Miten ihmeessä jotkut on synnytyksen jälkeen hoikempia kuin koskaan?
Sain esikoiseni 2011 ja painoa tuli reippaas, tosin en syönyt todellakaan kahden edestä ysm, mutta alun pahoinvionti helpotti syömällä ja siinäpä se sitten olikin. Painoa tuli siis +25kg, josta synnärille jäi kaikki 4kg :D Lapsi painoi hieman alta 3000g, ja loput muuta sälää. Imetys ei onnistunut ja vauva vihasi vaunulenkkejä; itki vain ja oli nukahtanut 2v mennessä liikuviin vaunuihin vain 3 kertaa...
Nyt kun synnytyksestä on se reilut 4 v on painoa vielä jäljellä lähtötilanteesta 12kg. Ei saatana. Ei lähde millään. Tavoissakin varmaan joo jotain, mutta kysymykseni kuuluu: Miten helvetissä joku joka saa kaksoset on vuoden päästä hoikemmassa kunnossa kuin koskaan HARRASTAMATTA LIIKUNTAA??? Eikö sillä ole nälkä koskaan?
Olen kateellinen juu ja ihmettelen, mutta teksti kuitenkin kirjoitettu ihan kaikella ystävyydellä ja HÄMMÄSTYKSELLÄ. Haluaisin olla ihminen, joka pystyy olemaan syömättä tai joka vaan unohtaa syödä. Eihän siis kaksosten äiti, joka hoitaa niitä 100% ja pyörittää samalla kahta yritystä, voi mitenkään miettä joka päivä maailman terveellistä ruokavaihtoehtoa. Vai voiko? Vai unohtaako se vaan syödä? Mä en unohda koskaan :/ En siis ole mikään superläski tällä hetkellä, mutta vaatii kyllä jumalatonta työtä päästä takaisin siihen mitä olin ennen raskautta.
t: Superturhautunut :P
Kommentit (33)
Mä olen kyllä kade näille, joilla paino putoaa itsestään. Ekassa raskaudessa tuli 20 kg painoa, joista jäi 5 kg. Niitä en saanut pois vaikka mitä tein. Tokassa raskaudessa tuli myös 20 kg ja nyt kuusi viikkoa synnytyksestä edelleen 10 kg jäljellä vaikka kuinka imetän ja yritän välttää herkkuja. Tiedän, että olen pinnallinen kun katon itseäni peilistä. En vaan haluaisi näyttää tältä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:03"]
Mä olen kyllä kade näille, joilla paino putoaa itsestään. Ekassa raskaudessa tuli 20 kg painoa, joista jäi 5 kg. Niitä en saanut pois vaikka mitä tein. Tokassa raskaudessa tuli myös 20 kg ja nyt kuusi viikkoa synnytyksestä edelleen 10 kg jäljellä vaikka kuinka imetän ja yritän välttää herkkuja. Tiedän, että olen pinnallinen kun katon itseäni peilistä. En vaan haluaisi näyttää tältä.
[/quote]Olisiko sitten kivempi näyttää riutuneelta anorektikolta kuten minä näytin? Kauppareissuakaan ei saanut tehtyä ilman vieraiden kauhistelua.
t. 6
Itsellä tuli 17kg, joista 7 lähti synnytyksessä, 6 imettämällä ja nyt ois 4 jäljellä jotta oltais lähtötilanteessa. Ehkä jos imetys ois onnistunut pidempään, niin kilotkin ois jo poissa. Mä olen ainakin niin työllistetty vaativan vauvan kanssa, että hyvä kun ehtii syödä, saati napostella herkkuja(mikä oli paheeni ennen synnytystä). Siihen vielä imetyksen energiankulutus niin laihtuuhan siinä. Mutta kaikki olemme erilaisia ja jotkut ei laihdu niin helposti. Itselläkin jumittaa nää viimeiset kilot tosi sitkeessä vaikka yritän laihduttaa ihan tosissani.
Laihdutin itseni toisen lapsen syntymän jälkeen (aloitin laihdutuksen, kun lapsi oli 8 kk) huomattavasti hoikemmaksi kuin ennen lapsia. Haluan näyttää hyvää esimerkkiä terveellisillä elintavoillani lapsilleni, joten lapset olivat suuri motivaatio.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:03"]
[/quote]Olisiko sitten kivempi näyttää riutuneelta anorektikolta kuten minä näytin? Kauppareissuakaan ei saanut tehtyä ilman vieraiden kauhistelua.
t. 6
[/quote]
Ei toki. Mutta kun painoa edelleen on se noin 80 kg, niin siitä olisi varaa tippua vielä useampi kilo.
Ensimmäisen raskauven aikana painoo tuli 12killoo joista 6 jäi synnärille.Hyvin äkkiä ne loputkin imetyksen aikana lähtivät.
Toisen pojan kanssa painoo tuli 6killoo vaikka poika oli yli 4kilonen syntyissään.
Tässä syynä keliakia josta ei ollu tietoo eikä asiaa tutkittu.Ravinto ei siis imeytyny ja siksi laihduin koko toisen pojan ootus ajan.Vauvasta kasvo kuitenkin terve ja iso poika.Ite olin synnytyksen jälkeen lähinnä kävelevä luukasa josta imetys vielä natisti osansa.
Siinäpä syy:)
Mamma22
Raskauskilojen jämähtäminen saattaa liittyä jotenkin tuohon, ettei imetys onnistunut. Ikäkin kai jotenkin vaikuttaa, nuorempana palautuu paremmin ilman ihmetemppuja. Mulle on tullut aina se 24-27kg (3 lasta). Kaikkia olen imettänyt pitkään ja pitänyt yllä 'ylituotantoa' saadakseni maitoa pakkaseen. Kahdesta ensimmäisestä lähti saavutetut kilot alle vuodessa, viimeisestä on muutama kg jäänyt. Viimeinen oli kyllä myös sellainen, ettei suostunut vaunuissa pötköttelemään. Samalla perheeseen saatiin toinen auto, joten arkiliikuntakin väheni. ->
Moni asia varmasti vaikuttaa.
Kaverille kävi juuri niin, että oli hoikempi synnytyksen jälkeen. Miksi? Hänellä oli jonkin verran (15kg) ylipainoa ennen raskautta. Alussa oli hirveät pahoinvoinnit ja sitten pamahti sokerit, joten oli hirveän tiukalla ruokavaliolla. Paino nousi ehkä 3kg koko raskausaikana ja lapsen synnyttyä sitä oli joku 8kg vähemmän kuin ennen raskautta.
Itselle tuli 10 kg ja painoin raskauden alussa 50 kg ja kun synnytyksen jälkeen kävin puntarilla,painoin 53 kg. Imetin ja olin tosi väsynyt ja energia meni vauvan hoitoon ja paskaan parisuhteeseen. Painoa putosi 5 kg vielä, ja olin tosi laiha. Kun erottiin niin alkoi elämä taas sujua ja ruokakin meni paremmin alas. Nykyään painan 55 kg ja synnytyksestä viisi vuotta. On hyvä paino nyt. Olen 170 cm pitkä.
Minun äiti on tosi hoikka vaikka on synnyttänyt 10 lasta. Kahdeksan kertaa on ollut raskaana koska meillä on kahdet kaksoset. Eikä sille ole tullut raskasuarpiakaan.
minä laihdun aina raskausaikana ja painan ssynnytyksen jälkeen n. 10 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Vauva on minulle riittävä motivaattori hyvään syömiseen. Kun vauva on syntynyt, menen iham sekaisin. En nuku pariin kuukauteen ja syön mitä sattuu. Silloin painoa sitten kertyy 8-20 kg. Älä stressaa, meitä on erilaisia.
En kerännyt raskausaikana kauheasti läskiä. Kiloja tuli kyllä melko reippaasti, mutta se oli näemmä vain nesteturvotusta, sillä olin muutamassa viikossa jo lähtöpainossa. Imetys vei sitten reilusti miinukselle lähtöpainoon nähden. Jokainen vauvan äidinmaidosta saatu kalori on äidin elimistöstä peräisin ja se 500 kilokalorin lisäys omaan kulutukseeni oli niin mittava, etten sitä syömällä saanut paikattua. Lisäksi tietysti vauvaa tuli kanniskeltua paljon ja kyllähän sellainen monen kilon puntti kuntoliikunnasta käy, en minä normaalisti kuljeskele käsipainojen kanssa.
Imetysaikana menetetyt kilot sain myöhemmin takaisin, älä huoli. :D
Niin ja mä myös ensimmäiselle pumppasin lisämaidot ainakin ekan kuukauden ja toisen kanssa luovutin maitoa ekat 6kk, molemmat täysin imetettyjä lapsia, että siinä mielessä luulis kyllä olleen kuluttavaa hommaa. Mutta tietysti silloin niitä rasvavarantoja tarvitaankin eikä niitä kauheasti 9kk oksentelun jälkeen ollut. -20