Miksi ette välitä ulkonäöstänne?
Miksi joillekin normaali meikkauskin on olevinaan jotain superpinnallista ja aikaa vievää turhamaisuutta? Miksi kuvittelette olevanne jotenkin fiksumpia, parempia ja älykkäämpiä kun toitotatte meikkaavanne ja laittavanne hiuksenne kerran vuodessa juhliin? Yleensä nämä edellämainitun kaltaiset naiset ovat jotenkin todella homssuisen oloisia muutenkin.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:01"]Paljon riippuu "omista väreista". Itse olen valkoripsinen, ja olen meikannut käytännössä joka päivä 13-vuotiaasta lähtien. Olen 52-vuotias.
Kulmaväri on parastaikaa vaikuttamassa.
Kadehdin suunnattomasti italialaisen näköistä ystävääni! Hän kun vetäisee punaista huulipunaa, se on wow.
Mutta tasan ei käy onnen lahjat :( .
Mutta: meikkaamiseen menee viisi minuuttia, se on niin rutiinia. Hiukset pesen ja laitan joka aamu, se ottaa päähän. Tukkakin kun on piikkisuora lättänä ilman laittamista ja tukevia tököttejä.
Ilman näitä päivittäisiä rutiineja olen väritön susiruma paskannäköinen otus!
Mutta: meikkaamista on turha puolustella rahan- tai ajan puutteella. Jos ostaa kerran kahdessa kuukaudessa yhden meikkituotteen, niin siihen ei varmasti kenenkään talous kaadu. Itse olin kyllä muutama vuosi sitten helisemässä, olin totaaliyksinhuoltaja, ja minulla on kaksi meikkaavaa tytärtä ja mamma betalade, silloin meinasi mennä rahat ja hermot!
Mutta vähällä rahallakin voi loihtia kauneutta naamaan.
Venäläisnaisistahan sanotaan, että ovat mielummin syömättä, kuin panistamatta ulkonäköön.
Niin, olen tavallinen vaihdevuosimummeli, mutta tulen meikkaamaan niin kauan kuin kädet toimii,
[/quote]
Joku ei välttämättä halua käyttää edes sitä viittä minuuttia meikkaamiseen. Tai käyttää rahansa mielummin vaikka luomupähkinöihin kuin ripsariin. Eivät ne ole tekosyitä vaan ihan oikeita syitä tälle ihmiselle.
[/quote]
Puhut totta tietenkin! On erilaisia arvoja ja elämäntapoja? Mutta kerroin vaan itsestäni, en tiedä miksi. Mutta itse olen niin järkky ilman meikkiä, että pakko on!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:01"]Paljon riippuu "omista väreista". Itse olen valkoripsinen, ja olen meikannut käytännössä joka päivä 13-vuotiaasta lähtien. Olen 52-vuotias.
Kadehdin suunnattomasti italialaisen näköistä ystävääni! Hän kun vetäisee punaista huulipunaa, se on wow.
Mutta: meikkaamiseen menee viisi minuuttia, se on niin rutiinia. Hiukset pesen ja laitan joka aamu, se ottaa päähän. Tukkakin kun on piikkisuora lättänä ilman laittamista ja tukevia tököttejä.
Mutta: meikkaamista on turha puolustella rahan- tai ajan puutteella. Jos ostaa kerran kahdessa kuukaudessa yhden meikkituotteen, niin siihen ei varmasti kenenkään talous kaadu. Itse olin kyllä muutama vuosi sitten helisemässä, olin totaaliyksinhuoltaja, ja minulla on kaksi meikkaavaa tytärtä ja mamma betalade, silloin meinasi mennä rahat ja hermot!
Venäläisnaisistahan sanotaan, että ovat mielummin syömättä, kuin panistamatta ulkonäköön.
Niin, olen tavallinen vaihdevuosimummeli, mutta tulen meikkaamaan niin kauan kuin kädet toimii,
[/quote]
Huoliteltuun ulkonäköön kuuluu muutakin kuin meikkaus ja ne alkavat sitten maksaakin. Hiusten leikkaus/värjäys jotain 100 euroa. Uudet silmälasit 400euroa. Vaatteet sitten vielä lisäksi. Kokonaisuus ratkaisee onko huoliteltu vai ei.
Miehet näyttävät luonnostaan paremmilta kuin naiset. Koska eivät meikkaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"]
En ole ap, mutta muakin kiinnostaa, että mitä te meikkaamattomat naiset ajattelette meikkaavista kanssasisaristanne? Uskotteko olevanne parempia, niinkuin ap kirjoitti?
[/quote]Ihan oikeastiko kysyt tällaista? Koetko sinä olevasi parempi vain meikkaamisen perusteella?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:20"]Ulkonäöstä huolehtiminen vaatii rahaa. En raaski vähistä rahoista tuhlata kampaajaan, ostaa meikkejä tai vaatteita. Haaveilen kyllä, miten kiva olisi olla huolitellun näköinen. Uudet silmälasit myös piristäisivät olemusta. Nykyiset ovat 8 vuotta vanhat ja leviämispisteessä.
Otan mielelläni vinkkejä vastaan, kuinka voisin saada huolitellun ulkonäön. Mahdollisuus sijoittaa siihen on 10 euroa kuukaudessa.
[/quote]
Ostat ihonhoitotuotteet, ei tarvitse olla kalliita (esim. Rainbown ihonhoitotuotteita kehuu monet!). Hoidettu iho näyttää hyvältä. Sitten ostat pinsetit ja nypit kulmista hajakarvat pois. Se auttaa jo paljon.
Jossain kuussa voit ostaa vaikka kulmienvärjäyssetin, maksaa juuri n. 10€ ja kestää KAUAN. Pari kertaa kuussa kun värjää ripset ja kulmat, ei tarvitse huolehtia päivittäisestä laittautumisesta.
Sitten ostat pari kivan sävyistä huulipunaa ja ripsien taivuttimen (kaikkea ei tarvitse ostaa kerralla ja halvin riittää ihan mainiosti).
Hiuksia en suosittele värjäämään mutta panosta itsellesi sopiviin shampoisiin/hoitoaineisiin. Huolitellun näköiset hiukset saa laittamalla niihin edes jotain pientä kampauksen tapaista, netti on pullollaan ihan ilmaisia tutoriaaleja. Vaatteet voi olla kirpparilta, sieltäkään ei tarvitse ostaa rytkyjä kun monesti löytyy oikein siistejä ja tyylikkäitä vaatteita halvalla. Hyviin kenkiin jos raaskii säästää rahaa, niin jo on hyvä!
Minä välitän tosi paljon: olen menossa plastiikkakirurgiseen operaatioon. Jalo teko itselleni ja muille. Lisään kauneutta maailmaan.
34: Hyvin sanottu. Lisäksi mihin tahansa kommenttiin vastataan tosi vitsikkäästi "Olet lihava, kouluja käymätön wt-mamma". Mutta kun he eivät kykene oikeasti keskustelemaan, niin minkäs teet.
mä meikkaan kyllä kotona. mutta ennen kuin poistun kaupungille, pesen ne pois ja puen harmaat vaatteet. on ihanaa saada ärsyttää näitä ap:n kaltasia urpoliineja :D
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:20"]Ulkonäöstä huolehtiminen vaatii rahaa. En raaski vähistä rahoista tuhlata kampaajaan, ostaa meikkejä tai vaatteita. Haaveilen kyllä, miten kiva olisi olla huolitellun näköinen. Uudet silmälasit myös piristäisivät olemusta. Nykyiset ovat 8 vuotta vanhat ja leviämispisteessä.
Otan mielelläni vinkkejä vastaan, kuinka voisin saada huolitellun ulkonäön. Mahdollisuus sijoittaa siihen on 10 euroa kuukaudessa.
[/quote]
Ostat ihonhoitotuotteet, ei tarvitse olla kalliita (esim. Rainbown ihonhoitotuotteita kehuu monet!). Hoidettu iho näyttää hyvältä. Sitten ostat pinsetit ja nypit kulmista hajakarvat pois. Se auttaa jo paljon.
Jossain kuussa voit ostaa vaikka kulmienvärjäyssetin, maksaa juuri n. 10€ ja kestää KAUAN. Pari kertaa kuussa kun värjää ripset ja kulmat, ei tarvitse huolehtia päivittäisestä laittautumisesta.
Sitten ostat pari kivan sävyistä huulipunaa ja ripsien taivuttimen (kaikkea ei tarvitse ostaa kerralla ja halvin riittää ihan mainiosti).
Hiuksia en suosittele värjäämään mutta panosta itsellesi sopiviin shampoisiin/hoitoaineisiin. Huolitellun näköiset hiukset saa laittamalla niihin edes jotain pientä kampauksen tapaista, netti on pullollaan ihan ilmaisia tutoriaaleja. Vaatteet voi olla kirpparilta, sieltäkään ei tarvitse ostaa rytkyjä kun monesti löytyy oikein siistejä ja tyylikkäitä vaatteita halvalla. Hyviin kenkiin jos raaskii säästää rahaa, niin jo on hyvä!
[/quote]
Ja vielä yksi juttu, nimittäin KYNNET! Kynsiviila (lasinen) kestää melkeinpä ikuisesti ja sillä saa aina kynnet siistiin kuntoon. Lisäksi ostaa kiillotusviilan ja kiillottaa kynnet säännöllisesti, ei tarvitse laittaa kynsilakkaa mutta ovat ehdottomasti hyvännäköiset. Monet ulkonäköön liittyvät tuotteet on sellaisia, että kun niihin kerran laittaa rahan niin niillä saa kyllä huolehdittua ulkonäöstä todella pitkään.
Kädet ja kynsinauhat voi muuten rasvata vaikka perusvoiteella tai ruokaöljyllä iltaisin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:56"]Hyvä aloitteleva äidinkielen opiskelija, teksti kannattaa aina jakaa kappaleisiin, niin sen saattaisi joku jaksaa lukeakin. :)
[/quote]
Normaalin kokoinen kappale tuo oli ja normaali aikuinen sen jaksaa lukea, jos on tottunut muuhunkin kuin twitter-viestittelyyn.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:09"]Mutta kerroin vaan itsestäni, en tiedä miksi. Mutta itse olen niin järkky ilman meikkiä, että pakko on!
[/quote]
Niin, koska kauneusihanteesi ei ole vaalea suomalainen, vaan tumma italialainen. Jonkun muun mielestä voisit olla nätimpi ilman meikkiä.
Mulle ulkonäöstö välittäminen on sitä, että huolehdin ihoni puhdistuksesta/kosteuttamisesta, hiusteni harjaamisesta ja suihkussa käymisestä. Ja katson peilistä miellyttääkö päivän asukokonaisuus itseäni. Tunnen oloni näin paljon varmemmaksi ja aidommaksi kuin viisi vuotta sitten kun olin muotia seuraava teinipissis joka ei uskaltanut kauppaan ilman rajauksia ja täyttä tällinkiä. Jos joku repii perseensä siitä etten meikkaa ja laita kiloa hiusmuotoilutuotteita päähäni päivittäin, niin ei oo mun ongelma.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:56"]Hyvä aloitteleva äidinkielen opiskelija, teksti kannattaa aina jakaa kappaleisiin, niin sen saattaisi joku jaksaa lukeakin. :)
[/quote]
Normaalin kokoinen kappale tuo oli ja normaali aikuinen sen jaksaa lukea, jos on tottunut muuhunkin kuin twitter-viestittelyyn.
[/quote] Täällä nettimaailmassa kun ei tuollainen wall of text yksinkertaisesti toimi, täti hyvä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:38"]Mulle ulkonäöstö välittäminen on sitä, että huolehdin ihoni puhdistuksesta/kosteuttamisesta, hiusteni harjaamisesta ja suihkussa käymisestä. Ja katson peilistä miellyttääkö päivän asukokonaisuus itseäni. Tunnen oloni näin paljon varmemmaksi ja aidommaksi kuin viisi vuotta sitten kun olin muotia seuraava teinipissis joka ei uskaltanut kauppaan ilman rajauksia ja täyttä tällinkiä. Jos joku repii perseensä siitä etten meikkaa ja laita kiloa hiusmuotoilutuotteita päähäni päivittäin, niin ei oo mun ongelma.
[/quote]
Jotenkin tosta sun viestistä paistaa silti katkeruus? Eli sun mielestä on teinipissis jos ei halua lähteä ihmisten ilmoille ilman meikkiä?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"]En ole ap, mutta muakin kiinnostaa, että mitä te meikkaamattomat naiset ajattelette meikkaavista kanssasisaristanne? Uskotteko olevanne parempia, niinkuin ap kirjoitti?
[/quote]
Rehellisesti sanoen, kun näen meikatun naisen, niin alan aina kuvittelemaan miltä hän näyttäisi ilman meikkiä. Tavallaan photoshoppaan häntä mielessäni puhtaaksi meikeistä. Se on ihan mielenkiintoinen mielikuvitusharjoitus. Tämä selittyy sillä, että olen kuvataiteilija ja piirtelen usein ohikulkijoita jos on luonnoskirja mukana. Ihminen ja meikin illuusio ovat kiinnostavia teemoja.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:56"]Hyvä aloitteleva äidinkielen opiskelija, teksti kannattaa aina jakaa kappaleisiin, niin sen saattaisi joku jaksaa lukeakin. :)
[/quote]
[/quote] Täällä nettimaailmassa kun ei tuollainen wall of text yksinkertaisesti toimi, täti hyvä.
[/quote]
Mobiililaitteilla on joku bugi kappalejaossa. Vauva.fi saisi jo korjata tuon.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:38"]Mulle ulkonäöstö välittäminen on sitä, että huolehdin ihoni puhdistuksesta/kosteuttamisesta, hiusteni harjaamisesta ja suihkussa käymisestä. Ja katson peilistä miellyttääkö päivän asukokonaisuus itseäni. Tunnen oloni näin paljon varmemmaksi ja aidommaksi kuin viisi vuotta sitten kun olin muotia seuraava teinipissis joka ei uskaltanut kauppaan ilman rajauksia ja täyttä tällinkiä. Jos joku repii perseensä siitä etten meikkaa ja laita kiloa hiusmuotoilutuotteita päähäni päivittäin, niin ei oo mun ongelma.
[/quote]
Jotenkin tosta sun viestistä paistaa silti katkeruus? Eli sun mielestä on teinipissis jos ei halua lähteä ihmisten ilmoille ilman meikkiä?
[/quote]
En tarkoittanut yleisesti, vaan että olin ihan kirjaimellisesti muotia seuraava teinipissis silloin viisi vuotta sitten. Ja puhuin vain ja ainoastaan omasta suhteestani meikkaukseen. Mulle on ihan sama miltä muut ihmiset näyttää. En valitse kavereitani sen perusteella, että laittautuuko vai ei.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:01"]Paljon riippuu "omista väreista". Itse olen valkoripsinen, ja olen meikannut käytännössä joka päivä 13-vuotiaasta lähtien. Olen 52-vuotias.
[/quote]
Joku ei välttämättä halua käyttää edes sitä viittä minuuttia meikkaamiseen. Tai käyttää rahansa mielummin vaikka luomupähkinöihin kuin ripsariin. Eivät ne ole tekosyitä vaan ihan oikeita syitä tälle ihmiselle.
[/quote] Ituhippi :D
[/quote]
Ketä tässä haukut? Kuvitteletko argumentaatiosi olevan vakuuttavaa?