Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein pintaremontti sijoitusasuntoon?

Vierailija
27.07.2015 |

Niin, otsikossahan tuo kysymys onkin: jos sinulla on sijoitusasunto, millaisilla aikaväleillä olet tehnyt tai teettänyt siihen pintaremonttia? Remontoitko säännöllisesti, esim. aina vuokralaisen vaihtuessa, vai tarpeen mukaan?Kuinka usein mielestäsi pitäisi remontoida? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiten kun alkaa olla sen näköinen että tarvitsee pintojen uusimista, en lähtisi vuokralaisten välissä. Riippuen tietysti miten pitkään vuokralaiset asuvat asunnossa

Vierailija
2/6 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vuokralaisista. Jos vuokralainen tekee tuhojaan, remppaan hänen rahoillaan. Esimerkiksi nyrkinmentävä reikä väliovessa ei ole normaalia kulumista, vaikka vuokralainen minulle niin väitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö/kylppäri ehkä kerran viidessätoista vuodessa. Maalausta/tapetointia aina kun edelliset alkaa kulahtaa eli ehkä kerran viidessä vuodessa. Lattia sitä mukaa kun kuluu huonoksi eli ehkä kymmenen vuoden välein (laminaatti. Parketin voi toki hioakin vain).

Vierailija
4/6 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pinnat kunnossa eli maalaan sinät ja tarvittaessa vaihdan kodinkoneita ym. Asuntoni on yliopistopaikkakunnalla ja vuokralaiset vaihtuvat 1-3 vuoden välein. Keittiö ja kylpyhuone on oltava kunnossa ja muutenkin kaikki siistiä, jos haluaa hyvät vuokralaiset.

Vierailija
5/6 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonokuntoinen asuntoni on. Mulla on silti aina ollut hyviä vuokralaisia. Se ei vaikuta siis niinkään asiaan, mutta vuokratuottoa se tietenkin pudottaa. Kun ei vedä vuokraa yli hyväksyttävän tason asunnon kuntoon (ja muuhunkaan tietty) nähden, niin ihmiset pysyvät siinä pitkään. 

Eli sanoisin, että asunnon kunto on enintään tyydyttävä. Ei ole ollut rahaa rempata sitä, asuin asunnossa aiemmin itse, eli sitä ei ole hankittu sijoittamista ajatellen. Asunto on opiskelijoille halutulla paikalla Hesassa.

Vierailija
6/6 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, millaisia vuokralaisia haet:

-Siisti asiallinen asunto ja kohtuullinen vuokra -> pitkäaikaisia siistejä vuokralaisia saatavissa.

-Suhteessa kallis vuokra, epäsiisti asunto-> saat pitää näyttöjä vähän väliä.

Ja jos löytyy hyvä vuokralainen, anna lupa esim maalauksiin, kuitenkin sovitte yksityiskohdat. Maalipurkki tai tapettihan ei esimerkiksi paljoa maksa, jos vuokralainen esim maalaa itse ostaisin maalin omalla kustannuksella.

Paremmin pysyy paikatkin kunnossa.

(ei liity mutta) Tuttu vuokrasi asuntoa, jossa oli puutalossa useampi asunto. Öljylämmitys, sääti pienemmälle säästääkseen öljyssä, mistä seurauksena osa lähti heti, yhdessä asunnossa jäätyi putket ja vesivahinko, yhdessä oli uuni jätetty päälle täysille ja luukku auki joulun pyhien ajaksi, jos käry levisi muihin asuntoihin palokunta oli sitten murtanut oven.

Aika kalliiksi tuli, öljyssä säästäminen.

Järki mukanaja mieti,mihin itse olisit tyytväinen (minimitaso).