**ENSKAT Torstaina**
Kommentit (26)
Taas on torstai ja viikonloppu ovella!
Uusia enskoja oli liittynyt joukkoon, tervetuloa Sara-Maria ja Hermione! Hermionen ja Poppiksen tavoin täälläkin alkoi liitoskivut juuri noilla viikoilla. Ja olivatkin silloin pahimmillaan, helpottaneet jo huomattavasti. Varsinkin sängyssä kääntyminen oli silloin aika tuskaisaa.
Meriheppa, raskauspäiväkirjaa on täälläkin yritetty pitää, ja kyllä sinne joka viikolta jotain tekstiä on tullut. Tosin enemmänkin olisin voinut kirjoitella. On se mukava muisto sitten varsinkin jos joskus saa uudelleen kokea raskausajan. Mullakin oli närästystä silloin alkuraskaudessa, ja olen mielestäni jostain lukenut että raskaushormonit löysyttävät ruokatorven sulkijalihasta, joka taas aiheuttaa närästystä. Eli ei välttämättä ole pelkästään pitkälle edenneen raskauden vaiva.
Larsku, vai on teillä sunnuntaina 1-vuotiskihlapäivä, meillä on se lauantaina :) Onnea etukäteen kihlapäivän johdosta!
Amylle onnittelut talokaupoista! Kyllä ok-talossa on aikas ihana asua, itse en viihtyisi enää ollenkaan kerros-tai rivitaloasunnossa kun on ok-asumisen makuun päässyt :)
Möröttimellä oli ollut hauska päiväpeitteen ostoreissu :D Kuulostaa tutulta, et ole ainoa jolla pää on osoittanut pehmenemisen merkkejä ;D
Ope oli saanut sairaalasta hyviä uutisia, hienoa! Jos itse olet ollut syntyessäsi noin pikkuinen, niin varmastikin Ahaa on vain perinyt rakenteensa äidiltään :)
Pikkusisko (meidän Kaapon tuleva kummitäti) on tulossa meille viikonlopuksi, ja odotan sitä ihan innolla! On ollut niin tylsää olla yksin kotona kaiket päivät. Nyt taidan alkaa silittämään noita pikkuisia vaatteita, kun on ihan upo-uusi höyrysilitysrautakin jolla kelpaa silitellä. Pitänee vain ensin tutustua käyttöohjeisiin..
Viipero & istuva Kaapo rv 34+3
Kävin pitkin päivää nopeesti vilkaisemassa kuulumiset, mutta perhana kun työnteko häiritsee harrastuksia enkä sitten ehtinyt itse kirjoitella! Olin muuten ihan totaaliuupunut tänään koko päivän - kävin välillä ulkona seisoskelemassa ja join Pepsiä, mut mikään ei auttanu. Nyt oon jo yökkäri päällä valmiina menemään vällyjen alle :)
Noi leivontajutut on kyllä kivoja - musta tuntuu et munkin tulee syksyllä leivottua kun on vuoden leivontadeprivaatio takana. Ihanaa nauttia omista astioista ja keittiöstä!!
MiaMik ja Ezzie on mun idoleita. Mäkin haluan olla loppuraskaudessa noin virkeä ja pirtsakka! Toivossa on hyvä elää...
Ymmärrän hyvin Kandin mainitseman huojennuksen, joka tuli kun sai kuulla Hb-ongelmasta! Mä pillahdin itkuun kun kuulin tuloksen, tuntui niin hyvältä saada joku selitys väsymykselle ja saamattomuudelle. Olin jo ollut monta viikkoa kauheissa morkkiksissa ku ajattelin että oon vaan tullut patalaiskaksi!
Lastenvaatteista oli puhetta. Juu, muistanpa parin vuoden takaa tapauksen, ku olin kultasepänliikkeessä töissä. Sinne tuli asioimaan joku n. 9v. tyttö äitinsä kanssa, ja sen tytön paidassa luki teksti " Bitch" . Epäilen, että äiti ei tiennyt mitä toi teksti tarkoitti, mut olis ehkä hyvä olla sit ostamatta tekstipaitaa jos ei tiedä mitä se tarkoittaa...
Viipulin kirkkosuunnitelmat kuulosti kivalta! Eipä minunkaan tuu käytyä kirkossa ku häissä ja hautajaisissa, mut kerran kävin lapsille tarkoitetussa Enkelikirkossa, jossa oli lasten järjestämää ohjelmaa...tosi suloinen tilaisuus!
Amylle onnittelut talokaupoista! Tuli muuten mieleen, kun analysoit Ossen maitohimoilua kalsium-vajeella, että pitäisköhän kalsiumia syödä raskausaikana jos ei pahemmin käytä maitotuotteita...? Saakohan noista multitabseista tarpeeksi sitä?
Meriheppa: Minäkin kirjoitan raskauspäiväkirjaa! Tykkään kirjoitella sitä ja liimailla kaikkia juttuja sinne, mutta pääsyy siihen on se että mua harmittaa kun mun oma äiti ei muista odotusajasta juuri mitään. Jospa minä sit muistaisin!
Mörötin kertoi hassun jutun kangaskauppasekoilusta - kerronpa minäkin eilisestä toilauksestani! Eli mun piti mennä töiden jälkeen kaupungille hoitamaan yks pankkiasia ja etsimään talvikenkiä. Noh, kävin ensin Aleksi 13:ssa ja sovitin siellä yksiä kenkiä, ja sit menin pankkiin. Pankin jälkeen kävin muutamassa vaatekaupassa ja syömässä, ja sit menin Sokokselle. Sokoksella näin kivat kengät, ja ajattelin sit sovittaa niitä. Ottaessani omaa kenkää pois jalasta huomasin että olinkin unohtanut Aleksin sovitussukan jalkaani! Ei tuossa vielä sinänsä mitään (sovitussukan pöllimistä ei kai katsota myymälävarkaudeksi?), mutta kun mulla oli korkoavokkaat jalassa ja omat sukat oli ihonväriset ohuet nilkkasukat...ja tuo sovitussukka oli selkeästi paksumpi, MUSTA-VALKO-RAIDALLINEN sukka!! Tosi tyylikkäänä olin siis kipitellyt pitkin kaupunkia :))) Tuli siellä Sokoksella niin nolo olo että punastuin siinä yksikseni. Jätin sen sovitussukan sit vaivihkaa sinne Sokokseen enkä lähteny palauttamaan Aleksille...
Tuo vauvelikin varmaan sit illalla häpes äitiään niin paljon että rimpuili kiusaantuneena - näin nimittäin eilen ekoja potkuja mahan läpi!
Lopuksi vielä toivotan Sara-Marian ja Hermionen tervetulleiksi!!
Makkara rv20+3
Tervetuloa uusille enskoille, jos sitä en vielä ole muistanut toivotella.
Ja Amylle onnittelut talokaupasta. Itsellä haaveena ens vuonna päästä omaan kotiin siis omakotitaloasukiksi. Taisit myös siitä ultrasta kysellä. Vielä ei tietoa. Huomenna olis ultrapäivä. Kovasti yrittänyt tekemistä vapaapäiväksi keksiä, jotta huominen tulisi nopeammin.
Leipomuksista paljon kanssa puhuttu. Itse mietin, josko jaksaisin viikonloppuna väkertää porkkanapiirakan. Se voi olla namia. Mut täytynee katsoa viikonloppuun, ett mitä se kroppa antaa syödä. Olen siis saanut kuin saanutkin huono olon riesakseni..
Tänään siten otin itseäni niskasta kiinni ja siivosin kylpyhuoneen+saunan katosta lattiaan. Pikasiivouksia tietty tulee tehtyä, mut isommat kuuraukset aina odotuttaa. (minakö laiska? :-) )
Nyt taidan sit illan ottaa ihan levon kannalta. Tulen sit huomenna ilmoittelemaan mitä näkyi..
-Ninca - rv7+2
Juu, noista lasten vaatteista oli juttua ja piti vaan palata kommentoimaan :)
Mun viimevuotisella luokalla yhdellä pojalla oli lippis, jossa teksti " Älä vittuile kun et kuitenkaan osaa" tjsp. Lapsoset oli kolmosluokkalaisia...
Ja tosiaan neidit kulkee jo ekaluokalla narutopeissaan tai niinkuin viime talven pakkasilla pihavalvojana huomauttelin parille ekaluokan " neidille" että farkut ei oo mikään ulkovaate talvelle. Varsinkin kun lapsia ne on kuitenkin, ja haluaa välitunneilla remuta lumessa niinkuin muutkin, mutta mun mielestä farkut vaan ei oo silloin ihan kaikkein käytännöllisin vaihtoehto :/ Omille oppilaille kanssa taon aina sitä, että pitää pukeutua sään mukaan, ja samaa sitä yrittää muistaa vanhemmillekin takoa... Tosin ei se silti vaan kaikille mee perille...
Nyt kun olen koittanut ostella Ahaalle pikkuisia vaatteita, huomaa ihan vastaavan ongelman, eli esim. ihan perus potkareita ja puolipotkareita on yllättävän vaikea löytää kivoja! Kaiken maailman farkkuja ja sammareita on tyyliin 56 cm alkaen ja jotain college-huppareita ja housuja.... Mutta pienellä, joka lähinnä tosiaan viettää aikaansa selällään maaten, ei välttämättä toimi noi em vaatteet kovin hyvin... Etsimällä olen etsinyt, ja joitakin neutraaleja potkareita sit löytänyt, mutta ihmeellisesti se muoti vaan pientekin vaatetarjontaan näköjään vaikuttaa!
Jotain muutakin kommentoitavaa varmaan oli... No, tervetuloa ainakin niille, keitä en ole vielä muistanut tervetulleeksi toivottaa :)
t. Ope + pieni Ahaa rv 36+3
Nyt on mullakin mokkapalojen pohja parvekkeella jäähtymässä :) Ainut ongelma on kuorrutus: eihän mulla ole tomusokeria kotona kuin neljäsosa paketista! Täytyy laittaa kuorrutukseen tummaa suklaata, niin tulee vähän sellainen kovempi pinta eikä tarvi niin paljon sokeria.
Mykis, jos yhtään lohduttaa niin mulla oli tosi kamalat suonenvedot just joskus rv18 eteenpäin, mutta nyt ne on jo laantuneet vähäsen - tai sitten olen tottunut niihin. Joka tapauksessa enää en edes aina herää niihin, eikä ole pitkään aikaa tarvinnut nousta venyttelemään sen takia. Toivottavasti sullakin kroppa turtuu niihin...
Karssulille suppareita, samoin Annikalle! Ja Larskullekin voisi varmaan vähitellen toivotella samaa... :)
Möröttimen kauppajuttu huvitti - kun olen itse kassatöissä niin voin sanoa ettet ole ainut! Tuolla supermarketissa olen joskus varmaan monta minuuttia yrittänyt selittää tuhdisti raskaana olevalle asiakkaalle, ettei meillä käy cittarin etukupongit... :)
Iida-linnea, joudutko tekemään yövuoroja vielä pitkällekin raskauteen? Ne vissiin ottaa tosi koville jo aika alkuraskaudessakin, ainakin muiden kertoman mukaan.
Viipuli, mitä opiskelet ja missä? Toi ravintolakeikka kuulostaa ihanalta, mäkin haluan pikapuoliin jonnekin oikeaan ravintolaan (ei laivan buffetiin eikä tohon prisman kyljessä olevaan rossoon)!
Amylle vielä kerran onnea talokaupoista! Ja varmaan kiva muuttaa kun tuttu talo, ei tule mitään karseita yllätyksiä vastaan. Mäkin tiedän ettei miestä haittaisi muuttaa meidän porukoiden taloon Keski-Suomeen jos vanhemmat haluaisivat joskus tulevaisuudessa pienempään, mutta mua ei kyllä saisi kirveelläkään enää sinne päin maata asumaan! Mulle Tampereen seutu olisi ykkönen, eikä tämä pk-seutukaan huono ole asua...
Plääh, anoppi lähetti miehen siskon mukana (kyläilee meillä tämän viikonlopun) kaikki kolme vanhaa äitiysneuvolakorttiaan luettaviksi, ja vitsi se nainen ei ole kyllä lihonnut paljon yhtään missään raskaudessaan! Esikoisesta oli tullut 11kg, mutta kahdesta muusta jotain kuutta kiloa näytti kokonaissaldo. Ja jo synnäriltä lähtiessään on ollut melkein raskautta edeltävässä painossaan...
Ahdistaa. Varsinkin kun mies oli näyttänyt mun neuvolakorttia äidilleen mun tietämättä, ja se mun lähtöpainohan oli noin 15kg enemmän kuin anopin... Vahinko oli tietysti tapahtunut jo siinä vaiheessa kun kuulin asiasta, eikä mies yhtään ymmärtänyt miksi loukkaannuin. No, täytyy ensi keväänä laihduttaa takaisin niihin parin vuoden takaisiin lukemiin, niin ei pääse anoppi huomauttelemaan painosta (ei sillä että niin tekisi, mutta tiedän että se miettii mielessään että olen aika tukevassa kunnossa)!
Kandi & muhku 26+0
Jos mahtuis mukaan juttuun. Oon jo jonkin aikaa lueskellut näitä pinoja mutta oon itse aika laiska kirjottelemaan.
Eli ekaa lasta odotan rv 22+0. Tää on meidän ns. häälahja kun tulin heti häiden jälkeen raskaaksi. En ollut kyllä uskoa todeksi kun ajattelin että ei se varmaan niin nopeasti tärppää. No, rakenneultrakin on jo takana ja selvisi että poika siellä kovasti potkii.
Muuten olen selvinnyt raskaudesta tähän asti hyvin. Alkukin meni oksentamatta mutta vointi oli surkea. Nyt on tullut liitoskivut hyvin tutuiksi, lueskelin tossa että sitä on ollut muillakin. Mulla saattaa olla välillä pari päivää niin kipeitä hyvä kun kävelemään pystyy, nukkua ei pysty muutakun jos on tyyny jalkojen välissä ja makaa kyljellään. Onneksi on sitte näitä kivuttomia päiviä.
Nyt on pakko jatkaa siivoomista.
Mukavaa syyspäivän jatkoa kaikille!
- Hermione ja poju rv 22+0