Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette välitä ulkonäöstänne?

Vierailija
27.07.2015 |

Miksi joillekin normaali meikkauskin on olevinaan jotain superpinnallista ja aikaa vievää turhamaisuutta? Miksi kuvittelette olevanne jotenkin fiksumpia, parempia ja älykkäämpiä kun toitotatte meikkaavanne ja laittavanne hiuksenne kerran vuodessa juhliin? Yleensä nämä edellämainitun kaltaiset naiset ovat jotenkin todella homssuisen oloisia muutenkin.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön merkitys unohtuu ja ihminen pysyy luonnollisen kauniina ilman maalikerroksiakin. Katsokaa vaikka poliitikkoja. Fiksut ihmiset myös elävät terveellisesti. Meikit on niin vituumaisia kun sillä voi kusetella ihan älyttömästi ja se koukuttaa etenkin naisna pahemmin kuin mikään huume. Ymmärrän, että sillä nostetaan itsetuntoa, mutta se on itsensä kusettamista. Kaupassa pitää voida käydä ilman sotamaalauksia.

Vierailija
42/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä ulkonäöstäni, koska en koe asiaa tärkeäksi. Toisaalta olen myös luonnonkaunis ja vaikka et sitä uskokaan, olen saanut miesten huomiota liikaakin ihan yrittämättä. En edes viitsi ajatella miten jahdattu olisinkaan, jos vielä korostelisin piirteitäni. Minulla ei muuten ole mitään tarvetta "toitottaa paremmuuttani", mutta kun kerran kysyt, niin vaivauduin kirjoittamaan sinulle rehellisen vastaukseni. Ethän sinä sitä usko kuitenkaan, mutta mitäpä minä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän ja huolehdinkin, nykyään. Ennen olin poikatyttö en siis meikannu tms. Kaikki muuttui synnytyksen jälkeen, löysin vissiin sen naiseuteni :D Nyt kun meikkaan ja valitsen vaatteni paremmin, huomaan että läheisteni käytös mua kohtaan on muuttunut?

En siis omasta mielestäni ole luonteeltani muuttunut, mutta nyt mua pidetään leuhkana ja pinnallisena :(

Vierailija
44/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin meikkaan jos jaksan vähän siis todella vähän meikkivoidetta (peittämään pahimman poskienpunaisuuden) vähän aurinkopuuteria tai rusehtavaa poskipunaa pikkasen kulmaväriä ehkä välillä ripsaria juhliin mennessä samat ja välillä eyelineria tai/ja luomiväriä. Kesäsin meikkaan harvoin ja silloinkin ainoastaan kulmakynää ja ripsaria, haluaisin värjätä kulmat ja ripset, ei vain ole aikaa ja hiuksia värjään, kokeilen usein eri värisiä hiuksia. Mutta myös meikittömänä kehtaan kulkea olen nuori ja kaunis oli meikkiä tai ei ! Hiuksia on pakko värjätä kun sen on joskus aloittanut (kaduttaa kyllä)

Vierailija
45/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:21"]Hm. Mä kyllä välitän ulkonäöstäni ihan kohteliaisuudesta muita ihmisiä kohtaan. Käyn suihkussa kahdesti päivässä ja vaatteeni ovat aina siistit ja puhtaat. Poikatukka on helppo pitää sekin siistinä.

Meikkiä en kuitenkaan käytä. Enkä toitota olevani fiksumpi, älykkäämpi ja parempi kuin muut ihmiset.
[/quote]

Tyypillinen suomalainen nainen . :D Ei meikkiä ja pojan tukka.
[/quote] mutta jos pojalla ok polkkatukka niin se on tytön tukka.

Hmm..

Vierailija
46/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka en aina meikkaa, niin kyllä pidän karvoitukseni kurissa päästä varpaisiin!

Vierailija
47/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällainen asenne toisia naisia kohtaan estää naisten menestymistä. Mitä jos ap:kin keskittyisi vain omaan pärstäänsä ja antaa muiden tehdä tyylillään? Itse olen perussiisti ja se riittää minulle. Nukun aamulla mieluummin puoli tuntia pidempään entä alkaisin laittautumaan töihin.

Vierailija
48/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta meikkaus, olen tarpeeksi sievä muutenkin. Vaatteet valitsen huolella kun siitä pidän. En muutenkaan esim. ajele ihokarvoja vaan annan niiden olla ja kyllä, hillun välillä bikineissä. :)

Vierailija
49/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan lyhyet hiukseni joka päivä mutta ne eivät näytä siltä. En meikkaa arkena. Vaatteet ovat puhtaat ja siistit omalla tyylilläni. Eniten ihmisten ulkonäköön vaikuttaa vaatteiden istuvuus, kenkien kunto,  ryhti ja hymy, niitä ei voi korvata kampauksella ja meikillä.

Vierailija
50/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta muakin kiinnostaa, että mitä te meikkaamattomat naiset ajattelette meikkaavista kanssasisaristanne? Uskotteko olevanne parempia, niinkuin ap kirjoitti?

Vierailija
51/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:29"] Nämä on niitä, jotka eivät pillukarvojaankaan siisti. Sitten itkevät täällä, kun mies ei suostu nuolemaan pildee. [/quote]No onpas taas tehty varsinainen päätelmä. Loistavaa, Sherlock. [/quote] Ole hyvä, hiekkapillu.

[/quote]Ihan vain sivuhuomautuksena (ja tämä koskee kirjoittelua av-palstalla yleensäkin!): googlettakaapa huviksenne "argumentaatiovirhe" ja "olkinukke". Niille, jotka eivät vaivaudu, tiivistän asian tähän: olkinukke tai -ukko tarkoittaa, että liitetään johonkin kuviteltuun hahmoon joitakin kuviteltuja ominaisuuksia, ja sitten potkitaan tätä itse kyhättyä olkiukkoa. Tässäkin esimerkissä on tehty päätelmä, että ulkonäöstään huolehtimattomat ovat niitä samoja, jotka eivät siisti karvojaan (no siis ovatko? Ihan aikuisten oikeasti?) ja sitten he vielä ovat juuri niitä samoja, joiden miehet eivät suostu nuolemaan (ja mihinköhän tutkimustulokseen tämä päätelmä perustuu?) - ja lisäksi oletetaan, että he yleensäkään haluavat, että heitä nuollaan (siis kaikki naisethan eivät edes pidä nuolemisesta!) Tuollainen ryhmä ihmisiä, joilla on nämä kaikki ominaisuudet on täysin hatusta vedetty. Tämä palsta oikein vilisee olkiukkoja, niin ettei järkevästä keskustelusta tule yhtään mitään.

Vierailija
52/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"]

En ole ap, mutta muakin kiinnostaa, että mitä te meikkaamattomat naiset ajattelette meikkaavista kanssasisaristanne? Uskotteko olevanne parempia, niinkuin ap kirjoitti?

[/quote]En usko olevani parempi. Minulle on aivan sama, jos joku meikkaa tai on meikkaamatta. Lisäksi on samantekevää, mitä minusta joku random tyyppi ajattelee. Olen kyllä tällä palstalla tullut huomaamaan, että homma toimii myös toisinpäin, kuten tässäkin keskustelussa on käynyt ilmi: meikkaamattomat "luulevat olevansa parempia, toitottavat paremmuuttaan, ovat hiekkapilluja, rumia, karvaisia, epäsiistejä........" Nooh, järkevät ihmiset pidättäytyvät tekemästä typeriä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen vain sen perusteella, meikkaako joku vai ei. Jaksan uskoa siihen, että tämän palstan ulkopuolisessa maailmassa vielä riittää järkeviä ihmisiä.

Vierailija
53/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:29"] Nämä on niitä, jotka eivät pillukarvojaankaan siisti. Sitten itkevät täällä, kun mies ei suostu nuolemaan pildee. [/quote]No onpas taas tehty varsinainen päätelmä. Loistavaa, Sherlock. [/quote] Ole hyvä, hiekkapillu.

[/quote]Ihan vain sivuhuomautuksena (ja tämä koskee kirjoittelua av-palstalla yleensäkin!): googlettakaapa huviksenne "argumentaatiovirhe" ja "olkinukke". Niille, jotka eivät vaivaudu, tiivistän asian tähän: olkinukke tai -ukko tarkoittaa, että liitetään johonkin kuviteltuun hahmoon joitakin kuviteltuja ominaisuuksia, ja sitten potkitaan tätä itse kyhättyä olkiukkoa. Tässäkin esimerkissä on tehty päätelmä, että ulkonäöstään huolehtimattomat ovat niitä samoja, jotka eivät siisti karvojaan (no siis ovatko? Ihan aikuisten oikeasti?) ja sitten he vielä ovat juuri niitä samoja, joiden miehet eivät suostu nuolemaan (ja mihinköhän tutkimustulokseen tämä päätelmä perustuu?) - ja lisäksi oletetaan, että he yleensäkään haluavat, että heitä nuollaan (siis kaikki naisethan eivät edes pidä nuolemisesta!) Tuollainen ryhmä ihmisiä, joilla on nämä kaikki ominaisuudet on täysin hatusta vedetty. Tämä palsta oikein vilisee olkiukkoja, niin ettei järkevästä keskustelusta tule yhtään mitään.
[/quote] Hyvä aloitteleva äidinkielen opiskelija, teksti kannattaa aina jakaa kappaleisiin, niin sen saattaisi joku jaksaa lukeakin. :)

Vierailija
54/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:00"]Miksi joillekin normaali meikkauskin on olevinaan jotain superpinnallista ja aikaa vievää turhamaisuutta? Miksi kuvittelette olevanne jotenkin fiksumpia, parempia ja älykkäämpiä kun toitotatte meikkaavanne ja laittavanne hiuksenne kerran vuodessa juhliin? Yleensä nämä edellämainitun kaltaiset naiset ovat jotenkin todella homssuisen oloisia muutenkin.
[/quote]

MÄ oon hyvän näköinen ilman meikkiä ja laittautumista. Upeat hiukset ovat harjaamalla kuin olisin juuri kampaajalta tullut. Ja ihoninon ttasainen, kulmani tummat ja kauniin malliset, ripset tuuheat ja tummat. En todella tarvitse meikkejä niin kuin ap:n kaltaiset rumilukset.

Vierailija
55/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"]En ole ap, mutta muakin kiinnostaa, että mitä te meikkaamattomat naiset ajattelette meikkaavista kanssasisaristanne? Uskotteko olevanne parempia, niinkuin ap kirjoitti?
[/quote]

No ei todella. Provosoiviin viesteihin vastataan provosti. Koska sinä kysyt kauniisti vastaan: en todellakaan kuvittele olevani parempi. Meikkaus tai meikkaamattomuus ei tee mielestäni kenestäkään parempaa tai huonompaa. Jokaisen henkilökohtainen asia.

Vierailija
56/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:03"]En välitä siitä, koska en välitä siitä. [/quote] Olet varmaan ihan karsea näky.

[/quote]

voi olla ihan nätti.

Vierailija
57/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu "omista väreista". Itse olen valkoripsinen, ja olen meikannut käytännössä joka päivä 13-vuotiaasta lähtien. Olen 52-vuotias.

Kulmaväri on parastaikaa vaikuttamassa.

Kadehdin suunnattomasti italialaisen näköistä ystävääni! Hän kun vetäisee punaista huulipunaa, se on wow.

Mutta tasan ei käy onnen lahjat :( .

Mutta: meikkaamiseen menee viisi minuuttia, se on niin rutiinia. Hiukset pesen ja laitan joka aamu, se ottaa päähän. Tukkakin kun on piikkisuora lättänä ilman laittamista ja tukevia tököttejä.

Ilman näitä päivittäisiä rutiineja olen väritön susiruma paskannäköinen otus!

Mutta: meikkaamista on turha puolustella rahan- tai ajan puutteella. Jos ostaa kerran kahdessa kuukaudessa yhden meikkituotteen, niin siihen ei varmasti kenenkään talous kaadu. Itse olin kyllä muutama vuosi sitten helisemässä, olin totaaliyksinhuoltaja, ja minulla on kaksi meikkaavaa tytärtä ja mamma betalade, silloin meinasi mennä rahat ja hermot!

Mutta vähällä rahallakin voi loihtia kauneutta naamaan.

Venäläisnaisistahan sanotaan, että ovat mielummin syömättä, kuin panistamatta ulkonäköön.

Niin, olen tavallinen vaihdevuosimummeli, mutta tulen meikkaamaan niin kauan kuin kädet toimii,

Vierailija
58/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:01"]Paljon riippuu "omista väreista". Itse olen valkoripsinen, ja olen meikannut käytännössä joka päivä 13-vuotiaasta lähtien. Olen 52-vuotias.

Kadehdin suunnattomasti italialaisen näköistä ystävääni! Hän kun vetäisee punaista huulipunaa, se on wow.

Mutta: meikkaamiseen menee viisi minuuttia, se on niin rutiinia. Hiukset pesen ja laitan joka aamu, se ottaa päähän. Tukkakin kun on piikkisuora lättänä ilman laittamista ja tukevia tököttejä.

Mutta: meikkaamista on turha puolustella rahan- tai ajan puutteella. Jos ostaa kerran kahdessa kuukaudessa yhden meikkituotteen, niin siihen ei varmasti kenenkään talous kaadu. Itse olin kyllä muutama vuosi sitten helisemässä, olin totaaliyksinhuoltaja, ja minulla on kaksi meikkaavaa tytärtä ja mamma betalade, silloin meinasi mennä rahat ja hermot!

Venäläisnaisistahan sanotaan, että ovat mielummin syömättä, kuin panistamatta ulkonäköön.

Niin, olen tavallinen vaihdevuosimummeli, mutta tulen meikkaamaan niin kauan kuin kädet toimii,

[/quote]

Joku ei välttämättä halua käyttää edes sitä viittä minuuttia meikkaamiseen. Tai käyttää rahansa mielummin vaikka luomupähkinöihin kuin ripsariin. Eivät ne ole tekosyitä vaan ihan oikeita syitä tälle ihmiselle.

Vierailija
59/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:01"]Paljon riippuu "omista väreista". Itse olen valkoripsinen, ja olen meikannut käytännössä joka päivä 13-vuotiaasta lähtien. Olen 52-vuotias.

[/quote]

Joku ei välttämättä halua käyttää edes sitä viittä minuuttia meikkaamiseen. Tai käyttää rahansa mielummin vaikka luomupähkinöihin kuin ripsariin. Eivät ne ole tekosyitä vaan ihan oikeita syitä tälle ihmiselle.
[/quote] Ituhippi :D

Vierailija
60/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:01"]Paljon riippuu "omista väreista". Itse olen valkoripsinen, ja olen meikannut käytännössä joka päivä 13-vuotiaasta lähtien. Olen 52-vuotias.

[/quote]

[/quote]

Ja lisäisin vielä, että ei meikkaamattomuutta tai meikkaamista tarvitse puolustella kenellekään. Jokaisella on vapaus tehdä juuri niin kuin haluaa.