Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MISTÄ vastavalmistunut saa töitä?

Vierailija
29.07.2015 |

Olen keväällä valmistunut KTM ilman alan työkokemusta. Pääaine markkinointi, sivuaine johtaminen. Koko opiskeluajan ollut kaupan kassalla töissä, mutta se työ loppui "sopivasti" valmistumisen aikaan, kun ko. pikkukauppa lopetti toimintansa.

Olen hakenut töitä alkukeväästä saakka vimmaisesti. Kaikkia etäisestikään sopivia avoimia työpaikkoja, ja avoimia hakemuksia lähettänyt kymmeniä ja kymmeniä, ihan mihin tahansa yrityksiin. Soittaakin olen yrittänyt, mutta havainnut että siitä ei pidetä. Ilmeisesti soittelu häiritsee. Avoimiin hakemuksiin joko ei vastata, tai sitten vastaus on ei.

Tekisin ihan mitä tahansa työtä, varsinkin jos edes etäisesti liittyisi omaan alaani. Tavalliset toimistotyöt kelpaisivat, niistä voi pikkuhiljaa yrittää edetä. Mutta ei. Kukaan ei kaipaa minua vaivakseen. Ja jos joku aikoo ehdottaa vaikka siivoustöitä, niin ensinnäkään niihin minua ei kelpuutettu opiskeluaikanakaan (kokemuksen puute), ja niistä töistä ei ainakaan löydy jalansijaa omalle alalle.

Mistä niitä töitä saa?? Suhteitakaan ei ole. Haluaisin vain ansaita elantoni ja päästä etenemään elämässä, mutta en saa mahdollisuutta. Tiedän että olen ollut työttömänä vasta vähän aikaa, mutta inhoan sitä. Tämä arvottomuuden tunne on musertava. Tätäkö varten opiskelin yliopistossa viisi vuotta...

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 500.000 samassa asemassa kuin sinä, mutta jos haluat vinkin niin tässä:

-ÄLÄ perusta omaa yritystä, menetät kaikki tuet ja teet henkilökohtaisen konkurssin

-Yritä kausitöitä jos pääset kerran liikkumaan, talveksi Lappiin ja kesäksi Turun saaristoon

-EU sisällä parhaat paikat on Baijeri ja Tukholma ja Oslo

-EU ulkopuolelle on aika mahdotonta päästä mutta Kanada ja Aussit on paikkoja joita kannattaa yrittää

Vierailija
42/42 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen KM eli kasvatustieteen maisteri, joita on myös jonkin verran työttömänä (etenkin niitä, joilla ei ole hinkua/osaamista/pätevyyttä opetuspuolelle vaan hallinnollisiin tehtäviin).

1. Työnhakuprosessia kannattaa tehostaa: tee virtuaalinen CV, esim. video ja kotisivut. Olethan markkinoinnin ammattilainen -> osoita se. 

2. Hae töitä laajasti ja nirsoilematta. Käytä muitakin lähteitä kuin mol.fi

3. Kuten aiemminkin jo mainittiin, verkostoidu ja osallistu KTM-foorumeihin. 

4. Jos et saa koulutusta vastaavaa työtä, hanki edes siihen liittyvä harrastus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla