Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettääkö vanhanakin, jos nuoruudessa on pettänyt?

Vierailija
27.07.2015 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleeni.

Ekassa vakavassa seurustelusuhteessani petin. Suhde oli silloin jo aika onneton, poikaystävä oli väkivaltainen, henkisesti ja fyysisesti. Pettäessäni olin niin humalassa, etten muistanut koko asiaa, kunnes kuulin asian laidan muualta, joten en tiedä miten väritetty juttu se oli.

Nyt vuosien päästä, tunnen yhä ihan sanoin kuvaamatonta häpeää ja tuskaa asiasta. Ajatus seksistä vieraan kanssa inhottaa ja pettäminen vielä enemmän. Olenko minä niin mätä ihminen, että tekisin sen uudelleen, vaikka nyt tuntuukin tältä? Syyllisyys on aina läsnä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aina. Se on aivoihin asennettu lisäosa.

Vierailija
2/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää kerran, pettää toistekin. Pettäjä on aina pettäjä, vaikka voissa paistais!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti pettää. On ihmisillä pokkaa.

Vierailija
4/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut pettää aina. Kreikan tuki esimerkkinä

Vierailija
5/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät alapeukuttaa :D naurettavaa sakkia, kantakaa seuraukset paskoista teoistanne. Olette mätiä !!!

Vierailija
6/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen sitten poikkeus :)

Vierailija
7/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi muuttua. Mä en petä enää. Nykyinen parisuhde voi hyvin.

Ei ole väkivaltaa, yms. paskaa.

Vierailija
8/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolissani tuosta alkoholinkäytöstäsi. Jos tapanasi on kerralla juoda niin paljon, ettet hallitse käyttäytymistäsi ja muistisi menee, olet hyvin altis tapaturmille ja ryöstöille yms.

Jos housut pysyy jalassa kohtuujuodessa, en olisi huolissani vaan lopettaisin kokonaan överikännit, koska ne eivät sovi sinulle.

Vierailija
9/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
10/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demareihin ei todellakaan kannata luottaa.

Vierailija
11/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tai ei. Ei kaikkia pettäjiä voi yleistää samanlaisiksi kuten ei voi kaikkia miehiä tai naisiakaan, mutta silti niin kuitenkin usein tehdään. "Miehet on kaikki sikoja." No onko ne? Ei.

Vierailija
12/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä ikäisenä tämä tapahtui? Jos voidaan laskea jonkun teini-iän tai -sekoilun piikkiin, niin mielestäni tuollainen on aika normaalia, koska parisuhteetkin ovat siinä iässä enemmän kokeilua ja oikean parisuhteen opettelua. Itsekin petin 16-vuotiaana silloista poikaystävääni pussailemalla toisen pojan kanssa, mutta nyt 26-vuotiaana ei tulisi mieleenkään pettää aviomiestäni.

Vierailija
13/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:03"]

Enemmän olisin huolissani tuosta alkoholinkäytöstäsi. Jos tapanasi on kerralla juoda niin paljon, ettet hallitse käyttäytymistäsi ja muistisi menee, olet hyvin altis tapaturmille ja ryöstöille yms.

Jos housut pysyy jalassa kohtuujuodessa, en olisi huolissani vaan lopettaisin kokonaan överikännit, koska ne eivät sovi sinulle.

[/quote]

Olen tietoinen alkoholiongelmasta ja olenkin vähentänyt roimasti. Pettämisen lisäksi tuona aikana sattui paljon muutakin kamalaa alkoholin takia ja se sai minut havahtumaan ja muuttamaan elämäni suuntaa.

AP

Vierailija
14/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:16"]

No minkä ikäisenä tämä tapahtui? Jos voidaan laskea jonkun teini-iän tai -sekoilun piikkiin, niin mielestäni tuollainen on aika normaalia, koska parisuhteetkin ovat siinä iässä enemmän kokeilua ja oikean parisuhteen opettelua. Itsekin petin 16-vuotiaana silloista poikaystävääni pussailemalla toisen pojan kanssa, mutta nyt 26-vuotiaana ei tulisi mieleenkään pettää aviomiestäni.

[/quote]Taisin olla 19v tapahtuma-aikaan. Siitä on nyt muutama vuosi.

AP

Vierailija
15/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä jo häpeästä irti. Vanha juttu, elämä jatkuu. Miksi piiskaat itseäsi vanhan jutun takia?

Vierailija
16/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko koko loppuelämäsi kieriskellä syyllisyydessä? Olet kärvistellyt monta vuotta, eikö se jo riitä rangaistukseksi?

Vierailija
17/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on pettäminen myös parisuhteen hyvinvoinnista kiinni (paitsi tapapettäjillä). Yleensä, jos vain on jotenkuten onnellinen useimmat eivät petä, mutta jos menee pitkään huonosti eikä läheisyyttäkään ole, niin pettämisriski kasvaa. Itsehän kuitenkin voi päättää pettääkö vai ei.

Vierailija
18/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse olen pettänyt nuorena poikaystäviäni. Naimisissa ollessani (15-vuotta) ei ole tullut mieleenkään.

Vierailija
19/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:24"]

Päästä jo häpeästä irti. Vanha juttu, elämä jatkuu. Miksi piiskaat itseäsi vanhan jutun takia?

[/quote]Yritänkin kovasti, mutta aina se pulpahtaa pintaan. Kai minua vaivaa se, että olen joskus voinut tehdä noin julman ja kamalan teon. Olen huonompi kuin ne, jotka eivät ole pettäneet, ainakin tämän asian suhteen. Lisäksi pelkään, että jos unohdan miten kamala tunne tämä on, pettäisin uudelleen ja kaikki alkaisi alusta.

AP

Vierailija
20/39 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnys on korkein ensimmäisellä kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi