~Toukotaaperoiden torstai~
Huomenta..
Vastaanpa mäkin ystiskirjaan..
Ikä... 23v
ammatti... Parturi-kampaaja
paikkakunta... Etelä-savo
asuinmuoto... Rivarikaksio
siviilisääty... Sinkku
monesko... Toinen
lasten iät... 2v 4kk
lemmikit.. Newfoundlandinkoira
harrastukset.. K-vaihto, näyttelyt ym
lempivaate... Unihousut ja toppi
lempiruoka...
Kommentit (46)
Toivottavasti olisi käynyt niin että olisi hedelmöittynykin myöhemmin:/
Tuosta raskauspäiväkirjasta, itse olen pitänyt jonkinnäköistä vihkoa, johon olen kirjannut oireita ym tuntemuksia. Esikoisesta pidin samanlaista, ja siitä onkin aina kiva tarkistella jälkeenpäin, kun nuo asiat tuppaa unohtumaan aika nopeasti.
Valitettavan monella tuntuu olevan jonkinnäköstä tuhruttelua/vuotoa, toivottavasti on ihan vaaratonta ja menee ohitse pian!
Mua ärsyttää ihan suunnattoman paljon tää salailu, tai ei nyt ehkä salailu, mut se että joutuu valehtelemaan ystäville ja avnhemmille:/ Tänäänkin piti selitellä tupakoimuuttaan ja se etten syönyt kraavilohta..hmm..musta tuntuu että äitini arvaa ihan kohta mistä on kyse, ellei ole jo arvannutkin :p
ON: Selkää juilii taas tosi kipeesti, ja etominenkin on vaivannut jonkinverran. Mulla tää etominen tuntuu alkavan aina klo 18 jälkeen, ja kestääkin nukkumaan menoon asti. Ihan hyvä näin päin, kun aamupvällä taas pitää hössätä tytön kanssa, niin sillon olis ikävämpi olla jos etois ja olis huono olo kokoajan. Illalla saa onneks rentoutua:)
Siellä alkaakin kohta everwood, joten taidan siirtyä taas sohvalle röhnäämään:)
Terv. Vuokko ja pikkanen rv 7+4
Tervehdys kaikille!
Tuhruttelua kuulostaa olevan tosiaan monella. Itse sitä en ole kokenut, muuta kuin kahdessa ed. raskaudessa lievää kiinnittymisvuotoa. Nyt ei edes sitä, mutta rytmihäiriöt ovat tulleet ikävällä tavalla kuvioihin. Niitä tässä nyt seuraillaan johtuneeko rintarankan lukkoilusta vaiko ihan oikeasti sydän ja verisuonistosta. Hepariinipiikit ovat tosiaan olleet alusta asti nyt mukana ja ihan erlainen on tämän raskauden alku ollut. Väsymys vaivvaa vain kun pitäisi pakertaa tässä kaikennäköistä kivaa; rakentaa taloa (emme tosin itse rakenna), pyörittää yritystä sekä jatko-opiskella...Nytkin pitäisi lukea artikkeleita, mutta päätinpä vierailla täällä ja pistää kohta nukkumaan!Ihanaa!
Iloista mieltä kaikille :) !
Kevät-tähti ja Pupunen 8+6
Tuutupiille paljon voimia..toivottavasti käy hyvin! Täällä on kaikki hengessä mukana vaikkei paikan päällä ollakkaan halaamassa *iso hali*
Neuvola-täti oli kiva..hemoglobiinin, verenpaineen ja sellaset mittasi ja paljon lappusia antoi mukaan. Oli kiva se Vau-kirjanen jossa oli äitien ja isien omat puolet, mies tykkäsi siitä paljon. Tätin mukaan laskettu aika olisi 11.5 eli päivää aikaisemmin kuin laskurilla, ja hänen mukaan nyt olisi 8+0 vaikka muuten luulin olevani 7+5..no en tiedä. Samapa tuo:)
Lääkäri aika on 25.10 (oliko sama kuin onnipapusella:)) sillon vasta kuunnellaan sydänäänet..nyt ei vielä kuulemma hänen laitteillaan kuulu.
Eka ultra joskus siinä main kanssa..alkaen viikosta 11+6..sieltä tulee kutsu myöhemmin.
itse käytän multitabs 2+ vitamiinia..neuvolatäti kehotti ottamaan 2kpl päivässä. rautaa kuulemma ei mielellään nyt näin alusta paljoa koska se tekee pahaa helposti..myöhemmässä vaiheessa se olisi hyvä aloittaa..varsinkin kun hb tahtoo laskea sitten vielä lisää.
Itse ostin kanssa ihan perus kalenterin johon alan tuntemuksiani kirjottaan..mutta huomena käyn kyllä suomalaisessa jos sieltä löytyisi tuollanen oikein oma raskauspäiväkirja! Tuohon vau-kirjaan mahtuu kyllä kanssa jotain.
Lähden kattoon lostia:) Hyvää yötä kaikille: Mirage 7+5 tai 8+0 :?
voi kun tuli paha mieli tosta sun tilanteesta:( paljon voimia ja jaksuja sinne ison halin kera!!!! toivotaan nyt sitä parasta että hedelmöitys olis tapahtunut myöhemmin ja parin viikon päästä sielä näkyis pieni ihmisenalku!!!!!!!ihan kamala tilanne,koitahan jaksella!!
tuleepas paha mieli aina tollasista uutisista vaikkei edes tunne henkilöä....aina kun kuulee ikäviä juttuja niin tulee kyllä tosi surkea mieli:(
nyt ei muuta tällä kertaa,miehen seuraksi kun poikakin on saatu unten maille(tuola kyllä vielä kiljahtelee sängyssään....)
Hyviä öitä kaikille!!!!
En ole vielä neuvolaan soittanut, koska eilen vasta plussasin. Mutta kyllä ne viivat tikussa teki asian todellisemmaksi, vaikka aavistus olikin. Nyt närästää ja oon huonolla tuulella, mies parka :)
Toivotaan, että vauva olisi tosiaan hedelmöittynyt vähän myöhemmin. Muutama viikko sitten luin pinoa, jossa oli kirjoituksia henkilöiltä, jotka olivat ensin saaneet tuulimuna-diagnoosin, mutta muutaman viikon päästä sydänäänet olivat kuitenkin löytyneet. Toivotaan, että sinullakin käy näin.
Itse ajattelin ensimmäisen tuulimunani jälkeen ensin, että eihän siellä mitään ollut, joten miksi sitten surisin asiaa. Mutta vaikkei vauvaa ehkä ollutkaan, niin kuitenkin minulle hän oli jo olemassa ja niin rakas, aina siihen diagnoosiin saakka (joka minulla siis oli np-ultra 13 viikolla).
Joku kyseli vitamiineista. Neuvolasta kehotettiin ottamaan D-vitamiinia lokakuun alusta maaliskuun loppuun. Ajattelin ottaa Devitol tippoja, kun meillä niitä on kaksivuotiaan takia jo kotona. Raudasta sanottiin, että vasta sitten, kun hemoglobiini alkaa laskea kai joskus keskiraskaudessa. Kukas tosta raudasta kyselikään (tyhjä pää), eikös sulla ollut neuvola ensi viikolla, voithan pyytää, että katsoisivat hemoglobiinin jo nyt, jos vaikka on alhainen. Itse olen ottanut ainoastaan foolihappoa, jonka aloitin muutama kuukausi sitten ja ajattelin sitten syödä paketin loppuun.
ON: Tänään on ensimmäinen päivä kun ei kuvota, jee... Ja heti kun ei ole oireita, alkaa taas miettimään onko kaikki hyvin.
Kolmeplusyks ja 9