Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette välitä ulkonäöstänne?

Vierailija
27.07.2015 |

Miksi joillekin normaali meikkauskin on olevinaan jotain superpinnallista ja aikaa vievää turhamaisuutta? Miksi kuvittelette olevanne jotenkin fiksumpia, parempia ja älykkäämpiä kun toitotatte meikkaavanne ja laittavanne hiuksenne kerran vuodessa juhliin? Yleensä nämä edellämainitun kaltaiset naiset ovat jotenkin todella homssuisen oloisia muutenkin.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:29"]

Nämä on niitä, jotka eivät pillukarvojaankaan siisti. Sitten itkevät täällä, kun mies ei suostu nuolemaan pildee.

[/quote]

En itke, kun minulle jopa perinteinen "lähetyssaarnaaja" tuottaa enemmän nautintoa kuin nuoleminen, joka on täysin yäk!

Vierailija
2/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:21"]

Nämä on niitä, jotka eivät pillukarvojaankaan siisti. Sitten itkevät täällä, kun mies ei suostu nuolemaan pildee.

[/quote]

En itke, kun minulle jopa perinteinen "lähetyssaarnaaja" tuottaa enemmän nautintoa kuin nuoleminen, joka on täysin yäk!

[/quote]

Lähetyssaarnaja on ehdottomasti paras asento, lämmin, läheinen, turvallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:48"]

En ole ap, mutta muakin kiinnostaa, että mitä te meikkaamattomat naiset ajattelette meikkaavista kanssasisaristanne? Uskotteko olevanne parempia, niinkuin ap kirjoitti?

[/quote]

En usko olevani parempi, mutta en huonompikaa. Minulle on täysin yhdentekevää niin toisten naisten pakkelit kuin p*karvat.

Ainoa "ongelma" on se, että meikki ja keinotekoisesti paranneltu ulkonäkö alkaa rajoittaa naisten elämää kohta kuin burkha, ja ulkonäön paranteluun käytetty aika, vaiva ja raha on poissa jostakin muusta tärkeämmästä. Ei uskalleta mennä edes roskapussia viemään "alastomana".  Alapää voi olla kyllä täysin paljas, mutta kasvot eivät.

Vierailija
4/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:21"]

[/quote]

[/quote]

Lähetyssaarnaja on ehdottomasti paras asento, lämmin, läheinen, turvallinen.
[/quote] Joo, kerran viikossa lottolähetyksen jälkeen, pimeässä peiton alla.

Vierailija
5/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska keskinkertaisesta pohjasta ei saa

millään hyvää. keskinkertainen on aina

keskinkertainen

Vierailija
6/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa siitä, että tämä ei ollutkaan läskialoitus. ;) 

Meikkaan, mutta osaan olla myös meikkaamatta. Pidän meikkaamisesta ja meikkailen kyllä arjessa ja juhlassakin, mutta en koe menettäneeni kasvojani, jos menen kaupungille tai maitokauppaan ilman meikkiä. Ja joskus olisi hyvä antaa ihon välillä hengittääkin ilman meikkikerrosta. 
Ja joskus muuten näytän myös nuhjuiselta ja homssuiselta, jopa ihan karmivalta! Ja tiedättekö: sekin on ihan ok. Ei minun perässäni liiku (ainakaan yleensä!) paparazzeja, eikä minusta saa revittyä seiskaan närkästyneitä juttuja, kun näytinkin aivan ravihevoselta. 

Vierailija
7/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi kuulostaa ylimieliseltä, mutta olen meikkaamattomanakin  huolitellumpi kuin tuttavani, jonka suttuiset ripsien pidennykset sojottavat sinne tänne, rajaukset ovat missä sattuu, kulmakarvat piirretyt ohuet viivat, värivoiteen raja näkyy ja huulipuna on mahdollisimman räikeä.

Voi olla meikattu, mutta ei huoliteltu.

Vierailija
8/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä huolehtiminen on Suomessa yks vitun noidankehä. Jos et välitä, olet ruma, läski finninaama yms. Ja jos huolehdit, olet joku ruma, ylimielinen kusipää ja sinusta etsitään virheitä. Tämän miehenä huomannut, koska tykkään treenata, huolehtia hygienniasta ja ulkonäöstä ja pukeutua tietyllä tavalla. M25

Vierailija
9/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitänhän minä. Syön hyvin, urheilen, pidän huolta hygieniasta ja ihon kunnosta. Käytän minulle sopivia vaatteita ja pidän hiukset siisteinä. En kuitenkaan näe mitään syytä paklata naamaani tai väännellä hiuksia jänniin kampauksiin, en saa siitä mitään, mutta se vie paljon aikaa, vaivaa ja rahaa. Koen lisäksi näyttäväni huonommalta meikattuna kuin ilman meikkiä.

Vierailija
10/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:37"]Välitän ja huolehdinkin, nykyään. Ennen olin poikatyttö en siis meikannu tms. Kaikki muuttui synnytyksen jälkeen, löysin vissiin sen naiseuteni :D Nyt kun meikkaan ja valitsen vaatteni paremmin, huomaan että läheisteni käytös mua kohtaan on muuttunut?

En siis omasta mielestäni ole luonteeltani muuttunut, mutta nyt mua pidetään leuhkana ja pinnallisena :(
[/quote]

Kateellisten panettelua, älä välitä :-D
Puuteroitu nenä pystyyn ja anna niiden haistaa sun hajuvesi!

Vierailija
11/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaudun. Hiukset, meikkaan, siistit ja mietityt vaatteet. Mutta ei mitään tekoripsiä ym mulla ei ole. Mulle on ihan sama laittautuuko muut naiset. Mutta toivoisin ettei meitä huoliteltuja katsottaisi nenän vartta pitkin!

Vierailija
12/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittautunut koska en kelvannut miehelleni kuitenkaan olipa päällä ja naamassa mitä tahansa. Toki mies toivoi että olisin edes joskus tälläytynyt. Ryysyissä meikittä hiipiminen oli siis hiljainen protesti. Suhteessa oli kaikki muukin päin vittua. Eron jälkeen heräsin eloon, aloin liikkumaan, laihduin, aloin kiinnittämään huomiota ulkonäkööni, opettelin meikkaamaan ja hoitamaan hiuksiani, tekemään kampauksia ym. Mutta en meikkaa nytkään joka päivä (en jaksa). Tai meikkaan jos on töitä, nyt ei ole.

Vierailija
13/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ulkonäöstä pitäisi erityisemmin välittää? Olen naimisissa ja miehelle kelpaan ihan tällaisenaan, joten ei tarvetta iskeä miehiä. Viihdyn omana itsenäni, joten miksi pitäisi jotenkin kaunistautua erikseen? En silti mikään kamala rölli ole, vaan peseydyn päivittäin, tuoksun raikkaalta, harjaan hiukseni ja sitaisen ne ponnarille ja siinä se.

Joskus laitan ripsiväriä ja joskus en. Toisinaan saatan ulos lähtiessä meikata huvikseni oikein kunnolla ja tottakai lopputulos on ihan jotain muuta kuin lähtökohta, mutta en minä silloin itseltäni näytä, vana se nyt on sellainen oma huvinsa ja tapahtuu ehkä kerran kvartaalissa. Näinkin ihan naturellina olen jonkun mielestä kaunis ja jonkun mielestä ehkä en. Meikattuna aivan sama juttu. Sitäpaitsi mitä väliä minulle on toisten mielipiteillä?

Tärkeintä on, että on oma itsensä ja viihtyy kropassaan. Jos se vaatii jonkun kohdalla meikkausta ja puunausta, niin siitä vaan, itse viihdyn näin.

Vierailija
14/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee niin hyvä mieli kun oma hiusväri on kaunis eikä sitä tarvitse 3 viikon välein peittää kemikaaleilla. Tykkään siitä, se on kaunis. Jotkut ostaa saman värin purkista, mulla se on luonnostaan. En käytä hiusgeeliä tai lakkaa, tulee likainen olo päänahkaan, samoin meikkivoide tuntuu tahmalta vaikka se olisi laadukkainta ja ammattilaisen levittämä.

Mulla on kauniit kulmakarvat ja silmät, joskus sipaisen ripsiväriä. Siinäpä se. Olen mielestäni kaunis enkä ollenkaan hiirulainen. Pidän itsestäni näin eikä mulla ole tarve sitä toitottaa tai itseäni peitellä keinotekoisten värien ja kemikaalien alle.

Vierailija
15/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:51"]

En laittautunut koska en kelvannut miehelleni kuitenkaan olipa päällä ja naamassa mitä tahansa. Toki mies toivoi että olisin edes joskus tälläytynyt. Ryysyissä meikittä hiipiminen oli siis hiljainen protesti. Suhteessa oli kaikki muukin päin vittua. Eron jälkeen heräsin eloon, aloin liikkumaan, laihduin, aloin kiinnittämään huomiota ulkonäkööni, opettelin meikkaamaan ja hoitamaan hiuksiani, tekemään kampauksia ym. Mutta en meikkaa nytkään joka päivä (en jaksa). Tai meikkaan jos on töitä, nyt ei ole.

[/quote] Lisään vielä että olen yksi niistä onnekkaista, joilla on luonnostaan mustat ja hyvänmalliset kulmakarvat eli en näytä kovin sairaalta ja valjulta vaikka en meikkaisi. En ole aiemmin tajunnutkaan miten onnekas olen tässä asiassa kunnes luin täältä kuinka ärsyttävää on puljata kulmakynän kanssa joka aamu.

Vierailija
16/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:21"]Hm. Mä kyllä välitän ulkonäöstäni ihan kohteliaisuudesta muita ihmisiä kohtaan. Käyn suihkussa kahdesti päivässä ja vaatteeni ovat aina siistit ja puhtaat. Poikatukka on helppo pitää sekin siistinä.

Meikkiä en kuitenkaan käytä. Enkä toitota olevani fiksumpi, älykkäämpi ja parempi kuin muut ihmiset.
[/quote]kahdesti päivässä suihkussa? No huhhuh. Eiks yks kerta päiväs riitä

Vierailija
17/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että meikkaavat naiset hyvin herkästi ajattelevat, että meikkaamaton pitää itseään parempana. Ihan neutraali kommentti meikkaamattomuudesta voi aiheuttaa ap:n kaltaista katkeruutta ja kiukkua. 

Vierailija
18/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkosi on harhaanjohtava, sillä pelkkä meikkaus, ei ole sama kuin ulkonainen olemus, sillä ihminen on kokonaisuus eli hyvä ulkonainen olemus luodaan kyllä aivan muilla esim. ryhti, eleet, ilmeet, äänenkäyttä, käytös jne.  joilla on paljon suurempi merkitys, kuin pelkällä meikillä.

Itse meikkaan tosi harvoin ja silloinkin peilistä katsoo minulle täysin vieras ihminen ja meikkiä enemmän panostan ihon- ja hiustenhoitoon, yöuniin, liikkumiseen, ryhtiin, omaan käyttäytymiseen kanssa ihmisiä kohtaan ja elää onnellista ja tasapainoista elämää. Ja tosiaan meikkaamisen ajan ja rahallisen arvon saatan käyttää mieluimmin vaikka liikkumiseen tai kirjan lukemiseen. Enkä tunne olevani sen parempi ihminen, sillä maailmaan mahtuu kaikkien kukkien kukkivan.

Vierailija
19/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä siitä, koska en välitä siitä.

Vierailija
20/80 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän samanlainen kysymys kuin: Joko olet lopettanut vaimosi hakkaamisen? Ei ole olemassa hyvää vastausta. Kysymys on jo aseteltu niin, että vastaaja joutuu puolustautumaan, eikä vastaus kelpaa kumminkaan.