Miksi työttömiä halutaan tavata livenä?
Toukokuussa alkaa työttömillä uusi kausi elämässään.
Heitä mm. halutaan tavata taajaan ja livenä.
Miksi ei riitä puhelin- tai tietokoneyhteys livekuvan kera. Vieläkin on sellaiset ajat, että on naurettavaa laittaa suuri määrä ihmisiä liikkeelle. Ja miksi yleensä haluavat tavata kasvokkain? Haluavatko he maistella, tai haistella työtöntä?
Kuitenkin uudistusta koskevista tiedotteista saa sen käsityksen, että tulevaisuudessa vaadittavat 4 työhakemusta per kuukausi kuvitellaan lähetettävän sähköisesti. Siis oletetaan, että useimmilla on pääte ja yhteydet käytössä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä minunkin paikkakunnalla olen jo nyt hakenut kaikkiin oman alan kesätöihin.
Vielä en ole kuullut pihaustakaan...
Ehkö yrittäjätkin ovat nyt varpaisillaan...Miten täällä edes riittää hakea joka kk 4 työpaikkaa omalta alata toukokuusta ja eteenpäin kun olen jo tehnyt sen nyt???
Marinilla ja Haataisella on järki päästä jo kadonnut täysin. Ne jotka pääsee koville palkoille kadottaa täysin tajun normaalia ihmistä kohtaan
Tuo koko kirous pitäisi perua! Muistatteko miten sipilä perui koko ajan kaikkia päätöksiä, paitsi ei hänkään aktiivimallia.
Itselle kyllä nostetaan kaikenmaailman edut, mutta köyhiltä voi viedä.Miksi työtön aina kuvittelee, että töitä saa ja pitää hakea vain omasta kotikorttelista?
Täällä taas viisastelija!
Tiedoksi, olen laittanut kaupunkini ympäristökuntiinkin! Ei vastausta. Heidän omassa kunnassaan on yhtä lailla työttömiä ja koululaisia tulemaan ja koska en asu siinä kunnassa, se on jo este! Tämä ei ole minun päätelmä ja lausunto vaan myös työvoimaviranmomaisen selitys!!Duunit ovat perusduuneja ja niihin haetaan työnantajan valmiilla kaavakkeella plus cv!
Huomaa ettei sinulla ole tarvetta hakea, kunhan länkytät täällä ja nautit kun saat haukkua!!!
Miksi me muut voimme hakea töitä naapurikunnasta ja koko maakunnasta ja jopa saada niitä, mutta työttömille todetaan, että me otamme tänne oman kunnan koululaisia? Tässä yksi syy työttömyydelle: ei edes oivalleta sitä, mitkä työt on tarkoitettu koululaisille, mitkä aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä minunkin paikkakunnalla olen jo nyt hakenut kaikkiin oman alan kesätöihin.
Ehkö yrittäjätkin ovat nyt varpaisillaan...Miten täällä edes riittää hakea joka kk 4 työpaikkaa omalta alata toukokuusta ja eteenpäin kun olen jo tehnyt sen nyt???
Marinilla ja Haataisella on järki päästä jo kadonnut täysin. Ne jotka pääsee koville palkoille kadottaa täysin tajun normaalia ihmistä kohtaan
Tuo koko kirous pitäisi perua! Muistatteko miten sipilä perui koko ajan kaikkia päätöksiä, paitsi ei hänkään aktiivimallia.
Itselle kyllä nostetaan kaikenmaailman edut, mutta köyhiltä voi viedä.Miksi työtön aina kuvittelee, että töitä saa ja pitää hakea vain omasta kotikorttelista?
Miksi aina kuvitellaan, ettei työtön halua töitä kuin ihan läheltä? Toiseksi, jos ei omista autoa, pitää se työpaikka löytyä läheltä tai sellaisesta paikasta, mihin pystyy työaikojen puitteissa järkevään aikaan kulkemaan julkisilla kulkuneuvoilla. Sitä kun ei enää ole sitten työtön, kun on saanut sen työpaikan, joten täytyy päästä kotiin nukkumaan työpäivän jälkeen, jotta jaksaa seuraavana päivänä töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas viisastelija!
Tiedoksi, olen laittanut kaupunkini ympäristökuntiinkin! Ei vastausta. Heidän omassa kunnassaan on yhtä lailla työttömiä ja koululaisia tulemaan ja koska en asu siinä kunnassa, se on jo este! Tämä ei ole minun päätelmä ja lausunto vaan myös työvoimaviranmomaisen selitys!!Duunit ovat perusduuneja ja niihin haetaan työnantajan valmiilla kaavakkeella plus cv!
Huomaa ettei sinulla ole tarvetta hakea, kunhan länkytät täällä ja nautit kun saat haukkua!!!
Miksi me muut voimme hakea töitä naapurikunnasta ja koko maakunnasta ja jopa saada niitä, mutta työttömille todetaan, että me otamme tänne oman kunnan koululaisia? Tässä yksi syy työttömyydelle: ei edes oivalleta sitä, mitkä työt on tarkoitettu koululaisille, mitkä aikuisille.
Ihan vain siksi, koska te olette parempia ihmisiä. Työttömälle ei oikeasti sanota yhtään mitään läheskään aina. Ei hänen työhakemustaan useinkaan edes lueta. Ei ainakaan minulle ole kertaakaan perusteltu sitä, miksi minua "ei juuri nyt" valittu siihen tehtävään, mihin hain. Mistä minä tiedän, valittiinko siihen ketään muutakaan, ja jos valittiin, niin miksi, ja kuka.
TE-toimiston asiantuntijat eivät todellakaan tätä mallia toivo. Emme usko, että työnhakijalle on työllistymisen kannalta kovinkaan ratkaisevaa, pääsevätkö he ihastelemaan virkailijoita paikan päälle... Eli kyllä, toivotaan että kontaktointi puhelimitse/videoyhteydellä riittäisi. Sympatiat on asiakkaiden puolella. Kyllä me tiedämme, ketkä niitä töitä aktiivisesti hakevat.
Koska hallitus haluaa niin. Hallitus näistä asioista päättää.