Onko törkeetä tehdä rtesti ensin yksin?
Haluaisin tehdä raskaustestin ensin yksin ja rauhassa sanomatta miehelle mitään, mutta olisi mielestäni törkeää tehdä se häneltä salaa. Onko siis paha, jos teen ensin itse testin ja jos se on positiivinen, niin sitten kerron miehelle, että menkat on myöhässä ja käydään yhdessä ostamassa testi ja tehdään se yhdessä, niin mies on mukana hommassa?
Kommentit (15)
Mitä hittoa? :D Mä tein testin yksin ja kerroin miehelle, että olen raskaana. Ei se ollut mukana testin teossa missään vaiheessa.
Miksi tuollainen teatteri? Hanki testi, tee se ja jos se on positiivinen, kerro miehelle. Tai jos miehelle on tärkeää päästä osallistumaan jo ennen testin tekemistä, kerro epäilystäsi, käykää vaikka käsi kädessä ostamassa testi ja tehkää se yhdessä.
Testi on parasta tehdä ensin yksin, vain elokuvissa jännätään sitä testin tulosta yhdessä. Se on kuitenkin monella lailla ristiriitainen hetki, ei siihen kannata ladata lisäpaineita. Aika harva mies oikeasti haluaa nähdä että nainen pissaa tikkuun. Niille riittää ihan se testin näkeminen.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:29"]
Miksi tuollainen teatteri? Hanki testi, tee se ja jos se on positiivinen, kerro miehelle. Tai jos miehelle on tärkeää päästä osallistumaan jo ennen testin tekemistä, kerro epäilystäsi, käykää vaikka käsi kädessä ostamassa testi ja tehkää se yhdessä.
[/quote]
No mies haluaisi juuri olla mukana lukemassa tulosta. Minä taas haluaisn tehdä testin yksin ja rauhassa. Siksipä tuli mieleeni, että jospa teen ensin yksin ja sitten mukamas miehen kanssa yhdessä, vaikka tiedän jo vastauksen. Olisipa ainakin tehty varmistus.
Nyt jo sellainen todella vahva tunne raskaudesta, koska menkat tosiaan myöhässä ja muitakin oireita.
ap
Mä tein testin yksin tokan lapsen kohdalla. Menin töihin mieli myllerryksessä ja kerroin miehelle vasta kotona, en halunnut pilata hänenkin työpäiväänsä kertomalla vahinkoraskaudesta tekstarilla. Totta kai kannattaisi sanoa että on menkat myöhässä ja aikoo testata, niin mieskin ehtii tottua ajatukseen ja varautua. Mutta ei siihen testin tekemiseen muuten miestä tarvita.
Me yritettiin lasta pitkään, ja kun olin raskaana niin tein 4 testiä ja kerroin vasta parin päivän päästä miehelle kun sain siihen hyvän tilaisuuden.
Mä ainakin teen ihan yksin. Syön minipillereitä ja menkat kokonaan loppuneet, niin haluan sulkea pois sen pienenkin mahdollisuuden raskauteen aina säännöllisin väliajoin. Sitten jos raskaaksi jotenkin muka päätyisin, niin kertoisin asiasta miehelle. Mies tietää kyllä, että teen silloin tällöin raskaustestejä kun mulla vielä sellainen lääkitys tässä, että vahingoittaisi sikiötä..
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:29"]
[/quote]
No mies haluaisi juuri olla mukana lukemassa tulosta. Minä taas haluaisn tehdä testin yksin ja rauhassa. Siksipä tuli mieleeni, että jospa teen ensin yksin ja sitten mukamas miehen kanssa yhdessä, vaikka tiedän jo vastauksen. Olisipa ainakin tehty varmistus.
Nyt jo sellainen todella vahva tunne raskaudesta, koska menkat tosiaan myöhässä ja muitakin oireita.
ap
[/quote]
Eivittu repeen näille "ongelmille"
Ostakaa molemmille oma testi, menkää yhdessä vessaan pissimään tikkuihin ja sitten laitatte ne testitikut silinterihattuun, sekoitatte ja parin minuutin kuluttua nostatte hatusta pois ja pohditte, kumpi on raskaana vai onko kumpikaan. Vinkki: suojaa hattu muovilla, ettei tikuista tihkuva virtsa tuhoa sitä.
Jos siis on ihan pakko käyttää teatteria ja toiminnallisia menetelmiä.
Mäkin oon tehnyt aina yksin. Se kun ei aina edes ole positiivinen, niin turha alkaa soittelemaan kenellekään ennen kuin on vähän edes faktaa. Tollasesta väärästä hälytyksestä uskoisin jopa munan saamisen vaikeutuvan jatkossa samalta tyypiltä.
Siis teet tietty yksin jos haluat,mutta ei mitään ihme valehtelua.Sitten kerrot miehelle kun tiedät.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:33"]Mä ainakin teen ihan yksin. Syön minipillereitä ja menkat kokonaan loppuneet, niin haluan sulkea pois sen pienenkin mahdollisuuden raskauteen aina säännöllisin väliajoin. Sitten jos raskaaksi jotenkin muka päätyisin, niin kertoisin asiasta miehelle. Mies tietää kyllä, että teen silloin tällöin raskaustestejä kun mulla vielä sellainen lääkitys tässä, että vahingoittaisi sikiötä..
[/quote]
Haa! Joku toinen samanlainen löytyi :) Mäkin syön minipillereitä ja menkkoja ei oo ollu melkeen 6 vuoteen. Nyt kun on poikaystävä ja käytetään vaan pillereitä, niin oman mielenrauhan takaamiseksi teen testin joka kuun alussa. (Rfsu:n halppis testeillä.) Kun tosiaan menkoista ei voi päätellä ku semmosia ei oo. Ei kyllä ole koskaan oireita ollut, mutta halutaan vaan poissulkea vahinkoraskaus. Kaveri sai tietää vasta 5. kuun alussa olevansa paksuna. Saisin totaali paniikkikohtauksen, jos tietäisin vasta niin myöhään. :D Testin teen aina yksin, myöhemmin sitten kommentoin miehelle että ihan kahdestaan ollaan vielä :) Ja tarkotus ollakin vielä useempi vuosi, ennen vauva-ajatuksia. Ja mieskin tyytyväinen ratkaisuun, luottaa kyllä sanaan. Jos jotenkin kävisi ihme ja testi näyttäisi plussaa, niin sitten veisin tikun näytille. Ja tehtäisi jollakin eri valmistajan testillä varmistus. Meillä näin :)
Häh? Siis että mies istuu sun kanssa siellä vessassa kun kykit sen tikun päällä? Ihan yksin oon tuon joka kerta tehnyt (3 lasta) ja vienyt sitten tuloksen miehen katsottavaksi, kahdella kerralla en tainnut edes mainita että epäilyä edes on... Kyllä se mies ehtii osallistumaan siihen vanhemmuuteen ihan huolella, vaikka sä pissisitkin tän kerran ihan rauhassa.