LAITON RAHANKERÄYS VIE KÄRÄJILLE
Kommentit (386)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:35"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:55"] Jos tämä laiton keräys tullaan sallimaan, niin sitten vaan muutkin pistämään keräyksiä pystyyn! [/quote] Tämähän se teidän kateellisten ainoa ajatus onkin kirjoitellessanne mahdollisesti perheestä pahaa. [/quote] Varmaan sata kertaa olen kysynyt tätä että mistä helvetistä tässä pitäisi olla kateellinen, osaatko sinä kertoa vai oliko tuo sullakin vaan viimeinen oljen korsi kun et enää muuta sanottavaa keksinyt? [/quote] Siitä, että perhe saa rahaa maksaakseen ambulanssikuljetuksen kulut. [/quote] Jos sulta on mennyt ohi, niin tuo keräys/ keräykset oli tosiaan laittomia, että eivät saa kyllä pitää niitä rahoja... Viekäkö jostain muusta täytyisi olla kateellinen? [/quote] Mutta rääyntähän perustuu kateuteen siitä, että jos he kuitenkin saisivatkon rahaa, niin se olisi epäreilua. Miksi se olisi epäreilua? [/quote] Niin en tiedä... kerro sinä kun täällä niin kovasti kateellisiksi syyttelet. Useasti on näissä ketjuissa jo todettu, että aikuinen ihminen saa laittaa rahaa mihin haluaa ja jos joku haluaa maksaa perheeltä vaikka koko lainan pois niin siitä vaan. Kritisoitu täällä on puolestaan mm. seuraavia asioita: rahan kerjäämistä kuolleen lapsen tarinalla, vakuutusyhtiön syyttelyä, sitä ettei oteta vastuuta omista teoistaan vaan halutaan muiden maksavan omat sotkut, asian retostelua roskalehdissä... [/quote] Miksi sä näet rahan kerjäämiseksi sen, ettei perheen tarvitse maksaa 55000 kokonaan itse tällaisesta tragediasta? Miten pahantahtoinen ihminen täytyy olla puhuessaan rahan kerjäämisestä kuolleen lapsen tarinalla aivan kuin perheellä ei olisi sitä 55000 euron velkaa niskassaan? Vakuutusyhtiön syyttelystä nyt ei voi kukaan randomi olla oikeasti pahoillaan, paitsi ko vakuutusyhtiö itse ja ovathan he itse vastuussa, vai kenelle he mielestäsi sen laskunsa voivat postittaa? [/quote] Ei tuo ole sitä rahankerjäämistä että joutuu maksamaan jotain. Kerjäämistä on se että kertoo tuon vetoavan nyyhkytarinan lehteen ja perään pyytää ihmisiä antamaan rahaa heille. Sulla on käsitteet menny sekaisin.
[/quote]
Niin? No miten ihmiset voisivat muuten auttaa, jos tarinaa ei kerrota? Eli olisi hiljaa pitänyt vain kärsiä tuollainen älytön summa, sitäkö sanot? MIKSI? Eivät he sitä itse aiheuttaneet! Jos sulta palaa talo, niin en takuulla auta! oma vikasi se oli, jos hella jäi päälle!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:08"]
Mitä voi sanoa ku vaan että oma vika. Olis ottanu asioista selvää. Onko pakko lähteä Turkkiin ku on raskaana. Ja sen perään vielä laiton keräys. Järjen jättiläinen.
[/quote]
Että tällaiset kommentit saa mun vereni kiehumaan. Ja kun näitä aina tekevät ne, jotka eivät mieti millaisia kärsimyksiä toisille aiheuttavat. Ihan on lähipiirissä nähty.
[/quote]
Kuollut vauva on tämän jutun ainoa uhri. Vanhemmat ovat idiootteja jotka niittävät mitä kylvävät.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:55"] Jos tämä laiton keräys tullaan sallimaan, niin sitten vaan muutkin pistämään keräyksiä pystyyn! [/quote] Tämähän se teidän kateellisten ainoa ajatus onkin kirjoitellessanne mahdollisesti perheestä pahaa. [/quote] Varmaan sata kertaa olen kysynyt tätä että mistä helvetistä tässä pitäisi olla kateellinen, osaatko sinä kertoa vai oliko tuo sullakin vaan viimeinen oljen korsi kun et enää muuta sanottavaa keksinyt? [/quote] Siitä, että perhe saa rahaa maksaakseen ambulanssikuljetuksen kulut. [/quote] Jos sulta on mennyt ohi, niin tuo keräys/ keräykset oli tosiaan laittomia, että eivät saa kyllä pitää niitä rahoja... Viekäkö jostain muusta täytyisi olla kateellinen? [/quote] Mutta rääyntähän perustuu kateuteen siitä, että jos he kuitenkin saisivatkon rahaa, niin se olisi epäreilua. Miksi se olisi epäreilua? [/quote] Niin en tiedä... kerro sinä kun täällä niin kovasti kateellisiksi syyttelet. Useasti on näissä ketjuissa jo todettu, että aikuinen ihminen saa laittaa rahaa mihin haluaa ja jos joku haluaa maksaa perheeltä vaikka koko lainan pois niin siitä vaan. Kritisoitu täällä on puolestaan mm. seuraavia asioita: rahan kerjäämistä kuolleen lapsen tarinalla, vakuutusyhtiön syyttelyä, sitä ettei oteta vastuuta omista teoistaan vaan halutaan muiden maksavan omat sotkut, asian retostelua roskalehdissä...
[/quote]
Miksi sä näet rahan kerjäämiseksi sen, ettei perheen tarvitse maksaa 55000 kokonaan itse tällaisesta tragediasta? Miten pahantahtoinen ihminen täytyy olla puhuessaan rahan kerjäämisestä kuolleen lapsen tarinalla aivan kuin perheellä ei olisi sitä 55000 euron velkaa niskassaan? Vakuutusyhtiön syyttelystä nyt ei voi kukaan randomi olla oikeasti pahoillaan, paitsi ko vakuutusyhtiö itse ja ovathan he itse vastuussa, vai kenelle he mielestäsi sen laskunsa voivat postittaa?
[/quote]
Kaikilla vakuutusyhtiöillä on sama. Raskaus ei ole sairaus. Syntymätön ei ole vakuutuksen piirissä. Tämä ei voi olla raskaana olevalle matkustajalle yllätys.
Hän tutustuu ennakolta vakuutuksen ehtoihin, vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:23"]
Että tällaiset kommentit saa mun vereni kiehumaan. Ja kun näitä aina tekevät ne, jotka eivät mieti millaisia kärsimyksiä toisille aiheuttavat. Ihan on lähipiirissä nähty.
[/quote]
Mikä esim. näistä ei ole oma vika: omatoimimatka raskaana vaikka ei kieli/matkustustaitoa, raskaana ylimääräisiä riskejä ottamalla turkin matka, kattamaton vakuutus omaa leväperäisyyttään, 3x sairaalassa hoidoista kieltäytyminen, viivyttely asian hoitamisessa, minä mokaan-muut maksaa, ip-lehdissä ja julkisuudessa asialla retostelu/voivottelu, yllyttäminen/johdattaminen laittomaan rahankeräykseen?
[/quote]
Viivyttely asian hoitamisessa siksi, että saa niskaansa 55000 euron laskun??? Sä valehtelet, ensinnäkin. Ja ongelmana oli ennenaikainen synnytys, ei valinnat, joita perhe teki.
[/quote]
Ennenaikainen synnytys mikä oli vähällä käydä jo aiemmassa raskaudessa samoilla viikoilla. Joku facebookissa muuten sanoi että tämä oli äidin voittama matka.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:35"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:55"] Jos tämä laiton keräys tullaan sallimaan, niin sitten vaan muutkin pistämään keräyksiä pystyyn! [/quote] Tämähän se teidän kateellisten ainoa ajatus onkin kirjoitellessanne mahdollisesti perheestä pahaa. [/quote] Varmaan sata kertaa olen kysynyt tätä että mistä helvetistä tässä pitäisi olla kateellinen, osaatko sinä kertoa vai oliko tuo sullakin vaan viimeinen oljen korsi kun et enää muuta sanottavaa keksinyt? [/quote] Siitä, että perhe saa rahaa maksaakseen ambulanssikuljetuksen kulut. [/quote] Jos sulta on mennyt ohi, niin tuo keräys/ keräykset oli tosiaan laittomia, että eivät saa kyllä pitää niitä rahoja... Viekäkö jostain muusta täytyisi olla kateellinen? [/quote] Mutta rääyntähän perustuu kateuteen siitä, että jos he kuitenkin saisivatkon rahaa, niin se olisi epäreilua. Miksi se olisi epäreilua? [/quote] Niin en tiedä... kerro sinä kun täällä niin kovasti kateellisiksi syyttelet. Useasti on näissä ketjuissa jo todettu, että aikuinen ihminen saa laittaa rahaa mihin haluaa ja jos joku haluaa maksaa perheeltä vaikka koko lainan pois niin siitä vaan. Kritisoitu täällä on puolestaan mm. seuraavia asioita: rahan kerjäämistä kuolleen lapsen tarinalla, vakuutusyhtiön syyttelyä, sitä ettei oteta vastuuta omista teoistaan vaan halutaan muiden maksavan omat sotkut, asian retostelua roskalehdissä... [/quote] Miksi sä näet rahan kerjäämiseksi sen, ettei perheen tarvitse maksaa 55000 kokonaan itse tällaisesta tragediasta? Miten pahantahtoinen ihminen täytyy olla puhuessaan rahan kerjäämisestä kuolleen lapsen tarinalla aivan kuin perheellä ei olisi sitä 55000 euron velkaa niskassaan? Vakuutusyhtiön syyttelystä nyt ei voi kukaan randomi olla oikeasti pahoillaan, paitsi ko vakuutusyhtiö itse ja ovathan he itse vastuussa, vai kenelle he mielestäsi sen laskunsa voivat postittaa? [/quote] Ei tuo ole sitä rahankerjäämistä että joutuu maksamaan jotain. Kerjäämistä on se että kertoo tuon vetoavan nyyhkytarinan lehteen ja perään pyytää ihmisiä antamaan rahaa heille. Sulla on käsitteet menny sekaisin.
[/quote]
Niin? No miten ihmiset voisivat muuten auttaa, jos tarinaa ei kerrota? Eli olisi hiljaa pitänyt vain kärsiä tuollainen älytön summa, sitäkö sanot? MIKSI? Eivät he sitä itse aiheuttaneet! Jos sulta palaa talo, niin en takuulla auta! oma vikasi se oli, jos hella jäi päälle!
[/quote]
Kertoa vaikka se tarina lehteen muttei mainita sanallakaan siitä että pyytää/haluaa rahaa. Ihmiset sitten antaa itse jos antaa. Simple as that.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:42"]
Miksi sä näet rahan kerjäämiseksi sen, ettei perheen tarvitse maksaa 55000 kokonaan itse tällaisesta tragediasta? Miten pahantahtoinen ihminen täytyy olla puhuessaan rahan kerjäämisestä kuolleen lapsen tarinalla aivan kuin perheellä ei olisi sitä 55000 euron velkaa niskassaan? Vakuutusyhtiön syyttelystä nyt ei voi kukaan randomi olla oikeasti pahoillaan, paitsi ko vakuutusyhtiö itse ja ovathan he itse vastuussa, vai kenelle he mielestäsi sen laskunsa voivat postittaa?
[/quote]
Miten tää perheen velkasumma kasvaa kokoajan? Ekaksi oli 30 000, sitten 50 000 ja nyt jo 55 000.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"]
[/quote]
[/quote]
Sä et oo vissiin ikinä rahaa nähnytkään jos pidät 30000 euroa jonain älyttömänä summana :D Tuo ei ole työssäkäyville mikään katastrofi. Ja ole huolehti, mulla on induktioliesi joka ei jää vahingossa päälle ;)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"]
[/quote]
[/quote]
Älytön summa? 30 000 euron laina ei ole kahden työssäkäyvän taloudelle mikään älytön summa. Johan se kolmas lapsi olisi selvitessään tullut maksamaan enemmän.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"]
[/quote]
[/quote]
Kertoa vaikka se tarina lehteen muttei mainita sanallakaan siitä että pyytää/haluaa rahaa. Ihmiset sitten antaa itse jos antaa. Simple as that.
[/quote]
Aivan mutta sillon ei olis saatu näin paljon nyhdettyä. Todennäköisesti summa on jo kasassa ja ihmiset vaan jatkaa lahjoittamistaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:42"]
[/quote]
Miten tää perheen velkasumma kasvaa kokoajan? Ekaksi oli 30 000, sitten 50 000 ja nyt jo 55 000.
[/quote]
Jokohan se viikonloppuna on 100 000.
Turha huutaa Fobbaa apuun kun rahat ovat kadonneet huijareiden taskuun.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:49"]
Ennenaikainen synnytys mikä oli vähällä käydä jo aiemmassa raskaudessa samoilla viikoilla. Joku facebookissa muuten sanoi että tämä oli äidin voittama matka.
[/quote]
Onko todella näin? Siinä tapauksessa pistää entistä enemmän ihmetyttämään, miksi piti kaikesta huolimatta lähteä matkalle, kun oli kerran riskiraskaus kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:04"]
[/quote]
Ja omalle tilille osuneet takavarikoi valtio.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:04"]
[/quote]
Ja omalle tilille osuneet takavarikoi valtio.
[/quote]
Fobba voi kirjoittaa faceen tästä opettavaisen tarinan tulevan varalle.
Eli olisi hiljaa pitänyt vain kärsiä tuollainen älytön summa, sitäkö sanot? MIKSI? Eivät he sitä itse aiheuttaneet! Jos sulta palaa talo, niin en takuulla auta! oma vikasi se oli, jos hella jäi päälle!
Vastaan näin: sinun ei tarvitse auttaa minua tai ketään muutakaan, jos talomme palaa. On täysin meidän omalla vastuullamme tarkistaa, että hella ja kotivakuutukset ovat ajan tasalla.
Tässä ko. tapauksessa "älytön" summa on mennyt uskomattomaan toilailuun ulkomailla. Emmekä edes tiedä, onko tarina totta.
Siekailemattomaan rahankeruusen ryhtyminen on kotimainen jatko-osa Turkin toilailuille.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:04"] Turha huutaa Fobbaa apuun kun rahat ovat kadonneet huijareiden taskuun. [/quote] Ja omalle tilille osuneet takavarikoi valtio. [/quote] Fobba voi kirjoittaa faceen tästä opettavaisen tarinan tulevan varalle.
[/quote]
Täytyy toivoa, että perheellä on taloudenhoidon kannalta puhtaat jauhot pussissaan. Kaikki tiliotteet tullaan varmaan käymään aika tarkasti läpi näiden "velanmaksujen" tiimoilta. Ikävää, jos sattuu samalla kärähtämään muustakin vilungista.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:33"]Joo, tottakai keräys on laiton, mutta yllyttikö se pariskunta siihen?
Missä muuten menee raja? Onhan noita lehdissä kuolinilmoituksia, joissa kukkien sijasta pyydetään ihmisiä laittamaan rahaa jollekin tilille, joskus se on yleishyödyllisen toimijan tilinro, joskus taas joku vainajan lasten opiskelun tukemistili.
[/quote]
Niin entäs jos pyytää häälahjat rahana tilille, eikös sekin ole laiton keräys?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:33"]Joo, tottakai keräys on laiton, mutta yllyttikö se pariskunta siihen? Missä muuten menee raja? Onhan noita lehdissä kuolinilmoituksia, joissa kukkien sijasta pyydetään ihmisiä laittamaan rahaa jollekin tilille, joskus se on yleishyödyllisen toimijan tilinro, joskus taas joku vainajan lasten opiskelun tukemistili. [/quote] Niin entäs jos pyytää häälahjat rahana tilille, eikös sekin ole laiton keräys?
[/quote]
Hautajais- ja hääkutsujahan ei kohdisteta koko kansalle vaan tietylle sukulais- ja ystäväpiirille. Hääkutsut sitäpaiti lähetetään ylensä vain tietyille henkilöille, ei julkisena Facebook-päivityksenä, että laittakaas kaikki mulle tilille rahaa kun menen naimisiin.
Ylen sivuilta poliisin sanaa tästä asiasta:
>>Petri Kangas kertoo, että ystäviä ja tuttavia voi auttaa naapuriavun nojalla, mutta Facebook-kirjoittelun kanssa on silti oltava tarkkana.
– Auttavan tahon pitäisi tuntea perhe henkilökohtaisesti tai asua esimerkiksi samalla alueella. Joka tapauksessa tällainen apu on suppeaa ja raja vedetään siihen, että julkisen vetoamisen kautta näin ei voi tehdä ilman rahankeräyslupaa.>>
Näissä ketjuissa on se ongelma, että ihmiset ei tiedä juuri mitään mutta siitä huolimatta mielipide vahvistuu kierros kierrokselta ja lopulta on muodostunut sellainen paskanheittorinkin tämän aiheena olevan henkilön/perheen ympärille ja jutut vaan törkeytyy viesti toisensa jälkeen.
Jos joku ihmettelee että miksi blogisteja tai uutisissa esiintyviä henkilöitä koskevat ketjut katoaa niin usein niin se johtuu vain siitä että te ette osaa käyttäytyä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:25"]
Eilen jo ehdotin eräälle mammalle, joka ei saanut vuokraa maksettua, että lainaa sukulaiseltaan erityislapsen. Tai normaali lapsikin käy. Jostain happiviikset ja pari letkua ja pyörätuoli lainaan. Sitten feikkiprofiili fb.n ja levitetään sitä toisella feikkiprofiililla erilaisissa ryhmissä ja tilinumero. Äkkiä saa vuokrarahat kasaan.
Keskoskuviakin löytyy netistä, joten sillä voi herua vähän enemmän
[/quote]
Niin, miten heti keksitkin tuollaista. Ja siksi on hyvä uskoa samaa kaikista muistakin ihmisistä ihan varmuuden vuoksi. Vaikkei mitään näyttöä olisikaan, ettei tarve olisi aito.
[/quote]
Ainä on empaattisia hölmöjä, jotka maksaa. Ai miksikö keräykset on laittomia. No juuri siksi, että tällaisia ei pääsisi kiertämään ja nyhtämään tyhmiltä ihmisiltä rahaa. Nytkään he eivät saa rahojaan pois, kun ne menevät valtiolle. Mutta jos lakia ei olisi, niin huijarit nyhtäisivät tyhmiltä rahaa sen kun ehtisivät. Lait on tehty juuri suojelemaan tyhmiä ja empaattisia ihmisiä, jotka uskoo kaiken, mitä iltalehdissa ja somessa kiertää
[/quote]
Joo, aivan, mutta miten se on sun päänsärky jos et ole kumpaakaan? Et ole poliisi, etkä viranomainen, niin voisitko olla hiljaa?
[/quote]
Ehkä tällä suojellaan muutamaa ihmistä, että he eivät laita vähiä rahojaan näihin humpuukikeräyksiin. Siksi tästä pitää puhua.
[/quote]
No älä toki vaivaudu koittamaan tehdä mukamas hyvää, kun samalla parjaat perheen maan rakoon. Sekö on mielestäsi hyvä tapa saada asioihin selvyyttä?
[/quote]
Olisin mielelläni nähnyt kuitit laskuista, ennen kuin mitään laittaisin. Summa oli aluksi 30 000. Sitten 50 000 ja nyt jo 55 000. Oikeasti missään ei ole todisteita, paljon heillä on velkaa.
Sanonpa vain, että tämän kesän ruokolahden leijona, eli paras huijaus
[/quote]
Mutta tuo summan nostaminen koko ajan syö uskottavuutta... epic fail.