Onko Ilmestyskirjan 7 sinettiä alkaneet tapahtua?
Siis maailmanlopun profetioita on ollut tuhansia, eikä ne ole toteutuneet.
Mutta tämä kiinnitti huomioni...mistä Ilmestyskirjassa alkaa loppurytinät? 7 sinetin avaamisesta, 6.luvusta löytyy.
1.sinetti: valkoinen hevonen (lääketieteen valkoinen?) hevosen selässä oleva ratsastaja jolla seppele=latinaksi "corona"
2.sinetti: punainen (kommunismi, Venäjä?) hevonen, ja se ratsastaja saa suuren miekan ja ottaa rauhan pois maailmasta
3.sinetti: ruokapula
4.sinetti: nälänhätä, lisää sotia, ruttoa jne. Neljäsosa maapallon väestöä kuolee = ydinsota?
1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen toinen tuleminen on kuulemma lähellä
Tämän opin eilisessä keskustelussani lestaystäväni kanssa. Ei paljoa lohduttanut
Jeesus Kristus on tullut jo vuonna 1914 näkymättömästi. Samalla alkoivat lopun ajat. Tämän osoittaa Pyhän Raamatun ajanlasku.
Tyypillistä uskovien itsepetosta.
Uskovat: kyllä jesse tulee uudestaan päivänä minä hyvänsä.
Reilu parituhatta vuotta myöhemmin, kun jesseä ei näy ei kuulu, uskovat keksivät, että on se tullut uudestaan, mutta se on oikeesti vaan näkymätön.
Pliis oikeesti. Kuulostaa jonkun ekaluokkalaisen mielikuvittelulta jonkun leikin yhteydessä.
Uskokaa nyt samalla, että maa on litteä 🙄
Myös tyypillistä uskovien touhua: kiistellään oikeaoppisuudesta, pilkataan muita uskon haaroja, tapellaan kuka on oikeassa tulkintansa kanssa. Newsflash: olette kaikki väärässä ja hukkaatte elämänne moisten harhakuvien kourissa.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö se Ilmestyskirjan maailmanloppu vihdoin tulee? Mahtavaa, miten jännittäviä aikoja saankaan olla kokemassa. Onnekkaita olemme.
"Tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa, ja sitten tulee loppu." (Matteus 24:14)
Kuka saarnaa? Jehovan kansa!
Eli nämä on jo ennalta määrättyjä? Jos neljäsosa maailmasta jää henkiin, niin kivat heille. Toivottavasti saavat rakennettua tästä vielä jotain missä elää. Jumalan ratkaisu liikakansoitukseen --> 7 sinettiä
Maailman levinnein ja katsotuin elokuva on Jeesus -elokuva Luukkaan mukaan.
Katsottu 6 miljardia kertaa. Tulee varmaan tv :stä taas pääsiäisen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli nämä on jo ennalta määrättyjä? Jos neljäsosa maailmasta jää henkiin, niin kivat heille. Toivottavasti saavat rakennettua tästä vielä jotain missä elää. Jumalan ratkaisu liikakansoitukseen --> 7 sinettiä
Se on maailman aikakauden loppu, Sitten luodaan uusi taivas ja maa.
Kirjassa Helena Konttinen - aikamme profeetta uuuniemeläisestä unissasaarnaajasta kerrotaan että jo n vuonna 1910 hän ennusti Ilmestyskirjan ensimmäisen sinetin aukeavan vuonna 1914 ja hyvin tuo ennustus on toteutunut mielestäni
Trumpetinpuhallukset olivat ennustuksia Jehovan krisittyjen todistajien konventeista 1920-luvulla.
https://www.jw.org/fi/kirjasto/lehdet/w20090115/Kohokohtia-Ilmestyskirj…
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt Ap samaa. Koronasta uutisointi loppui kun Ukrainan sota alkoi. Se myös lieveni nopeasti juuri ennen.
Vanha Testamentti on historiaa ja täysin toteutuneita ennustuksia. Messias ennustukset Kristuksesta Jeesuksesta pitää täysin paikkansa.olikohan nyt 150 toteutunutta messias -ennustusta. Niin että Jeesus ratsasti aasilla, Juudas kavalsi hänet 30 hopearahasta, haudattiin rikkaan hautaan , kuoli ja ylösnoussi, ottaa pois häneen uskovien synnit.
Jeesus tuli juutalaisten messiaaksi, mutta juutalaiset ( osa) eivät ottaneet häntä vastaan. Tämäkin ennustetaan raamatussa. Juutalaisten Tanak on sama kuin Vanha Testamentti.Vanhassa Testamentissa Daniel ennustaa että milloin Kristus tuhotaan ja sen että kuinka monta vuotta on määrätty juutalaiselle kansalle. Nyt elämme pakanoiden aikaa ja juutalaisten viimeinen vuosiviikko eli 7 vuoden ajanjakso alkaa
Kun kristityt uskovat ylöstemmataan.
Sitten alkaa suuren ahdistuksen aika ja ilmaantuu antikristus sekä alkaa myös Jumalan vihan aika syntistä maailmaa kohtaan. Ilmestyskirjan tapahtumat alkavat siis tapahtua. Mutta raamattuun uskovat kristityt ( eivät Jehovat) temmataan taivaaseen Katitsan hähin ja he tulevat maan päälle Jeesuksen kanssa 7 vuoden jälkeen kun Jumalan viha on ohitse ja sitten alkaa 1000 vuotinen valtakunta. Vasta sen jälkeen on viimeinen tuomio ja Jeesukseen uskomattomat joutuu helvettiin.Ottakaa Jeesus vastaan ja lukekaa raamattu. Jumalan sana synnyttää uskon ja usko on Jumalan lahja.
Koronasta uutisointi ei ole loppunut. Uskon, että monella se seuranta ei ole vaan yhtä aktiivista kun Ukrainan sota alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen toinen tuleminen on kuulemma lähellä
Tämän opin eilisessä keskustelussani lestaystäväni kanssa. Ei paljoa lohduttanut
Lestojen mielestä Jeesuksen tuleminen on aina ollut lähellä:))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla myös adventisti?
Jehovan todistajat ja Adventistit ja Mormonit ,on opinsuuntia Suomessa jotka poikkeaa Raamatullisesta kristinopista. Ne eivät kuulu kristinuskon piiriin.
Jehovan todistajat eivät ole osa krisitkuntaa. Jehovan todistajat ovat ennallistaneet ensimmäisen vuosisadan mallin mukaisen palvonnan apostolien tapaan. Jehovan todistajat kaikista muista uskonnoista poiketen pitävät Raamattua eli Jehova Jumalan Pyhää Sanaa ylimpänä auktoriteettinaan. Siksi Jehova siunaa palvelijoitaan ja säästää heidät vihansa päivänä. Jehovan kansaa vainotaan ja panetellaan aivan kuten Jeesustakin vainottiin.
Se ei ole vainoa ja panettelua jos ei usko heidän höpöjuttujaan! Olen uskovainen ihminen, mutten ikinä liittyisi mihinkään lahkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun lopunaika alkoi 2000 v, sitten. Mittakaava on alusta alkaen.
Viimeiset päivät on nyt meneillään.Israelin valtion uudelleen syntyminen ,viikunapuu,on yksi tarkattavia merkkejä.Israelin valtio perustettiin 1948.
Ja se Joonan merkki. Tuhat vuotta on Jumalalle kuin yksi päivä. Joona oli valaan sisällä 3 päivää. Ja nyt on alkanut se 3 päivä.
Mutta kuka on 666? Jos täydellisyyttä kuvaa Aatami 777?
Eli maailmanlopun aiiheuttaja on kuka?
Eeva? Söi sen omenan josta seuraa Ouroboros käärmeen kohtalo.Ja jos maailmanloppu tulee kuitenkin niin miksei se voisi tulla vaikka 2030 agendan mukaan?
Yhdellä tavalla laskettuna Adolf Hitler oli yksi 666. Eli A=100, B=101 jne. Hitler= 666. Tietääkö joku muita joista tulee 666?
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ei ole kommunistinen maa. Neuvostoliitto kaatui jo.
Eikä ollutkaan edes sosialistinen. Venäläisten kultuuriin ei sosialismi käy mitenkään. Koska kyseessä on eräänlainen vanha uskonnolinen feodaalinen mafiajärjestelmä. Samalaista kuin katolisissa maissa esiintyy. Kommunismissa kaikki saa samat tulot, mutta Neuvostoliitossa mafiosot saivat ryöstää salaa kansalta itselleen varallisuutta. Myös valehtelu sallitaan ja totuuden muuntelu. On yksi johtaja (kuningas, paavi, presidentti yms) jumalasta seuraava. Sitten on pienempiä johtajia joille annetaan valtuudet hallita alueita ja ryöstää näitä sallitusti. Korruptio on hyväksyttyä ja kansa näkée uskonnollisesti että kohtalo tai Jumala päättää jokaisen ihmisen aseman ja köyhyyden. Köyhyys ja kurjuus nähdään ihanteena koska taivaassa on sitten kivaa. Venäläiset muistuttaa paljon uskovaisia. Uskovaisetkin pitää toisten uskovaisten puolia ja sitä kautta saa suhteilla parempia virkojakin.
Danielin kirjan pohjoisen kuningas on Venäjä. Jehova on paljastanut tämän uskollisille palvelijoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tavalla laskettuna Adolf Hitler oli yksi 666. Eli A=100, B=101 jne. Hitler= 666. Tietääkö joku muita joista tulee 666?
Numerologia on yksi hulluuden muoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numerologia on yksi hulluuden muoto.
Maailman vanhin kieli hebrea on ainoa kieli, jonka kirjaimet merkitsevät myös numeroa.
tai niihin sisältyy joku lukuarvo.
Maailmanloppu onntässä ansiokkaasti kuvattu prosessimallina, arvaan, että on haettu vesiputousmallia, jossa seuraava vaihe alkaa, kun edellinen päättyy. Tämä vain ei ole kovin ketterä malli. Entä, jos prosessin vaiheisiin sisältyykin yllättäviä muuttujia, tai jos joku prosessin toteuttajista päättääkin poistua tiimistä. Kuinkas sitten suu pannaan? Miten maailmanlopun käy? Olen ehdottomasti sitä mieltä, että prosessi kannattaa suunnitella joustavammaksi, siihen varmaankin riittää intoa ja luovuutta tässä maailman ajassa ja näissä ihmisissä. Deadline uusiksi. Sanan mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset kirkot eivät pidä Jehovan todistajia kristittyinä. Jehovan todistajat eivät tunnusta esim. kolminaisuusoppia.
Mistäs kohtaa Raamattua kolminaisuusopin voi lukea?
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus olisi arkkienkeli Mikael kuten he uskovat? Tässä on hyvin suuri ristiriita perinteiseen kristilliseen ajatteluun Jeesuksen persoonasta.
"Perinteisen kristillisen ajattelun" mukaan Jeesus on Jumala ja Jumala on Jeesus. Tätäkään ei voi lukea Raamatusta.
Ap: Juu. Raamatusta löytyy molempia, eli että Jeesus on Jumala (Tuomaskin huudahti Jeesukselle nähdessään tämän naulanjäljet "Jumalani!"), mutta myös sitä, että Jeesus istuu Jumalan oikealle puolelle jne.
Homma menee näin:
Isä on yksinäänkin Jumala. Mutta koska Jeesus on yksi Jumalan kanssa, on Hänkik Jumala.
Isä tahtoi ja tekee, Pojan kautta, Pyhän Hengen voimalla.
Isä toimii aina Jeesuksen kautta.
Sekoitat nyt Jeesuksen ja Kristuksen. Ne eivät ole sama asia, toisin kuin luullaan. Kristus kylläkin ilmesi itseään Jeesuksen kautta hänen, oliko nyt kolmen viimeisen elinvuotensa aikana.
Hupsista, 100% varmasti Herra on Jeesus Kristus. Hän sanoo itsestään: Minä Olen.
Nytkö se Ilmestyskirjan maailmanloppu vihdoin tulee? Mahtavaa, miten jännittäviä aikoja saankaan olla kokemassa. Onnekkaita olemme.