Millaisena naisen kateus toista naista kohtaan ilmenee käytännössä?
Juomien heittona päälle baarissa? Vai näkyykö ollenkaan.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:22"]No se ei välttämättä tule helposti esille, baaritilanteissa tuntemattomien ihmisten kanssa varmaan tyylien kommenttien heittämisessä.....itse oon kerran kuullut että oon tyrkky, en siis jää itseä k ellekkään...mutta ihan vaan pukeutumisen takia,huom!muka uudella ei silloin oo merkitystä,jos joku haluaa olla ilkeä...siis itsellä oli toppi päällä...josta ei pursunnut mitään..olin silti tyrkky. Katseet voi kertoa, ilmeet...Mutta tärkeintä on näissä tuntea itse itsensä,eikä siis uskoa typeriä kommentteja.
[/quote] *mukavuudella* oli tuossa muitakin kirjvirheitä!
Ystävä voi olla siten kateellinen,että se ei huomioi, tai kutsu mukaan illan viettoihin reilusti, se kateus on taas sitä, että pelkää ettei saa tarpeeksi huomiota,mutta ystävä kärsii siitä ja sellainen ystävyys on sillii aika hankala toteuttaa. Toinen on supermukava, mutta se ei halua sua samaan paikkaan.
Joo 2 hyviä pointteja. Toisaalta kateus voi näkyä toisen huomiottajättämisenä. Eli kohtelee toista kuin ilmaa, ei katso silmiin eikä näytä olevan kiinnostunut. Niin työympäristössä kun vapaa-ajallakin.
Enpä tiedä, muuta juomat voi saada päällensä muustakin syystä, kuin kateudesta.
Nainen voi olla kateellinen myös vääristelemällä tai käsittämällä väärin toisen puheet ja puhumalla niitä sitten omaan sävyyn eteenpäin...Ei osaa olla onnellinen toisen puolesta...
Huomaan itsessäni sen piirteen kanssa, etten viitsi tuijottaa esim tuntematonta ihmistä kadulla, ettei hän ns. Ylpisty siitä, että häneen kiinnitetään huomiota. Muilla samaa?
Suljetaan ulos kaveri porukasta, ei kutsuta mukaan illanviettoihin , esiinnytään niinkuin et olisi olemassa, paskan puhumista selän takana, ilkeilyä, et päässe mukaan yhteisiin juttuihin/projekteihin vaikka pyytäisit, tärkeätä informaatiota pantataan ja jätetään kertomatta jne..
Mä oon huomannut sen niin kun olen kahden ystäväni kanssa liikenteessä, niin ne aina vitsailee mun kustannuksella ja haukkuu "hyväntahtoisesti". Ja aina kun tulee miehiä juttelemaan, heille tulee pakottava tarve ruveta dissaa mua millon mistäkin. Onneks ne miehet ei välitä, enkä minäkään, se on niin selvää että kateellisia ovat.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:28"]Huomaan itsessäni sen piirteen kanssa, etten viitsi tuijottaa esim tuntematonta ihmistä kadulla, ettei hän ns. Ylpisty siitä, että häneen kiinnitetään huomiota. Muilla samaa?
[/quote] Ei oo tuota itsellä...ehkä enempi että toinen ei huomaa omaa tuijottamista, mutta en ajattele, että se liittyisi mitenkään kateuteen välttämättä...
Mustamaalauksena. Kateuden kohteelle luodaan kyseenalainen maine ja kaikki miesviritykset torpetoidaan kertomalla näitä "totuuksia" esim vessareissujen aikana. Harva mies oikeasti haluaa tyttöystäväksi naista jolla on maine. Vaikka aiheeton, mutta sana kiirii ja muuttuu matkalla valheesta faktaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:30"]Suljetaan ulos kaveri porukasta, ei kutsuta mukaan illanviettoihin , esiinnytään niinkuin et olisi olemassa, paskan puhumista selän takana, ilkeilyä, et päässe mukaan yhteisiin juttuihin/projekteihin vaikka pyytäisit, tärkeätä informaatiota pantataan ja jätetään kertomatta jne..
[/quote] Jep ja sitten otetaan pinnallisesti yhteyttä muissa merkeissä mutta ei ajatella että toinen olisi voinut haluta mukaan kin...ja jos tuota käytöstä huomaan itse...niin lähtee kyllä äkkiä vaihtoon,nim. tuollaisilla ystävillä on tapana saada toinen potempään aina huonoa omatuntoa jostain...ilman syytä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:30"]Mä oon huomannut sen niin kun olen kahden ystäväni kanssa liikenteessä, niin ne aina vitsailee mun kustannuksella ja haukkuu "hyväntahtoisesti". Ja aina kun tulee miehiä juttelemaan, heille tulee pakottava tarve ruveta dissaa mua millon mistäkin. Onneks ne miehet ei välitä, enkä minäkään, se on niin selvää että kateellisia ovat.
[/quote] No ne miehet kyllä huomaa tuon että ei sillä...monilla miehillä on näissä tarkat silmät
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:30"]Mä oon huomannut sen niin kun olen kahden ystäväni kanssa liikenteessä, niin ne aina vitsailee mun kustannuksella ja haukkuu "hyväntahtoisesti". Ja aina kun tulee miehiä juttelemaan, heille tulee pakottava tarve ruveta dissaa mua millon mistäkin. Onneks ne miehet ei välitä, enkä minäkään, se on niin selvää että kateellisia ovat.
[/quote]
Minkälaisia ystävät itse ovat? Onko heillä "syytä" kateuteen, että olisivat esim. ulkonäon tai älykkyyden saralla vähemmän tajunnan räjäyttäviä?
Outoa. Itse jos kadehdin jotain niin se ehkä enemmän näkyisi vaikutteiden ottamisena tms. Ja varmaan helpommin ujostun sellasen seurassa jota pidän kadehdittavana jostain syystä. Jos on parempi kaveri niin sitten ihan suoraan sanon et vitsi oon kateellinen sun ripsistä/lomamatkasta/uudesta työpaikasta jne. Noi teijän kuvaamat käytökset kuulostaa kyllä enemmän siltä että tästä "kohteesta" ei oo vaan pidetty. Outo ajatus et ilkeily johtuis aina kateudesta. Toi on sellasta mitä lapsille sanotaan lohdutukseks.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:37"]
Outoa. Itse jos kadehdin jotain niin se ehkä enemmän näkyisi vaikutteiden ottamisena tms. Ja varmaan helpommin ujostun sellasen seurassa jota pidän kadehdittavana jostain syystä. Jos on parempi kaveri niin sitten ihan suoraan sanon et vitsi oon kateellinen sun ripsistä/lomamatkasta/uudesta työpaikasta jne. Noi teijän kuvaamat käytökset kuulostaa kyllä enemmän siltä että tästä "kohteesta" ei oo vaan pidetty. Outo ajatus et ilkeily johtuis aina kateudesta. Toi on sellasta mitä lapsille sanotaan lohdutukseks.
[/quote] Joo tuo unohtu listatstani Ideoiden varastelu ja imurointi yksi selkeimmistä oireista ja mitä törkeämmin sen paremmin.
En ole kumma kyllä törmännyt tohon asioiden vääristelyyn. Ainoastaan vähättelyyn ja ignooraamiseen sekä tohon vaikutteiden ottamiseen, tosin frendin kanssa tosi nuoria ja sillon ymmärrettävästikin kateus oli enemmän toisen ihailua kun ilkeyden viljelyä :D
Esimerkiksi siten että jos minä kerron ostaneeni vaikkapa sinisen kaulaliinan niin eräs kateellinen ihminen jota lähes päivittäin tapaan ihmettelee vaikkapa seuravana päivänä ettei oikeastaan ymmärrä ihmisiä jotka pitävät sinisistä kaulaliinoista. Tai jos suosittelisin esim jotain tiettyä jäätelöä niin on ihan mikkomatti että oli niin karmeanmakuinen hänen mielestään. On oikeastaan aika huvittavaa tää:-)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:40"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:37"]
[/quote] Joo tuo unohtu listatstani Ideoiden varastelu ja imurointi yksi selkeimmistä oireista ja mitä törkeämmin sen paremmin.
[/quote] pohdin vaan, että olisikohan se enemmän ihailua? Kun stalkkaan joitain mielenkiintosia tyyppejä somessa niin saatan imeä niiltä tyylivinkkejä/ideoita ja soveltaa itselleni, mutten kateudesta sitä tee vaan ajattelen sen (tyylivinkkien otto yms) enemmänkin voimavarana, jota voin itse jatkaa ja kehittää.
No se ei välttämättä tule helposti esille, baaritilanteissa tuntemattomien ihmisten kanssa varmaan tyylien kommenttien heittämisessä.....itse oon kerran kuullut että oon tyrkky, en siis jää itseä k ellekkään...mutta ihan vaan pukeutumisen takia,huom!muka uudella ei silloin oo merkitystä,jos joku haluaa olla ilkeä...siis itsellä oli toppi päällä...josta ei pursunnut mitään..olin silti tyrkky. Katseet voi kertoa, ilmeet...Mutta tärkeintä on näissä tuntea itse itsensä,eikä siis uskoa typeriä kommentteja.