Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Onneksi minulla ei ole lapsia"

Vierailija
28.07.2015 |

Mitä tarkoittaa ihminen, joka tokaisee otsikon mukaisella tavalla? Miten niin "onneksi"?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ykis kaveri, joka käyttää tuota "onneksi minulla on/ei ole.."  vähän joka välissä, kun asiat on hänellä eri tavalla kuin minulla tai jollain muulla. Minä tulkitsen sen omakehuksi ja vittuiluksi.

Vierailija
22/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on sellainen tyhjä arpa kommentti, joka käytetään tilanteessa kuin tilanteessa kun lapsiperheellä on pienikin ongelma, ihan vaan sen takia että päästään sanomaan. Sama olisi kun sanoisi tilanteessa jossa kaverilta on murtunut varvas että "onneksi mulla ei oo murtunut varvas". Aha, okei, kiva tietää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:28"]

Minulla on ykis kaveri, joka käyttää tuota "onneksi minulla on/ei ole.."  vähän joka välissä, kun asiat on hänellä eri tavalla kuin minulla tai jollain muulla. Minä tulkitsen sen omakehuksi ja vittuiluksi.

[/quote]

No onko sitten parempi todeta vaan, että "aha"?

Tai haluaisitko kuunnella jotain teeskenneltyä myötätuntoa?

Vai olisiko täysi hiljaisuus vielä parempi vastaus?

Onko pakko sitten avautua asioistaan ja ongelmistaan sellaiselle kaverille, joka vittuilee vastaukseksi?

Vierailija
24/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:18"]

Suomessa on lähes 20 000 lasta sijoitettuna kodin ulkopuolelle. Miksi? Miksi ne ihanat, toivotut, rakkaat lapset annetaan muiden hoidettaviksi... 

[/quote]

mä vähän luulen, että näistä osa ei valitettavasti tainnut syntyä toivottuna

Vierailija
25/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo lause tulee mieleen vietettyäni päivän kummityöni (ja hänen sisrustensa) ja äitinsä, parhaan ystäväni, kanssa.

Voin sanoa, että rakastan ystävääni ja kummityttöä sisruksineen, mutta itse lapsettomana lähinnä huokaisen helpotuksesta kun lähden kävelemään kotia kohti koko päivän kestäneen barbi-lastenpeli-hippaleikki-itkupotkuraivari-majanrakennus-hiekkakakku-päivän jälkeen.

Iloinen olen ystäväni puolesta, sillä hän halusi aina perheen ja hänellä on nyt sellainen, käsittääkseni onnellinen, mutta itse en näe itseäni samassa tilanteessa :) Vaikka täysillä vedän mukana noissa päivissä. Enkä varmasti asennettani näytä. Ja ikää 30+, jos sillä väliä.

Vierailija
26/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:52"]

Minulla tuo lause tulee mieleen vietettyäni päivän kummityöni (ja hänen sisrustensa) ja äitinsä, parhaan ystäväni, kanssa.

[/quote]

Eli siis kummiTYTTÖNI...

Vierailija
27/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole miestä eikä lapsia, olen 30+, ja arvatkaa vaan kuinka mukava sitten on kuunnella niitä kysymyksiä, että miksei ole miestä ja miksei ole lapsia, eikö se nyt olisi niin hirveän ihanaa kun olisi lapsia jne. Yritä siinä sitten ystävällisesti sanoa, että olen ihan tyytyväinen elämääni yksin ja varsinkin ilman lapsia kun on vaikeuksia huolehtia edes itsestään. Kaiken huippu on kuulla sitten lopuksi vielä jotain tyyliin "mutta susta tulisi niin hyvä äiti". Ja paskat. Onko pakko tulla tuputtamaan sitä lapsien hankintaa jos on jo kerran sanonut, ettei niitä halua. Sori nyt vaan, mutta on aika pientä joutua kuulemaan vain ja ainoastaan tuo otsikon kommentti, varsinkin jos sitä ei ole edes suunnattu mitenkään ketään vastaan. Olen pahoillani, jos siitä joku loukkaantuu. Ei vaan jaksa kuunnella jatkuvasti pitkiä selostuksia joko siitä, miten on niin ihanaa kun on lapsia tai sitten siitä, miten on niin raskasta joutua vaihtamaan paskavaippoja keskellä yötä ja kestämään jatkuvaa kiukuttelua tms.

Niin ja tuon tilityksen perään haluaisin kuitenkin sanoa, että minua on oikeasti aika vaikea loukata tai saada ärsyyntymään. Olen koti-, opiskelu- ja työympäristössäni tottunut siihen, ettei kukaan ota tuollaisia otsikon kaltaisia lausahduksia liian henkilökohtaisesti ja tosissaan. Saan itsekin kuulla töissä jatkuvasti leikkimielisiä kommentteja milloin mistäkin, jos nyt sattuisin vaikka tulemaan töihin varvas murtuneena, niin ihan varmasti saisin kuulla, jotain tyyliin "hah, mitäs menit sen katkaisemaan". Tietenkin jos joku huomaa, että toinen pahastuu tuollaisesta huulenheitosta, niin sitten pyydetään anteeksi ja osoitetaan myötätuntoa. Tai sitten jos on tapahtunut jotain oikeasti vakavaa, niin siitä ei lasketa leikkiä vaan ollaan ihan aidosti myötätuntoisia.

Eli ei pidä olla niin pikkumainen, että pahastuu kommentista, jota ei todennäköisesti ole tarkoitettu mitenkään hyökkääväksi tai vittuiluksi tms.

Vierailija
28/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän kyllä sen, että henkilö, joka
- haluaisi lapsen, mutta ei syystä tai toisesta pysty tai onnistu lasta saamaan, tai - tahtomattaan tulee raskaaksi, mutta päättää vastentahtoisesti pitää lapsen
pahastuu kommentista "onneksi minulla ei ole lapsia". Silloin tuollainen saattaa ihan oikeasti osua arkaan paikkaan enkä tietenkään menisi sanomaan noin tuollaiselle henkilölle, ainakaan tarkoituksella.

Sen sijaan henkilöllä, joka on vapaaehtoisesti onnistunut hankkimaan lapsia ja on ainakin pohjimmiltaan iloinen lapsistaan vaikka välillä toki huonoina päivinä ei niin mukavalta tuntuisikaan, ei ole mielestäni mitään syytä pahastua siitä, että toinen ilmaisee oman tyytyväisyytensä valintaansa olla hankkimatta lapsia, jos lapset nyt syystä tai toisesta tulee puheeksi.

Vierailija
29/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[edit: ei näköjään onnistuneet nuo ranskalaiset viivat; piti siis olla näin:]

Minä ymmärrän kyllä sen, että henkilö, joka

- haluaisi lapsen, mutta ei syystä tai toisesta pysty tai onnistu lasta saamaan, tai

- tahtomattaan tulee raskaaksi, mutta päättää vastentahtoisesti pitää lapsen

pahastuu kommentista "onneksi minulla ei ole lapsia". Silloin tuollainen saattaa ihan oikeasti osua arkaan paikkaan enkä tietenkään menisi sanomaan noin tuollaiselle henkilölle, ainakaan tarkoituksella.

Sen sijaan henkilöllä, joka on vapaaehtoisesti onnistunut hankkimaan lapsia ja on ainakin pohjimmiltaan iloinen lapsistaan vaikka välillä toki huonoina päivinä ei niin mukavalta tuntuisikaan, ei ole mielestäni mitään syytä pahastua siitä, että toinen ilmaisee oman tyytyväisyytensä valintaansa olla hankkimatta lapsia, jos lapset nyt syystä tai toisesta tulee puheeksi.

Vierailija
30/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:30"]

Tuo on pelkkää tyypillistä velapropagandaa eikä mitään muuta.

Velat yrittävät tuon paskapropagandan avulla käännyttää ihmisiä veloiksi ja saada riveihinsä lisää vahvistuksia. Voiko säälittävämpää ollakkaan?

[/quote]Jos jonkun lasten hankinta on kiinni foorumiviestistä, eikö ole parempikin, ettei tuollainen ihminen hanki lasta?

[/quote]

Kylläpä tuota velaksi käännyttämistä ja muuta propagandaa näkyy aika paljon foorumien ulkopuolellakin.

[/quote]

Meinaatko että joku lastenhankintaa harkitseva vakavissaan muuttaa mielensä,jos kuulee riittävästi "propagandaa" siitä miksi ei kannata hankkia lapsia?

Ja sitä samaa kyllä harrastavat jotkut äiditkin,ystäväni jolla on lapsi,on täysin vakuuttunut että "Kyllä yksi lapsi kannattaa hankkia",siis kaikkien,oli elämäntilanne mikä hyvänsä.En ole hänen "propagandansa" takia jättämässä ehkäisyä pois,jokaisella on oikeus mielipiteeseensä :)

[/quote]

Propagandalla tarkoitan sitä, kun sitä omaa mielipidettään jatkuvasti tuputetaan ja tehdään ihan ympäristöstä ja yleisestä ilmapiiristä painostava jotta se tukee omaa aatettaan.

Tyypillinen esimerkki tästä (ei pelkästään velojen käyttämä) voisi olla vaikka joku, joka tulee tai suunnittelee tulevansa nuorena vanhemmaksi. Sitten koko kaveripiirin osalta luodaan sellaista piilotettua painostusta että "hyi, mä en ainakaan halua lasta nuorena, kun mun koko oma elämä olisi seuraavat 18 vuotta vaan sitä lapsen kanssa olemista, en voisi bilettää, matkustaa jne. No, onneksipa mulla ei ole lapsia, niin voin tehdä kaikkea kivaa... jne". Ja koko muu kaveripiiri on tuon aatteen takana ja tukee sitä yhtä ihmistä, joka noita sanoja latelee.

Ihan samalla tavalla velat levittävät omaa lapsivastaista käännytyspropagandaansa. Kertovat esimerkiksi vain ikäviä asioita lapsiperhe-elämästä ja kertovat vain positiivisia asioita lapsettomasta elämästä.

[/quote]

Kaikenlainen kiihkoilu ja omien mielipiteiden tuputtaminen muille on rasittavaa,mutta ehkä nämä mainitsemasi propagandan levittävät ovat todella sitä mieltä,että ainakaan heidän kannaltaan lapsiperhe-elämässä ei ole hyviä puolia,vastaavasti lapsettomassa elämässä ei ole huonoja puolia.Ei kai nyt kukaan tee merkittäviä elämänvalintoja sillä perusteella,että kun kaveripiiri painostaa johonkin tiettyyn ratkaisuun.Joo,ärsyttävää kun joku tuputtaa lapsettomuutta/lastenhankintaa.Yhtä ärsyttävää kun tuputetaan vaikkapa jotain uskonlahkoa tai ruokavaliota,joka tekee tuputtajan onnelliseksi,joten se on ilman muuta paras ratkaisu kaikille.Ahdasmieliset ihmiset ovat ärsyttäviä,minkäs sille mahtaa.

Vierailija
31/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon suusta se ainakin tarkoitti kateutta ja katkeruutta. Lapsettomana sanoi, että ei ikinä halua lapsia. Mulla ja veljelläni oli kuulemma hirveät lapset. Mun lapsi kyllä oi tosi kiltti kuin mikä, sitä kehui tarhantädit ja opettajat.

Sitten sai vihdoin ja viimein kundin, jota monta vuotta oli yrittänyt jo itselleen saada. Ja lapsia tuli kaksi. Kappas... No, mun sisko on ruma ihmien, sisältä. Ollut aina.

Vierailija
32/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneksi minulla on lapsia, ilman heitä en olisi yhtään mitään." Tämän tai samantyylisen virkkeen kuulen usein, kun tulee puhe lapsista ja jos kerron (yleensä kysyttäessä), ettei minulla ole yhtään lasta enkä voi koskaan saadakaan, vaikka olisin niitä toivonut. Niin, kiva tietää, ettei toinen ole ilman lapsiaan mitään. Mutta miten tuohon sitten pitäisi reagoida? Vihjaako toinen, että minä en lapsettomana ole mitään? Vai mikä tuon tarkoituksena on? Möläyttelijöitä ja tahdottomia aivopieruja mahtuu varmaan jokaiseen elämäntyyliin, veikkaan.

Välillä elämässä on surullisia jaksoja, mutta pitkälti elämä on iloista ja mukavaa ja lapsettomuudessa paljon hyviäkin puolia. En ajattele itse, etten ole mitään. Tässähän minä olen ja pötkin eteenpäin, koitan elää hyvin ja olla monille iloksi ja avuksi. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän nautin elämästä tässä ja nyt ja voin miettiä asioita ihan muulta kantilta kuin perinteisen lapsiperhe-elämän (tai sen toiveen) kannalta. Ymmärrän vapaaehtoisesti lapsettomia oikein hyvin.

Vierailija
33/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:29"]

"Onneksi minulla on lapsia, ilman heitä en olisi yhtään mitään." Tämän tai samantyylisen virkkeen kuulen usein, kun tulee puhe lapsista ja jos kerron (yleensä kysyttäessä), ettei minulla ole yhtään lasta enkä voi koskaan saadakaan, vaikka olisin niitä toivonut. Niin, kiva tietää, ettei toinen ole ilman lapsiaan mitään. Mutta miten tuohon sitten pitäisi reagoida? Vihjaako toinen, että minä en lapsettomana ole mitään? Vai mikä tuon tarkoituksena on? Möläyttelijöitä ja tahdottomia aivopieruja mahtuu varmaan jokaiseen elämäntyyliin, veikkaan.

Välillä elämässä on surullisia jaksoja, mutta pitkälti elämä on iloista ja mukavaa ja lapsettomuudessa paljon hyviäkin puolia. En ajattele itse, etten ole mitään. Tässähän minä olen ja pötkin eteenpäin, koitan elää hyvin ja olla monille iloksi ja avuksi. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän nautin elämästä tässä ja nyt ja voin miettiä asioita ihan muulta kantilta kuin perinteisen lapsiperhe-elämän (tai sen toiveen) kannalta. Ymmärrän vapaaehtoisesti lapsettomia oikein hyvin.

[/quote]

Mulla on yksi tällainen tuttu. Uhrasi koko elämänsä lapsilleen ja miehelleen. Noh, lapset kasvoivat aikuisiksi ja lähtivät maailmalle, mies lähti nuoremman naisen matkaan. Naisella ei ole koulutusta, ei ammattia, ei töitä. Nyt asuu vuokralla pienessä kaksiossa, on masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä, katkeroitunut ja yrittää sinnitellä pienillä tuloillaan ja on leipäjonojen vakioasiakas. 

Minulla on lapsia ja olen heistä toki onnellinen, mutta olen aina halunnut olla paljon muutakin kuin vain äiti. 

Vierailija
34/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi sitten sanoa, että onneksi sinulla on lapsia, ettei minun tarvitse niitä hankkia.

Vierailija
35/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia. Siedän heitä kyllä vähän aikaa, mutta en pidä heistä niin paljon että sitoutuisin johonkin loppuelämäksi.
Vauvat, raskaus, synnytys ja muut tällaiset asiat ällöttävät minua.

Vierailija
36/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:44"] Tuo tarkoittaa, ettei nainen ole sinut oman lapsettomuutensa kanssa. Jos oikeasti lapsettomuus on okei juttu, siit ei tarvitse tehdä numeroa. Vähän niin kuin alkoholisti hokisi: onneksi ei ole pakko juoda viinaa (vaikka kovasti mieli tekisi). [/quote] Jatkuva lapsistaan (tai edes niiden mainitseminen) tarkoittaa ettei nainen ole sinut lapsellisuutensa kanssa. Jos oikeasti ne lapset olisi hieno juttu niin ei niistä tarvitsisi tehdä numeroa. [/quote]Päinvastoin.Omat lapset on niiiiiiiiin ihania että niistä haluaa puhua kaiken aikaa ja ylpeänä.Lapsettomat kokevat monesti turvattomuutta.Mikä on elämän tarkoitus? Työ? Vai onko sittenkään?

[/quote]

Oisko vaikka toi elämän eläminen niin, että on itse onnellinen ja tyytyväinen saavutuksiinsa. Toiselle ne saavutukset tarkoittavat vain vähän enemmän kuin raskautuminen. Lapset eivät ole elämä, vaan osa sitä.
[/quote]

'Vain vähän enemmän kuin raskautuminen'? Jos olet tyytyväinen itseesi ja elämääsi, miksi ihmeessä näkisit tarpeelliseksi vähätellä jonkun toisen saavutuksia? Aidosti kypsä, onnellinen ja tyytyväinen ihminen on onnellinen muista ratkaisuistaan, muttei näe tarpeelliseksi vähätellä muiden saavutuksiakaan.

Vierailija
37/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:30"]

Tuo on pelkkää tyypillistä velapropagandaa eikä mitään muuta.

Velat yrittävät tuon paskapropagandan avulla käännyttää ihmisiä veloiksi ja saada riveihinsä lisää vahvistuksia. Voiko säälittävämpää ollakkaan?

[/quote]Jos jonkun lasten hankinta on kiinni foorumiviestistä, eikö ole parempikin, ettei tuollainen ihminen hanki lasta?

[/quote]

Kylläpä tuota velaksi käännyttämistä ja muuta propagandaa näkyy aika paljon foorumien ulkopuolellakin.

[/quote]

Meinaatko että joku lastenhankintaa harkitseva vakavissaan muuttaa mielensä,jos kuulee riittävästi "propagandaa" siitä miksi ei kannata hankkia lapsia?

Ja sitä samaa kyllä harrastavat jotkut äiditkin,ystäväni jolla on lapsi,on täysin vakuuttunut että "Kyllä yksi lapsi kannattaa hankkia",siis kaikkien,oli elämäntilanne mikä hyvänsä.En ole hänen "propagandansa" takia jättämässä ehkäisyä pois,jokaisella on oikeus mielipiteeseensä :)

[/quote]

Propagandalla tarkoitan sitä, kun sitä omaa mielipidettään jatkuvasti tuputetaan ja tehdään ihan ympäristöstä ja yleisestä ilmapiiristä painostava jotta se tukee omaa aatettaan.

Tyypillinen esimerkki tästä (ei pelkästään velojen käyttämä) voisi olla vaikka joku, joka tulee tai suunnittelee tulevansa nuorena vanhemmaksi. Sitten koko kaveripiirin osalta luodaan sellaista piilotettua painostusta että "hyi, mä en ainakaan halua lasta nuorena, kun mun koko oma elämä olisi seuraavat 18 vuotta vaan sitä lapsen kanssa olemista, en voisi bilettää, matkustaa jne. No, onneksipa mulla ei ole lapsia, niin voin tehdä kaikkea kivaa... jne". Ja koko muu kaveripiiri on tuon aatteen takana ja tukee sitä yhtä ihmistä, joka noita sanoja latelee.

Ihan samalla tavalla velat levittävät omaa lapsivastaista käännytyspropagandaansa. Kertovat esimerkiksi vain ikäviä asioita lapsiperhe-elämästä ja kertovat vain positiivisia asioita lapsettomasta elämästä.

[/quote]

Ai sinä olet niitä herkkähipiäisiä laumasieluja, jotka tekevät päätöksensä porukan mukana, eivätkä uskalla elää omaa elämäänsä vaan kuvittelevat kaikkien eri tavalla toimivien ja ajattelevien jotenkin paheksuvan sinua ja valintojasi ja yrittävän käännyttää omalle kannalleen. Uskaltaisikohan sinulle kertoa edes koulutustaan tai ammattiaan vai olisikohan sekin propagandaa ja oman mielipiteensä ja elämäntapansa tuputtamista...

Olisi se kyllä aika hankala kenenkään kanssa keskustella mistään muusta kuin säästä, jos ei saisi tuoda esiin omia mielipiteitään ja näkökantojaan, varsinkaan silloin jos ne poikkeavat keskustelukumppanin mielipiteistä ja arvoista. Sellainen olisi kyllä äärimmäisen tylsää.

Vierailija
38/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:44"]Tuo tarkoittaa, ettei nainen ole sinut oman lapsettomuutensa kanssa. Jos oikeasti lapsettomuus on okei juttu, siit ei tarvitse tehdä numeroa. Vähän niin kuin alkoholisti hokisi: onneksi ei ole pakko juoda viinaa (vaikka kovasti mieli tekisi).
[/quote]

Samaa mieltä. Ne, jotka ovat sinut omien valintojensa kanssa, ei tarvitse siitä mölyä pitää. En minäkään julista sitä, miten onnellinen olen lapsistani. Toki puolison kanssa hehkutan tilannetta, mutta se on perheen sisäinen asia.

Vierailija
39/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:44"]Tuo tarkoittaa, ettei nainen ole sinut oman lapsettomuutensa kanssa. Jos oikeasti lapsettomuus on okei juttu, siit ei tarvitse tehdä numeroa. Vähän niin kuin alkoholisti hokisi: onneksi ei ole pakko juoda viinaa (vaikka kovasti mieli tekisi). [/quote] Samaa mieltä. Ne, jotka ovat sinut omien valintojensa kanssa, ei tarvitse siitä mölyä pitää. En minäkään julista sitä, miten onnellinen olen lapsistani. Toki puolison kanssa hehkutan tilannetta, mutta se on perheen sisäinen asia.

[/quote]

No aika harva varmaan keskustelua aloittaakaan tuolla otsikon lauseella... Yleensä se tulee kommenttina henkilölle, joka tulee ensin julistamaan jotain omista lapsistaan, olipa se sitten positiivista tai negatiivista.

Useimmiten koko lausetta ei pidä edes ottaa liian vakavasti, varsinkaan vaikkapa tilanteessa, jossa lapsen äiti kertoo kuinka lapsi kaatoi taas aamukiireessä maitolasin tai oksensi koko yön tms. ihan tavallista lapsiperheen arkea, ja toinen toteaa juuri sillä hetkellä olevansa iloinen, ettei hänellä ole tuollaisia ongelmia, ainakaan juuri sillä hetkellä. Mutta ymmärrän kyllä, että valvottuaan puoli yötä oksentavan lapsen takia joku voi tulkita tuon otsikon lauseen jotenkin negatiivisesti, aivan syyttä tosin.

Mutta entä jos joku sanoo, että onneksi lapseni ovat jo aikuisia? Joku varmaan keksii vetää hernepellon nenäänsä siitäkin....

Vierailija
40/108 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on törkeää sanoa tavallisessa keskustelussa "onneksi minulla ei ole lapsia" varsinkaan jos toinen on juuri kertonut lapsensa kiukuttelusta, sairastelusta tai muusta ikävästä. Vähän sama tilanne kuin jos kaveri valittaa siitä että raha ei enää riitäkään asuntolainan lyhentämiseen ja itse toteat "onneksi minulla ei ole asuntolainaa" tai kerrot diabeetikolle "onneksi minulla ei ole diabetesta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän