Onko Ilmestyskirjan 7 sinettiä alkaneet tapahtua?
Siis maailmanlopun profetioita on ollut tuhansia, eikä ne ole toteutuneet.
Mutta tämä kiinnitti huomioni...mistä Ilmestyskirjassa alkaa loppurytinät? 7 sinetin avaamisesta, 6.luvusta löytyy.
1.sinetti: valkoinen hevonen (lääketieteen valkoinen?) hevosen selässä oleva ratsastaja jolla seppele=latinaksi "corona"
2.sinetti: punainen (kommunismi, Venäjä?) hevonen, ja se ratsastaja saa suuren miekan ja ottaa rauhan pois maailmasta
3.sinetti: ruokapula
4.sinetti: nälänhätä, lisää sotia, ruttoa jne. Neljäsosa maapallon väestöä kuolee = ydinsota?
1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
Kommentit (278)
Raamatulliset uskovat uskovat sen, että Jeesus on Jumalan poika ja sovitti kuolemallaan meidän syntimme. Tämä on ydin ja se kaikkein keskeisin asia halki koko Raamatun. Muut väännökset Raamatusta on keksitty ihan vain ihmisiä eksyttämään. Meidän kaikkien tulee ottaa nimenomaan kantaa Jeesuksen persoonaan. ei riitä että pitää häntä profeettana, viisaana ihmisenä tai hyvänä ihmisenä.
"Minä olen tie, totuus ja elämä", Jeesus sanoo. Joko se totta tai sitten hän puhui psk..aa. Maailmassa on suuri määrä ihmisiä, jotka ovat omakohtaisesti todenneet, hän se on totta.
Matteus 24. luku kerrotaan viimeisistä päivistä. Lukekaa myös se Ilmestyskirjan lisäksi.
Viimeisiä aikoja verrataan synnytystuskiin. Kun synnytys lähestyy, niin supistuksia tulee koko ajan tiheämmin. On totta että maapallolla on kautta aikojen ollut kulkutauteja, sotia, luonnonmullistuksia jne. Mutta huomaatteko, kuinka nämä kaikki tapahtuvat yhä tiheällä välillä? Kyllä meille on selkeitä ajan merkkejä, että voimme tarkkaille. Niille uskoville, jotka ovat puheväleissä Jumalansa kanssa, ei tule yllätyksiä. Oma kuolemakin voi tulla milloin tahansa, joten on syytä olla valmis joka hetki.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun lopunaika alkoi 2000 v, sitten. Mittakaava on alusta alkaen.
Viimeiset päivät on nyt meneillään.Israelin valtion uudelleen syntyminen ,viikunapuu,on yksi tarkattavia merkkejä.Israelin valtio perustettiin 1948.
Ja se Joonan merkki. Tuhat vuotta on Jumalalle kuin yksi päivä. Joona oli valaan sisällä 3 päivää. Ja nyt on alkanut se 3 päivä.
Mutta kuka on 666? Jos täydellisyyttä kuvaa Aatami 777?
Eli maailmanlopun aiiheuttaja on kuka?
Eeva? Söi sen omenan josta seuraa Ouroboros käärmeen kohtalo.
Ja jos maailmanloppu tulee kuitenkin niin miksei se voisi tulla vaikka 2030 agendan mukaan?
Sosiopaattina Putin ymmärtää ihmisten uskonnolliset asiat ja toimii sen mukaan että asiat näyttäisi joltain profetioiden täyttymykseltä
Maz kirjoitti:
Uskonnot ja raamattu on valheita, toki he voi yrittää jäljitellä näitä kyseisiä väitteitä.
Elämme Matrixi simulaatiossa, olenkyllä kreationismin puolella, mutta siihen tarvitaan vain teknologiaa, eikä mitää hokkuspokkusta. Alkemia on tosin uskottavampi väite että voidaan muuttaa kaikki kullaksi, mutta silloin sen arvo romahtaa, joten ei kannata.
Uskonnot ovatkin valheita. Ne ovat syntyneet kaikki myöhemmin, kuin itse kaiken alku, Jumala. Jumala ei ole uskontojen kannalla. Hänhän se totuus on. (Jeesus on tie, totuus ja elämä). Raamattu sen sijaan näyttää ajan myötä olevansa enemmän totta, kuin mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin valtio syntyi 1948. Ja Raamattu sanoo, että se sukupolvi ei tältä pallolta katoa, ennen kuin kaikki lopun ajan viimeiset tapahtumat täyttyvät. Sukupolvi on noin 80 vuotta ja Jumalan kärsivällisyydellä Hän voi suoda muutaman vuoden siihen lisää.
Missä se semmosta sanoo? Minun äitini aina sanoi raamatun sanovan, että lopun aika loppuu, kun ensimmäisen maailmansodan nähneet vielä elävät. No, ne olis jo aika vanhoja eikä maailma ole vieläkään loppunut. :D
24:32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.( Viikunapuu =Israel ,perutettu 1948.)
24:33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Matteus 24 on lopunajasta ilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen toinen tuleminen on kuulemma lähellä
Tämän opin eilisessä keskustelussani lestaystäväni kanssa. Ei paljoa lohduttanut
Jeesus Kristus on tullut jo vuonna 1914 näkymättömästi. Samalla alkoivat lopun ajat. Tämän osoittaa Pyhän Raamatun ajanlasku.
Anna nyt tarkka ajanlasku sille opillesi jota esität täällä.
Katso tästä:
https://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksia/danielin-4-luku-raa…
Vierailija kirjoitti:
Sosiopaattina Putin ymmärtää ihmisten uskonnolliset asiat ja toimii sen mukaan että asiat näyttäisi joltain profetioiden täyttymykseltä
Ei voi olla mahdollista että yhden maan syytä olisi tsunamit maanjäristykset 5g skynet internet of bodies hive mind ja koronapiikit jne täydellinen ihmisten orjuutus tekoälyjumalalle...
Vetypommisota voi olla tempaus?
WHO knows?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin valtio syntyi 1948. Ja Raamattu sanoo, että se sukupolvi ei tältä pallolta katoa, ennen kuin kaikki lopun ajan viimeiset tapahtumat täyttyvät. Sukupolvi on noin 80 vuotta ja Jumalan kärsivällisyydellä Hän voi suoda muutaman vuoden siihen lisää.
Missä se semmosta sanoo? Minun äitini aina sanoi raamatun sanovan, että lopun aika loppuu, kun ensimmäisen maailmansodan nähneet vielä elävät. No, ne olis jo aika vanhoja eikä maailma ole vieläkään loppunut. :D
Ja mun äiti sanoi: Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu, kun 1948 syntyneitä on vielä hengissä.
Eksytyksissä (kuten noi jw-org-jutut ja koronahysteerikkojen jutut) on just se, että ne laittaa osan satua ja osan totta ja käyttää hyväkseen vaikeaa maailmantilannetta ja näin sinun pitää ajatella jne. Kun tarpeeksi on tollasta ja sitten onkin se juttu, mikä oikeasti on totta, moni kävelee ohi. Mut hei, ei Galilean mies sinun ohi käy.
Vierailija kirjoitti:
Jokos nämä eri puolilla maailmaa viimeisen 10 vuoden aikana kuuluneet selittämättömät "trumpettisoundit" taivaalla saaneet selityksen. Summa summarum.
Onko näitä kuulunut koskaan Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin ilmoittaa sinulle että Raamatussa ei puhuta sellaista että 1 maailmasodan kokeneet näkee lopun.
Voit kertoa varmana tietona äidillesi ja tutustukaa uudelleen paremmin aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä varmuus alkaa tulkitsemaan juuri omaan aikaan liittyväksi. Esim. musta surma tappoi arviolta 30-60% Euroopan väestöstä. Sodista ei tarvitse edes puhua, historia on suuri verilöyly. Myöskään nälänhätä ei ole mitenkään uusi asia.
Tämä, mutta näin uskovaiset toimivat. Aina on tulossa maailmanloppu kun tapahtuu jotain kamalaa, mutta sitten kun se ei tulekaan, unohdetaan asia ("tuntemattomia ovat herran tiet") ja jäädään odottamaan seuraavaa tapahtumaa, jossa taas nähdään maailmanlopun merkit.
Netistä löytyy ihan hauska lista siitä, kuinka monta kertaa maailmanloppu on ollut tulossa "ihan just" kristittyjen mielestä. Toisista uskonnoista varmaan löytyy vastaavia myös.
Missä tällainen lista löytyy netistä? Minua kiinnostaa tämä lista.
Raamatussa numerot merkitsevät. esimerkkejä
6 on ihmisen luku
7 on Jumalan täydellisyyden luku
12 sukukuntaa /12 apostolia
40 on koetuksen luku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä varmuus alkaa tulkitsemaan juuri omaan aikaan liittyväksi. Esim. musta surma tappoi arviolta 30-60% Euroopan väestöstä. Sodista ei tarvitse edes puhua, historia on suuri verilöyly. Myöskään nälänhätä ei ole mitenkään uusi asia.
Tämä, mutta näin uskovaiset toimivat. Aina on tulossa maailmanloppu kun tapahtuu jotain kamalaa, mutta sitten kun se ei tulekaan, unohdetaan asia ("tuntemattomia ovat herran tiet") ja jäädään odottamaan seuraavaa tapahtumaa, jossa taas nähdään maailmanlopun merkit.
Netistä löytyy ihan hauska lista siitä, kuinka monta kertaa maailmanloppu on ollut tulossa "ihan just" kristittyjen mielestä. Toisista uskonnoista varmaan löytyy vastaavia myös.
Missä tällainen lista löytyy netistä? Minua kiinnostaa tämä lista.
Täällä on selitetty että raamatulliset uskovat eivät anna päivämääriä maailmanlopusta.
Niitä on tehneet esim. tämä jehovaoppiset tai muut harhaiset.