Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut CV-netin kautta töitä?

Vierailija
27.07.2015 |

Tuntuu tuon tekeminen joutavalta turhanpäiväiseltä p*skalta. Tiedätkö ketään, joka olisi saanut töitä tuon kautta ja miltä alalla/minkälaisessa tilanteessa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään aluksi uskonut, että tuon palvelun käyttämisestä olisi mitään apua. Ihmettelin, kun mulle soitettiin jostain paikasta, mihin en muistaakseni ollut hakenut. Haastattelussa kävi ilmi, että olivat käyttäneet CV-nettiä :) Sain duunin.

Vierailija
22/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies palkkaa sitä kautta joka vuosi 1-3 kesätyöläistä, joista muutama on jatkanut kesän jälkeenkin. Jos pitää saada tekijä nopeasti, jos vaaditaan muutamaa spesifiä asiaa eikä välttämättä tiettyä koulutusta ja jos halutaan välttyä satojen hakemusten hakurumbalta, niin CV-netti on hyvä paikka etsintää. Miehen firmassa kesätyö kestää huhtikuulta lokakuulle eli ei mitään muutaman viikon pätkä. Ihan hyviä tekijöitä on saatu, vastavalmistuneita ja sellaisia, jotka haaveilevat lähtevänsä syksyllä opiskelemaan lisää ja siksi kelpaa lyhyempikin pätkä (ja tietty saavat lähteä, ei meillä väkisin pidetä määräaikaisissakaan työsuhteissa).

Tosin meillä ei koskaan katsota niitä adjektiiveja, joilla väki kuvailee itseään. Ihan sama, onko rehellinen ja avoin ja luotettava, jos ei osaa työn perusasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri, että CV:nkatselukertoja on edelleen 0. Olkoon  siellä, ei siitä mitään haittaakaan taida olla... Enemmän ihmettelen siellä asiointipalvelussa näkyviä muka minulle sopivia työpaikkoja ja koulutuksia, varsinkin koulutuksia. Nytkin näkyi hygieniapassikoulutus ja koe (minulla on hygieniapassi ja olen ilmoittanut sen omissa tiedoissani) ja kuljettajien ammattipätevyyskoulutuksia (minulla on vain B-kortti ja olen senkin ilmoittanut omissa tiedoissani).

Vierailija
24/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:27"]En ole saanut. Juuri meni cv netti vanhaksi ja jakson aikana oli 0 katsojaa. Syksyllä laitan uudelleen, mutta ihan turhaa näyttäisi olevan minun kohdallani.

Sama juttu!
[/quote]

Vierailija
25/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan humpuukkia koko cv-netti, sillä saadaan vaan kivaa tilastoa ja kuulostaa paremmalta kun voidaan kirjoittaa, että palvelussamme on x-määrä työnhakijoita. Olen itse asiakaspalvelualalta ja ilmoitustani on katsottu puolen vuoden työttömyyden aikana pyöreät 0 kertaa. Oman työnhakuklubini (joka on ihan työkkärin rahojen tuhlausta) vetäjä sanoi suoraan, että lähinnä puhelinmyyntifirmat katselee noita cv-netin ilmotuksia.

Vierailija
26/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:50"]

Katsoin juuri, että CV:nkatselukertoja on edelleen 0. Olkoon  siellä, ei siitä mitään haittaakaan taida olla... Enemmän ihmettelen siellä asiointipalvelussa näkyviä muka minulle sopivia työpaikkoja ja koulutuksia, varsinkin koulutuksia. Nytkin näkyi hygieniapassikoulutus ja koe (minulla on hygieniapassi ja olen ilmoittanut sen omissa tiedoissani) ja kuljettajien ammattipätevyyskoulutuksia (minulla on vain B-kortti ja olen senkin ilmoittanut omissa tiedoissani).

[/quote]

Ei niitä sinun hakemuksestasi oteta vaan siitä, mitä työkkärin virkailija on sinne kirjoittanut. Minulle esim. mainostetaan sihteeripaikkoja, koska minut on lyöty toimistosihteerikategoriaan, vaikkein sihteerin töitä ole koskaan tehnyt. Satuin vain olemaan töissä assistentin nimikkeellä, enkä osaa laskutusta yms. mitä sihteerien töihin kai yleensä kuuluu.

Hyvä niin, sain jatkaa ihan muun alan opintojani työkkärin tukemana, koska toimistosihteereistä on niin suuri ylitarjonta. ;-D

Vierailija
27/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:21"]

Jos joku työnantaja hakee työkkärin kautta työntekijöitä on kyseesä joko julkinen puoli (jolloin pakko ilmoittaa työkkärissä) tai sitten niin köyhä firma, että muutama satanen rekrytointi-ilmoituksesta jossain muualla on liian kallista.

Kuka haluaa jälkimmäisiin paikkoihin töihin?

[/quote]

Roskaa! Oletko vertaillut eroja Monsterin ja työkkärin yms. välillä? Et ole. Minä olen. Aluksi luulin pitkään, että ihan samoja ovat. Sittemmin olen huomannut, että, joo, muualla kuin työkkärissä on joskus joku hassu ilmoitus, jota työkkärissä ei ole. Tämä tarkoittaa sitä, etten kyllä katsele mitään Monstereita ja muita, koska ihan ajan haaskausta, kun erot ovat marginaalisia, ja oman erikoisalan työpaikan bongaaminen muualta kuin työkkäristä on vieläkin epätodennäköisempää. Jos työnantaja on a) niin laiska, ettei ilmaiseen ja helppoon palveluun työpaikkaa hakuun laita, ja b) niin snobi, että uskoo, että työkkärin ilmoituksia katselevat työttömät ovat roskasakkia, niin en olisi moiselle pellelle työhön alun alkuaankaan halunnut.

t. viimeksi hain ja sain juurikin työkkärin ilmoituksen kautta IT-firmaan erikoisalalle työhön, jossa olinkin 5 ja puoli vuotta

Vierailija
28/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:40"]

Mun mies palkkaa sitä kautta joka vuosi 1-3 kesätyöläistä, joista muutama on jatkanut kesän jälkeenkin. Jos pitää saada tekijä nopeasti, jos vaaditaan muutamaa spesifiä asiaa eikä välttämättä tiettyä koulutusta ja jos halutaan välttyä satojen hakemusten hakurumbalta, niin CV-netti on hyvä paikka etsintää. Miehen firmassa kesätyö kestää huhtikuulta lokakuulle eli ei mitään muutaman viikon pätkä. Ihan hyviä tekijöitä on saatu, vastavalmistuneita ja sellaisia, jotka haaveilevat lähtevänsä syksyllä opiskelemaan lisää ja siksi kelpaa lyhyempikin pätkä (ja tietty saavat lähteä, ei meillä väkisin pidetä määräaikaisissakaan työsuhteissa).

Tosin meillä ei koskaan katsota niitä adjektiiveja, joilla väki kuvailee itseään. Ihan sama, onko rehellinen ja avoin ja luotettava, jos ei osaa työn perusasioita.

[/quote] Voitko kertoa esimerkkejä mitä nuo spesifit asiat on jos koulutusta ei tarvitse olla?

Vierailija
29/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeeksi vvime viikolla etsin tuolta sopivaa työntekijää meidän firmaan. Aiemminkin on tuota kautta löytynyt pätevää työvoimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi