Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Onneksi minulla ei ole lapsia"

Vierailija
28.07.2015 |

Mitä tarkoittaa ihminen, joka tokaisee otsikon mukaisella tavalla? Miten niin "onneksi"?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:44"]Tuo tarkoittaa, ettei nainen ole sinut oman lapsettomuutensa kanssa. Jos oikeasti lapsettomuus on okei juttu, siit ei tarvitse tehdä numeroa. Vähän niin kuin alkoholisti hokisi: onneksi ei ole pakko juoda viinaa (vaikka kovasti mieli tekisi). [/quote] Höpö höpö. Väärä vertaus. Se on puhdasta vapaututta iloa. Helpotusta.

[/quote]Helpotusta mistä? Eihän lapsettomalla ole koskaan ollutkaan lapsia. Lapsettomuus on hänelle normaali, neutraali tila.

[/quote]

No vaikka kun kaveri jolla on pieniä lapsia valittaa sitä lapsiarkeaan, niin helposti siinä tulee sellainen helpotuksen tunne. Myönnän kyllä, että siinä vaiheessa tuollainen kommentti saattaa lievästi jopa ärsyttää sitä pikkulasten äitiä...

[/quote]Miksi täytyy verrata omaa elämää toiseen asiassa, joka ei mitenkään kosketa itseä? Tätä en ole velojen jutuissa koskaan tajunnut.

Vierailija
42/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:44"]Tuo tarkoittaa, ettei nainen ole sinut oman lapsettomuutensa kanssa. Jos oikeasti lapsettomuus on okei juttu, siit ei tarvitse tehdä numeroa. Vähän niin kuin alkoholisti hokisi: onneksi ei ole pakko juoda viinaa (vaikka kovasti mieli tekisi). [/quote] Höpö höpö. Väärä vertaus. Se on puhdasta vapaututta iloa. Helpotusta.

[/quote]Helpotusta mistä? Eihän lapsettomalla ole koskaan ollutkaan lapsia. Lapsettomuus on hänelle normaali, neutraali tila.

[/quote]

No vaikka kun kaveri jolla on pieniä lapsia valittaa sitä lapsiarkeaan, niin helposti siinä tulee sellainen helpotuksen tunne. Myönnän kyllä, että siinä vaiheessa tuollainen kommentti saattaa lievästi jopa ärsyttää sitä pikkulasten äitiä...

[/quote]Miksi täytyy verrata omaa elämää toiseen asiassa, joka ei mitenkään kosketa itseä? Tätä en ole velojen jutuissa koskaan tajunnut.

[/quote]

No mitä siihen sitten pitäisi vastata?!? Varsinkin jos ei halua joutua kuuntelemaan siitä lapsiperhearjesta sen enempää? Olla sanomatta mitään tulkitaan sitten taas jos ei ylimieliseksi niin ainakin epäkohteliaaksi. Vai pitääkö lopettaa kaikenlainen kommunikointi kenenkään lapsellisen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:11"]

[/quote]

[/quote]

Miksi tuollainen kommentti sinua ärsyttää niin paljon? Iskeekö siinä kohtaa jokin kateus siitä toisen vapaudesta vai mikä? Vai oletko niitä, jotka haluavat puhua aina vain itsestään eikä keskustelukumppanin elämä kiinnosta lainkaan, kunhan saat vain puhua itsestäsi ja lapsistasi?

Vierailija
44/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on lähes 20 000 lasta sijoitettuna kodin ulkopuolelle. Miksi? Miksi ne ihanat, toivotut, rakkaat lapset annetaan muiden hoidettaviksi... 

Vierailija
45/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:18"]

Suomessa on lähes 20 000 lasta sijoitettuna kodin ulkopuolelle. Miksi? Miksi ne ihanat, toivotut, rakkaat lapset annetaan muiden hoidettaviksi... 

[/quote]Ei se lasten hankkiminen ole oikeasti niin hehkeää kuin annetaan ymmärtää.

Vierailija
46/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:18"]Suomessa on lähes 20 000 lasta sijoitettuna kodin ulkopuolelle. Miksi? Miksi ne ihanat, toivotut, rakkaat lapset annetaan muiden hoidettaviksi... 
[/quote]

No ehkäpä eivät ole niitä toivottuja ja odotettuja lapsia? Joko näillä vanhemmilla tai sitten lapsilla saattaa olla niin pahoja ongelmia, että sijoitus on parempi ratkaisu. Miten ihmeessä tuo kommentti liittyy asiaan.. Maailma ei ole mustavalkoinen, ja valitettavasti kaikki lapset eivät toivottuja. Surullista, mutta ei liitä tähän keskusteluun mitenkään.

Vierailija
47/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, entäs sitten jos vapaaehtoisesti lapsettomalle tokaisee: "Onneksi minulla on lapsia!" Se on nimittäin minun ensimmäinen ajatukseni kuullessani otsikossa esitetyn lausahduksen.

Tuleeko sieltä sitten heti vastauksia kuinka en tiedä millaista on täydellinen vapaus ja miten elämäni on sitä ja tätä?

Vierailija
48/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Ne on rasittavia ja vie rahaa ja lapset ovat aina etusijalla. Olen liian nuori.

Vierailija
49/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:01"]

Heh, entäs sitten jos vapaaehtoisesti lapsettomalle tokaisee: "Onneksi minulla on lapsia!" Se on nimittäin minun ensimmäinen ajatukseni kuullessani otsikossa esitetyn lausahduksen.

Tuleeko sieltä sitten heti vastauksia kuinka en tiedä millaista on täydellinen vapaus ja miten elämäni on sitä ja tätä?

[/quote]

Olisin vain aidosti iloinen siitä, että olet onnellinen elämässäsi.

En ymmärrä niitä ihmisiä, joiden pitää väkisin loukkaantua kaikesta ja ylitulkita toisten sanomisia. Ei kaikilla tarvitse olla kolmea lasta, omakotitaloa, kahta autoa ja kultaista noutajaa ollakseen tyytyväisiä elämäänsä. Varmaan vedät herneen nenääsi siitäkin, jos joku toteaa, ettei onneksi asu samantyyppisessä asunnossa kuin sinä. Jotkut eivät vain pidä kerrostalossa asumisesta ja toiset eivät pidä omakotitalossa asumisesta. Samoin jotkut ovat iloisia siitä, että heillä on lapsia, jotkut siitä, että heillä ei niitä ole. Jotkut ovat iloisia siitä, että heillä on koira, toiset siitä, että kissa, ja jotkut taas siitä, ettei heillä ole minkäänlaista lemmikkiä.

Vierailija
50/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:01"]

[/quote]

Olisin vain aidosti iloinen siitä, että olet onnellinen elämässäsi.

En ymmärrä niitä ihmisiä, joiden pitää väkisin loukkaantua kaikesta ja ylitulkita toisten sanomisia. Ei kaikilla tarvitse olla kolmea lasta, omakotitaloa, kahta autoa ja kultaista noutajaa ollakseen tyytyväisiä elämäänsä. Varmaan vedät herneen nenääsi siitäkin, jos joku toteaa, ettei onneksi asu samantyyppisessä asunnossa kuin sinä. Jotkut eivät vain pidä kerrostalossa asumisesta ja toiset eivät pidä omakotitalossa asumisesta. Samoin jotkut ovat iloisia siitä, että heillä on lapsia, jotkut siitä, että heillä ei niitä ole. Jotkut ovat iloisia siitä, että heillä on koira, toiset siitä, että kissa, ja jotkut taas siitä, ettei heillä ole minkäänlaista lemmikkiä.

[/quote]

Lause "onneksi minulla ei..." on kyllä varsin latautunut jos se sanotaan henkilölle, jonka tilanne on päinvastainen. Eikö sinusta ole omituista sanoa vaikka toiselle "Onneksi en ole samassa paikassa töissä kuin sinä!" Oli tilanne sitten se, että lauseen kohde on työpaikastaan iloinen tai vähemmän iloinen. Ainakin tuo lause on täydellisen itsekeskeinen, eikä voi mitenkään olla hyväntahtoinen toista kohtaan.

Vierailija
51/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kiinnostaneet lapset alle 36 v. En ole tiennytkään kuinka mahtavaa on saada oma lapsi ja kuinka antoisaa. Kasvatustyö on tehty ja lapseni aloittaa kohta yliopisto opiskelut.

Vierailija
52/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän tavallaan tökerösti sanottu, jos sen siis sanoo tietynlaisessa tilanteessa. En itse koskaan sanoisi että onneksi minulla on lapsia lapsettomalle, vaikka aivan varmuudella tietäisin hänen olevan vela. Se vaikuttaisi siltä, että arvotan oman elämäni ja valintani hänen elämäntapansa yläpuolelle. Tottakai arvotan, koska olen itse sellaisen valinnan tehnyt, mutta sen sanominen toiselle keskustelussa on vaan huonoa käytöstä.

Vierailija
53/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:20"]

Onneksi ei ole lapsia. Vihaan niitä.

[/quote]

Samoin, oma rauha on kaikista tärkein. 
[/quote]Minua taas vituttaa ja etoo muut aikuiset, ei lapset.Aikuisissa on niin paljon vastenmielisiä tyyppejä.

Vierailija
54/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mielestä lasten hankkiminen ja kasvattaminen on varmasti ihanaa. Kun seuraan esimerkiksi ystävieni perhe-elämää, olen iloinen siitä, että he ovat onnellisia. Minä en kuitenkaan lapsia halua, ja usein ajattelen mielessäni "onneksi minun ei tarvitse tehdä tuota". En ole ääneen sanonut "onneksi minulla ei ole lapsia", mutta lapsista keskusteltaessa olen kylläkin sanonut, etten usko koskaan niitä haluavani. Jotkut ovat ymmärtäneet asian paremmin, jotkut huonommin, mutta riidellä ei ole koskaan tarvinnut. Jokainen tavallaan.

Vierailija
55/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut sillehän voi sanoo:"Minua niin säälittää lapsettomat ihmiset.Niiden elämä on niin merkityksetöntä ja kukaan ei tarvitse niitä.Eivät tiedä mistä jäävät paitsi."

Vierailija
56/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:44"]

Tuo tarkoittaa, ettei nainen ole sinut oman lapsettomuutensa kanssa. Jos oikeasti lapsettomuus on okei juttu, siit ei tarvitse tehdä numeroa. Vähän niin kuin alkoholisti hokisi: onneksi ei ole pakko juoda viinaa (vaikka kovasti mieli tekisi).

[/quote]

Jatkuva lapsistaan (tai edes niiden mainitseminen) tarkoittaa ettei nainen ole sinut lapsellisuutensa kanssa. Jos oikeasti ne lapset olisi hieno juttu niin ei niistä tarvitsisi tehdä numeroa.

Vierailija
57/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:34"]

En ole tiennytkään kuinka mahtavaa on saada oma lapsi ja kuinka antoisaa.

[/quote]

Minusta lapsen hankkiminen, elättäminen ja kasvattaminen ei ole mahtavaa tai antoisaa, ja siksi en ole siihen puuhaan lähtenytkään. Älä kuvittele, että kaikilla olisi samanlaiset arvot kuin sinulla.

Vierailija
58/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:44"]

Tuo tarkoittaa, ettei nainen ole sinut oman lapsettomuutensa kanssa. Jos oikeasti lapsettomuus on okei juttu, siit ei tarvitse tehdä numeroa. Vähän niin kuin alkoholisti hokisi: onneksi ei ole pakko juoda viinaa (vaikka kovasti mieli tekisi).

[/quote]

Jatkuva lapsistaan (tai edes niiden mainitseminen) tarkoittaa ettei nainen ole sinut lapsellisuutensa kanssa. Jos oikeasti ne lapset olisi hieno juttu niin ei niistä tarvitsisi tehdä numeroa.
[/quote]Päinvastoin.Omat lapset on niiiiiiiiin ihania että niistä haluaa puhua kaiken aikaa ja ylpeänä.Lapsettomat kokevat monesti turvattomuutta.Mikä on elämän tarkoitus? Työ? Vai onko sittenkään?

Vierailija
59/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:34"]

En ole tiennytkään kuinka mahtavaa on saada oma lapsi ja kuinka antoisaa.

[/quote]

Minusta lapsen hankkiminen, elättäminen ja kasvattaminen ei ole mahtavaa tai antoisaa, ja siksi en ole siihen puuhaan lähtenytkään. Älä kuvittele, että kaikilla olisi samanlaiset arvot kuin sinulla.

[/quote]

Ei kai tuo edellinen kommentoija muuta tarkoittanutkaan, kuin että lapsen kasvattaminen on ollut HÄNELLE antoisaa. Älä kuvittele, että kaikilla olisi samanlaiset arvot kuin sinulla.

Vierailija
60/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutus kertoo hienosti, että suurin osa tätäkin ketjua lukevista on lapsettomia, jotka pönkittävät omaa erinomaisuuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän