Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-20-vuotias tarvitsee aikuisen huolehtimaan ja katsomaan perään.

Vierailija
27.07.2015 |

On harvinaista, että noin nuori on valmis muuttamaan pois vanhempiensa luota. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sen takiahan me viedäänkin kaikki perheelliset ja naimisissa olevat 40v miehet. Eiku. :)

Vierailija
2/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis on väärässä. Jos lapsi ei tuossa iässä osaa vielä hoitaa asioitaan, on vika vanhemmissa jotka eivät ole hoitaneet kasvatusvelvollisuuttaan kunnolla.

Vierailija
4/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huolehtimaan ja katsomaan perään", hah. Kuka jaksaa paapoa enää ton ikäistä. Sensijaan voi olla eräänlainen tosielämän mentori, jonka kanssa saa keskustella kaikista elämän eteen heittämistä asioista. Sellainen vois mun mielestä jatkua vielä paaljon pidempäänkin. Kasvattaisit säkin ap lapses niin, ettei tarvi koko loppuelämää hukata vain lasten elämästä huolehtimiseen. 

Vierailija
5/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D 

Vierailija
6/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? T. 16-vuotiaana omilleen muuttanut, jolla ei ole vielä tähänkään ikään (23) mennessä ollut ongelmia.

Vierailija
7/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:29"]

[/quote]

No tietty jos on curling-vanhempien lapsi tai jotenkin henkisesti jälkeenjäänyt voi pitää paikkansa tuo otsikon väitse.Noin muuten se on yksilöllistä,omaan kotiin muutetaan sitten kun on valmis itsenäistymään,oli sitten 16 v tai 26v.

Vierailija
8/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks minulla on aikuinen mies katsomassa mun perää(n)

tv 20v

Vierailija
9/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, itse muutin kotoa ennenkuin täytin 16, menin töihin ja samalla ammattikouluun.. Ei mitään ongelmia. Nyt on koulu käytynä, töitäkin tehtynä, toki bileet juhlittuna ja mokat mokattuna, ihana mies, omakotitalo häät ja vauva tulossa.. Nyt 23v.. Jos olisin roikkunut äitini helmoissa ei itsenäistyminen olisi onnistunut näin.

Vierailija
10/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah. Itse olen periaatteessa asunut 14-vuotiaasta yksin. Äiti kuoli, isä alkoholisti. En valita, olosuhteet kasvattivat minusta itsenäisen naisen. Nykyään (olen 21) asun yksin, Yhdysvalloissa. Kyllä sitä pärjää, kun on pakko. Ei elämässä pääse eteenpäin jos aina turvautuu helpoimpaan ja turvallisimpaan keinoon. Ei, en ole sitä mieltä että kenenkään 14-vuotiaan pitäisi osata huolehtia kaikesta yksin, mutta mulla siitä on ollut hyötyä. Olen oppinut elämään itsenäisesti, ja olen siitä kiitollinen.

Vierailija
11/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Voi Ikis, saisitpa jostain apua...

Vierailija
12/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonot vanhemmat saa kyllä silloin olla.
Onko ap:llä ikäkriisi vai?

Vierailija
13/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Itse tulin 20-vuotiaana jo äidiksi ja hyvin olen selvinnyt ja omillani tullut toimeen. Ammattiin valmistuin 18- JA 19-vuotiaana (2 tutkintoa) ja töitä tein jo opiskellessa, siitä jatkoin samassa paikassa... Mieheni kanssa menin kihloihin 17-vuotiaana joten ei ollut ihan tuore suhdekaan tuolloin, vaan asuimme jo yhdessä. Lapsi oli suunniteltu. Ei tarvinnut kenenkään huolehtia, kun pystyin itse huolehtimaan itsestäni ja perheestäni.

Vierailija
14/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 20-vuotias naimisissa oleva ja kohta vuoden ikäisen tytön äiti ja jos kaikki hyvin menee niin toinen syntyy loppuvuodesta.

Olen muuttanut kotoa pois toiselle paikkakunnalle jo 16-vuotiaana.

Olen erimieltä kanssasi, suurin osa asuu jo tuossa iässä omillaan.

Vierailija
15/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö isin ja äidin oikeen syöttääkin? Ja kyllähän niiden pitää sinulle iltasatukin lukea. Voi, miten me parikymppiset selvittäisiin ilman ihania isiä ja äitiä?

Vierailija
16/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:02"]Ai? T. 16-vuotiaana omilleen muuttanut, jolla ei ole vielä tähänkään ikään (23) mennessä ollut ongelmia.
[/quote]

No sehän on kumma että olet ihan omillasi pärjännyt.

Vierailija
17/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat kai 9-10 vuotiaat tarvitsevat aikuista. Vai oletko tosissasi?

Vierailija
18/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat yh:T leuhkii ;)

Vierailija
19/24 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Töitä ei ole, eikä siis rahaa.

Jos nuorella on tarpeeksi rahaa, se pärjää, jos on normaali.

Ilman rahaa on vaikeaa, vaikka olisi kuinka vanha.

Ennenhän töitä riitti ja palkalla kuka vain pystyi elämään.

Esim 90-luvun alussa rakennuksille töihin "pystymetsästä", palkka kuukaudessa oli noin 12 000 markkaa miinus verot jäi 10 000markkaa javuokra kaksiossa oli 1900 markkaa. 8000markkaa jäi elämään.

2015 Sama työ raksalla, palkka 1600euroa miinus verot jää 1300euroa ja vuokra kaksiossa 1000euroa.

Varmaan ei tartte enempää selventää.

Vierailija
20/24 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:55"]

Ikis on väärässä. Jos lapsi ei tuossa iässä osaa vielä hoitaa asioitaan, on vika vanhemmissa jotka eivät ole hoitaneet kasvatusvelvollisuuttaan kunnolla.

[/quote]

Minä sorruin tuossa iässä heti huumeisiin. Kyllä nuori on auttamattomasti vaarassa kun lähtee noin nuorena omilleen. 

[/quote]

Eli koska sinä olet sortunut 20-vuotiaana huumeisiin,kaikki 20-vuotiaat ovat ihan pihalla ja kuuluvat äidin helmoihin?Koska sitten on sinusta hyvä ikä itsenäistyä? Itse kyllästyin äidin kanssa riitelyyn ja muutin omaan kämppään 18-vuotiaana,helppoa se ei ollut,piti oppia kodihoito ja rahankäyttö kantapään kautta.En usko että olisi ainakaan helpommaksi muuttunut jos olisin ollut "täysihoidossa" vaikkapa 25-vuotiaaksi,päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän