Miten miehesi panostaa suhteeseenne/onko mitään tehtävissä?
Mun on ihan pakko kysellä, jos vaan saisin neuvoja? Meillä on pitkä liitto takana ja nyt on tämän kesän kestänyt huono kausi.
En saa mieheltä mitään huomiota, mies VAIN ON. Monet kerrat olen puhunut asiasta, mies kuuntelee ja sanoo ymmärtävänsä. Ehkä seuraavana päivänä tuo lempilimpparin mulle, mutta siihen se jää. Ei mitenkään edes YRITÄ "nähdä vaivaa":(
Älkää ymmärtäkö väärin, en mitään erikoiskohtelua tai muuta prinsessahömppää ole odottamassa, vaan ihan tavallista huomioimista ja pientä piristystä arkeen.
Mies ei siis juuri koskaan (ilman eri pyyntöä, ei aina silloinkaan) huomioi mua mitenkään. Unohtaa merkkipäivät jne. Kysyn josko voisi hieroa mua? Ei jaksa. Ei anna minulle mitään huomiota, kehonkielikin on torjuvaa, ei katso minuun päin eikä ota lähelle. On kuulemma töistä niin väsynyt, tulee siis 5 maissa kotiin, syö, katsoo telkkaria loppuillan ja sitten nukkuu, tämä toistuu päivästä toiseen.
En toivo ero vinkkejä (vielä). Millaista teillä muilla on? Miten saan miehen tajuamaan?
Kommentit (31)
Voi olla että mies on masentunut, mutta mitä tehdä asialle? Kuin seinille puhuisin. Ei jaksa mitään ja viikonloppuisin pitää vähintään sixpack saada....
Kannattaa erota jos ei ole kivaa.
Eroa nyt ihmeessä, sehän sun elämää helpottaa.
Kerro nyt mikä se sun ongelmasi on? Tarvitsetko kädestäpitäjää 24/7 ?
Mä suosittelen kanssa pariterapiaa. Meillä ei auttanut ollenkaan se kun itse yritin kertoa mitä olisin vailla, se oli juuri tuota että mies jaksoi tsempata tyyliin sen "yhden limpparin tuomisen" verran ja sitten oltiin taas samassa tilanteessa. Tätä kesti vuosikausia: apatiaa, tyytymättömyyttä, asiasta riitelyä, lyhyttä tsemppausta, apatiaa, tyytymättömyyttä jne. samaa rataa.
Lopulta huomasin etten enää edes niin välitä, koska en enää edes erityisemmin halua olla mieheni kanssa. Ei enää kiinnostanut ja halusin eroa. Siinä vaiheessa mies oli sitten sitä mieltä että on täysin epäreilua jättää hänet ilman että edes mennään pariterapiaan - hän ei ollut koskaan ottanut kovin tosissaan minun parisuhdevalitustani ennen kuin ero oli tosiasia, ja sitten oli jo liian myöhäistä.
Se klisee siitä miten naiset aina ja joka tapauksessa nalkuttavat on näköjään joillekin miehille (ainakin minun eksälleni) luonut sen virheellisen käsityksen ettei asia josta nainen koko ajan, vuodesta toiseen, valittaa, ole oikeasti mitenkään tärkeä eikä sille tarvitse tehdä mitään.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:51"]Eroa nyt ihmeessä, sehän sun elämää helpottaa.
Kerro nyt mikä se sun ongelmasi on? Tarvitsetko kädestäpitäjää 24/7 ?
[/quote]
Toisille ei riitä, että vaan asutaan yhdessä. Ei se mikään parisuhde ole. Kyllä muaki vituttais olla miehelleni pelkkä kodinhoitaja.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:51"]Eroa nyt ihmeessä, sehän sun elämää helpottaa. Kerro nyt mikä se sun ongelmasi on? Tarvitsetko kädestäpitäjää 24/7 ? [/quote] Toisille ei riitä, että vaan asutaan yhdessä. Ei se mikään parisuhde ole. Kyllä muaki vituttais olla miehelleni pelkkä kodinhoitaja.
[/quote]
Yyhoona on sitten helpompaa?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:51"]Eroa nyt ihmeessä, sehän sun elämää helpottaa. Kerro nyt mikä se sun ongelmasi on? Tarvitsetko kädestäpitäjää 24/7 ? [/quote] Toisille ei riitä, että vaan asutaan yhdessä. Ei se mikään parisuhde ole. Kyllä muaki vituttais olla miehelleni pelkkä kodinhoitaja.
[/quote]
Yyhoona on sitten helpompaa?
[/quote]
No tuosta en tiedä kun ei ole kokemuksia, mutta onha noita miehiä muitakin. Ei tarvitse jäädä kitumaan siihen paskaan suhteeseen jos toisella ei ole mitään halua yrittää saada suhdetta toimimaan. Kyllä niitä miehiä löytyy, joilla sitä halua on.
En huomannut ap:n mainitsevan sanaakaan siitä, miten ap itse huomioi miestä? Itse aloittaisin siitä. Panostaisin siis itse suhteeseen ja mieheen ja odottaisin, miten reagoi.
.
Mitä jos mies oikeasti on väsynyt, kärsii burnoutista? Ehkä lievää masennusta? Ei kuulosta olevan järin kiinnostunut muustakaan, jos vain iltaisin töiden jälkeen istuu tv:n ääressä. Voisin kuvitella, ettei silloin kukaan kykene panostamaan suhteeseen, kun omassa olemisessa on riittämiin töitä päivästä toiseen...
Ap tässä.
Joo, jäi tosiaan kertomatta. No arkena teen ruuan valmiiksi, mies pääsee syömään ja lepäämään töiden päälle. Vien lapset harrastuksiin, mies siis voi pari tuntia olla ihan rauhassa.
Viikonloppuna koitan kysellä "mitä tehtäis" jne, tai sitten suunnittelen itse, että mitä jos kävisimme jossakin, mies lähtee mukaan vain jos minä suostun ajamaan.
Yritän hoitaa suhdetta, kuuntelen aina kun mies kertoo jotakin, kannustan ja muutaman kerran kuussa esim. ostan miehelle jotain kivaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:33"]
Näinkin varmasti on, mutta ei ap:n kirjoitus kuulosta siltä että hänen tyytymättömyyteensä "ei auta vaikka mies tekisi mitä". Ei kuulosta siltä kuin mies tekisi oikein mitään.
Ja siis minun eksäni ei itsekään ole sitä mieltä että minä olen vain perustyytymätön eikä mikään siihen auta, vaan hän on sitä mieltä että minä en ole antanut hänelle TILAISUUTTA. Mitä nyt olen vuodesta toiseen asiasta valittanut, mitä nyt olen sanonut etten halua elää näin, mitä nyt monta kertaa sanoin harkitsevani eroa elleivät asiat parane - silloin se meni jotenkin kuin vesi hanhen selästä, niitä hän ei nähnyt tilaisuuksina panostaa parisuhteeseen. Oikea TILAISUUS olisi ollut se että siinä vaiheessa kun olin jo päättänyt erota: siinä vaiheessa hän olisi halunnut mennä pariterapiaan. Nyt kokee tulleensa jätetyksi syyttä suotta ja ilman tilaisuutta panostaa parisuhteeseen, mutta minä en vain enää jaksanut sen jälkeen kun rakkaus oli kuollut.
[/quote]
Niin, oletkohan kunnolla ajatellut mitä tuo "tilaisuus" tarkoittaa miehen näkökulmasta? Se tarkoittaa nimenomaan tilaisuutta huomioida toista OMA-ALOITTEISESTI. Kerrot toimineesi seuraavasti:
* valittanut vuodesta toiseen (= henkisesti todella kuluttavaa)
* sanonut että et halua elää näin (= osoittanut tyytymättömyyttä)
* sanonut harkitsevasi eroa ellei muutosta tule (= uhkaillut)
Tätä taustaa vasten en yhtään ihmettele, että miehesi koki koki jääneensä ilman tilaisuutta. Ei mies ole mikään tarpeidentyydytysautomaatti jonka saa valittamalla ja uhkailemalla toimimaan haluamallaan tavalla. Tuollainen painostus saa vain miehen vetäytymään kuoreensa, ilman tilaisuutta toimia vapaasti.
Siinä vaiheessa kun parisuhteessa aletaan jatkuvasti puhua "panostamisesta" ja "yrittämisestä", ollaan jo ajautumassa sivuraiteelle. Hyvä parisuhde perustuu vapaaehtoiseen haluun olla toisen kanssa.
Mikäs se sun ongelmasi on? En ymmärtänyt.