Laaja psykologinen tutkimus
Minua jännittää itsestäni kertominen ja kyselyt on usein vaikeita, kun alan yliajattelemaan. Toivoisin vain antavani oikean kuvan itsestäni, että saan sitten oikeanlaista apua ja oikeat tulokset.
Kertokaa kokemuksia testeistä
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla yksi vai useampi käyntikerta, ja myös tutkimusten tarkoituksesta riippuu, millaiset ne ovat. Mitään pelättävää ei ole. Psykologi osaa kyllä huomioida tutkittavan tilanteen eli mm. sen, että jännittää.
Useampia on. En edes itseasiassa tiedä montako
Ensimmäisellä kerralla sitten kerrotaan tutkimusten kulusta ja tutustutaan. Jos jokin jää vaivaamaan, voit tarkentaa toisella käynnillä. Mene rauhallisella mielellä vain.
Minulle tehtiin pari vuotta sitten. Käyntikertoja oli ehkä 7-8. Itseänikin jännitti hurjasti kaikki se itsearviointi ja kyselylomakkeiden määrä. Olen aina jotenkin vakuuttunut, etten osaa arvioida itseäni. Ihan kaikki tuntuu aina sopivan minuun. Jotenkin en tunne, että minulla olisi mitään pysyvää identiteettiä tai toimintatapaa. Auttoi, kun juttelin näistä tuntemuksista paljon psykologin kanssa. Kaavakkeita tosiaan täytellään ja kysymyksiä kysytään niin paljon, että ehkä sieltä ammattilaiselle jonkinlainen kuva hahmottuu. Oli kyllä tosi rankka prosessi vaikka psykologi oli todella empaattinen ja ammattitaitoinen.
Tutkimus johti diagnoosiin jota itsekin olin epäillyt. Toivottavasti diagnoosi auttaa jatkossa saamaan parempaa hoitoa.
Onko sinulla yksi vai useampi käyntikerta, ja myös tutkimusten tarkoituksesta riippuu, millaiset ne ovat. Mitään pelättävää ei ole. Psykologi osaa kyllä huomioida tutkittavan tilanteen eli mm. sen, että jännittää.