Millä rauhoitat itseäsi sodan aiheuttaman ahdistuksen kesekellä?
Itse kuuntelen The Ramonesin, Johnny Thunders & Heartbreakersien, The Clashin, Stiff Little Fingersien, Dischargen sekä Pelle Miljoona & 1980:n punkrockia.
Lisäksi katselen paljon kissavideoita, reaktiovideoita kuten
https://www.youtube.com/playlist?list=PLmmsLETq1o5M9pBpfjin3A1Eh0JxJrFcr
sekä sympaattisten ukrainalaisten videobloggareitten videoita aivan erityisesti
Kommentit (70)
Syön sedixiä eli kärsimyskukkauute-tabletteja. Laskee hermostuneisuutta, ahdistusta..
Asiat kunnossa yläkertaan, ei huolta huomisesta. Rukous antaa voimaa.
Läheiset tuo iloa. Kohta syntyy myös ensimmäinen lapseni.
Ap:llä myös välit yläkertaan kunniossa mutta on silti tarvetta tietoisesti viedä ajatukset pois sodasta. En näe mitään syytä vatvoa pakokauhua ja lietsoa pelkoa toitottamalla sotajuttuja esimerkiksi tällä oalstalla. Siksi katselen youtubevideoita ja kuuntelen aggressiivista musiikkia.
Asun täällä Suomessa eli en ole sodan keskellä. Ei ole tarvetta rauhoittumiselle.
Pistelen neuloja nukkeen joka näyttää Putinilta. Ensi viikolla tulee postissa Haitilta autenttiset voodoorummut ja opas "Kuolemankirouksia osa II".
Olen ratkonut palapelejä (Jigigi) ja yritän siirtää ajatukset pois ahdistuksesta, mutta koko ajan huomaan että ajatukset menee selviytymiskeinoihin, se on raskasta. Kyllä mä sisimmässäni rukoilen ja huokailen Jumalan puoleen.
Puuhaamalla arkisia askareita.
Istuttelemalla siemeniä multaan.
Leipomalla.
Maalaamalla.
Musiikkia kuuntelemalla.
Liikkumalla auringonpaisteessa.
Paijaamalla lemmikkiä.
Tekemässä keskittymistä vaativia älytehtäviä.
Pesemällä pyykkiä.
Pitämällä taukoa viestintävälineistä ja somesta.
*
Ei se silti aina täysin vie ajatuksia pois.
Ja peukutan katolilaista pappia, joka manaa riivaajan Putinista.
Ukrainian Catholic priest begins exorcism ritual aimed at Putin
https://cruxnow.com/cns/2022/02/ukrainian-catholic-priest-begins-exorci…
En ymmärrä, miten tuo voi ahdistaa niin paljon joitakin. Suomessa ei ole sotaa. Mä en tunne yhtikäs mitään koko Venäjä-Ukraina -tilanteesta. En pelkoa, surkua tai säälip. Ärsyttää lähinnä miten suuri numero siitä on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Katson hitl erin puheita, niistä saa voimaa ja uskoa parempaan! 🙂 Ja ap:n ahdistuksesta saan ammennettua myös voimaa itselleni 😊
🧐🧐🧐🧐olet sekaisin.
Kun tohon tällää muutaman satsin, nii alkaa ajatukset vaihtumaan...
http://www.reuni.eu/image/naked-women-butt-cracks-6.jpg
Ei tässä vielä ole ahdistanut. Meillä on Suomessa asiat vielä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Pistelen neuloja nukkeen joka näyttää Putinilta. Ensi viikolla tulee postissa Haitilta autenttiset voodoorummut ja opas "Kuolemankirouksia osa II".
Hei, helvetin hyvä idea! Onko totta vielä?
Hae pullo ja korkkaa... Auttaa myös siinä ettei kettuille ihmisille joita ei edes tunne.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten tuo voi ahdistaa niin paljon joitakin. Suomessa ei ole sotaa. Mä en tunne yhtikäs mitään koko Venäjä-Ukraina -tilanteesta. En pelkoa, surkua tai säälip. Ärsyttää lähinnä miten suuri numero siitä on tehty.
Olikohan tää nyt ketju sua varten?
Luen virttä Päivä vain ja hetki kerrallansa.