~Toukotaaperoiden torstai~
Huomenta..
Vastaanpa mäkin ystiskirjaan..
Ikä... 23v
ammatti... Parturi-kampaaja
paikkakunta... Etelä-savo
asuinmuoto... Rivarikaksio
siviilisääty... Sinkku
monesko... Toinen
lasten iät... 2v 4kk
lemmikit.. Newfoundlandinkoira
harrastukset.. K-vaihto, näyttelyt ym
lempivaate... Unihousut ja toppi
lempiruoka...
Kommentit (46)
Kirjottelempa minäkin kuulumisa tänne pitkästä aikaa. Eilen kävin yksityisellä ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin.:) Ihana pieni sydän sykki ja ihan kohdunsisäinen raskaus on. Koko vastasi raskausviikkoa 7+6 eli laskettu aika pysyy samana ainakin vielä.:) Kotiinvietäväksi sain neljä kuvaakin asukista.:)
Olen nyt viikon sairaslomalla, väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Vessanpönttöä ei vielä ole tarvinnut halailla, mutta etova olo häiritsee taustalla koko ajan ja tosi voimaton olo on. Lääkäri määräsi siis viikoksi lepoa ja rauhallista oleilua ja liikkumista.:/
Pitää tästä varmaan yrittää ryhdistäytyä ja siivoilla vähän ja pestä pyykkiä. Ei meinaa jaksaa vaan mitään tehdä..Noh ei pidä valittaa ihanaahan tämä on, menisi väsymys vaan jo ohi, että pääsisi nauttimaan olotilasta oikein kunnolla.:)
Mutta nyt lähden siivoileen, ei tästä muuten mitään tuu..:)
Vointeja kaikille ja masun kasvatusta!
T: Daim ja asukki rv 8+1 vai 8+0
meillä Tampereella eka neuvola menee tonne rv 9 ja mullakin vasta tosiaan ensi maanantaina aika. Vähän jännittää jo.:)
Ultraan Tampereella pääsee rv 12-14 tai sitten n. r 20. Eli joka tai saa valita kumpaan menee, mutta kumpaakin ei voi valita (harmilus)..:/
Nyt siivoileen!!
t: Daim ja asukki
Ekasta neuvolasta oli kyselty. Minä soitin melkein heti plussatestin jälkeen ja sain ekan ajan n. kolmen viikon päähän, jolloin on rv 8+3 menossa. Ennen sitä (rv7+5) olen menossa kuitenkin jo ekaan ultraan yksityiselle. Voi että aika kuluu niin hitaasti kun odottaa sitä! Aika monet täälläkin on näköjään käyneet (tai menossa) varhaisultraan, ja ainakin minusta tuntuu että se on ihan oman mielenrauhan kannalta tosi ihana juttu.
Ostin eilen itselleni raskauspäiväkirjan :) Pitää koittaa muistaa täytellä sitä nyt säännöllisesti niin voi sitten jälkeenpäin muistella! Ja jos vaikka enemmän lapsia siunaantuu niin seuraavalla kerralla voi olla kiva lukea missä vaiheessa on mitäkin tuntemusta ollut. Kirjoittaako teistä muista joku sellaista tai onko aikeissa?
T: Meriheppa (rv 5+5)
Kirjoitin pari tuntia sitten pitkän viestin, joka hävisi...argh!
Mitäköhän kirjoittelin siihen...
Ainakin turvotuksesta edelleen. Mä en voi ajatellakaan farkkuja just nyt. Olen saanut tänä vuonna muutenkin lisää elopainoa huomaamatta ja nyt kun olen tosi turvoksissa, niin ajatus farkuista ahdistaa. Mulla tää turvotuksen kohta vaihtelee. Aamuisin on rinnat ihan julmetun turvoksissa ja illalla sääret. Eli valuu alaspäin päivän aikana :) Maha on koko päivän turvoksissa. Kai sitä pitäis ekan ultran jälkeen alkaa katella jotain mammavaatteita.
Muuten olo on edelleen tosi hyvä ja toivonkin, että sellaisena pysyy. Vähän ehkä hajuaisti on herkistynyt ja eilen esimerkiksi pysäkillä tupakan haju teki pahaa. Tosin en siitä pidä muutenkaan.
Laitan nyt tämän oman ystävä-kirja tekstin. Luin eilen silmät sikkurassa muiden kirjoituksia ja nyt on kyllä ihan unohtunut, että kuka kirjotti mitäkin.
Ikäsi: 29
Ammatti: Työskentelen kosmetiikan maahantuonnissa
Asuinpaikka / -alue: Vantaa
Asuinmuoto: Omakotitalo
Siviilisäätysi: Naimisissa
Monettako odotat: Kolmatta (, joista siis ensimmäinen on menehtynyt)
Lastesi iät: 4v.
Lemmikit: Ei ole
Harrastukset: Television katsominen ja leffat :)
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten: Yöpuku
Lempiruoka: Hyvä pihvi ja valkosipulikermaperunat
Lempijuoma: Kokis
Lempimusiikki: Sekalaista
Lempiväri: Violetti
Lempielokuva: Näin juuri teinivuosien ihanan leffan Dirty Dancing ja edelleen se oli aika hyvä, mutta monia tosi hyviä on
LempiTVohjelma: Katson aika paljon eri sarjoja, josta pidän, mutta eniten taidan odotella nykyään Lostia
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja: Luen juuri Kaari Utrion " Pirkkalan pyhät pihlajat"
Näkemäsi elokuva: Geishan muistelmat
Nipotus: Vaatteet lattialla
Suuttumuksesi: Kun mies keksi vain kaikkea negatiivista liittyen raskausaikaan
Ajatuksesi: Toivottavasti kukaan ei näe mitä teen nyt (töissä) :)
Kauppareissu ja miksi: Hain lounaan hetki sitten
Matkasi (ulkomaa): Ruotsi ja Tanska kesällä
Jompsin kumpsin ja perustele
Auto/polkupyörä: Auto, pyörässä aina kumi tyhjä tai puhki
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: Sisäsiivous, koska puutarhassa ei tule koskaan valmista
Cola/Jaffa: Cola, kuten muutkin kirjoitti Jaffa on mahatauti juomaa
Kahvi/tee: Molemmat, nyt kai pitäisi siirtyä teehen
Liha/kana: Liha, parhaimmillaan parempaa
Irtokarkit/suklaa: Molemmat, suklaa teekupposen kanssa ja irtokarkit hyvän leffan kanssa
Nyt lähtän tämän ettei taas häviä :) Kirjoittelen sitten uuden viestin, jos tulee jotain muuta mieleen.
Laru rv 5+1
Vapaapäivää viettelen, joten ehtii tänne kirjoitellakin. Vastailempa ensin tässä tuohon ystäväkirjaan.
Ikäsi: 26
Ammatti: Ravintolatyöntekijä
Asuinpaikka / -alue: Etelä-Karjala
Asuinmuoto: Tällä hetkellä kerrostalo, kohta omakotitalo
Siviilisäätysi: avioliitto
Monettako odotat: 3.
Lastesi iät: 6 ja 7
Lemmikit: koira ja kaksi kissaa
Harrastukset: lukeminen ja käsityöt
Minkälaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten: Mukavan löysissä
Lempiruoka: Varmaan pizza, jos joku täytyy nimetä
Lempijuoma: Fanta
Lempimusiikki: Dance-tyylinen
Lempiväri: musta ja valkoinen
Lempielokuva: Taru Sormusten Herrasta-elokuvat
LempiTVohjelma: Lost, Pako, CSI, Täydelliset naiset, Oz, jne.
Viimeisimmät:
Lukemasi kirja: Raskaus ja jooga
Näkemäsi elokuva: Ring 2
Nipotus: Töissä taisin avautua.
Suuttumuksesi: Esikoiselle, kun meni luvatta kioskille.
Ajatuksesi: Väsyttää...
Kauppareissu ja miksi: Joskus viime viikolla, viikon ruokaostokset.
Matkasi (ulkomaa): Karibia
Jompsin kumpsin ja perustele
Auto/polkupyörä: Polkupyörä, pääsee kätevästi joka paikkaan
Puutarhatyöt/sisäsiivous kotona: Puutarhatyöt, tykkään tonkia mullassa
Cola/Jaffa: Jaffa, säästää hampaita
Kahvi/tee: Kahvi, estää päänsärkyä
Liha/kana: Liha
Irtokarkit/suklaa: suklaa, on namia
Kyseltiin ensimmäisestä neuvolasta, täällä se olisi ensi keskiviikkona, jolloin rv 8+5. Aikaisemmin on nyt kun edellisillä kerroilla, silloin oli viikkoja 10 + jotain.
Olisikohan kellään tietoa tuosta raudan lisäämisestä ruokavalioon, kun luin tuolta jostain että ei saisi ottaa vasta kun myöhemmässä vaiheessa raskautta? Mieli tekisi vähän napsia tuolta rautatippoja, että tämä väsymys edes vähän helpottaisi ja saisi jotain tehtyäkin. Nyt vielä kun tuo etova olo palasi, niin kokonaisvaltainen olo on sellanen että tekisi mieli vetää peittokorviin ja nukkua ensi kevääseen.
AngelEyes 7+6
Mistäs se Meriheppa löysi raskauspäiväkirjan vai ostitko tyhjän vihon, johon alat itse kirjoitella? Joku valmis olis niin helppo...
Hetan-äiti RV 8+0
Löysin tuon päiväkirjan Suomalaisesta kirjakaupasta, ja se on oikeastaan vaan tyhjä vihko, jossa on joka sivun ylälaidassa aina joku kuva ja paikat mihin saa laittaa otsikoksi raskausviikon ja päivämäärän. Siinä on myös ihan päivyri-osio, mihin voi merkitä vaikka neuvolat ja raskausviikkolukemat. Ja puolesta välistä se muuttuu ikään kuin vauva-ajan päiväkirjaksi. Kaupassa oli myös isompi kirja, missä oli enemmänkin tietoa raskaudesta ja vauvan kehityksestä ja sitten yksi osio omalle päiväkirjalle, mutta siinä oli aika paljon laitettu valmiita kysymyksiä ym ja tilaa merkinnöille oli minusta liian vähän. Ja sitä paitsi tämä minun ostama maksoi vaan alle 4 euroa :D
Dream07 Harmi, että tuhrut sua nyt kiusaa, ikävää tuommoiset. Mut jos sulla ei ole kipuja, eikä vuotokaan runsasta, niin en usko että vauvalla on mitään hätää....Monella on vuotoa paljonkin ja aika runsastakin ja silti kaikki on ollut ok. Toivotaan nyt, että se tuhru/vuoto loppuu pian.
Sit kysyisin teiltä, että syöttekö te mitään vitamiineja? Mie aloitin rv6 syömään Ladyvita plussaa, kun sitä ennen napsin kalkkitabuja ja sinkkiä eri purkeista....Ajattelin vaan kun mulla on pahoinvointi ja väsymys helpottaneet huomattavasti n. viime viikonlopusta alkaen, että ovat tainneet nuo vitamiinit auttaa.
Nyt masukaan ei ole turvoksissa enään, kuin iltaisin ja kohtahan tuo alkaa varmaan ihan oikeastikin kasvamaan;)) Nyt olen nauttinut suht pirteästä olosta, koska vielä viime viikolla pahoinvointi ja väsymys vei kaiken energian. Öisin tulee kyllä pyörittyä sängyssä, kun oikeaa asentoa ei tahdo löytyä mitenkään. Vatsallaankin nukkuminen alkaa tuntua jo aika epämiellyttävältä....mutta tää on tätä raskaana oloa:))
Uusille tervetulo toivotukset! Sekaan vaan:)
Nyt ruuan laittoon.....
Lalla ja pallero rv 8+6
Kuulostipa kivoilta kirjoita. Käynkin siellä Suomalaisessa katsomassa, kun menen taas kaupunkiin. Kyllä markkinointi-ihmiset osaavat muuttaa kaiken businekseksi ja rahaksi ;)
Hetan-äiti rv 8+0
Anne geddesin päiväkirjan..
Sinne vauvakuvien sekaan oli kiva kirjoitella,vaikka kirjoitustilaa oli aika vähän..
Taidan toivoa nytkin joulupukilta ;)
Ja Daimille; näyttää käytäntö ekan neuvolan suhteen olevan eri myös Tampereella, luultavasti riippuu neuvolasta ja siitä tädistäkin koska mennään, itse olin 7+2 ja Tampereella...
Ja ultrasta, varasin nt-ultraan ajan tiistaina ja sieltä kysyttiin haluaisinko osallistua Vimpelin Tommin tutkimukseen jossa saa rakenneultran lisäksi... Kannattaa soittaa ja varailla ultra aikaa, jos tarjoavat sullekkin tuota tutkimus mahdollisuutta... :)
onnipapunen 8+2 tai 8+5... & sängyssään päristelevä " iivari" 1v
Siis nt-ultran lisäksi kaksi ylimääräistä tutkimuskäyntiä, toinen niistä on rakenneultra...
Minulla eilen taas tuli pientä vuotoa(ekan kerran oli maanantaina).
2 verenväristä läiskää tuli pikkuhousuihin ja sitten myöhemmin hieman jotakin käsittämätöntä mustaa limaa. Ei näyttänyt kovin lupaavalta ja siinä itkiessä sitten kului viimeinen tunti ennen nukkumaan menoa.
Tänään ei vielä tullut mitään.
Vein aamulla pissanäytteet labraan ja tein myös verikokeen. Ja huomenna on lääkärineuvola. Pitää nyt yrittää olla ajattelematta koko asiaa aamuun saakka. Ehkäpä sitä saisi vihdoinkin siivottua kunnolla.
dream07: voimia sinullekin. On ne vuodot tooosi tylsiä, vaikka olisikin vaarattomia. Mutta on tässä vielä toivoa!
Kiitos paljon vinkistä Onnipapunen!=) taidanpas heti ekan neuvolan jälkeen soitella tuon ajan ja kysellä joskos ois mahdollista itsekin osallistua tutkimuksiin.:) Toivottavasti sinne vaan mahtuu mukaan vielä ensiviikollakin..:/
ja taas takaisin siivoileen..:)
T: Daim ja asukki rv 8+0 (tai 8+1)
kylläpäs nyt tuhrut kiusaa DREAM07 ja KAIKKEA_UUTTA,toivottavasti teillä kuitenkin kaikki hyvin ja vuodot lakkaa db todella säikäyttävää tollanen aina,kunpa ne nyt vaan jättäs teidät rauhaan ja masukit tiukasti masussa kiinni:)
MERIHEPPA tuo raskauspäiväkirja kuulostaa tosi kivalta:) mä en oo kirjottanut vielä mitään mihkään,mutta viimeks kirjotin vähän siihen neuvolasta saatuun vau' kirjaan.sitä on kyllä näin jälkeen päin tosi kiva lukea:) en tiiä saako neuvolasta nyt mitään kirjasta mihin mahtuis omiakin kirjotuksia...vaikka voishan tietysti ostaa jonku vihon tai oikein raskauspäiväkirjan.en oo ainakaan vielä saanut aikaseks.
LALLA76 kyseli vitamiineista...mä oon syönyt b-vitamiinia(sis.foolihappoa) nyt parin viikon ajan. oon kans miettinyt pitäisköhän ostaa jotain monivitamiinitabuja vaikka yritän kyllä ruuasta saada vitamiinia. ai niin vitamiineista puheenollen sisältääkö nää " monivitamiinitabletit" myös d-vitamiinia vai syöttekö sitä erikseen? muistan vaan ku neuvolas viimeks imetysaikana suositeltiin et ottas d-vitamiinia ja niis ohjeissa luki et raskaana olevat ja imettäjät suositus olis pimeänä vuoden aikana(lokakuusta maaliskuullekkohan oli)...ootteko muut ottanut tai meinaatteko ottaa tota deetä? mulla on niitä jäljellä vielä imetysajalta ja oon ajatellu et vois pikkuhiljaa ruveta ottamaan.
oops nyt telkkarin ääreen.....heh kauniit ja rohkeat alkanut:)
mukavaa torstai-illan jatkoa kaikille=)
Kävin siis tänään ultrassa. Kohdusta löytyi sikiöpussi, joka vastasi viikkoja n. 5+2 (eikä siis 6+4, mikä piti olla menkkojen mukaan). Ei siinä mitään sinänsä, esikoisen kanssahan kävi niin, että hedelmöitys olikin tapahtunut ainakin viikon myöhemmin kuin kierron mukaan pitäisi. Tuohon peilaten tilanne olisi kovin normaali mun kohdalla, mutta lääkäri ei antanut paljoakaan toiveita. Eli tuomio oli suurella todennäköisyydellä tuulimuna ja kehitys pysähtynyt jo. Perusteluna se, että hedelmöitys olisi tapahtunut 4. tai 5.9. ja tein jo plussatestin 10.9. eli väliin jää liian vähän päiviä. Eli siis hedelmöityksen on täytynyt tapahtua aikaisemmin, jotta näkyy tuossa 10.9. tehdyssä testissä. Eli siis viikot on nyt enemmän kuin tuo sikiöpussin kokoa vastaava eli pussi liian pieni = ei kehitystä.
Muuten kaikki oli ok, munasarjoissa ja kohdussa > ei verenvuotoa tms. Gyne kirjoitti lähetteen sairaalaan valmiiksi, jos alan vuotaa kovasti. Piti keskenmenoa todennäköisenä, mutta sanoi, että tulee yleensä näin aikaisin ihan omillaan ja siististi pois. Jos ei vuotoa tulekaan, 2 vkon kuluttua kontrolli.
Mua nyt kuitenkin kaivaa se, että ymmärtääkseni joidenkin lähteiden mukaan hcg voi olla viikolla 0-1 (hedelmöitymisen jälkeen) jotain välillä 0-50 IU ja tein kuitenkin testin Aconin 10 IU ja viiva oli tosi vaalea. Muutaman päivän päästä viiva oli selkeästi vahvempi. Eli siis voisi testi sittenkin rekisteröidä noin pian hedelmöityksen jälkeen.
Tuntuu kuitenkin, että petän itseäni ja elättelen turhia toiveita. Koko ajan päässä pyörii, että pian tuo tuhru voimistuu ja sitten kaikki valuu kirjaimellisesti viemäristä alas... Itkettää. Alavatsa edelleen turpea - en halua näyttää raskaana olevalta, jos en olekaan... Nyt pitää kärvistellä 2 vkoa. Paitsi, että en oikein jaksa uskoa. Masentaa niin. Eihän siellä mitään vielä ollutkaan, mutta silti. Mun Pieni...
Kiitos, että " kuuntelitte" . Varmaan vetäydyn jonkinasteiseen hiljaiseloon, kunnes tilanne selkiää.
Onnea odotukseen teille kaikille!
Tuutupii :' /
Voi Tuutupii......sulla on nyt varmaan tosi rankkaa.....Toivotetaan myö kaikki toukokuiset täällä, että vauva on nyt vaan hedelmöittynyt vähän myöhemmin ja kahden viikon päästä näet elinvoimaisen pienen ihmisen alun siellä, suuren suuri voima*hali*.
Muuta en nyt jaksa kommentoida, tulin niin surulliseksi Tuutupiin vuoksi:,(
Lalla ja pallero
Olen tosi pahoillani puolestasi. Toivottavasti kuitenkin olisi myöhemmin hedelmöittynyt. Koita jotenkin jaksaa kaksi viikkoa.
Tuntuu törpöltä nyt perään kysyä, että mikä on se raja jolloin syke voisi näkyä. Kun olen nyt netistä löytänyt pari paikkaa missä lukee, että seitsemännellä viikolla (" 7. raskausviikolla" ). Eli tarkoittaako tämä 7+jotain vai 6+jotain. Ei muuten mutta mulla on just siinä välissä sellanen työjuttu, jota ennen on varmaan pakko kertoa pomolle olin käynyt ultrassa tai en, ja tietysti mielummin olisin käynyt.
Laru rv 5+1
...eli rajana pidetään 7+, jotta varmasti pitäisi näkyä. Soitin Femedaan ja varasin ajan samalla.
Laru
Joku kyseli ekasta neuvolasta, eli mulla oli eka neuvola rv 6+6, eka ultra oli rv 8+4. Kävin eilen verikokeessa, josta tehdään seerumiseula tms.
Aamu alkoi hienosti, tein täytekakun neidin kanssa, ja siivoiltiin hieman. Sataa vettä, joten ei päästä ulos, täytynee keksiä muuta tekemistä...
ki-ralle terveisiä, lepäähän kunnolla :D
*Mami 8+6*