Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys palkkatuesta? Osaako joku sanoa?

Vierailija
02.03.2022 |

Eli onko normaalia, että tarjotaan vain 3 kuukauden jaksoa? Ite luulin, että kaksi vuotta tai edes vuosi. Ei ole itselle tätä tarjottu vaan yhdelle kollegalle kuntouttavassa. Eli kannattaako hakea tuohon samaan paikkaan, jos hänkin sai vain 3 kk:n sopimuksen? Vai aloittavatko tarkoituksella lyhyemmällä sopimuksella ja voivatko jatkaa sen jälkeen? Toivottavasti ei tarkoituksella määräaikaisia pätkiä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu te- toimistosta. Itse tehnyt juuri 6kk palkkatuettua työtä.

Vierailija
2/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko jatkoa heti perään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku? Kai nyt voi kysyä asiasta.

Vierailija
4/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiinni siitä, miksi palkkatuki eli onko 100% vai pienempi %. Periaatteessa työsuhde on sen mittainen, miten pitkään on töitä.

Vierailija
5/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko jatkoa heti perään?

Eli saitko jatkoa sopimukselle? Ja saitko pitää kertyvät lomapäivät?

Vierailija
6/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kiinni siitä, miksi palkkatuki eli onko 100% vai pienempi %. Periaatteessa työsuhde on sen mittainen, miten pitkään on töitä.

Mutta miksi joku sai kaksi vuotta palkkatukityön samassa paikassa (työ loppui viime syksynä), mutta nyt toinen vain 3kk?

Vierailija
7/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse palkkatuella. Jakso kestää 8kk, ja sen jälkeen se alkaa kertyä uudestaan, sitä pitää siis kerryttää ennenkuin voi jatkaa. Vuosilomia kertyy normaalisti ja ne saa pitää ennenkuin sopimus päättyy.

Vierailija
8/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset käyttävät törkeästi hyödyksi palkkatuettuja ja työkokeilijoita", joilla yleensä on useiden vuosien työkokemus. Kun valtion tuki loppuu, ottavat uuden tuetun tilalle. Kaikkea hyväö ja rohkeutta sulle, pidä pintasi, elä luovuta.

Vierailija
9/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse palkkatuella. Jakso kestää 8kk, ja sen jälkeen se alkaa kertyä uudestaan, sitä pitää siis kerryttää ennenkuin voi jatkaa. Vuosilomia kertyy normaalisti ja ne saa pitää ennenkuin sopimus päättyy.

Siis pitääkö olla 8 kuukautta välissä työttömänä, että voi taas olla toisen 8 kuukauden jakson?

Vierailija
10/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset käyttävät törkeästi hyödyksi palkkatuettuja ja työkokeilijoita", joilla yleensä on useiden vuosien työkokemus. Kun valtion tuki loppuu, ottavat uuden tuetun tilalle. Kaikkea hyväö ja rohkeutta sulle, pidä pintasi, elä luovuta.

Eli onko vaivan arvoista hakea ainakaan tuohon paikkaan, jossa just tänään ratkesi, että kaksi otetaan 3kk:ksi? Näyttää, että suosivat pätkätyöläisiä eikä edes varmaa ottavatko kolmatta yhtä aikaa eli voisin olla turhaan kuukauden-kaksi työkokeilussa. Sitä paitsi minusta törkeää, että ohjaaja ehdotti asiaa noille kahdelle aivan minun kuullen eikä minulle.

Vierailija
11/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kiitos!

Vierailija
12/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko vaivan arvoista hakea ainakaan tuohon paikkaan, jossa just tänään ratkesi, että kaksi otetaan 3kk:ksi? Näyttää, että suosivat pätkätyöläisiä eikä edes varmaa ottavatko kolmatta yhtä aikaa eli voisin olla turhaan kuukauden-kaksi työkokeilussa. Sitä paitsi minusta törkeää, että ohjaaja ehdotti asiaa noille kahdelle aivan minun kuullen eikä minulle.

Tuli semmonen tunne, että pitäisi jotenkin parempina työntekijöinä ja muutenkin antaa välillä eri tyyppisiä tehtäviä heille, mutta minä teen aina täysin samaa :/

Vierailija
13/23 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinko tähän joltain vastauksen?

Vierailija
14/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitääkö olla 8 kuukautta välissä työttömänä, että voi taas olla toisen 8 kuukauden jakson?

Onko siis näin?

Vierailija
15/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi joku sai kaksi vuotta palkkatukityön samassa paikassa (työ loppui viime syksynä), mutta nyt toinen vain 3kk?

Johtuisiko vaikka lainsäädännöstä? Jos palkattu on osatyökykyinen, palkkatukea saa 24 kk ajaksi, jos palkattavalla lyhyt työttömyys takana, niin tukiaika voi olla vain 3 kk.

Vierailija
16/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk on kai minimiaika ja maksimi vuosi. Kerralla voi hakea vain puoleksi vuodeksi ja perään lisää kun on loppumassa.

Vierailija
17/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuella palkattu on ihan tavallisessa työsuhteessa, koetko siis työuhteet törkeiksi? Työkokeilija taas ei ole töissä ollenkaan, hän om kokeilemassa, joten hänelle ei voi osoittaa itsenäisesti tehtäviä töitä, vaan hän toimii koko ajan toisen ohjauksessa ja toisen kanssa. Yksin ei tarvitse tehdä mitään! On työttömän oma ongelma. jos ryhtyy työntekijäksi palkatta, kokeilusopimus ei sitä edellytä.

Vierailija
18/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut 2 v työttömänä niin saa 100% tuen vuodeksi. Jos vuosi työttömyyttä niin tuki on 50% vuodeksi. Näin pääsääntösesti. Lomat kertyy ja ansiosidonnaisen sas 8kk päästä työn aloittamisesta.

Vierailija
19/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukeen liittyvät asiat tarkkaan selvitetty te-palveluiden nettisivuilla.

En käy asiaa nyt itse katsomassa. Mutta muistaakseni 2 v yhtämittaista palkkatukijaksoabon mahdollinen vain iäkkäile, yli 60v.

Vierailija
20/23 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.te-palvelut.fi/fi/tyonantajalle/loyda-tyontekija/palkkatuki…

Tuolla on kerrottu miten pitkäksi aikaa ja millä tukiprosentilla palkkatukea myönnetään.

Ja siihen kestoon vaikuttaa luonnollisesti myös se, miten työnantaja on halukas sitä palkkatukea ottamaan. Ehkä se on työnantajasta kiinni, että 3 kk kun tarvitsee työntekijääkin vain 3 kk.

Ja jos on kunnasta kyse, velvoitetyöstä, niin jos sitä rahaa on vain rajallinen määrä, niin kun annetaan lyhyitä jaksoja niin se raha voidaan jakaa useamman henkilön työsuhteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän