Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Onneksi minulla ei ole lapsia"

Vierailija
28.07.2015 |

Mitä tarkoittaa ihminen, joka tokaisee otsikon mukaisella tavalla? Miten niin "onneksi"?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:48"]

Minusta on törkeää sanoa tavallisessa keskustelussa "onneksi minulla ei ole lapsia" varsinkaan jos toinen on juuri kertonut lapsensa kiukuttelusta, sairastelusta tai muusta ikävästä. Vähän sama tilanne kuin jos kaveri valittaa siitä että raha ei enää riitäkään asuntolainan lyhentämiseen ja itse toteat "onneksi minulla ei ole asuntolainaa" tai kerrot diabeetikolle "onneksi minulla ei ole diabetesta".

[/quote]

Juu, riippuu toki siitä kenelle ja miten tuollaisen asian sanoo, mutta ei minusta vaikkapa tuossa "onneksi minulla ei ole asuntolainaa" -kommentissa ole mitään törkeää, vaikka jossain tilanteessa se saattaakin olla vähän tahditonta, varsinkin vähän tuntemattomamman ihmisen kanssa. Mutta ihan yhtä tahditonta on ruveta purkamaan niitä omia ongelmiaan muille, jollei kestä kuulla mitään muuta vastausta kuin jotain yleistä voivottelua.

Tuollaisten ihmisten takia olen yleensä mieluiten hiljaa ja vastailen vain lyhyesti minulle esitettyihin kysymyksiin enkä kysele muilta ihmisiltä koskaan mitään henkilökohtaista. Pääsee paljon helpommalla, vaikka toki siitäkin saattaa saada joidenkin silmissä juntin maineen.

Vierailija
82/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää vapaana, ei vastuuta kenestäkään kun itsestään ja rahat säästyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on törkeää sanoa tavallisessa keskustelussa "onneksi minulla ei ole lapsia" varsinkaan jos toinen on juuri kertonut lapsensa kiukuttelusta, sairastelusta tai muusta ikävästä. Vähän sama tilanne kuin jos kaveri valittaa siitä että raha ei enää riitäkään asuntolainan lyhentämiseen ja itse toteat "onneksi minulla ei ole asuntolainaa" tai kerrot diabeetikolle "onneksi minulla ei ole diabetesta".

[/quote]Hauskaa, että rinnastat vanhemmuuden perussairauteen ja talousvaikeuksiin. :)

Vierailija
84/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:44"]Tuo tarkoittaa, ettei nainen ole sinut oman lapsettomuutensa kanssa. Jos oikeasti lapsettomuus on okei juttu, siit ei tarvitse tehdä numeroa. Vähän niin kuin alkoholisti hokisi: onneksi ei ole pakko juoda viinaa (vaikka kovasti mieli tekisi).
[/quote]

Eli silloin kun nainen kertoo kuinka iloinen on kun on pyöräyttänyt kasan palleroita, hän on katkera kun ei ole lapseton?

Vierailija
85/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:48"]

[/quote]Hauskaa, että rinnastat vanhemmuuden perussairauteen ja talousvaikeuksiin. :)
[/quote]

Eli lapsien hankkiminen ei ole oma valinta ja sitä pitäisi osata harmitella toisen kanssa? Mikä hitto teitä vaivaa. Ja tällaiset vatipäät hankkii niitä typeriä muksuja.

Vierailija
86/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa juuri sitä, mitä kirjoitit.

Viimeksi taisin käyttää ilmaisua, kun olin päivän hoitamassa sukulaisen kahta lasta. Oli raskasta ja uuvuttavaa, kun koko ajan pitäisi ruokkia ja vahtia ja huomioida.

Vierailija
87/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta on törkeää tavallisessa keskustelussa tuoda esiin minkäänlaisia mielipiteitä tai omia ajatuksia. Edes säästä ei oikein voi puhua kun voisin vahingossa sanoa, että on ollut vähän liiankin lämmintä ja kuivaa tai että on kiva kun ei ole tarvinnut kärsiä kauheista helteistä kun keskustelukumppani saattaisi olla eri mieltä ja loukkaantua.

Niin, ja se diabeetikkokin voi oikeasti olla kuitenkin ihan onnellinen ihminen ja tyytyväinen elämäänsä diabeteksesta huolimatta.

Vierailija
88/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minä taas mieleni pahoitin.

Vierailija
89/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on kyllä se kun nainen olettaa miehensä haluavan lapsia jos leikkii pikku hetken jonkun toisen vauvan kanssa.10 minuuttia vastaan 18 vuotta maanvaivaa.

Vierailija
90/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihan tavallinen osa elämää.Rakastan lapsiani ja muidenkin lapset ja varsinkin vauvat saa sydämen läikkymään.Lapset on parasta mitä mulla ja miehellä on.Jos nyt joku teini tai lapsen saantiin kykenemätön sanoo vihaavansa lapsia,niin on musta melko raakaa.

Voin sanoa vihaavani suuria huviloja koska mulla ei tule olemaan sellaiseen varaa tai vihaavani nuorutta koska sitä en saa koskaan takaisin.Mutta jos joku kehtaa sanoa vihaavansa lapsia(muukin kuin alle 25v.) niin on sillä joku trauma pohjilla.Nuoremmilla menee teinihuurujen piikkiin.

Vierailija
91/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan "onneksi" siksi, kun vaikuttaa siltä että ne joilla lapsia on, ovat saaneet tai "tehneet" niitä vahingossa/ymmärtämättömyyttään/tyhmyyttään. Harva tätä pystyy muille myöntämään, varsinkaan kun lapset ovat pieniä, mutta vuosien vieriessä... oi että on minullekin moni ystävätär, koulututtu, perhetuttu ja kollega ääneen ajatellut, kuinka lapsi tai lapset kaikki saivat alkunsa käytännössä ei-toivottuina. 

Itse olen "onneksi" syntynyt niin pitkänäköiseksi ja huolelliseksi, ettei yksikään lapsi ole minusta alkuaan saanut. 

Onneksi olen lapseton :)

Vierailija
92/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei halua tai pysty siihen vastiuseen, mitä lapsi vaatii.

Vierailija
93/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hirvittäis jos mulla olis lapsia ja niillä karmee tulevaisuus ihmisen raakuuden ja välinpitämättöyyden takia. Itse tuskin elän enää kuin parikymmentä vuotta, toivottavasti maailma ei ihan sekoa ennen sitä.

Vierailija
94/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä vihaatte lapsia, miksi? Mitä pahaa lapset ovat teille tehneet? Vihaatteko kaikkia lapsia, vastasyntyneistä teineihin?

Vierailija
95/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan "onneksi" siksi, kun vaikuttaa siltä että ne joilla lapsia on, ovat saaneet tai "tehneet" niitä vahingossa/ymmärtämättömyyttään/tyhmyyttään. Harva tätä pystyy muille myöntämään, varsinkaan kun lapset ovat pieniä, mutta vuosien vieriessä... oi että on minullekin moni ystävätär, koulututtu, perhetuttu ja kollega ääneen ajatellut, kuinka lapsi tai lapset kaikki saivat alkunsa käytännössä ei-toivottuina. 

Itse olen "onneksi" syntynyt niin pitkänäköiseksi ja huolelliseksi, ettei yksikään lapsi ole minusta alkuaan saanut. 

Onneksi olen lapseton :)

Ai moni kertonut tälläistä?Kauhean vaikea uskoa.Minä en tunne ketään,jolla vahinkolapsia.Ja asumme vielä alueella jossa paljon suuria lapsiperheitä.

Sukulaisella monta lasta ja muistan pitäneeni heitä vielä parikymppisenä ihan luuserina,näin vaan lapsen mieli toimii.

Myöhemmin olen ymmärtänyt heidän perhekokonsa kun itsellä nyt paljon lapsia,on tää vaan niin kivaa ja lapset ihania!!

Vierailija
96/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi hemmetissä en saisi ääneen sanoa etten halua lapsia? Pakkohan se on joskus tuoda esille, koska oletetaan kaikkien niitä hankkivan. Olen niin kyllästynyt näihin "sitten kun sinulla on omia..", "kyllä se sun mieli vielä muuttuu" ym liibalaabaa. Sanon sen niin usein kuin tarve vaatii.

Vierailija
97/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi hemmetissä en saisi ääneen sanoa etten halua lapsia? Pakkohan se on joskus tuoda esille, koska oletetaan kaikkien niitä hankkivan. Olen niin kyllästynyt näihin "sitten kun sinulla on omia..", "kyllä se sun mieli vielä muuttuu" ym liibalaabaa. Sanon sen niin usein kuin tarve vaatii.

Ja ikää oli?

Vierailija
98/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää oli?

Kerrotko miten se liittyy tähän?

Vierailija
99/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:30"]Tuo on pelkkää tyypillistä velapropagandaa eikä mitään muuta.

Velat yrittävät tuon paskapropagandan avulla käännyttää ihmisiä veloiksi ja saada riveihinsä lisää vahvistuksia. Voiko säälittävämpää ollakkaan?

Kyllä minusta olisi parempi, jos ihmiset pysähtyisivät miettimään, onko tämä maailmaa enää ensinkään sellainen paikka, jossa tulevien sukupolvien on hyvä elää. Kansallisella tasolla esim. alati kasvava velkataakka ja kansainvälisellä ilmastonmuutos ja taloudellinen eriarvostuminen ovat mielestäni ihan päteviä syitä miettiä kaksi kertaa, hankkiako lapsia vai ei. Te, jotka lapsia hankitte tai haluatte: mietittekö ikinä näitä asioita?

Olen neljän lapsen äiti ja lukenut kansantaloutta. Uskon, että lapsistani tulee kelpo duunareita ja jos tahtovat lukea enemmän niin tuen taloudellisesti ja tsemppaan.

Kun ihminen tekee lapsen, jää jälkipolvi joka voi osaltaan myös tuoda verorahoja tai parantaa ympäristöään.

Minulle on tärkeää että eletään hyvää elämää ja myös ajatellaan tulevaisuutta. Minusta siinä ei ole itua että jättämällä Suomi ilman asukkaita, maa jotenkin voisi paremmin. Kuka sinun eläkkeesi maksaa?

Vierailija
100/108 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä jos sinulta kysytään lasten hommaamisesta?

On siitä minultakin kysytty (en ole syntynyt lasten kanssa vaan elänyt parisuhteessa ilman lapsia) ja kun on yhden saanut niin kysytään tuleeko toista jne.

On minulle sanottu ettei osata käyttää ehkäsyä kun neljäs oli tulossa.. Arvatenkin sen sanoi nainen joka on valinnut lapsettomuuden. Ja se on tuntunut pahalta.

Minusta jokainen tekee päätöksen omasta vanhemmuudestaan tai tuleeko sitä edes. En ole koskaan sanonut että lapsia pitää hommata mutta lapsettomuuden valinneilla tuntuu olevan oikeus saada sanoa että elämäni on kamalaa koska lapseni pitää meteliä, tai pilaa maailman (?)

Pidän perheestäni. Tahtoisin vielä iltatähden vaikka maailma on paha.

Minusta sinä saat olla lapseton tai hommata yhden jos siltä tuntuu. Anteeksi jos olen kysynyt mutta minulta saa kysyä. Sitä en tajua miksi joku arvostelee toisen päätöksiä.

Olen kasvattanut lapset omalla työllä ja jokainen lapsi on tullut harkinnan jälkeen. Yhden abortin olen tehnyt. ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan