Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä jotkut on synnytyksen jälkeen hoikempia kuin koskaan?

Vierailija
27.07.2015 |

Sain esikoiseni 2011 ja painoa tuli reippaas, tosin en syönyt todellakaan kahden edestä ysm, mutta alun pahoinvionti helpotti syömällä ja siinäpä se sitten olikin. Painoa tuli siis +25kg, josta synnärille jäi kaikki 4kg :D Lapsi painoi hieman alta 3000g, ja loput muuta sälää. Imetys ei onnistunut ja vauva vihasi vaunulenkkejä; itki vain ja oli nukahtanut 2v mennessä liikuviin vaunuihin vain 3 kertaa...  

Nyt kun synnytyksestä on se reilut 4 v on painoa vielä jäljellä lähtötilanteesta 12kg. Ei saatana. Ei lähde millään. Tavoissakin varmaan joo jotain, mutta kysymykseni kuuluu: Miten helvetissä joku joka saa kaksoset on vuoden päästä hoikemmassa kunnossa kuin koskaan HARRASTAMATTA LIIKUNTAA??? Eikö sillä ole nälkä koskaan?

Olen kateellinen juu ja ihmettelen, mutta teksti kuitenkin kirjoitettu ihan kaikella ystävyydellä ja HÄMMÄSTYKSELLÄ. Haluaisin olla ihminen, joka pystyy olemaan syömättä tai joka vaan unohtaa syödä. Eihän siis kaksosten äiti, joka hoitaa niitä 100% ja pyörittää samalla kahta yritystä, voi mitenkään miettä joka päivä maailman terveellistä ruokavaihtoehtoa. Vai voiko? Vai unohtaako se vaan syödä? Mä en unohda koskaan :/ En siis ole mikään superläski tällä hetkellä, mutta vaatii kyllä jumalatonta työtä päästä takaisin siihen mitä olin ennen raskautta.

t: Superturhautunut :P

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ollut synnytyksen jälkeen hoikempi kuin koskaan, mutta ekassa raskaudessa tuli painoa 12 kg, jälkitarkastuksessa olin jo lähes raskautta edeltävässä painossa. TOisessa raskaudessa painoa tuli 13 kg, mutta jälkitarkastuksessa painoa oli 9 kg enemmän kuin ennen raskautta! Mulla oli muuttunut ilmeisesti kaikki lihas läskiksi raskauden aikana - olin tosi huonovointinen ja sairastelin koko raskauden ajan.

Raskauskilot lähti, kun mun piti olla refluksin takia tosi tiukalla dieetillä. Ne myös alkoivat pudota, kun täysimettäminen loppui ja vauva alkoi syödä kiinteitäkin.

Mulle nuo raskauskilot ovat aivan mysteeri. Oli ikävää olla lihava toisen raskauden jälkeen, mutta oli siinä puolensakin: iho ja limakalvot ei kuivunueet imetyksen alettua eikä ollut koko ajan sellainen huutava nälkä kuin ekalla kerralla.

Vierailija
2/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kehot toimii eritavalla. Esim minä en liho raskauden aikana "vaikka söisin mitä" ja sitten taas imettäessä painoa kertyy, vaikka kuinka olisin tarkka ruokavaliosta. Toiset laihtuvat valvoessaan öitä, toiset lihovat samassa tilanteessa. Minulla kroppa reagoi kaikkeen stressiin ja mm valvomiseen keräämällä kaiken ravinnon varalle.
.
Olen muuten normaalipainoinen, että en tässä selittele läskejäni. Mutta painonhallinta on minulle erityisen vaikeaa em elämäntilanteissa eikä silloin todellakaan voi ajatella, ettei pieni herkuttelu silloin tällöin tee pahaa. Jokainen pulla ja suklaapatukka löytyy varmasti vyötäröltä, jos en tietoisesti muuten kompensoi herkuttelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin raskausajan diabeteksestä ja olin ruokavaliohoidossa, joten eipä siinä mässäilty kahden edestä eikä painoa tullut 6-7 enempää ja nekin jäivät laitokselle.

Vierailija
4/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 15kg painoa, nyt olen 5kg alle lähtöpainon. Mitat 163/52 ja juu aikalailla hoikempi kuin koskaan. Syön herkkuja mutta imetys näköjään vie kilot. Samoin oli omalka äidilläni, kiloja tuli 20 ja silti laihtu reippaasti alle lähtöpainon eli geeneistä kiinni? :) mutta mulle tuli raskausarpia ja tissit kasvanu niin että riipparit luultavasti luvassa. Eli en näytä hyvältä vaikja hoikja olen :D

Vierailija
5/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys laidutti minua ihan liikaa. Söin kamalasti, mutta silti paino tippui. Esikoisen ollessa 6 kk painoin 45 kiloa, pituus 168 cm. Vähitellen paino onneksi tasaantui kun vauva alkoi syödä kiinteitä. Kuopuksen kanssa söin tuon takia järkyttävästi jo raskausaikana ja sain painon pidettyä imettäessä n. 50 kilossa.

Vierailija
6/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:26"]

En mä ollut synnytyksen jälkeen hoikempi kuin koskaan, mutta ekassa raskaudessa tuli painoa 12 kg, jälkitarkastuksessa olin jo lähes raskautta edeltävässä painossa. TOisessa raskaudessa painoa tuli 13 kg, mutta jälkitarkastuksessa painoa oli 9 kg enemmän kuin ennen raskautta! Mulla oli muuttunut ilmeisesti kaikki lihas läskiksi raskauden aikana - olin tosi huonovointinen ja sairastelin koko raskauden ajan.

Raskauskilot lähti, kun mun piti olla refluksin takia tosi tiukalla dieetillä. Ne myös alkoivat pudota, kun täysimettäminen loppui ja vauva alkoi syödä kiinteitäkin.

Mulle nuo raskauskilot ovat aivan mysteeri. Oli ikävää olla lihava toisen raskauden jälkeen, mutta oli siinä puolensakin: iho ja limakalvot ei kuivunueet imetyksen alettua eikä ollut koko ajan sellainen huutava nälkä kuin ekalla kerralla.

[/quote]

Kieltämättä kuulostaa mysteeriltä tuo toinen raskaus tai siis lähinnä se painopuoli siinä :) Mekin toista lasta suunnittelemme ja mietin, että miten ihmeessä estän sen että a) ei tule pahoinvointia joka helpottaa syömällä ja sen myötä niitä miljoonia raskauskiloja b) kun lapsi on syntynty ja aikaa kulunut huomaan olevani +25 kg painavampi kuin ennen ekaa raskautta. Äh, en halua äitini!!

ap

Vierailija
7/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitten kai kummajainen, raskauksien aikana lihoin 14 kiloa, ja kaikki lähti pois synnytyksissä. Maha ei pömpöttänyt ja paluu entisiin vaatteisiin sairaalasta lähtiessäni.

Vierailija
8/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa. Minulla lapset pienellä ikäerolla. Ekasta tuli kiloja 15 kg. Lähti pelkästä järkytyksestä koska vauvallani oli terveyden kanssa suuria ongelmia. Toisesta tuli 25 kg. Leivoin raskausaikana Paljon ja hoidin esikoista kotona. Emme voineet liikkua paljon missään lapsen ongelmien vuoksi.
toisesta lapsesta kilot lähtivät imetyksen vuoksi.
enkä kyllä ehtinytkään juuri syödä koska molemmat lapset tarvivat lähes koko ajan hoitoa. Myös yöllä.
jatkuva väsymys, lasten tarpeiden huomiointi vei kilot..
mutta niin lähti myös mies.. Joten yksinkertaisesti minulla ei ollut aikaa syödä... Ja henkisesti raskas tilanne myös vaikutti ruokahaluun.

Vierailija
9/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas voin niin pahoin kaikki raskaudet, että paino laski vain. Mun normaalipaino on noin 58-60 kg. Kolme lasta ja mulla on paino noussut 5-10 kg raskauksissa ja se kaikki vasta vikalla kolmanneksella. Alussa paino laskee yrjöämisen vuoksi, pakolla syön, mulla on vielä ollut raskausdiabetes ja hiukan yli puolenvälin, niin olen takaisin lähtöpainossa.

Mulla on jäänyt joka kerta noin 6-7 kiloa laitokselle ja loputkin hävinneet ihan päivissä, kyse lienee siis turvotuksesta. Olen imettänyt ja niin kauan kuun lapsi on täysimetyksellä, mulla on pohjaton ruokahalu mutta paino ei nouse.

Vierailija
10/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä itsekin. Lähtöpaino ennen raskautta oli 71 kg. Painoa tuli noin 16 kg. 12 kk synnytyksestä painan 66 kg. Imetän edelleen. Syön 5 kertaa päivässä. Ja herkkuja syön myös, enemmän kuin ennen raskautta. Liikuntaakaan en harrastamalla harrasta, vaunulenkeillä toki käyn, en tosin joka päivä. Kai se on tuo imetys, joka on hoikistanut, kuin itsestään, muuta syytä en keksi.

Vierailija
11/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa! Eli pitkään imettäneet ovat laihtuneet helposti?

Vierailija
12/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ja vauvanhoito on niin saatanan rankkaa, ettei pysty syömään niin paljon ettei laihtuisi.

Vierailija
13/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lähtöpaino 62kg, synnärille lähdin 86kiloisena (rehellisesti suurin osa painosta tuli herkkujen syömisestä). 4 kuukautta synnytyksestä painoin 55kg. Imetin, kävin vaunulenkeillä tosin ne olivat rauhallisia.

Kun lapsi oli n.1,5v painoin 60kg. Paino pysynyt samana ja lapsi on nyt 6 vuotta.

Tuo hurja raskauden jälkeinen painonpudotus kuulostaa hienolta mutta olin todella aneeminen ja kamalan näköinen! Unohdin syödä ja valvoin vauvan kanssa paljon.

Vierailija
14/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä raskaus että imetys kuluttavat hurjasti energiaa. Kyllä minä ainakin laihduin, jopa liikaakin. Raskauspahoinvointikin vaikutti, ja liian iso määrä ruokaa sai oksentamaan... :(

Vierailija
15/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meikäläisellä on painonpudotus vaatinut töitä. Tyttö on nyt 8kk, ja alan olla entisissä mitoissani. Tosin, muutama kilo saakin jäädä, koska ennen raskautta olin  liiankin hoikka. Raskauden aikana painoa tuli 13kg.

Kiloja tippuu liikunnalla ja säännöllisellä, terveellisen ruoan syömisellä. Aluksi tein kävellen vaunulenkkejä, kunnon kasvaessa treenailin body pumppia kotona tytön päikkäreiden aikaan. Nyt teen juoksulenkkejä useamman kerran viikossa, yhdistettynä salitreeniin. Syön säännöllisesti 5  Ateriaa päivässä, proteiinipitoista ruokaa. 

Kaikki tämä liikunta on varsin helppoa sovitella perheen aikatauluihin. Kun vauva oli pieni, liikuin päiväunien aikaan. Nyt kun hän on jo isompi, enkä enää imetä, lähden lenkille yleensä iltaisin. Sillokn isänsä hoitaa iltatoimet ja nukutuksen. Tehokkaan salitreenin saan tehtyä kotona.

Eli mulla ainakin varsin tavoitteen mukaista painonpudotusta, ja hyvin olen tavoitteessa pysynyt. Vaatii siis tavotteita ja rautaista kuria. En kyllä ymmärrä, kun väitetään ettei aikaa liikkumiseen löydy. Ja mikä tekosyy on syödä kuten saattuu ja kerryttää sillä lisää kiloja?

Vierailija
16/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on yksilöitä. Mä olen aina palautunut lähtöpainoon kuukaudessa (synnytyksestä jäänyt 2kg), viimeisellä kerralla olin laitokselta lähtiessä 2 kiloa kevyempi kuin raskauden alussa! Syynä tosin paha refluksi mikä rajoitti syömistä pari viimeistä kuukautta. Koskaan en ole edes raskaanaollessa ylittänyt bmi 25.

Imetys on ollut erittäin huonoa eikä ole laihduttanut sitten yhtään sen enempää.

Vierailija
17/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla, ainoa, raskausoire on helevetillinen närästys. Ihan sama mitä söit, kaikki närästi, mikään lääke ei auta. Eli eipä tullut sittten juuri syötyä varsinkaan viimeisinä kuukausina ja kun vauva oli vielä iso, 4300kg, ja imi musta kaiken mitä irti lähti, ei synnytyksen jälkeen ollut paljon mitään tosiaan jäljellä. Enkä kyllä sitten imettänytkään, kun ei ollut mistä imettää:(

Vierailija
18/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys kuluttaa. Lihakset katoaa. Siinä sen jälkeen vasta alkaa palautuminen...että saisi normaalin lihasmassan takaisin. Useimmille tulee höttöläskiä. Pitäis treenata. Ei se laihuus ole itsessään hyvä. On aika voimaton...imettänyt ja kuihtunut.

Vierailija
19/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei painoa raskauksissa kertynyt, ekassa +6kg ennen synnytystä (lähtö 56kg) ja toisessa +10kg (lähtö 74kg). Ekassa oksensin siis aivan koko raskauden ja alimmillaan kävin 50kg. Toisessa kävin vrk synnytyksen jälkeen vaa'alla turvotuksineni ja oli lähtenyt vain 2kg kun vauva painoi himpun alle 3kg :D Molemmissa on jälkitarkastuksessa ollut enää +1kg jäljellä.

Sen sijaan imetyksen aloitus sai aineenvaihdunnan täysin seisahtumaan (en siis hikoillut melkein millään jne) ja paino nousi parissa kuukaudessa melkein 20kg. Raskauksien välissä oli 5,5kk, lasten ikäero 14kk ja olin siis 10 viikkoa lasten välillä imettämättä, molempia imetin 12-13kk. Nyt kun imetykset on ohi niin selvästi muutosta tapahtunut, esimerkiksi tuo että kun liikkuu niin hikoilee varsin helpostikin. Aiemmin edes kuntosalilla oli vaikea saada tiristettyä hikeä. Ja yritin kaikkeni saadakseni painoa alas (ei pitäis olla ongelma ihmiselle joka on aiemmin laihduttanut 40kg) mutta ei lähtenyt grammaakaan edes useamman kuukauden aktiivisemman yrittämisen aikana. Söin kylläkin aivan liian vähän suosituksiin nähden, tämän huomasin kun aloin laskea kaloreita että missä mättää. Toisaalta sitten stressaavana aikana kun en tehnyt mitään ylimääräistä ja ruokavalio oli aivan retuperällä niin eipä myöskään tullut grammaakaan. Paino oli siis jumissa siinä 74-75 kilossa koko 2v.

Olen ollut nyt 1,5kk imettämättä ja (stressin ja tunnesyömisen jatkuessa edelleen) paino pomppas heti 5kg ylöspäin kun en seurannut syömisiä. Nyt olen sit ottanut itseäni niskasta kiinni, en ole vissiin pariin viikkoon käynyt vaa'alla mutta jännä nähdä miten käy :)

Mulla on siis hyvin nukkuvat, rauhalliset lapset ja mies apuna. Siskooni verraten, hänellä tuli raskauksista painoa enemmän mutta kun lopetti imetyksen niin lähti kaikki ne mitä synnytyksen jälkeen jäi. Eli siinä mielessä sama että imetys ei häntäkään laihduttanut.

Vierailija
20/33 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sit usein myös unohtaa itse syödä...kun huolehtii lapsista. Sekin laihduttaa, mut vetää myös voimat vähitellen. Äidit venyy ihmesuorituksoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi