Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin suihkuun ilmaiseksi pk seudulla?

Vierailija
29.07.2015 |

Missä voisi käydä suihkussa ilmaiseksi? Ei siis kaverilla, tutulla, kotona. Onko jossain uimarannoilla suihkuja joissa voi siis ihan kunnolla käydä peseytymässä?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:29"]Hirundo. Mutta voi olla, että et pääse sinne, koska olet suomalainen. [/quote] Oho, en ole tuollaisesta kuullutkaan ennen. No hyvä kai että ulkomaalaisille asunnottomille tarjotaan pesu ja pyykinpesumahdollisuus, mutta ei kotimaisille...

[/quote]

Miksi luulet ettei kotimaisille asunnottomille järkätä pesu- ja pyykinpesumahdollisuuksia? Kotimaisille asunnottomillehan kuuluu kunnallisissa päiväkeskuksissa usein ilmaisia aterioitakin.

Mä olen ymmärtänyt, että nämä Hirundon asiakkaat eivät ole oikeutettuja suomalaisiin sosiaalipalveluihin ja siksi heille Heksingin diakonissalaitos on tällaisen päiväkeskuksen järkännyt. Kotimaiset asunnottomathan ovat oikeutettuja saamaan kaikki mahdolliset tukitoimet täällä, kotimaassaan.
[/quote]

Espoosta olen saanut vain listan missä on ruokajakelua, olarinluomassa olisi suihku ym. palveluita tarjolla, mutta sinne en saa lähetettä koska en ole päihdeongelmainen. Sossu ei tee puoltoa asunnon saamiseen koska siitä ei kuulemma ole mitään hyötyä. Espoon sossu sanonut, että heillä ei ole palveluja ja keinoja auttaa kun ei ole päihde eikä mt ongelmia. Olen kerran käynyt kysymässä ja pyytämässä apua.
Tämän lisäksi olen erittäin huono alkaa vaatimaan mitään apua, koska oma vikani. Tässähän kärsin omaa tyhmyyttäni. Etsin tässä halvinta mahdollista suihku ja pyykinpesumahdollisuutta ja seuraavan kerran kun saan rahaa niin ostan kuukaudeksi valmiiksi lippuja tai jotain niihin.

Vierailija
42/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:56"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:51"]Joo, uimarannoilla jotka ovat kaupungin ylläpitämiä on usein suihkut, esim. Hietsussa. Jos olet asunnoton, voit mennä asunnottominen palveluun Hietaniemenkatu 5 B. Mene klo 17 jälkeen, niin et tarvitse lähetettä. http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-toimeentulo/asunnottomien-tuet-ja-palvelut/palvelukeskukset/ Tuolta voi saada apua muuhinkin, siis ruokaa, voi pestä vaatteet, ja jäädä yöksi.   [/quote] Menen käymään hietsussa testaa suihkut. Kiitos. [/quote] Joo kirjoitellaan taas, kun olet ostanut nettiliittymän.     [/quote] En mä varmaan nettiä osta vähään aikaan kun niin hyvin on näitä ilmaisia tarjolla.

[/quote]

Ompa tietenkin, niin. Olin meinaan itsekin asunnottomana, mutta mitäpä sitä päivällä chättäilemään vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kurjat fiilikset sun puolesta. Olisitpa lähempänä niin lämmittäisin sulle saunan ja pesisin pyykkis. Tsemppiä.

Vierailija
44/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun helsingissä, voi tulla meille suihkuun :)

Vierailija
45/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:38"]Voisit tulla meille suihkuun mutta asun Tampereella, voin kyllä soittaa kaverille helsinkiin jos kävisit siellä suihkussa, mut taidat tarkoittaa jotain yleistä paikkaa, onko sinulla joku fetissi yleisiin suihkuihin vai onko sinulla niin vähän rahaa?
[/quote]

Kiitos tarjouksesta, olet kiltti.

Ei ole fetissiä, olen ilman kämppää nyt (ja rahaa), mutta olis kiva yrittää peseytyä ihan kunnolla välillä oikeassa suihkussa. Onneksi on viileä kesä niin ei hikoile niin hirveästi.
[/quote] laita tilinumerosi niin pistän 20e kuun alussa.
[/quote]

En laita, tarkoitukseni ei ole yrittää pummia tuntemattomilta rahaa tai muitakaan almuja. Kiitos silti.
[/quote]okei, ajattelin vaan jos olet ilman rahaa että saisit ruokaa ostettua, saan tuet itse eka päivä ja voisin sitten auttaa.
[/quote]

Voi olet kyllä tosi kiltti ja avulias. Toivottavasti kukaan ei käytä sinun hyvyyttäsi hyväksesi. Täällä pk seudulla on niin paljon ruokaa ilmaiseksi saatavilla, että ei täällä isossa nälässä tarvitse olla jos vain kehtaa ja viitsii jakeluissa käydä.

Vierailija
46/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:18"]

[/quote]

ja tosiaan voit pestä pyykitin jos haluut, oon menossa itekki tänää pyykkitupaan, siinähän ne menee samalla 

Vierailija
47/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:38"]Voisit tulla meille suihkuun mutta asun Tampereella, voin kyllä soittaa kaverille helsinkiin jos kävisit siellä suihkussa, mut taidat tarkoittaa jotain yleistä paikkaa, onko sinulla joku fetissi yleisiin suihkuihin vai onko sinulla niin vähän rahaa? [/quote] Kiitos tarjouksesta, olet kiltti. Ei ole fetissiä, olen ilman kämppää nyt (ja rahaa), mutta olis kiva yrittää peseytyä ihan kunnolla välillä oikeassa suihkussa. Onneksi on viileä kesä niin ei hikoile niin hirveästi. [/quote] laita tilinumerosi niin pistän 20e kuun alussa. [/quote] En laita, tarkoitukseni ei ole yrittää pummia tuntemattomilta rahaa tai muitakaan almuja. Kiitos silti. [/quote]okei, ajattelin vaan jos olet ilman rahaa että saisit ruokaa ostettua, saan tuet itse eka päivä ja voisin sitten auttaa. [/quote] Voi olet kyllä tosi kiltti ja avulias. Toivottavasti kukaan ei käytä sinun hyvyyttäsi hyväksesi. Täällä pk seudulla on niin paljon ruokaa ilmaiseksi saatavilla, että ei täällä isossa nälässä tarvitse olla jos vain kehtaa ja viitsii jakeluissa käydä.

[/quote]

Jos siis tietää missä niitä jaetaan ja on varaa bussilippuihin.

Vierailija
48/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:38"]Voisit tulla meille suihkuun mutta asun Tampereella, voin kyllä soittaa kaverille helsinkiin jos kävisit siellä suihkussa, mut taidat tarkoittaa jotain yleistä paikkaa, onko sinulla joku fetissi yleisiin suihkuihin vai onko sinulla niin vähän rahaa? [/quote] Kiitos tarjouksesta, olet kiltti. Ei ole fetissiä, olen ilman kämppää nyt (ja rahaa), mutta olis kiva yrittää peseytyä ihan kunnolla välillä oikeassa suihkussa. Onneksi on viileä kesä niin ei hikoile niin hirveästi. [/quote] laita tilinumerosi niin pistän 20e kuun alussa. [/quote] En laita, tarkoitukseni ei ole yrittää pummia tuntemattomilta rahaa tai muitakaan almuja. Kiitos silti. [/quote]okei, ajattelin vaan jos olet ilman rahaa että saisit ruokaa ostettua, saan tuet itse eka päivä ja voisin sitten auttaa. [/quote] Voi olet kyllä tosi kiltti ja avulias. Toivottavasti kukaan ei käytä sinun hyvyyttäsi hyväksesi. Täällä pk seudulla on niin paljon ruokaa ilmaiseksi saatavilla, että ei täällä isossa nälässä tarvitse olla jos vain kehtaa ja viitsii jakeluissa käydä.

[/quote]

Jos siis tietää missä niitä jaetaan ja on varaa bussilippuihin.

[/quote]

Niin, onneksi on pyörä millä liikkua ja googlettamalla moni paikka löytyy.

Vierailija
49/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:18"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:38"]Voisit tulla meille suihkuun mutta asun Tampereella, voin kyllä soittaa kaverille helsinkiin jos kävisit siellä suihkussa, mut taidat tarkoittaa jotain yleistä paikkaa, onko sinulla joku fetissi yleisiin suihkuihin vai onko sinulla niin vähän rahaa? [/quote] Kiitos tarjouksesta, olet kiltti. Ei ole fetissiä, olen ilman kämppää nyt (ja rahaa), mutta olis kiva yrittää peseytyä ihan kunnolla välillä oikeassa suihkussa. Onneksi on viileä kesä niin ei hikoile niin hirveästi. [/quote] laita tilinumerosi niin pistän 20e kuun alussa. [/quote] En laita, tarkoitukseni ei ole yrittää pummia tuntemattomilta rahaa tai muitakaan almuja. Kiitos silti. [/quote]okei, ajattelin vaan jos olet ilman rahaa että saisit ruokaa ostettua, saan tuet itse eka päivä ja voisin sitten auttaa. [/quote] Voi olet kyllä tosi kiltti ja avulias. Toivottavasti kukaan ei käytä sinun hyvyyttäsi hyväksesi. Täällä pk seudulla on niin paljon ruokaa ilmaiseksi saatavilla, että ei täällä isossa nälässä tarvitse olla jos vain kehtaa ja viitsii jakeluissa käydä. [/quote] Jos siis tietää missä niitä jaetaan ja on varaa bussilippuihin.   [/quote] Niin, onneksi on pyörä millä liikkua ja googlettamalla moni paikka löytyy.

[/quote]

Toinen pyörä rikottiin, 3 varastettiin.

Vierailija
50/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee kuntosalille! Esitä, että olet kiinnostunut kokeilemaan tai etsi ilmainen kokeilukerta ja sit vaan saunaan ja suihkuun. "Hups, salivaatteet unohtui kotiin!"

Vierailija
51/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti voisit käydä Hietaniemenkadun suihkussa, vaikka et olekkaan siellä kirjoila. Samoin luultavasti voit ihan vapaasti mennä sinne Pääskylänrinteessä olevaan romanien päiväkeskukseen. En usko, että kukaan sua pois ajaa. Rautatieasemalla on suihku niiden maksullisten vessojen yhteydessä. Voi olla, että joku suihku olisi myös lentokentällä ja laivaterminaaleissa. Kolme euroa on uimahallimaksu työttömältä. Eikö joku suihku ole lähes kaikissa lastenhoitohuoneissa? Muistelen myös, että voisi olla jollakin rahtareille tarkoitetulla huoltoasemalla. Merimieskirkko on avannut internet-kahvilan laivoilla työskenteleville Jätkäsaareen. Ehkä myös siellä olisi suihku, jopa sauna. Jos joku paikka on, tietävät sen varmaan Kalkkersissa ja Elokolossa. Jos sulla on välillä varaa yöpyä niin Stadion Hostel, Euro Hostel ja Omena on varmaan ne halvimmat.

Tsemppiä sinulle! Toivottavasti asunto löytyy ennen syksyä!

Vierailija
52/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä ap nukut yösi?

Eikö siellä voisi käydä suihkussa?

Vierailija
53/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siellä Hurstin ruokajonossa! Heillä on hyvin tietoa kaikesta, esim niistä "köyhien parturi"-päivistä.

Vierailija
54/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada käsiisi halpoja laivalippuja ja ristelyitä!

Vierailija
55/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:20"]

[/quote]

ja tosiaan voit pestä pyykitin jos haluut, oon menossa itekki tänää pyykkitupaan, siinähän ne menee samalla 

[/quote]

Joo, mäkin aloin tehdä bisnestä, kun meille tuli "ilmainen" pesutupa ja sauna taloyhtiön asukkaille. Ens vuonna varmaan joutuvat nostamaan yhtiövastikkeita, kun yhteisen sähkön ja veden kulutus tuplaantunut. Mut mitäs mä siitä.

Vierailija
56/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:01"]

Missä sä ap nukut yösi?

[/quote]

Kotona.

Vierailija
57/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakonissalaitos on ylläpitänyt liikkuvalle väestönosalle tarkoitettua päiväkeskusta, jonka nimi on Hirundo. Siellä pääosin Romanian ja Bulgarian romaneista koostuva asiakaskunta voi käydä peseytymässä tai vessassa, syödä omia ruokiaan, pestä pyykkiä ja käyttää internetiä. Keskuksessa voi myös saada ohjausta akuuteissa sairaanhoitoon liittyvissä kysymyksissä ja asianmukaista tietoa Suomesta. 

Vierailija
58/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingissä jossain merenrannalla oli uimarannan yhteydessä ihan sisäsuihkut joista tuli lämmintä vettä, näin ainakin viime kesänä

Vierailija
59/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:10"]

Diakonissalaitos on ylläpitänyt liikkuvalle väestönosalle tarkoitettua päiväkeskusta, jonka nimi on Hirundo. Siellä pääosin Romanian ja Bulgarian romaneista koostuva asiakaskunta voi käydä peseytymässä tai vessassa, syödä omia ruokiaan, pestä pyykkiä ja käyttää internetiä. Keskuksessa voi myös saada ohjausta akuuteissa sairaanhoitoon liittyvissä kysymyksissä ja asianmukaista tietoa Suomesta. 

[/quote]

Rahoitetaanko tämä toiminta suomalaisen maksamilla veroilla?

Vierailija
60/72 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:01"]

Missä sä ap nukut yösi?

[/quote]

Kotona.

[/quote]

Siellä sun täällä, ei ole suihkumahdollisuuksia. Täällä taas näköjään useampi ap olevinaan.
Mutta enköhän mä selviä. Päivittäin käyn ns. pesulla jossain julkisessa vessassa, mutta oikea suihku välillä tekee hyvää ja saa helpommin pestyä itsensä kunnolla suihkun alla. Asia jota tajuu arvostaa vasta kun sitä ei ole.