Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparikäytös ärsyttää!!

Vierailija
28.07.2015 |

Vuokrasin kirpparipöydän pitkästä aikaa (varmaan kymmenen vuotta sitten viimeksi) ja olinpa unohtanut millaisia possuja ihmiset on. Pöytä ollut yhden päivän ja kun aamulla menin tarkistamaan niin koko pöytä oli valehtelematta myllätty ihan täysin. Kaikki vaatteet oli revitty hengareista ja läjätty kasaan pöydälle. Siis ymmärrän että joskus katsellessa voi joku vaate tipahtaa, mutta kaikki??! Lisäksi paitoja oli väärinpäin, ilmeisesti sovitettu ja sitten ei oltu viitsitty laittaa takaisin hengariin. Itsellä ei kyllä tulisi mieleenkään myllätä jonkun pöytää tuolla tavoin. Tanko ei ollut alunperin tupaten täynnä, joten sekään ei voinut olla syynä. No, jonkun verran oli kampetta jo mennyt kaupaksi, mutta ilmeisesti pöytä täytyy käydä järjestämässä joka aamu. Ärsyttää moinen sottapyttyinen käytös!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla käyttäytyvät vaatekaupoissa. Lisäksi varastelu vituttaa kirppiksillä. Hälyttimetkään ei kaikkia varkaita estä

Vierailija
2/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kirppispöydällä eräs tuote paketissa myynnissä. Tuotetta oli kerran testattu ja kaikki osaset tallessa, jopa alkuperäiset pikkupussit ja ohjeet. Ja jokainen päivä se oli revitty pitkin pöytää ja jätetty siihen. Miksi? Siinä paketin kannessa oli tuotekuvaus ja jos sen paketin avaa, niin viitsisikö työntää ne osat sinne takaisin sen sijaan, että jätetään hujanhajan.

Tämän lisäksi tietysti nämä vaatejutut jne. Pöydältä löytyy joka kerta kasoittain muiden ryysyjä, miksei niitäkään voida palauttaa omaan loosiin, kun siinä on hintalappu kiinni ja hintalapussa pöytänumero isolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein ne pöydät on täytetty liian täyteen, jolloin on vaikea katsella siististi. Jätän kyllä nykyään ne pöydät kokonaan väliin.

Vierailija
4/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varastelu on kuulemma nykyään tosi yleistä kirppareilla. Itsellä kirpparimyynnin pääasiallinen tarkoitus on päästä ylimääräisestä tavarasta eroon, joten ajattelin että jos joku varastaa mieluummin kuin maksaa sen muutaman euron niin senkun, enkä vuokrannut hälyttimiä. Toivottavasti nyt kuitenkaan ei kovin pöllittäisi kamoja, olisihan tuo vaivanpalkaksi kiva muutama lantti saada. Ap

Vierailija
5/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran pöytä teinien suosimalla kirpparilla ja ne sai 10 minuutissa pöydän tuollaiseen kuntoon, siis että kaikki vaatteet oli mytätty hengareilta alas.

Vierailija
6/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:48"]Aika usein ne pöydät on täytetty liian täyteen, jolloin on vaikea katsella siististi. Jätän kyllä nykyään ne pöydät kokonaan väliin.
[/quote]

Juuri tämän takia en tunkenut pöytää täyteen. Mutta enpä säästynyt mylläykseltä! Ja tietysti pöydässä oli myös läjä muiden vaatteita.

Vierailija
7/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kyllä kirpparikävijöiden vähän arvostaa kyllä sitä että joku myy heille vaatteita muutamalla eurolla, eli näkee sen vaivan, ilman että tienaa oikeastaan yhtään mitään. Kun tuollainen sotkukäytös jatkuu, niin ne tulevat vaatteet lähtee myyjillä usein seuraavalla kerralla keräykseen ja ulkomaille. Itse olen kokenut keräykseen viemisen helpommaksi.

Vierailija
8/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että yksi sika käy pöydän sotkemassa.
Minulla nyt viikon kohta ollut pöytä ja tosi siistinä pysynyt ja tavaraa tosi paljon mennyt. Olen joka toinen päivä käynyt tuomassa lisää tavaraa myyntiin ja pientä järkkäämistä vaan ollut. Jotkut ovat jopa järjestäneet pöytääni :D
No, nut kävin ja meinasin perseelleni lentää kun pöydän näin!! Henkareilta kans revitty vaatteita ja yksi iso päiväpeite levitetty pitkin poikin ja muutenkin levitetty!
Huomenna taas menen viemään lisää myytävää. Saas nähdä onko pysynyt siistinä ;)

Vierailija
9/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen myllää kirpparipöydän? Tai vaatekaupassa? Ei kai nyt kukaan oikeasti ole niin ajattelematon että kuvittelee olevan ok repiä kaikki alas hengareilta ja jättää nurinpäin epämääräiseen myttyyn? Olisi kiva tietää mikä se ajatuskulku siellä aivoissa on. Että "sotkenpa tän pöydän, siitäs saivat kirpparimyyjät!" vai mikä? Vastaisipa joku sotkueetu tähän!

Vierailija
10/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä kirppis?

Vierailija
11/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:46"]Ap, mikä kirppis?
[/quote]

Oulussa. En viitsi tarkemmin yksilöidä.

Vierailija
12/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:46"]Ap, mikä kirppis? [/quote] Oulussa. En viitsi tarkemmin yksilöidä.

[/quote]

Niin mullakin oli. Arvaan että sama kirppis, keskustassa?

-6

Vierailija
13/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:57"]

Pitäis kyllä kirpparikävijöiden vähän arvostaa kyllä sitä että joku myy heille vaatteita muutamalla eurolla, eli näkee sen vaivan, ilman että tienaa oikeastaan yhtään mitään. Kun tuollainen sotkukäytös jatkuu, niin ne tulevat vaatteet lähtee myyjillä usein seuraavalla kerralla keräykseen ja ulkomaille. Itse olen kokenut keräykseen viemisen helpommaksi.

[/quote]

Minä jaan ylimääräiset vaatteet ja tavarat joko sukulaisille tai lahjoitan ne kotimaiselle hyväntekeväisyyskirpparille (EI SPR!) juuri siksi, etten joudu kärsimään tavaroiden varastamisesta ja sotkemisesta, tallomisesta ja särkemisestä. JOTKUT ihmiset eivät kunnioita yhtään toisten omaisuutta.

Käyn usein kirpputoreilla ja olen kiitollinen, että pöytien pitäjiä on. Siksi palautan tavarat ja vaatteet takaisin oikeaan pöytään, jos en niitä ostakaan. Lisäksi noukin vaatteita ja kenkiä lattioilta, etten astu niiden päälle. Vaatteet ja tavarat ovat toisen omaisuutta siihen asti, kun olen niistä kassalla maksanut.

Onneksi suurin osa kirppareilla kävijöistä on normaalisti käyttäytyviä ihmisiä. Sotkijat ja varkaat ovat erikseen, mutta heidän jälkensä näkyvät meille kaikille. He pilaavat hauskan kirpparikokemuksen.

Vierailija
14/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:44"]

Minkälainen ihminen myllää kirpparipöydän? Tai vaatekaupassa? Ei kai nyt kukaan oikeasti ole niin ajattelematon että kuvittelee olevan ok repiä kaikki alas hengareilta ja jättää nurinpäin epämääräiseen myttyyn? Olisi kiva tietää mikä se ajatuskulku siellä aivoissa on. Että "sotkenpa tän pöydän, siitäs saivat kirpparimyyjät!" vai mikä? Vastaisipa joku sotkueetu tähän!

[/quote]

Vaatekaupoissa meno on juurikin tuota. Pahimpia mitä olen törmännyt on ollut sovituskopin lattialla lukuisia rintaliivejä, kokeiltu, heitetty lattialle. Otettu toiset henkarista, kokeiltu, heitetty lattialle. Samaan kasaan sitten alushousuja nurinpäin, heitetty lattialle. Ei ihmiset jaksa laittaa edes henkariin takaisin, vaan jätetään väärinpäin myttyyn sovituskoppeihin. 

Sikamaista tosiaan, mutta koska myyjät eivät pysty jokaista valvomaan ja muut kanssasovittajat eivät välitä ja kommentoi edes mitään myttääjälle, niin tässä on lopputulos.

Vierailija
15/18 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana olen ihmetellyt tätä samaa. Useamman kerran olen siistinyt jonkun pöytää ja laittanut henkareilta pudonneita vaatteita takaisin.Tuollainen mylläys myös usein hävittää tuotteesta sen hintalapun ja kyllä harmittaa, kun löytää jotain, jonka haluaisi ostaa, mutta puuttuvan hinnan takia se ei onnistu.

Tämä huono kirppiskäytös on verrannolinen ympäristön sotkemiseen ylipäätään. En ymmärrä, miksi ihmisten käytös on huonontunut tuollaiseksi.

Vierailija
16/18 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kun myllääjät jäävät kiinni itse teosta

Vierailija
17/18 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama SHssa. Omat tavarat käveli vastaan käytävien lattioilla...

Vierailija
18/18 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:20"]Mulla oli sama SHssa. Omat tavarat käveli vastaan käytävien lattioilla...
[/quote]

Sh?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän