Onko Ilmestyskirjan 7 sinettiä alkaneet tapahtua?
Siis maailmanlopun profetioita on ollut tuhansia, eikä ne ole toteutuneet.
Mutta tämä kiinnitti huomioni...mistä Ilmestyskirjassa alkaa loppurytinät? 7 sinetin avaamisesta, 6.luvusta löytyy.
1.sinetti: valkoinen hevonen (lääketieteen valkoinen?) hevosen selässä oleva ratsastaja jolla seppele=latinaksi "corona"
2.sinetti: punainen (kommunismi, Venäjä?) hevonen, ja se ratsastaja saa suuren miekan ja ottaa rauhan pois maailmasta
3.sinetti: ruokapula
4.sinetti: nälänhätä, lisää sotia, ruttoa jne. Neljäsosa maapallon väestöä kuolee = ydinsota?
1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen toinen tuleminen on kuulemma lähellä
Tämän opin eilisessä keskustelussani lestaystäväni kanssa. Ei paljoa lohduttanut
Uskonto ja usko ovat kaksi eri asiaa.
Matt. 7:1 - 29 ja 13: 10 - 17 sekä Joh. 9:35 - 41
Ihmisen Poika on jo tullut te ette vain näe ettekä ymmärrä sitä.
Matt. 4:17, 6:10, 10:23, 16:28 ja 24:32 - 35
Ihmisen Poika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen toinen tuleminen on kuulemma lähellä
Tämän opin eilisessä keskustelussani lestaystäväni kanssa. Ei paljoa lohduttanut
Uskonto ja usko ovat kaksi eri asiaa.
Matt. 7:1 - 29 ja 13: 10 - 17 sekä Joh. 9:35 - 41
Ihmisen Poika on jo tullut te ette vain näe ettekä ymmärrä sitä.
Matt. 4:17, 6:10, 10:23, 16:28 ja 24:32 - 35
Joh. 16:1 - 33
Just joo. Antakaa nyt sen Raamatun olla ja keskittykää, mikäli ehditte, pohtimaan, miten selviytyä mahdollisista tukalista tilanteista. Näitä maailmanlopun ennustajia on ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun lopunaika alkoi 2000 v, sitten. Mittakaava on alusta alkaen.
Viimeiset päivät on nyt meneillään.Israelin valtion uudelleen syntyminen ,viikunapuu,on yksi tarkattavia merkkejä.Israelin valtio perustettiin 1948.
Ja se Joonan merkki. Tuhat vuotta on Jumalalle kuin yksi päivä. Joona oli valaan sisällä 3 päivää. Ja nyt on alkanut se 3 päivä.
Mutta kuka on 666? Jos täydellisyyttä kuvaa Aatami 777?
Eli maailmanlopun aiiheuttaja on kuka?
Eeva? Söi sen omenan josta seuraa Ouroboros käärmeen kohtalo.Ja jos maailmanloppu tulee kuitenkin niin miksei se voisi tulla vaikka 2030 agendan mukaan?
Yhdellä tavalla laskettuna Adolf Hitler oli yksi 666. Eli A=100, B=101 jne. Hitler= 666. Tietääkö joku muita joista tulee 666?
Kurjuus, minulla kun ei satu olemaan Kabbalaa, mutta tuo on kyllä ihmisen luku.
Vierailija kirjoitti:
Prosessi on meneillään.
Niinpä. Seuraavaksi tulee hirveä nälänhätä maailmanlaajuisesti ruoka yksinkertaisesti loppuu. Tämäkin raamatussa kerrottu lopunajoista. Niin miettikääs kuinka käy kun sähkö/energia on niin kallista ettei elintarvike ja ruokateollisuudella ole varaa tuottaa ruokaa. Se ei ole enää järkevää kun tulee mielettömät tappiot. Eli ruoka yksinkertaisesti loppuu alkaa se raamatun ennustama nälänhätä ja sen jälkeen kulkutaudit. Ai niin ja jossain siinä välissä vielä se, että kaikki alkaa sotimaan toisiaan vastaan kansakunnat kansakuntaa vastaan ja maan sisäiset heimot toisia heimoja vastaan.
Nostan.
Alkaa jo ruoka olla kallista.
Ja eläminen ylipäätään.
Miksi tätä aihetta käsittelevä ketju poistettiin?
Tämän päivän kolumnissa kuvataan Venäjän hyökkäyksen aloittaneen Ukrainassa ketjureaktion.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009906918.html
Ketjureaktio=2.sinetti, "Valta lopettaa rauha maailmasta"?
"1.sinetti: valkoinen hevonen (lääketieteen valkoinen?) hevosen selässä oleva ratsastaja jolla seppele=latinaksi "corona"
Nämä ratsastajat voi tulkita hyvin monella eri tavalla. Tämä corona-teoria ei mielestäni oikein toimi. Ilmestystä ei ole kirjoitettu alun perin latinaksi, joten ei ole merkitystä, mitä jokin kohta voi merkitä vain latinan kautta. Mitä jos esim. miekka on swahiliksi sama sana kuin luottokortti, tai punainen hevonen lausutaan puolaksi samoin kuin vasemmistohallitus? Kukaan ei pitäisi näitä minkään sortin todisteina.
Kaikkina aikoina kristityt ovat ajatelleet, että juuri heidän aikanaan on lopun ajat. He ovat myös nähneet siitä ihan selkeät merkit ja heidän mielestään ennustukset ovat täsmänneet täysin heidän aikansa tapahtumiin. Mielestäni pitäisi osata katsoa vähän laajemmin ja jos jokin tapahtuma koskettaa esim. pientä osaa Euroopasta, onko se lopulta maailmanhistoriassa hyvin merkittävä asia?
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ei ole kommunistinen maa. Neuvostoliitto kaatui jo.
Ei se niin tarkkaa ole, kun aivoinvalidit tulkitsevat vanhoja kirjoituksia.
Niin tai näin. Joka suunnalta, niin raamatun kuin tieteenkin alueilta kuulemme samaa: alkaa olla loppu käsillä. Yksilölle tällä on merkitystä sydämmen tasolla: kehen uskot? Miten elät? Kuinka kestää? Itselle usko Jumalaan on kulmakivi. Yritän elää "oikein", kuluttaa vain vähän jne. Kuinka kestää kun vainot tai nälkä iskee? Kukapa tuohon osaa vastata. Hyvä on rukoilla armoa.
Ap täällä...Trumppi taisi aloittaa melkoisen Wall Streetin romahduksen, eli raju inflaatio tai ruokapula on jo ovella.
7 sinettiä toteutuu parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ei ole kommunistinen maa. Neuvostoliitto kaatui jo.
Samat pakkomenetelmät kansan alistamiseen palautettu. Oli ja on eliitti omine oikeuksineen ja sitten taviskansa. Miten eroaa neukuista? Nimityksillä ei väliä, kun tekoja katsotaan.
Itse ainakin meinaan hamstrata ruokaa.
itse paeta Suomeen tulevaa v i h a n aikaa eli tulevaa sotaa, joka alkaa pian
ps osta moottoripyörä pois pian
Vierailija kirjoitti:
4) Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
Kysymys, jollekin raamatun tulkinnasta tai käännöksistä tietävälle, että miksi vaaka korreloi ruuan kanssa? Esim muissa yhteyksissä vaakaa on pidetty lain ja oikeudenmukaisuuden merkkinä.
Arvelen että ruoan hinta kallistuu niin paljon ettei ole varaa kunnolliseen määrään ruokaa paitsi rikkailla. Eli saat isolla rahasummalla vain pienen määrän ruokaa. Tällainen tilanne oli myös 1930 luvulla ennen maailmansotia.
Nyt kun aikaa on kulunut tämän ketjun aloituksesta noin 3 vuotta voi vain todeta että kaikki on mennyt juuri niin kuin raamatussa kerrottu. Ja nyt kun Trump on noussut uudestaan valtaan on hän aloittanut toiminnan joka todennäköisesti johtaa tuohon ruuan hintojen rajuun nousuun. Talous horjuu jo maailmanlaajuisesti ja tällainen tilanne tosiaan oli myös 1930 luvulla. Sitten valtaan nousi hitler. Hmmm eikö olekin mielenkiintoista?
ja mulle luvattiin hopean värinen yksisarvinen joka puhuu kaikkia kieliä, pitää huolta minusta kaikissa tilanteissa.