Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän käytös (avautuminen!)

Vierailija
29.07.2015 |

Aloitan tekstin nyt kertomalla, ettei tämä ole trolli eikä provo. 

Ystävälläni on tapana panna (tai oikeastaan yrittää panna) miehiä, joiden kanssa minulla on/on ollut kipinää/parisuhde.

Asia on alkanut vaivata minua vasta pari viikkoa sitten, kun tyttöjenillan alettua ystäväni otti puheeksi entisen poikaystäväni(, jonka kanssa olemme eronneet hyvissä väleissä n. vuosi sitten.) Ystävä tunnusti himoinneensa tätä miestä jo kun olimme yhdessä ja samaan hengenvetoon ilmoitti aikovansa panna tätä kyseistä miekkosta ja mankui "Soita se tänne, haluun silt munaa"... En soittanut ja tiesin, ettei mies pidä tästä ystävästäni (mies oli kieltäytynyt ystäväni ehdottamasta kolmenkimpasta... hohhoijaa). En kaipaa entistä poikaystävääni romanttisella tavalla, mutta olemme eteenpäin jatkamisen ohella pystyneet jäädä hyviin väleihin. Silti ystävän tunnustus ja ilmoitus vituttavat minua suunnattomasti. Koko seurustelusuhteeni ajan ystäväni esim. esitti vihaavansa poikaystävääni. 

Vastaavanlaisia tilanteita on alkanut muistua mieleeni vuosienkin takaa:

Jokunen vuosi sitten olimme baarissa muutamalla ystäväni kanssa kahdestaan, kunnes seuraamme lyöttäytyi mieskaksikko, joista toinen illan puolessa välissä pyysi numeroani. En muistanut uutta numeroani ulkoa, joten mies antoi minulle omansa. Mutta voitteko kuvitella, siis v*ttu! Ystäväni oli kärttämässä oman puhelimensa kanssa siinä ja otti tämän kyseisen miehen numeron itselleenkin! Sovimme miehen kanssa tapaavamme uudestaan ja seuraavana päivänä mies soittikin minulle. Hän soitti kysyäkseen miten neuvoisin häntä toimimaan, kun ystäväni kyselee häntä treffeille kanssaan. Sanoin miehelle, että tekee kuten itse parhaaksi näkee. Ystäväni sitten meni sänkyyn tämän miehen kanssa, eikä siitä miehestä sen kummemmin enää kuulunut. Jäi vähän harmittamaan, sillä sitä ennen pidin miehestä.

Kerran olin tapaillut erästä miestä muutaman kuukauden, kun sovimme tapaavamme nelistään; minä, kyseinen mies, ystäväni ja ystäväni poikaystävä. Vietimme päivän rannalla. Päivän päätteeksi ystäväni ilmoitti taas haluavansa panna tätä tapailumiestäni ja kysyi voisiko yrittää häntä, "ettehän te ees seurustele"... ystävä sitten yritti ja sai pakit. Ja kyllä, ystävälläni oli poikaystävä (ovat edelleen yhdessä...)

Täysi-ikäisyyden tienoilla ystävälleni iski pakottava tarve levitä entisen heilani eteen ja onnistuikin siinä. En ollut tuolloin(kaan) erityisen loukkaantunut, mutta asia vaivaa minua nyt siksi, että se on yksi muiden lukuisten tapausten joukossa.

Tuntuu, että ystävälleni kelpaa millainen rimanalitus tahansa, kunhan kyseinen oksetus on ensin ollut tekemisissä minun kanssani romanttisella tai seksuaalisella tavalla. Minuun oli joskus ihastunut mies, johon en ihastunut takaisin mm. tämän liiallisen päihteidenkäytön vuoksi. Ystäväni oli aivan pakko taas kutsua kyseistä miestä luokseen, milloin kahville ja milloin illanistujaisiin ja lopulta mennä tämän kanssa sänkyyn. Siitäkään miehestä ei kuulunut enää, vaikka olimme entuudestaan tuttuja ja asuimme samalla alueella.

Näitä tapauksia on monia ja mainittakoon, että jotkut miehet ovat nostaneet kytkintä ystäväni jatkuvan riivaamisen vuoksi; ystäväni saattaa lisätä minua kiinnostavan miehen somessa kaverikseen ja alkaa pommittaa viesteillä, kahvittelukutsuilla ja milloin milläkin. Livenä taas hän menee suoraan asiaan ja töksäyttää "Mennääks treffeille/Tuu meille/Saanko sun numeron/Onko sulla tyttöstävää?", vaikka tyttöystävät eivät ole ennenkään olleet ystävälleni edes hidaste.

Ystäväni käytös on v*tuttanut jos olen pitänyt miehestä, mutta toisaalta hänen touhunsa on auttanut hyviä miehiä erottumaan edukseen - kahta miestä lukuun ottamatta. Olen ollut jonkin verran treffeillä, mutta elämäni aikana entisiä poikaystäviä minulla on vain kaksi. Älkää siis ymmärtäkö väärin kirjoitustani, miehet eivät ole minulle mitään kertakäyttöistä kierrätyskamaa. Ystäväni on pääosin parisuhteessa - kunnes ilmoittaa miehelleen että haluaa "elää itselleen".  En raportoi kaikista kiinnostuksistani tälle, mutta suurimmaksi osaksi hän on ollut paikalla, stalkannut somesta tai muutoin hän on alkanut mankumaan vasta pidemmän ajan kuluttua. Muutoin ystävyyssuhteessamme ei ole ongelmia. Tapaamme säännöllisesti, meillä on hauskaa ja voimme puhua asioista joista emme avautuisi muille.

Nyt olen tavannut loistavan miehen ja seurustelen tämän kanssa. Ystäväni kahden viikon takainen tunnustus&ilmoitus kuitenkin palautuu toisinaan mieleeni, etenkin kun hän pyysi miestäni kaverikseen FB:n lisäksi muissakin palveluissa ym. Kysyin ystävältäni kelpaisiko mieheni hänelle tilanteen tullessa ja tämä vastasi myöntävästi, että panisi kyllä jos eroaisimme miehen kanssa.

Kuvio vaikuttaa kieltämättä teinimäiseltä, mutta olemme 24-25v. Miten minun pitäisi reagoida? Mitään mustasukkaisuusraivareita en vedä, sillä mieheni on tasapainoinen ja luotettava kumppani. Mitä minun tulisi tehdä? Tekisi mieli huutaa tälle "ystävälle" ja käskeä häntä lopettamaan "käytettyjen kondomieni nuolemisen", mutta tosiaalta hän saa 80% tapauksista pelkästään kieltäviä vastauksia. MIKSI HÄN TEKEE NÄIN? En ole ikinä tullut sotkemaan hänen mieskuvioitaan enkä muutenkaan ns. astunut varpaille. Seksikumppaneita hänellä on ollut rutkasti, joten tuskin seksinpuute tai yksinäisyyskään vaivaa.

nimim. lakkaa kärttämästä jämiä!

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 02:08"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:54"]

Mikä vitun sääntö seki on et ei muka voi panna kaverin eksiä? Kaikki on jonkun eksiä. Jos kaverilla ei oo enää tunteita eksäänsä niin se on silloin vapaata riistaa

[/quote]

Olen samaa mieltä. Paitsi jos eksä on tuore, esim. viikon tai parin takainen.
[/quote] Eikö muka löydy muita äijiä panettavaksi kuin kaverien kesät??? Herää itsellä ainakin nsisihmisenä ajatus, että onko tämä slut odottamu koko ajan että erona ja pääsee nussxxxxx mun kesää, koskettava ajatus ja se että omalle ystävälle tosiaan kelpaa toisen pano....eikö muita miehiä todellakaan ole? Joo ainakin itse jos ystävä ei kysyis tai ilmottais että halut on ollu nyt niin suuret, että pakko päästä keksimään....heivaisisin semmosen hemmettiin omasta elämästä, enkä todellakaan kertois yhtä ainutta tarinaa enää luottamuksella koko lutkalle. Home simple is that.

Vierailija
2/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua! Mulla myös eräs kaveri harrasti tätä. Jos edes puhuin jollekkin miehelle niin sen oikein näki miten hänen silmiinsä tuli sellainen hullunkiilto ja alkoi se keikistely. Laajensi myös sitten ylipäätään ihan kaikkiin miehiin, joiden kanssa olin tekemisissä. Yritti iskeä isoveljeäni, serkkujani, hyviä miespuolisia ystäviäni, työkavereitani. Oli todella helvetin noloa liikkua hänen kanssaan tai esitellä häntä kenellekkään.

Flirttaili myös mun avomiehelleni (seurustelua takana 5 vuotta) kun oltiin porukalla baarissa. Ympärillä oli avomieheni, mun ja tän kaverinkin miespuolisia ystäviä, mutta hän silti roikkui nimenomaan siinä mun miehessäni. Oli todella kiusallista katsella sitä flirttailua ja vihjailua, varsinkin kun avokki teki aika nopeasti selväksi, että ei ole kiinnostunut ja oli loppujen lopuksi aika tyly ja välinpitämätönkin tätä kaveriani kohtaan.

Tähän tietysti myös sisältyi mun hienovarainen lyttääminen. Siis sellainen piikittely hymyssä suin niinkuin kyseessä olisi ollut joku vitsi, mm. kertoi musta jotain noloja juttuja tai toi esille mun huonoja puolia, joista iso osa oli keksittyjä, esimerkiksi kerran naureskeli juuri tapaamalleni miehelle kuinka "toi meidän av-mamma on kännissä niiiiin kova riidanhaastaja". Ja kun mä sitten kohauttelin olkiani ja kysyin, että mistä lähtien mä olen sellaista tehnyt niin hän vain jatkoi virnuilua ja naureskelua ja sittenhän mä vaikutin siltä akalta, joka ottaa itsensä liian tosissaan. Ärsytti.

Hauskaa, että kun tämä ystävä sitten alkoi seurustelemaan niin ei halunnut esitellä mua poikaystävälleen. Ovat seurustelleet nyt reilun vuoden ja olen tavannut tämän miehen kerran, ja silloinkin ystäväni piti huolen, etten päässyt liian montaa lausetta miehen kanssa vaihtamaan. En tiedä olettiko, että olen samanlainen lortto kuin hän tai että rupean kostamaan tai kertomaan hänen noloja juttujaan tälle miehelle, mutta oli tosiaan koko ajan välissä. 

Emme ole enää onneksi kovin läheisiä ystäviä, joskus saatamme baarissa käydä yhdessä, mutta välttelen puhumasta hänelle henkilökohtaisista asioistani, koska hän on juuri sellainen ihminen, joka käyttää niitä asioita mua vastaan. Seurustelun myötä hän on rauhoittunut, mutta vähän myöhäistä, koska mä ilmeisesti tällä hetkellä hänen ainoa kaverinsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuollainen kaveri, ja se loppui kun sanoin ihan suoraan että yhteenkin mun entiseen kun koskee, mä pistän välit poikki lopullisesti. Sen jälkeen hän on pysynyt erossa mun entisistä.

Vierailija
4/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Lisää mut sun FB kaveriksi.

Vierailija
5/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaisia lorttokavereitahan tuntuu olevan joka toisella, hämmästyttävää! 

Minäkin pidin yläkouluaikoina hetken aikaa "ystävänäni" tyttöä, joka harrasti poikaystäväni vokottelua ja suhteen kariuduttua kaikkien minua kiinnostavien tai minusta kiinnostuneiden poikien pokaamista vaikka väkisin.

Yhtäkin pani vain, jotta saisi välimme sotkettua - ei ilmeisesti muuten kuin p*llua antamalla lämmennyt kohde. Soitti sitten onnessaan minulle ja kertoi, miten mukavaa oli ollut. Ja tosiaanhan olimme tuolloin 8-luokkalaisia ja minä vielä ihan puhtoinen neitsyt...

Sanomattakin lienee selvää, että "ystävästä" tuli hyvin nopeasti ex-ystävä, mitä horo ei millään tahtonut hyväksyä ja käsittää. Ei itse nähnyt toiminnassaan mitään vikaa.

Vierailija
6/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tuollainen ystävä. Baarissa, jos joku mies tuli juttelemaan minulle, kaveri veti väkisin minut pois tilanteesta tai koitti saada miehen huomion itseensä.

Säätöäni koitti vokotella. He tapasivat kerran ja siitä tapaamisesta lähtien laittoi miehelle useita viestejä ja vihlaijuja. Se mies oli moukka ja meni siihen vähän mukaan. Ei heille kumminkaan juttua syntynyt.

Molemmilla kerroilla alettuani seurustelemaan, ehdotin kaverille esitteleväni poikaystäväni. Molemmista kysyi "huolestuneena", että entäs jos pojat ihastuvatkin häneen ennemmin..

Jatkuva kilpailutilanne oli hänen kanssaan tahtomattani jatkuvasti.

Vierailija
7/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja hän raivostui, kun huomasi minun kerran lisänneen hänen poikaystävänsä fb-kaveriksi parin tapaamiskerran jälkeen..

72

Vierailija
8/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt meinaat jatkaa tämän "ystävän" kanssa kaveeraamista, ihan ensimmäisenä kerrot koko jutun nykyiselle poikaystävällesi. Hänen täytyy tietää, että ennemmin tai myöhemmin muija tulee hänenkin peräänsä ja voi miettiä jo etukäteen kannattaako lähteä siihen leikkiin nyt tai tulevaisuudessa.

Jos sinulla on pokkaa, laita deittipalstalle ilmoitus, jossa selostat, että sinulla on tällainen ystävä ja hän jakaa tavaraansa jokaiselle miehelle, jonka kanssa olet tekemisissä. Sitten valkkaat kiinnostuneista oikein ällöjä, esität kaverillesi että olet käynyt treffeillä tai vaan viestitellyt heidän kanssaan ja seuraat, tarttuuko hän syöttiin.

Vierailija
9/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans samanlainen kaveri. Kaiken lisäksi se petti, jokaista poikaystäväänsä ja laitto muut valehtelemaan puolestaan. Lopetin vaan yhteydenpidon, koska ei tollasta kukaan jaksa tai ansaitse. Sain myöhemmin tietää, että se oli käyny vonkaamassa myös mun entistä poikaystävää heti meidän eron jälkeen sillon ku oltiin vielä "kavereita".

Kyseisellä tyypillä vaihtuu naispuoliset kaverit tiuhaan.

Itse oon onnellinen, ettei tarvii olla enää tollasen ihmisen kanssa tekemisissä :)

Vierailija
10/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mespuolisille kavereillesi, että sinulla on tällainen ystävä, ja että jos heillä on vaikka joku naisten keskuudessa ei niin suosittu nörttikaveri, jolle kelpaisi takuuvarma pano, voit helposti järjestää.

Vierailija
11/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta! Mulla oli ihan samanlainen ystävä, kovin kauaa en jaksanut tota menoa katella, sen jälkeen kun tää oli vinkunut ittensä treffeille lähes jokaisen jäbän kanssa josta olin kiinnostunut/Jonka kanssa olin käynyt treffeillä/seurustellut vähän aikaa niin kaiken huippu oli kun se alkoi pommittaa mun poikaystävää viesteillä joissa kehu komeeks ja sanoi että mun mies ansaitsee parempaa ja kyseli haluaisko nähdä kahdestaan joskus, tämän jälkeen on kai sanomattakin selvää että pustun välit poikki. Mies oli tosi hämmentynyt tilanteesta.

Vierailija
12/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄÄÄÄÄH????? Miten tuollaisia naisia on noin paljon?

Vierailija
13/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään tuollaista naista ja aloin jo miettiä, rajoittuuko tällainen käytös johonkin tiettyyn sosioekonomiseen ryhmään.

Vierailija
14/92 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:35"]

En tunne yhtäkään tuollaista naista ja aloin jo miettiä, rajoittuuko tällainen käytös johonkin tiettyyn sosioekonomiseen ryhmään.

[/quote]

Ennemminkin tuo kertoo vain jonkinlaisesta neuroottisesta kilpailuvimmasta ja/tai epävarmuudesta, kuin mistään sosioekonimisesta asemasta.
Onneksi en itse tunne mitään noin räikeää tapausta. Noita keikistelijöitä kyllä: jotka pukeutuvat paljastavasti, keimailevat minkä ehtivät ja pitävät verrattomasti meteliä siitä, että kuinka moni heihin on nyt rakastunut, ihastunut tai lääppinyt yhden illan aikana. Vähän sillä tyyliin "Siis voi ei, mä en vaan tajuu, taas ainaki viis äijää halus tarjota mulle drinksut!!!1", jos ymmärrätte. Vähän niin kuin tarkoitus olisi tehdäkin itsensä naisseurueen kuningattareksi. 

Vierailija
15/92 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen vastaus: Hän ei ole ystäväsi.

Vierailija
16/92 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on outo.

Vierailija
17/92 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

Vierailija
18/92 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi kaveri, joka toimi samoin. Paitsi, että yritti vokotella miehiä, joiden kanssa tiesi mulla olevan säätö päällä. Sitten leuhki mulle, jis oli saanut jonkun houkuteltua esim. kahville. En ymmärtänyt yhtään sitä käytöstä. Lakkasin vaan olemasta hänen kanssaan ja en kertonut enää mitään tärkeää hänelle.

Vierailija
19/92 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia kokemuksia täälläkin. Ystäväksi luulemani ämmä oli käynyt tarjoamassa persettään aviomiehelleni kun olimme kriisin rauhoittamiseksi asumuserossa pari kuukautta. Luojan kiitos mies ei suostunut, tuskin oltais saatu asioita korjattua jos hän olisi sotkenut kuvioon kolmannen osapuolen. Lorttoon pistin välit poikki heti kun kuulin.

Vierailija
20/92 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa tuo "ystävyys", kaverisi käytös on häiriytynyttä. Hänestä tulee olemaan pelkkää harmia ja on ollutkin jo. Miksi vietät aikaa hänen kanssaan? Mihin tarvitset tuollaista ystävää? Se, mikä on käytöksen motiivi, on mielestäni melko yhdentekevää. Tärkeämpää on se, miten hän toimii. Sopimatonta käytöstä, olkoot itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän