Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Omakotitalo ja pari autoa" - tämä kertoo muka mistä?

Vierailija
27.07.2015 |

Onko jotkut ihmiset vähän tyhmiä vai kuvittelevatko he muiden olevan? Tätä olen joskus pohtinut kun esim. työkaveri on tosi polleasti kertonut jostakin sukulaisestaan/tuttavastaan ja maininnut erikseen,  kuinka hyvin niillä menee kun asuvat oikein omakotitalossa ja pari autoakin on. Öhh, miten tämä tarkoittaa että menee hyvin saati että ollaan varakkaita? Ne autot voi olla jotain muutaman tonnin käytettynä ostettuja ritsoja, joita kalliimpia on teinien mopoautotkin ja se talo joku vanha röttelö perähikiällä, jonka hinnalla ei saa edes kerrostaloyksiötä kaupungista. Kun vähän tarkemmin kyselee, alkaa epämääräinen mutina ja puheenaiheenvaihto, josta tietää että kyse oli juurikin "menestymisestä".

En nyt tarkoita etteikö omakotitalo ja pari autoa voi tarkoittaa myös sitä, että todellakin ollaan menestyneitä ja varakkaita, mutta ei se mikään itsestäänselvyys ole, koska siinä missä omakotitalo voi olla satojen tuhansien arvoinen luksushuvila, se voi olla myös muutaman kymppitonnin rähjäinen tönö ja pari autoa voi olla uusimman vuosi- ja korimallin kaarat, mutta yhtä hyvin jotain 2000-luvun vaihteen vanhoja rämiä. On siinä vähän eroa menestyksellä ja "menestyksellä" jos toisen yksi auto on arvoltaan sama kuin toisen talo ja autot yhteensä, joten miksi puhua asioista ikäänkuin samanarvoisina?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25v. Minulla on velkaa vain 100 000e uudesta ok-talosta tässä 100t asukkaan kaupungin laidalla, on uusi auto ja on 10v vanha paku. On pari lasta ja pari rotukoiraa. On vakituinen työ, sekä minulla että miehellä. Yhteensä saadaan käteen maksimissaan 4000e/kk eli pienituloisia ollaan. Olen ylpeä ihan avoimesti siitä että olen luonut itselleni mukavan elämän jota on helppo elää tällaisessa lamassakin, mielestäni saan olla ylpeä siitä että saavutin ne asiat mitä pidin tärkeänä enkä ole kauheissa veloissa. Ja ylpeitä ovat muutkin, ihan siksi että tällaista tapaa elää pitää vanha kansa järkevänä ja toki itsekin pidän. Minulle talo ja autot ei kuitenkaan ole mikään mittari, koska tälläkin seudulla on kivoja autoja ja taloja sekä ihmisillä 4xenemmän lainaa kuin meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi