Operaatio jolla muutetaan silmät sinisiksi; jos muuttaisi vain toisen silmän?
Onko ihan hullu idea? :D Viittaan tällä siihen kun oli joku artikkeli että parin vuoden sisällä tulee mahdolliseksi operoida laserilla ruskeat silmät sinisiksi. Mulla on ruskeat silmät ja en haluaisi niistä kokonaan luopua, vaan jospa muuttaisin vain toisen värin? Monestihan eri värisiä silmiä ihaillaan ja ne ovat harvinaisetkin, mutta katoaako niistä "lumous" jos muille paljastuukin että ne eivät ole oikeaa heterokromiaa vaan kauneusleikkauksella tehdyt?
Kommentit (8)
Se on jo nyt mahdollista, pari vuotta sitten näin jo juttuja. Lääkärit-telkkariohjelmassa haastateltiin paria joille oli tehty. Oli vielä USA:ssa kiellettyä mutta tehtiin etelä-amerikan puolella. Yksi oli sellainen tapaus et oli eriparisilmät, ja korjasi toisen samanlaiseksi. Toinen taisi olla afro-amerikkalainen, joka halusi säihkyvän siniset silmät.
ei se keinotekoisuus mitään ihanuutta muuta. ei sitä tarvi kertoa.
mutta riskit kannattaa punnita.
Itse en riskeeraisi näkökykyäni ja silmieni terveyttä moisen pinnallisen seikan vuoksi. Turhamaisuutta ja typeryyttä! Tuollaiset operaatiot sisältävät aina riskejä, varsinkin kun on verrattain uusi juttu, ja työskennellään aralla alueella.
Ainakin 6 silmäleikkausta kokeneena ja lopulta toisesta silmästä näön menettäneenä en menisi ikinä yhteenkään mikä ei ole lääketieteellisesti pakko
Ei ne näytä yhtään aidoilta, kun niissä vaan tungetaan silmän sisään värillinen linssi. Näyttävät siis samalta kuin peittävä värillinen piilolinssi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:08"]
Ei ne näytä yhtään aidoilta, kun niissä vaan tungetaan silmän sisään värillinen linssi. Näyttävät siis samalta kuin peittävä värillinen piilolinssi.
[/quote]
Aijaa, mä kun muistelin että siinä sanottiin että silmästä "kuoritaan" laaserilla ruskea kerros jonka alta paljastuu kaikilta ihmisiltä sininen väri :o
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:08"]
[/quote]
Aijaa, mä kun muistelin että siinä sanottiin että silmästä "kuoritaan" laaserilla ruskea kerros jonka alta paljastuu kaikilta ihmisiltä sininen väri :o
[/quote]
Voihan niitä toteutustapoja olla muitakin, itselle on tuttu vain toi mainitsemani, ja on tosiaan ollut jo joitain vuosia tarjolla.
We now have enough reports of visual loss and visually threatening complications prompting the surgical removal of these iris color implants to strongly advise the public not to have this procedure for cosmetic purposes.
Neljä silmäleikkausta kokeneena sanoisin, että jos ei operaatiolla tähdätä näön pelastamiseen, ei operaatiota missään tapauksessa kannata tehdä.