen oksetus on ensin ollut tekemisissä minun kanssani romanttisella tai seksuaalisella tavalla. Minuun oli joskus ihastunut mies, johon en ihastunut takaisin mm. tämän liiallisen päihteidenkäytön vuoksi. Ystäväni oli aivan pakko taas kutsua kyseistä miestä luokseen, milloin kahville ja milloin illanistujaisiin ja lopulta mennä tämän kanssa sänkyyn. Siitäkään miehestä ei kuulunut enää, vaikka olimme entuudestaan tuttuja ja asuimme samalla alueella.

Näitä tapauksia on monia ja mainittakoon, että jotkut miehet ovat nostaneet kytkintä ystäväni jatkuvan riivaamisen vuoksi; ystäväni saattaa lisätä minua kiinnostavan miehen somessa kaverikseen ja alkaa pommittaa viesteillä, kahvittelukutsuilla ja milloin milläkin. Livenä taas hän menee suoraan asiaan ja töksäyttää "Mennääks treffeille/Tuu meille/Saanko sun numeron/Onko sulla tyttöstävää?", vaikka tyttöystävät eivät ole ennenkään olleet ystävälleni edes hidaste.

Ystäväni käytös on v*tuttanut jos olen pitänyt miehestä, mutta toisaalta hänen touhunsa on auttanut hyviä miehiä erottumaan edukseen - kahta miestä lukuun ottamatta. Olen ollut jonkin verran treffeillä, mutta elämäni aikana entisiä poikaystäviä minulla on vain kaksi. Älkää siis ymmärtäkö väärin kirjoitustani, miehet eivät ole minulle mitään kertakäyttöistä kierrätyskamaa. Ystäväni on pääosin parisuhteessa - kunnes ilmoittaa miehelleen että haluaa "elää itselleen".  En raportoi kaikista kiinnostuksistani tälle, mutta suurimmaksi osaksi hän on ollut paikalla, stalkannut somesta tai muutoin hän on alkanut mankumaan vasta pidemmän ajan kuluttua. Muutoin ystävyyssuhteessamme ei ole ongelmia. Tapaamme säännöllisesti, meillä on hauskaa ja voimme puhua asioista joista emme avautuisi muille.

Nyt olen tavannut loistavan miehen ja seurustelen tämän kanssa. Ystäväni kahden viikon takainen tunnustus&ilmoitus kuitenkin palautuu toisinaan mieleeni, etenkin kun hän pyysi miestäni kaverikseen FB:n lisäksi muissakin palveluissa ym. Kysyin ystävältäni kelpaisiko mieheni hänelle tilanteen tullessa ja tämä vastasi myöntävästi, että panisi kyllä jos eroaisimme miehen kanssa.

Kuvio vaikuttaa kieltämättä teinimäiseltä, mutta olemme 24-25v. Miten minun pitäisi reagoida? Mitään mustasukkaisuusraivareita en vedä, sillä mieheni on tasapainoinen ja luotettava kumppani. Mitä minun tulisi tehdä? Tekisi mieli huutaa tälle "ystävälle" ja käskeä häntä lopettamaan "käytettyjen kondomieni nuolemisen", mutta tosiaalta hän saa 80% tapauksista pelkästään kieltäviä vastauksia. MIKSI HÄN TEKEE NÄIN? En ole ikinä tullut sotkemaan hänen mieskuvioitaan enkä muutenkaan ns. astunut varpaille. Seksikumppaneita hänellä on ollut rutkasti, joten tuskin seksinpuute tai yksinäisyyskään vaivaa.

nimim. lakkaa kärttämästä jämiä!

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan selkärangattomat madot pistävät välit poikki sanaakaan sanomatta!

Ettekö te osaa lukea? Ap kirjoittaa, että nuo ovat sattuneet vuosien varrella, ei siis viikottaisilla baarireissuilla! Kuka on niin tollo että PUHUMATTA ENSIN dumppaa kaverinsa ENNEN TAAHTUNEISTA asioista? Jos ap on jo ihan teininä "antanut" eli hiljaisesti hyväksynyt eksänsä kaverin käytettäväksi, niin kaverille on varmaan siitä jäänyt ajatus, että tällainen on ap:lle ihan ok?

Mun mielestä tuollainen kaverien left over´sien pantavaksi suostuminen on todella alentavaa, mutta jotkut on avoimempia kuin toiset.

Vierailija
62/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:39"]

Ettekö te osaa lukea? Ap kirjoittaa, että nuo ovat sattuneet vuosien varrella, ei siis viikottaisilla baarireissuilla! Kuka on niin tollo että PUHUMATTA ENSIN dumppaa kaverinsa ENNEN TAAHTUNEISTA asioista? Jos ap on jo ihan teininä "antanut" eli hiljaisesti hyväksynyt eksänsä kaverin käytettäväksi, niin kaverille on varmaan siitä jäänyt ajatus, että tällainen on ap:lle ihan ok?

Mun mielestä tuollainen kaverien left over´sien pantavaksi suostuminen on todella alentavaa, mutta jotkut on avoimempia kuin toiset.

[/quote]

No, "ystävä" voi sitten kysellä perään, että miksi et enää halua nähdä. Jos häntä kiinnostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:21"]

ainiin kun se poikaystäväsi t.44

[/quote]

Sen voi ottaa mukaan juoneen? ;)

Vierailija
64/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:39"]

[/quote]

Ja siis: kaverin left over'sien? 

Ja todella naivi selitys, että ystävä on saanut varmaan mielestään "luvan" kytätä samoja miehiä yhtä aikaa, siis lehmätkin lentää teilläpäin varmaan.

Vierailija
65/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Tutulta kuulostaa toi aloitus ja monet vastauksista. Entisellä parhaalla ystävälläni (silloin ainoa ystävä...) pakonomainen tarve käydä yrittämässä JOKAISTA miestä, josta olen ollut vähääkään kiinnostunut! Oli kyse ihastuksista, ihan uusista tuttavuuksista esimerkiksi isomman porukan illanvietoissa, poikaystävästä tai jopa kihlatusta niin hänen piti olla AINA tyrkyttämässä itseään! Baarissa jos olin tehnyt tuttavuutta kivan oloisen miehen kanssa, niin vessasta palatessani oli ystäväni tunkenut perseensä hänen syliinsä. Lisäksi näiden miesten kanssa hänen piti aina laittaa paremmaksi, eli jos minä olin saanut puhelinnumeron mieheltä, niin hän oli jo sopinut treffit. Jos minä olin sopinut treffit, hän oli jo käynyt panemassa. Ei ollut mitenkään tavatonta, että jos mulle illan aikana puhui kaksi miestä, niin tää lortto oli käynyt panemassa niitä molempia about vessassa!

Kun sitten vihdoin aloin seurustelemaan ekan kerran, tämä laittoi poikaystävälleni vihjailevia viestejä "Oon jo peiton alla.. viereeki mahtuis joku. Tai päälle ;)" ja pari kertaa mun ollessa reissussa poikaystävä oli saanut kuviakin "Näyttääks mun peppu liian isolta näissä stringeissä?". Ilmeisesti tämä junttityyli sitten iski poikaystävään kun oli kännipäissään antanut munansa lorton suuhun.  Pistin huoran kuvat ja viestit luettavaksi tämän perheelle.

Vierailija
66/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on tuollainen huora. En ole enää väleissä sen kanssa. Tuskin monet muutkaan.

Vierailija
67/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis jännä jos esittäisit olevasi kiinnostunut jostain miehestä (vaikka sellasesta, jolla on ollut huono tuuri naisten saannissa vaikka halut olis kovat) ja katsoo sittten miten "ystäväsi" tuo iloa tämän miehen elämään (iltaan). kjäh kjäh xD

Vierailija
68/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun ihastus panee sun kaveria, se ei oo ihastunu suhun. Et menetä mitään.

Jos sun kiinnostuksen kohde panee sun kaveria, se ei oo kiinnostunu susta. Et menetä mitään.

Jos sun kaveri panee jotain uutta tuttavuuttas, kukaan ei menetä mitään.

Sun poikaystävät ei oo pettäny joten mistä valitat? Siitä että sun kaverikin etsii baarista seuraa? Siitä että se tykkää samanlaisista miehistä ku sä? Ootko kuullu sanontaa että nopeet syö hitaat? Sillon kun sä punastelet baarin nurkkapöydässä ja mietit uskallatko tehdä alotetta vai et, niin joku muukin nainen ehtii sen "sun" miehen luo, ei vaan se sun kaveris. Tiedoks vaan sulle : älä oo tollanen harmaahiiri ja valittaja. Jos jollain veri kiertää niin sen ei pitäis sua loppujen lopuks liikuttaa. Miehet tykkää jos nainen on rohkea ja tietää mitä haluaa. Vittuun siveyden sipulit ja tollaset harmaat hiiret

Vierailija
69/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:49"]

Jos sun kiinnostuksen kohde panee sun kaveria, se ei oo kiinnostunu susta. Et menetä mitään.

Sun poikaystävät ei oo pettäny joten mistä valitat? Siitä että sun kaverikin etsii baarista seuraa? Siitä että se tykkää samanlaisista miehistä ku sä? Ootko kuullu sanontaa että nopeet syö hitaat? Sillon kun sä punastelet baarin nurkkapöydässä ja mietit uskallatko tehdä alotetta vai et, niin joku muukin nainen ehtii sen "sun" miehen luo, ei vaan se sun kaveris. Tiedoks vaan sulle : älä oo tollanen harmaahiiri ja valittaja. Jos jollain veri kiertää niin sen ei pitäis sua loppujen lopuks liikuttaa. Miehet tykkää jos nainen on rohkea ja tietää mitä haluaa. Vittuun siveyden sipulit ja tollaset harmaat hiiret

[/quote]

Jos sun ystäväs vokottelee jokaista sun mielestä kivaa naista, sun kaverit ei kunnioita sua. Paskaakaan.

Ap n poikkis ei varmaan oo pettänyt, mutta sen kaveri on. Nimittäin kunnoituksen ja luottamuksen.

Vierailija
70/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:49"]

[/quote]

Niin, ne tykkää sinusta hetken huumassa, mutta et ole vaimomatskuna kovinkaan korkealla. Sori.

Vierailija
71/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa ihan selkeästi panna sua :D

Vierailija
73/92 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:44"]

MITÄÄÄÄÄH????? Miten tuollaisia naisia on noin paljon?

[/quote]

Naisten maailma on kieroutunutta laumanjohtajan taistelua. Ihan niin kuin miehilläkin. Naisilla asiat ilmenevät juurikin tuolla tavalla. (ainakin suurimmalla osalla tuntemistani naisista) Itsellänikin oli tuollainen perseeseen ammuttu karhu ystävänä joka kärkkyi jokaikistä mahdollista petikumppaniani. Jos edes yhden illan juttelin jollekin miehelle, niin seuraavalla viikolla olikin mies jo pannut ystävääni.

Vierailija
74/92 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttu kuvio!! Jätä kaveris HETI tuollainen peli ei vetele!

Vierailija
75/92 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh mitä tarinoita. Tiiän itsekin tuollaisen naistyypin joka oikein yrittämällä yrittää päästä kaveriporukkansa pahimmaksi huoraksi just tolla jakamisella. Ihan ku sillä saisi jotain lisäpisteitä. Yleensä tälläset naiset ei ees saa välttämättä suurta nautintoa tai orgasmia siitä itse aktista, vaan siitä että pääsee kertomaan koko kaveriporukalle miten on ollut kova mimmi ja ottanut kolmelta jätkältä poskeen baarin vessassa yhden illan aikana. Eli siis toimivat koko baarin spermaämpärinä ja kuvittelee että se on nyt jotenkin hienoa. Jos joku sitten sanoo asiasta niin mikä kliseinen vastaus: Sä oot vaan kateellinen (kun kukaa ei halua sua.)

Vierailija
76/92 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee, miten voikin olla noin monella samantapaisia kavereita?!? Myös mulla oli ennen hyvä ystävä, tai pidin häntä parhaana kaverinani, vaikka eihän se nainen tainnut oikeesti välittää musta tai muistakaan naisista ystävinä yhtään mitään.

Vierailija
77/92 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:03"]

Se haluaa ihan selkeästi panna sua :D

[/quote]

Nimenomaan. Mun mielestä tuo on kieroutunut rakkaudenosoitus ystävää kohtaan - kaikki mihin tämä koskee muuttuu kullaksi, ja hänen on pakko se saada. Melanie Klein ja paha rinta ja silleen.

Miksei palstan saamattomat lassukat jo ryntää laittamaan postia aapeelle, yhteistyö on voimaa. Kaikki hyötyvät ja ystäväkin saa iloa. Ilkeämpi ihminen voisi ruveta parittamaan kaveria kaikessa hiljaisuudessa, perisi vähän löytöpalkkiota.

Vierailija
78/92 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa sinustakin, että löytyy vielä kehittymisen varaa, juttusi perusteella. T.Mies 34.v

Vierailija
79/92 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on outo. Kannattaa katkasta välit. Munkin ystävä oli kunnon lortto, onneks on vähän nyt rauhottunut.

Vierailija
80/92 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä kaverillesi, että olet rakastunut johonkin Kalervo Kummolan näköiseen rekkamieheen ja anna kaverisi jörniä sitä. :) Sitten vain välit poikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä