Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tarkkaillut hoikan lapseni syömistä ja oppinut,

Vierailija
27.07.2015 |

että kaikkea voi syödä, mutta vähän.
Mitään ei voi syödä, jos ei ole nälkä.
Ja kyllä, teini todella kieltäytyy myös herkuista jos ei ole nälkäinen.
Luonnollinen syömisen säätely pelaa hänellä loustavasti. Me muut olemme kadottaneet tämän luonnollisen suhteen ruokaan ja lihoneet.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että hän myös lopettaa ruokailun välittömästi, kun ei ole enää nälkäinen. En ole ikinä vaatinut syömään lautasta tyhjäksi. Ja vaikka olisinkin, ei hän olisi syönyt.

Vierailija
2/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä me muut? En minä ainakaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Kaikki hoikat yksinkertaisesti syövät vähemmän. Itse olen normaalipainoinen, ja syön huomattavasti enemmän kuin hoikat ystäväni. 

Vierailija
4/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:36"]Ketkä me muut? En minä ainakaan :)
[/quote]
No koko muu perheemme. Ja mitä olen seurannut, aika moni muukin.
Ihmisen luontainen syömisen säätely sössitään niin nopeasti tässä maailmassa.

Vierailija
5/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu tästä liiasta yltäkylläisyydestä. Herkkuja on kaupat ja kaapit pullollaan, ja rahaa ostaa niitä. Sen lisäksi ihmisille oikein opetetaan, että nälkä on paha juttu eikä sitä pidä sietää hetkeäkään, ja että pitää syödä kolmen tunnin välein ettei vaan pääse tulemaankaan nälkä. Niin sitä oppii napostelemaan jatkuvasti. Tosi hyvä, että lapsesi on luonnostaan ymmärtänyt tämän, ja se on hänelle helppoa.

Vierailija
6/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:44"]

Se johtuu tästä liiasta yltäkylläisyydestä. Herkkuja on kaupat ja kaapit pullollaan, ja rahaa ostaa niitä. Sen lisäksi ihmisille oikein opetetaan, että nälkä on paha juttu eikä sitä pidä sietää hetkeäkään, ja että pitää syödä kolmen tunnin välein ettei vaan pääse tulemaankaan nälkä. Niin sitä oppii napostelemaan jatkuvasti. Tosi hyvä, että lapsesi on luonnostaan ymmärtänyt tämän, ja se on hänelle helppoa.

[/quote]

tuo kolmen tunnin välein syöminen, ja aina herkkujen syöminen tuottaa ylipainoa. Mutta vaikka ei napostelisikaan, niin isot annoskoot ajavat saman asian. Jotkut vain syövät  aivan järjettömän paljon arkiruokaakin. Lautanen on kukkuroillaan Sanomattakin selvää, että hoikat eivät näin tee. 

Vierailija
7/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"]

[/quote]

tuo kolmen tunnin välein syöminen, ja aina herkkujen syöminen tuottaa ylipainoa. Mutta vaikka ei napostelisikaan, niin isot annoskoot ajavat saman asian. Jotkut vain syövät  aivan järjettömän paljon arkiruokaakin. Lautanen on kukkuroillaan Sanomattakin selvää, että hoikat eivät näin tee. 

[/quote]Kyllä minä ainakin syön kuin hevonen lounaalla ja olen hoikka. Kulutan myös saamani kalorit. Syön myös aamiaisen ja päivällisen ja joskus iltapalankin. t. 51v

Vierailija
8/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista jos lapsi kieltäytyy herkuista.

Vierailija
9/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"]

[/quote]

[/quote]Kyllä minä ainakin syön kuin hevonen lounaalla ja olen hoikka. Kulutan myös saamani kalorit. Syön myös aamiaisen ja päivällisen ja joskus iltapalankin. t. 51v

[/quote]

aina löytyy poikkeuksia. 

Vierailija
10/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"]

[/quote]

[/quote]
Voi olla.
Mutta onhan se hieman rasittavaa, kun yksi näin 'temppuilee' ruuan kanssa. Ei suostu syömään jne, kun hän vain kuuntelee kroppaansa.

Vierailija
11/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt saman havainnon, ihminen syntyy maailmaan toimivan kropan kanssa, jota kuuntelemalla syö automaattisesti sopivasti.
Näillä kaikilla syömiseen liittyvillä säännöillä ja epäterveellisten välipalojen/herkkujen maailmassa tuo tasapaino menee rikki, eikä kroppa enää tiedäkään paljonko oikeasti tarvitsee ja milloin.
Koitan suojata lapsiani tältä, en ruoki heitä kellon mukaan, vaan heidän nälkänsä mukaan, ja he syövät sen verran että ovat kylläisiä, eivätkä mitään minun ennalta määräämää ruokamäärä.

Vierailija
12/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen tehnyt saman havainnon! Meillä vielä kotona ja koulussa patistettiin syömään lautanen tyhjäksi ja syyllistettiin Biafran lapsilla tms... Itse tein tietoisen päätöksen, etten opeta tätä mallia omalle pojalleni. Itselläni nuo opit ovat menneet niin takaraivoon ja selkäytimeen, että saan ponnistella tosissani jotta voisin jättää syömättä jotain. Ja siltikin tunnen syyllisyyttä, jos näin pääsee käymään. Ja olen lihava, toisin kuin poikani. En tiedä, liittyvätkö nämä asiat jotenkin toisiinsa, mutta hän ei tosiaan ole koskaan oikein välittänyt karkeistakaan. Jouluisin saattaa syödä muutaman suklaakonvehdin, mutta muutoin ei syö lainkaan karkkia eikä juuri piittaa jälkiruuista tai leivoksistakaan.

Vierailija
13/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:36"]Ketkä me muut? En minä ainakaan :)
[/quote]

OLETPAS!!!!! LÄSKI ÄMMÄ!!!

Vierailija
14/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ettei kakara syö lautastaan tyhjäksi:o miksei voi ottaa sen verran kuin syö?

Vierailija
15/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tämä. Meilläkin lapset ovat saaneet jättää ruokaa. Ei lautasta tarvi syödä tyhjäksi jos ei jaksa. Niin usein näkee et lapset melkeinpä pakotetaan syömään kaikki.

Vierailija
16/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:10"]Tuo ettei kakara syö lautastaan tyhjäksi:o miksei voi ottaa sen verran kuin syö?
[/quote]
En anna syödä suoraan kattilasta.

Vierailija
17/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"] [quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:44"] Se johtuu tästä liiasta yltäkylläisyydestä. Herkkuja on kaupat ja kaapit pullollaan, ja rahaa ostaa niitä. Sen lisäksi ihmisille oikein opetetaan, että nälkä on paha juttu eikä sitä pidä sietää hetkeäkään, ja että pitää syödä kolmen tunnin välein ettei vaan pääse tulemaankaan nälkä. Niin sitä oppii napostelemaan jatkuvasti. Tosi hyvä, että lapsesi on luonnostaan ymmärtänyt tämän, ja se on hänelle helppoa. [/quote] tuo kolmen tunnin välein syöminen, ja aina herkkujen syöminen tuottaa ylipainoa. Mutta vaikka ei napostelisikaan, niin isot annoskoot ajavat saman asian. Jotkut vain syövät  aivan järjettömän paljon arkiruokaakin. Lautanen on kukkuroillaan Sanomattakin selvää, että hoikat eivät näin tee.  [/quote]Kyllä minä ainakin syön kuin hevonen lounaalla ja olen hoikka. Kulutan myös saamani kalorit. Syön myös aamiaisen ja päivällisen ja joskus iltapalankin. t. 51v [/quote] Voi olla. Mutta onhan se hieman rasittavaa, kun yksi näin 'temppuilee' ruuan kanssa. Ei suostu syömään jne, kun hän vain kuuntelee kroppaansa.

[/quote]

Miten niin rasittavaa, jos kehoaan kuuntelee?

Vierailija
18/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:44"]

[/quote]

[/quote]
syön kolmen tunnin välein mutta hallitusti jotta verensokeri pysyy tasaisena. Ja olen hoikka että sopivasti lihaksikas nainen.

Vierailija
19/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman asian. Meillä ei lapsille ole syömisestä tehty koskaan numeroa. Syödä saa sen verran kuin haluaa. Lapsille ei maistu herkutkaan, vaikka minä, joka en koskaan lapsena saanut herkkuja (koska olin pullukka ja minun syömisiäni vahdittiin niin tarkasti, että jokainen sosiaalinen syömistilanne oli hyvin ahdistava pitkälle aikuisuuteen) yritin tarjoilla niitä lapsille, että heille ei sokerista tulisi samanlaista kiellettyä hedelmää kuin minulle. Meillä on koko ajan herkkuja tarjolla, siis ihan pöydällä, koska vieraita käy päivittäin. Ei lapset niitä juuri syö. Jos joskus ostetaan vanukkaita tms. ne vanhenee jääkaappiin, samoin irtokarkit, pullat tms. Ei lapsia vaan kiinnosta. Pillimehuja juovat, ja silloin tällöin isompi haluaa jäätelöä ja dominokeksejä.

Vierailija
20/29 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:44"] Se johtuu tästä liiasta yltäkylläisyydestä. Herkkuja on kaupat ja kaapit pullollaan, ja rahaa ostaa niitä. Sen lisäksi ihmisille oikein opetetaan, että nälkä on paha juttu eikä sitä pidä sietää hetkeäkään, ja että pitää syödä kolmen tunnin välein ettei vaan pääse tulemaankaan nälkä. Niin sitä oppii napostelemaan jatkuvasti. Tosi hyvä, että lapsesi on luonnostaan ymmärtänyt tämän, ja se on hänelle helppoa. [/quote] tuo kolmen tunnin välein syöminen, ja aina herkkujen syöminen tuottaa ylipainoa. Mutta vaikka ei napostelisikaan, niin isot annoskoot ajavat saman asian. Jotkut vain syövät  aivan järjettömän paljon arkiruokaakin. Lautanen on kukkuroillaan Sanomattakin selvää, että hoikat eivät näin tee.  [/quote] syön kolmen tunnin välein mutta hallitusti jotta verensokeri pysyy tasaisena. Ja olen hoikka että sopivasti lihaksikas nainen.

[/quote]

minä taas ukson, että eri ihmisille sopii erilaiset ruokailutavat. Minä taas olen aina lihonut, kun olen syönyt hallitusti neljän tunnin välein. Olen huomannut, että minulle sopii ranskalaistyylinen ruokailu: kolme kertaa päivässä. Annoskoot voivat olla isoja, mutta vain kolmesti päivässä.