Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömät valittaa 9 €/vrk "orjatöistä"?

Vierailija
28.07.2015 |

Ymmärrän valituksen silloin, kun työtön on määrätty (lainvastaisesti) esim. yritykseen töihin tai tekemään ihan "oikeaa", koulutusta vaativaa ja/tai raskasta työtä 9 €/vrk korvausta vastaan. Mutta mikä siinä on muuten ongelmana, jos velvoitetaan menemään johonkin keittämään parit kahvit, kastelemaan kukkaset ja luppoajan saa käyttää vaikka ristikoita ratkoen?

9 € on tietysti pieni korvaus jopa 8 tunnin läsnäolovelvollisuudesta, mutta kun päälle tulee kaikki tuet! Monelle oikeassa työsuhteessa olevalle jää yli 10 euron tuntipalkasta huolimatta vähemmän rahaa käteen, koska palkan lisäksi saa korkeintaan toimeentulotukea eikä senttiäkään ylimääräistä.

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:11"]En minä valitakkaan kun en moiseen paskaan suostukkaan.Elän vaan sossun rahoilla niin työkkärin idiooteille voi haistattaa paskat.
[/quote]
Et muuten elä, työnhaun on oltava voimassa. Kyllä se jonkin sortin nakki sullekin napsahtaa, jos et hae hullun papereita tai pääse eläkkeelle.

Vierailija
62/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:15"]

Ja mikä 4 tuntia päivässä? Minä tein työharjoittelussa saman 8 tuntia päivässä, kuten muutkin.

[/quote]

Tämä riippuu paikasta, mutta tiedän yhden kuntouttavassa olevan, joka tekee 4 tunnin päiviä 3 kertaa viikossa.
[/quote]
Kuntouttavan työtoiminnan minimi on 4h/pv ja usein juuri tuo 3pv/vko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:32"]

Ja tuo ilmaistyövoiman pyöritys syö ennen pitkää ne työpaikat, joihin olisi oikeasti joskus palkattu työntekijä. Se ei oikeasti ole kovin harmitonta, olipa kyse julkisen tai yksityisen puolen töistä. 

[/quote]

Niinpä. Yritys X palkkaa pesulaan 9 euron työntekijöitä ja voittaa siten paljon enemmän julkisen puolen kilpailutuksia. Pesulat A ja B eivät voi kilpailla tämän kanssa vaan joutuvat irtisanomaan ihmisiä. Työkkäri aktivoi nämä irtisanotut yritykseen X (heillähän on kokemusta alalta!). Lopulta on jäljellä vain pesula X, jonka työnlaatu on vähän niin ja näin, koska työntekijät eivät ole motivoituneita. Julkinen puoli maksaa työtekijöiden palkat, saavat huonoa jälkeä eikä kilpailua ole. Pesula x:n omistajat saavat kuitenkin hyvän palkan itselleen.  

Vierailija
64/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:06"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:54"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:52"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:48"] Minkähän takia työttömälle tai yhteiskunnalle olisi hyödyllistä mennä johonkin keittämään kahvit ja täyttelemään ristikoita? Ennemin kuulostaa kiusanteolta kuin hyödylliseltä työllistämiseltä. Jokainen kaipaa tunnetta että on hyödyksi jollekin. Tuossa mitätöidään ihminen. [/quote] Kahvinkeittely on hyvä orjatyö pelkän peruskoulun käyneelle, jota ei kiinnosta kouluttautua. Niitäkin on, ja ne ei todellakaan ansaitse parempaa. Ei edes mahdollisuutta kieltäytyä orjatöistä menettämättä tukiaan. [/quote]

Jessus. Sinäkö sen määrittelet, kuka ansaitsee minimielintason, jos ei mitään muuta? [/quote] Miksen määrittelisi? :D [/quote] Minä määrittelen sinut sitten kusipääksi. [/quote] Ihan vapaasti. Jokaisella on oikeus olla asioista mitä mieltä tahansa. Oma on häpeäsi, jos kauhistelet kun joku muu on eri mieltä kuin sinä. [/quote] Kyse ei olekaan mielipiteestä. Minulle on aivan sama, jos sinä tykkäät makaroonilaatikosta ja itse vihaan sitä. Mutta se ei ole aivan sama, että luokittelet ihmisiä eri luokkiin sen mukaan, minkälainen koulutus heillä on.

[/quote]

Opettele lukemaan. Puhuin pelkän peruskoulun käyneistä ihmisistä, joita ei kiinnosta kouluttautua. Olennaista on siis motivaation puute. Koulutustaso liittyy asiaan vain siten, että kahvinkeittely on kouluttamattomille sopivaa "työtä". Koulutetummat motivaatio-ongelmaiset ansaitsee vaativampaa ja mielekkäämpää puuhastelua, jos ne pakotetaan johonkin tukien menettämisen uhalla.

Vierailija
65/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin juuri parin tyypin tekevän näitä 9 euron duuneja. He joutuvat ilmeisesti ajelemaan paikasta toiseen töihin, esim. 50 km päähän. Siellä lähellä asuu toisen isä ja tämä poika voisi kai yöpyä isänsä luona, mutta heidän täytyy ilmoittautua aamuin illoin siellä 50 km päässä. En tiedä voiko mistään hakea mitään matkakorvauksia näissä hommissa, vai sillä 9e:lläkö sitä kuljetaan selkosillakin, kun kuntien keskustaan on kymmeniä kilometrejä?

Itse aikoinaan olin työllistämistuella muutamia pätkiä töissä, työaika ja palkka olivat 75% kokoaikatyön palkasta. Ja täytyy sanoa että aika paljon huonommin meni aina töissä ollessa, koska täytyi syödä enemmän ja kulkea viereiseen kaupunkiin jne. eikä verotuksessakaan saanut matkakuluja takaisin kun puolen vuoden työpätkät olivat jotenkin kivasti vuodenvaihteessa joten matkakuluista meni aina kaksi omavastuuta.

Jos työttömänä sai käteen ansiosidonnaista n. 600 euroa nykyrahassa, niin töissä ollessa meinasi itku päästä kun näytti että alkaa säästöt huveta.

Kyllä nuo työllistämistuet ja työvelvoitteet ovat törkeää pelleilyä eikä niistä tule kuin asennevamma koko yhteiskuntaa kohtaan.

En tiedä sitten siellä kaupungeissa jos kävelemällä nurkan taakse on jo siellä pelleilytyöpaikalla. Mutta itsellänikin on pitkä matka keskustaan, eivätkä julkiset kulje, ja jos kulkisi niin liputkin maksaisi varmaan viitisen euroa jo suuntaansa. On se vaan helvetin hyvä ettei enää ole työmarkkinoilla näiden humpuukitoimenpiteiden uhrina.

Vierailija
66/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:36"]

Kuulin juuri parin tyypin tekevän näitä 9 euron duuneja. He joutuvat ilmeisesti ajelemaan paikasta toiseen töihin, esim. 50 km päähän. Siellä lähellä asuu toisen isä ja tämä poika voisi kai yöpyä isänsä luona, mutta heidän täytyy ilmoittautua aamuin illoin siellä 50 km päässä. En tiedä voiko mistään hakea mitään matkakorvauksia näissä hommissa, vai sillä 9e:lläkö sitä kuljetaan selkosillakin, kun kuntien keskustaan on kymmeniä kilometrejä?

Itse aikoinaan olin työllistämistuella muutamia pätkiä töissä, työaika ja palkka olivat 75% kokoaikatyön palkasta. Ja täytyy sanoa että aika paljon huonommin meni aina töissä ollessa, koska täytyi syödä enemmän ja kulkea viereiseen kaupunkiin jne. eikä verotuksessakaan saanut matkakuluja takaisin kun puolen vuoden työpätkät olivat jotenkin kivasti vuodenvaihteessa joten matkakuluista meni aina kaksi omavastuuta.

Jos työttömänä sai käteen ansiosidonnaista n. 600 euroa nykyrahassa, niin töissä ollessa meinasi itku päästä kun näytti että alkaa säästöt huveta.

Kyllä nuo työllistämistuet ja työvelvoitteet ovat törkeää pelleilyä eikä niistä tule kuin asennevamma koko yhteiskuntaa kohtaan.

En tiedä sitten siellä kaupungeissa jos kävelemällä nurkan taakse on jo siellä pelleilytyöpaikalla. Mutta itsellänikin on pitkä matka keskustaan, eivätkä julkiset kulje, ja jos kulkisi niin liputkin maksaisi varmaan viitisen euroa jo suuntaansa. On se vaan helvetin hyvä ettei enää ole työmarkkinoilla näiden humpuukitoimenpiteiden uhrina.

[/quote]

Työstä saa kieltäytyä, jos työn vastaanottaminen pienentää käteen jäävää rahamäärää. Eli jos matkakustannukset yms. ylittää työstä saatavan korvauksen, karenssia ei tarvitse pelätä.

Vierailija
67/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:06"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:54"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:52"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:48"] Minkähän takia työttömälle tai yhteiskunnalle olisi hyödyllistä mennä johonkin keittämään kahvit ja täyttelemään ristikoita? Ennemin kuulostaa kiusanteolta kuin hyödylliseltä työllistämiseltä. Jokainen kaipaa tunnetta että on hyödyksi jollekin. Tuossa mitätöidään ihminen. [/quote] Kahvinkeittely on hyvä orjatyö pelkän peruskoulun käyneelle, jota ei kiinnosta kouluttautua. Niitäkin on, ja ne ei todellakaan ansaitse parempaa. Ei edes mahdollisuutta kieltäytyä orjatöistä menettämättä tukiaan. [/quote]

Jessus. Sinäkö sen määrittelet, kuka ansaitsee minimielintason, jos ei mitään muuta? [/quote] Miksen määrittelisi? :D [/quote] Minä määrittelen sinut sitten kusipääksi. [/quote] Ihan vapaasti. Jokaisella on oikeus olla asioista mitä mieltä tahansa. Oma on häpeäsi, jos kauhistelet kun joku muu on eri mieltä kuin sinä. [/quote] Kyse ei olekaan mielipiteestä. Minulle on aivan sama, jos sinä tykkäät makaroonilaatikosta ja itse vihaan sitä. Mutta se ei ole aivan sama, että luokittelet ihmisiä eri luokkiin sen mukaan, minkälainen koulutus heillä on.

[/quote]

Opettele lukemaan. Puhuin pelkän peruskoulun käyneistä ihmisistä, joita ei kiinnosta kouluttautua. Olennaista on siis motivaation puute. Koulutustaso liittyy asiaan vain siten, että kahvinkeittely on kouluttamattomille sopivaa "työtä". Koulutetummat motivaatio-ongelmaiset ansaitsee vaativampaa ja mielekkäämpää puuhastelua, jos ne pakotetaan johonkin tukien menettämisen uhalla.
[/quote]

Mieluummin voitaisiin miettiä, että mistähän sitä motivaatiota voidaan saada? Miten saataisiin näiden ihmisten itsetuntoa nostettua, että he kykenisivät muutoksen? Kaikki ne ihmiset, jotka ovat jollaintavalla syrjäytyneet "tavallisesta elämästä" ja elävät sossuntuilla, haluavat oikeasti erilaisen elämän. Eivät he halua maata loppuelämäänsä sohvalla ja olla tekemättä mitään. Jokainen haluaa olla jossain hyvä ja jokainen haluaa, että joku välittäisi hänestä oikeasti. Tuo orjatyö ei kyllä nosta kenenkään motivaatiota, päinvastoin. Se vain pahentaa kaikkea.

Vierailija
68/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:10"]

Mutta mikä siinä on muuten ongelmana, jos velvoitetaan menemään johonkin keittämään parit kahvit, kastelemaan kukkaset ja luppoajan saa käyttää vaikka ristikoita ratkoen?

[/quote]

En ole tälläisestä 9€ harjoitteluista kuuluutkaan, missä vain kahvia keitellään. Itse olen aina joutunut tekemään töitä siellä harjoittelupaikassa. Millä alalla te oikein olette töissä, jos tuo on mielikuvasi harjoittelusta? Itse olen ollut kuorma-autohommissa, rakentamassa puimureita ja metsätöissä harjoittelussa aikoinani.

Vierailija
69/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän ei ole työttömyyden, vaan koko kansantalouden hoidosta. Kilpailukykyä ja kannattavuutta olisi tehokkainta nostaa luopumalla Euromääräisistä palkoista kokonaan. Sen sijaan voisi työntekijöille tarjota ruokaa ja asuntoja kuponkeja vastaan. Asunnot rakennettaisiin tehokkaasti talkooluontoisesti suuryksiköittäin, ruumiillisessa työssä voisi hyvin hyödyntää mm. vankeja. Ruokakin halpenisi kun sitä tuotettaisiin riittävän suurissa yksiköissä ilman palkkakuluja. Olisi tuhansien hehtaarien pellot ja useita kymmeniä kotimaisia traktoreita, joiden valmistaminen hoidettaisiin isoissa tehtaissa niin ikään palkatta työskentelevien uurastajien toimesta. Samoin pakollinen asepalvelus voisi olla useampivuotinen, niin hätäaputöihin riittäisi reserviä.

Isompiin hankkeisiin voitaisiin käyttää myös Kuntouttavien Töiden Yksiköiden väkeä, johon ohjattaisiin ne kansalaiset jotka eivät itse kansakunnan parasta ymmärtäisi. Rahaa ei myöskään vuotaisi ulkomaille, jos kalliit tuontitavarat pidettäisiin vain pienten ydinryhmien saatavilla. Vakautta ja vaurautta yhteiskuntaan toisi myös turhan poliittisen asioidenvatvomisen lopettaminen, sovittaisiin että yksi puolue riittää. Päätökset olisi helppo tehdä vaikkapa viideksi vuodeksi kerrallaan. Miksei tällaista yhteiskuntaa voisi kokeilla myös? 

M 41

Vierailija
70/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:55"]

Mutta mikä siinä on muuten ongelmana, jos velvoitetaan menemään johonkin keittämään parit kahvit, kastelemaan kukkaset ja luppoajan saa käyttää vaikka ristikoita ratkoen?

[/quote]

En ole tälläisestä 9€ harjoitteluista kuuluutkaan, missä vain kahvia keitellään. Itse olen aina joutunut tekemään töitä siellä harjoittelupaikassa. Millä alalla te oikein olette töissä, jos tuo on mielikuvasi harjoittelusta? Itse olen ollut kuorma-autohommissa, rakentamassa puimureita ja metsätöissä harjoittelussa aikoinani.

[/quote]

Yhdelle kaverilleni on määrätty neljän tunnin nakki päivätoimintakeskuksessa 2 kertaa viikossa. Se on just sellaista leppoisaa kahvinkeitto- ja kukkienkasteluhommaa, jossa saa ratkoa ristikoita ja rupatella vapaasti muiden kanssa. -ap

Vierailija
71/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:56"]Kysymyshän ei ole työttömyyden, vaan koko kansantalouden hoidosta. Kilpailukykyä ja kannattavuutta olisi tehokkainta nostaa luopumalla Euromääräisistä palkoista kokonaan. Sen sijaan voisi työntekijöille tarjota ruokaa ja asuntoja kuponkeja vastaan. Asunnot rakennettaisiin tehokkaasti talkooluontoisesti suuryksiköittäin, ruumiillisessa työssä voisi hyvin hyödyntää mm. vankeja. Ruokakin halpenisi kun sitä tuotettaisiin riittävän suurissa yksiköissä ilman palkkakuluja. Olisi tuhansien hehtaarien pellot ja useita kymmeniä kotimaisia traktoreita, joiden valmistaminen hoidettaisiin isoissa tehtaissa niin ikään palkatta työskentelevien uurastajien toimesta. Samoin pakollinen asepalvelus voisi olla useampivuotinen, niin hätäaputöihin riittäisi reserviä.

Isompiin hankkeisiin voitaisiin käyttää myös Kuntouttavien Töiden Yksiköiden väkeä, johon ohjattaisiin ne kansalaiset jotka eivät itse kansakunnan parasta ymmärtäisi. Rahaa ei myöskään vuotaisi ulkomaille, jos kalliit tuontitavarat pidettäisiin vain pienten ydinryhmien saatavilla. Vakautta ja vaurautta yhteiskuntaan toisi myös turhan poliittisen asioidenvatvomisen lopettaminen, sovittaisiin että yksi puolue riittää. Päätökset olisi helppo tehdä vaikkapa viideksi vuodeksi kerrallaan. Miksei tällaista yhteiskuntaa voisi kokeilla myös? 

M 41
[/quote]
Kuulostaa keskitysleiriltä.

Vierailija
72/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:22"]

Toi pinssijuttu on loistava. Kaikkien työkokelijoiden ja työharjoittelijoiden tulisi oikeasti pitää sellaista rintanappia niin asiakkaat tajuaisi heti mistä firmoista pysyä erossa. Nyt joku työtön designer suunnittelemaan sellainen plus kunnon kampanja päälle, et näkis valtiovaltakin mitä mieltä ihmiset on orjatyöstä.

[/quote]

Minä suunnittelin tehdä itselleni T-paidan, jossa lukee

ORJA

TYÖSSÄ

mutta olen ollut tästä orjatyöstä niin uupunut, etten ole saanut aikaiseksi. Työkokeilu onneksi loppuu tämän viikon jälkeen. Olen tehnyt 7 h 15 min päivässä ja ollut kuolemanväsynyt, kun en saa öisin nukutuksi.

Vierailija
73/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan halua ostaa palveluja yritykseltä, joka käyttää näitä 9 euron työllistettyjä. En halua maksaa täyttä hintaa siitä, että mua palvelee tällainen haluton, osaamaton ja alituisesti vaihtuva henkilökunta. Haluan ostee sieltä, missä on kokeneita työntekijöitä, jotka osaavat hommansa.
.
Esim kutsuin kamalan kalliin miehen lukkosepänliikkeestä vaihtamaan lukkoja. Kyselin siinä samalla, että millaisia turvaratkaisuja heillä olisi juuri meille sopivia oveen ja heidän liikkeensä myymistä muista asioista.
Tyypoi sanoi, että ehei, ei hän tiedä, kun hän on vaan harjoittelija. Miksen sitten saanut työtä halvalla, kun oli harjoittelijan tekemää. Menetin sen lisäarvon, että olis paikan päällä ollessaan isannut kataoa meille sopivia ratkaisuja.

Vierailija
74/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien 9 euron työntekijöiden oitäisi alkaa käyttää pinssiä, jossa lukisi: saan vaan 9 eur päivässä. Älä odota multa liikoja.
.
Näin osaisi solidaarisesti välttää yeityksiä, jossa noita käytetään.

Vierailija
75/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:16"]

[/quote]

[/quote]

Kun ei haluta kouluttaa. Hain kuntoutusta että kouluttautuisin, mutta hakemukset hylätään. Ei yhteiskunta halua että ihmiset opiskelevat. Halutaan vaan että ihmiset makaavat kotona ja eivät tee mitään. Loppuis työkkärin ja sossun virkailija-armeejalta työt, jos ihmiset oikeasti työllistyisivät.

Vierailija
76/151 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:56"]Kysymyshän ei ole työttömyyden, vaan koko kansantalouden hoidosta. Kilpailukykyä ja kannattavuutta olisi tehokkainta nostaa luopumalla Euromääräisistä palkoista kokonaan. Sen sijaan voisi työntekijöille tarjota ruokaa ja asuntoja kuponkeja vastaan. Asunnot rakennettaisiin tehokkaasti talkooluontoisesti suuryksiköittäin, ruumiillisessa työssä voisi hyvin hyödyntää mm. vankeja. Ruokakin halpenisi kun sitä tuotettaisiin riittävän suurissa yksiköissä ilman palkkakuluja. Olisi tuhansien hehtaarien pellot ja useita kymmeniä kotimaisia traktoreita, joiden valmistaminen hoidettaisiin isoissa tehtaissa niin ikään palkatta työskentelevien uurastajien toimesta. Samoin pakollinen asepalvelus voisi olla useampivuotinen, niin hätäaputöihin riittäisi reserviä. Isompiin hankkeisiin voitaisiin käyttää myös Kuntouttavien Töiden Yksiköiden väkeä, johon ohjattaisiin ne kansalaiset jotka eivät itse kansakunnan parasta ymmärtäisi. Rahaa ei myöskään vuotaisi ulkomaille, jos kalliit tuontitavarat pidettäisiin vain pienten ydinryhmien saatavilla. Vakautta ja vaurautta yhteiskuntaan toisi myös turhan poliittisen asioidenvatvomisen lopettaminen, sovittaisiin että yksi puolue riittää. Päätökset olisi helppo tehdä vaikkapa viideksi vuodeksi kerrallaan. Miksei tällaista yhteiskuntaa voisi kokeilla myös?  M 41 [/quote] Kuulostaa keskitysleiriltä.

[/quote] Eikä? 

Niin, yritin vain huomauttaa, että tuollaista ketjussa peräänkuulutettua velvoitetyö-yhteiskuntaa jo kokeiltiin tuossa itänaapurissa sellaiset seitsemänkymmentä vuotta.

Voi ja saa olla työttömyydestä ja työttömistä mitä mieltä tahansa, yhdessä tai erikseen, mutta pitää tajuta että tuonkaltaisissa asioissa leikitään aika vakavilla asioilla jos lähdetään palkkatyöhön perustuvaa yhteiskuntaa ajamaan lyhytnäköisesti alas. Niin kuin on ilmeisesti lähdetty. Osallistaminen yms. rakentava touhu on tietysti täysin kannatettavaa. Miksei myös yksityisen sektorin ulkopuolinen vastikkeellisuuskin työttömyystuelle - kunhan kysymys on yhteisestä hyödystä, kuten vaikkapa ammattiinoppimisen kautta. Olen itsekin sitä mieltä, että tulevaisuudessa on isoja haasteita nykymenolle, mutta ylhäältä annettu pakkotyö ei mikään ratkaisu mihinkään. Paitsi ehkä siellä keskitysleirissä.

M 41

Vierailija
77/151 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika ikävä motivaatio poliittiselle ajattelulle lähteä rankaisemaan koko maata siitä, että veljen naama harmittaa. Et ole ajatellut, että olet saman perheen kasvattina ehkä jäävi arvioimaan, miksi veljeä ei hotsita? Ongelma on liian lähellä, jotta pystyisit sitä arvioimaan.

Jos nuorisolla ei ole tulevaisuudennäkymiä, heidän on oman mielenrauhansa takia parempi keksiä strategioita, joilla he tekevät asian itselleen siedettäväksi. Onko sinun ihan pakko yrittää rikkoa heidän mielenterveytensä vaatimalla, että he menettävät nämä pärjäämiskonstinsa ilman, että tulevaisuudennäkymät kuitenkaan reaalisesti ottaen paranevat mitenkään? Silloinhan ne näkymät vain huononevat. Parempi ylimielisenä vätyksenä kuin hermorauniona miettimässä tehokkaampia puudutuskeinoja.

Vierailija
78/151 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:00"]

[/quote]

[/quote]

Yhdelle kaverilleni on määrätty neljän tunnin nakki päivätoimintakeskuksessa 2 kertaa viikossa. Se on just sellaista leppoisaa kahvinkeitto- ja kukkienkasteluhommaa, jossa saa ratkoa ristikoita ja rupatella vapaasti muiden kanssa. -ap

[/quote]

Kyllä mulle toi kelpais tän nykyisen orjatyön sijasta. Huomenna taasen siivoamaan sairaalan käytäviä ja huoneita. Kiire on, hyvä kun ehtii kahvitaukoa edes pitämään. Täysin samat duunit teen kuin koulutettu laitoshuoltaja. Vaatteet sentään sain sairaalasta, kunnon työkengät piti itse ostaa ja ne ei ole halpoja. Eläke ei kerry, työterveyshuolto ei ole käytettävissä jne. Kyllä, vituttaa kuin pientä sikaa eikä vähiten työkavereiden puolesta. Tarvittaisiin työntekijöitä mutta saavat vain meitä "orjatyöläisiä". Työntekijäpula...nii in. Vain maksaja puuttuu.

Valtio tässä silti häviää. Nyt joudun nimittäin laittamaan kaksi lasta päiväkotiin ja itselleni maksettavaksi jää 40 euroa päivähoitomaksuja. Jos itse olisin kotona, olisi myös lapset.

Vierailija
79/151 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu= häikäilemätöntä hyväksikäyttöä. Olin 3 kuukautta eräässä isossa ruokakaupassa, ja meitä työkkärin kautta olevia oli samalla osastolla lähes 10 ja siihen päälle vielä opiskelijat. Se mitä eniten tein, oli hintalappujen vaihtamista hyllyihin. Ja merkonomin paperit löytyy.

Vierailija
80/151 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä mulle toi kelpais tän nykyisen orjatyön sijasta. Huomenna taasen siivoamaan sairaalan käytäviä ja huoneita. Kiire on, hyvä kun ehtii kahvitaukoa edes pitämään. Täysin samat duunit teen kuin koulutettu laitoshuoltaja. Vaatteet sentään sain sairaalasta, kunnon työkengät piti itse ostaa ja ne ei ole halpoja. Eläke ei kerry, työterveyshuolto ei ole käytettävissä jne. Kyllä, vituttaa kuin pientä sikaa eikä vähiten työkavereiden puolesta. Tarvittaisiin työntekijöitä mutta saavat vain meitä "orjatyöläisiä". Työntekijäpula...nii in. Vain maksaja puuttuu.

Valtio tässä silti häviää. Nyt joudun nimittäin laittamaan kaksi lasta päiväkotiin ja itselleni maksettavaksi jää 40 euroa päivähoitomaksuja. Jos itse olisin kotona, olisi myös lapset.
[/quote]

Maksat vielä hyvät mätkyt tuosta orjatyö stäsi