Saako mies suuttua jos nainen mainitsee että kesälomalla kalja maistuu liikaa?
Saako mies tuosta loukkaantua?
Nainenhan saa loukkaantua jos on kesämussuttanut itselleen lisäkiloja ja mies tästä mainitsee.
Kommentit (10)
Se loukkaantuu, jolla on syyllinen olo asiasta.
Mies voi aina vastata, että paneminen maistuisi vieläkin paremmalta mutta pakko tyytyä olueen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:46"]
Jos mies on ryypännyt liikaa, miksei siitä saisi sanoa?
[/quote]
Sama tietysti jos nainen lihoo kesälomallaan pari kiloa, kai siitä saa sanoa ihan aiheesta?
Aina saa mainita,mutta miten sen tekee ja millä äänenpainolla ja millä sanakäänteillä. Se erottaa sen onko kyse keljuilusta vai huolehtimisesta.
Tietysti saa jos nainen juo sitä kaljaa miehen rahoilla. Ei tosin paljon pidä kiivastua, kun kerta tunnustaa reilusti mieltymyksensä panimotuotteeseen.
Äiti ja iskä taitaa olla ainoat, jotka saa alaikäiselle huomauttaa siitä kaljan juomisesta. Aikuisen pitäsi saada ja itse tehdä omat arvionsa ja valintansa paljonko juo. Heillä on myös oikeus määritelle mikä on liikaa ja mikä ei.
Asiasta voi toki asiallisesti keskustella diplomaattisesti, jos se vaikuttaa perheen elämään liian negatiivesti. Mutta sille tielle ei kannata lähteä, että kiukutelee kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit jos se on vaan sinusta liikaa ja vaikutukset minimaaliset.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:48"]Äiti ja iskä taitaa olla ainoat, jotka saa alaikäiselle huomauttaa siitä kaljan juomisesta. Aikuisen pitäsi saada ja itse tehdä omat arvionsa ja valintansa paljonko juo. Heillä on myös oikeus määritelle mikä on liikaa ja mikä ei.
Asiasta voi toki asiallisesti keskustella diplomaattisesti, jos se vaikuttaa perheen elämään liian negatiivesti. Mutta sille tielle ei kannata lähteä, että kiukutelee kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit jos se on vaan sinusta liikaa ja vaikutukset minimaaliset.
[/quote]
No niinpä. Mutta kai siitä on sentään fiksua varoittaa eikä ilmoittaa vaan, että muuttoauto tuli nyt.
Mun mielestä kaljaa voi kesälomalla juoda. Vaikka joka päivä. Munkin mies tekee sitä lomalla. Mutta kännissä ei saa olla. Sitä mä en siedä ollenkaan, varsinkaan jos on lapset kotona. Eri asia, jos menee hutikan puolelle jossain aikuisten juhlissa, mutta siis yhdessä lomaa viettäessä ei ole kivaa, jos toinen on kännissä.
Tästä olen joutunut joskus miehelle sanomaan. Ei ole loukkaantunut, on ollut ihan samaa mieltä.
Tällä palstalla homma menee niin, että vain naisilla on oikeus loukkaantua. Mistä tahansa , vaikka sukista lattialla voi ottaa eron ja vaatia puolet miehen omaisuudesta.
Miehet eivät taas voi loukkaantua mistään, koska ovat syyllisiä kaikkeen pahaan mitä maa päällään kantaa.
Jos mies on ryypännyt liikaa, miksei siitä saisi sanoa?