Tytön nimeksi Eimi. Kiva vai tuhoon tuomittu?
Eimi olisi siis ikään kuin suomenkielinen versio Amy-nimestä. Ollaan mieheni kanssa suuria Amy W. -faneja ja nimi olisi kunnianosoitus hänelle. Eini-nimestä en pidä, mutta Eimi kuulostaa kauniilta ja sopivan harvinaiselta. Pitäisikö kuitenkin hylätä koko ajatus? Onko koulukiusatun nimi?
Kommentit (71)
Ihan kiva nimi. Tuota kirjoitusasua joutuu vaan sitten koko iän selittelemään, kaikki varmasti tahtoisivat kirjoittaa sen juuri Amy, Aimee tms.
Kiva nimi, antakaa ihmeessä! Meidän tytöt ovat Eimi ja Mila, ovat ainakin itse tyytyväisiä nimiinsä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:46"]Ihan kiva nimi. Tuota kirjoitusasua joutuu vaan sitten koko iän selittelemään, kaikki varmasti tahtoisivat kirjoittaa sen juuri Amy, Aimee tms.
[/quote]
Omg mikä kohtalo ois
Ei missään tapauksessa!!! Tulee mieleen vanhemmat maalla entisaikaan, jotka halusivat lapsilleen parempaa elämää ja päätyivät antamaan nimen Pettiina tai Sohvia.
Ihan kamala.
Antakaa mieluummin se Amy vaikka se sitten kanssa lausutaan [amy].
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:46"]Ihan kiva nimi. Tuota kirjoitusasua joutuu vaan sitten koko iän selittelemään, kaikki varmasti tahtoisivat kirjoittaa sen juuri Amy, Aimee tms.
[/quote]
Omg mikä kohtalo ois
[/quote]
Enhän minä tarkoittanut että siinä mitään kamalaa on, kunhan sanoin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:46"]Ihan kiva nimi. Tuota kirjoitusasua joutuu vaan sitten koko iän selittelemään, kaikki varmasti tahtoisivat kirjoittaa sen juuri Amy, Aimee tms.
[/quote]
Jos kuulen suomalaista tyttöä kutsuttavan 'eimiksi', niin toki oletan että hän on ennemmin Eimi kuin Amy.
Tykkäsin, kun ap kysyi, onko nimi koulukiusatun. Se oli jotenkin hauskasti kysytty, vaikka koulukiusaaminen onkin ihan syvältä. Kuten nimikin.
Tosi nätti nimi! Jotenkin istuu mun suuhun tosi hyvin :) Tosin mulla poika on Eemi ;)
Jos haluat että lapsi saa selitellä koko ikänsä miten nimi kirjoitetaan, eiköhän jokainen alle 90v suomalainen kirjoita Amy jos joku sanoo nimekseen eimi, samoin ulkomailla.
Tykkään, tunnen sen nimisen tytön. Oikein kaunis nimi vaikka itse suosin perinteisempiä, tämä on silti kauneimpia "uusia väännöksiä".
Kiva nimi, ja jos/kun Suomessa asutte, laittakaa nimenomaan Eimi eikä mikään Amy (Suomessa ja suomeksi tää vääntyisi Ämyksi tai Amuksi, heh).
Tiedän yhden Eimi-nimisen tytön. Asuu naapurustossa. Perheensä kotikielet suomi ja englanti, eli nimi toiminee molemmille vanhemmille/suvuille.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:08"]Jos haluat että lapsi saa selitellä koko ikänsä miten nimi kirjoitetaan, eiköhän jokainen alle 90v suomalainen kirjoita Amy jos joku sanoo nimekseen eimi, samoin ulkomailla.
[/quote]
Pyh pah, Eimi on kuitenkin suhteellisen yleinen nimi nykylapsilla.
Jaa'a...vaikea sanoa, vähän siinä ja siinä. Riippuu missäpäin Suomea asutte. Esim. Pk-seudulla niin paljon erilaisia nimiä mm. kulttuuritaustoista riippuen, että hyvin sulautuisi joukkoon. Ei ole kuitenkaan "oudoimmasta" päästä ja hetken kuulostelun jälkeen ihan ok!