Mun pitäisi aloittaa laihis.
158/72. Vaatekoko on 42-44. Caprit jouduin ostamaan isojen tyttöjen osastolta. Suurin osa kertyy siis mun keskivartaloon ja kasvoihin. Missään asennossa ei liikakeuka häviä.
Ajattelin yrittää karsia vehnäjauhot ja sokerit mahdollisimman minimiin.
Salaattia ja kalaa/kanaa. Gluteenittomia leipiä, munakkaita, paljon vettä.
Mitä muuta? Ehdotuksia? Salille ostettu jo 3 kuukauden kortti.
Kommentit (28)
Älä syö klo 18:00 jälkeen + juo kannullinen sitruunavettä joka päivä
Mä juon paljon vettä. Sitruunavettä en saa alas. Oltiin jossain lomalla ja joka paikassa laittoivat sitä sitruunaa vesikannuun ja yritin sitä juoda, mutta ei tullut mitään. Sitten piti alkaa sanomaan tarjoilijalle, että pelkkää vettä, ei sitruunaa. =)
Mulla karkaa helposti tuo iltasyöminen. Lapset nukkumaan ja mä iltapalalle.
Todella hyvä idea tuo, että ei saa syödä enää tietyn kellon ajan jälkeen!
Ap
Tuntuu, että mun pitää syödä tosi vähän, että laihdun, vaikka liikunkin.
Tai ehkä mä vain olen syönyt väärin. Joku sanoo, että pitäisi syödä usein ja suht paljon, mutta terveellisesti, niin aineenvaihdunta toimii, jaksaa liikkua täysillä ja painokin putoaa.
Kokeilen tuota päiväkirjaa.
Ap
Laihdutus kannattaa aloittaa mahdollisimman korkeista kaloreista millä puntarin luku pienenee. Sitten kun edistys loppuu niin lisää kalorivajetta hieman. Menee metsään jos heti tiputtaa kalorit mahd. pieneksi ja liikunnan kattoon.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:43"]No kyllähän ihminen leipää tarvitsee tai ainakin leseitä tai puuroa. Takaa riittävän kuidunsaannin. Kasviksia joutuisi syömään aika tavalla jotta kuituja saisi niistä tarpeeksi.
[/quote]
Tää on taas tän "ravintokasvatuksen" tulos. Ei ihminen tartte mitään hillittömiä määriä kuituja, jos ei ole vatsan toiminnassa ongelmia. Mulla toimii ilmab kuitujakin monta kertaa päivässä. Turha epäterveellisiä ja turhia viljoja on tähän sotkea.
Itse olen 173/75kg, liikuntaa 5x/vko, syön pt:n ohjeiden mukaan:
6 puuro, marjoja, reajuustoa
9 rahka,hedelmä
12 tavallinen lämmin ruoka, puolet lautasesta kasviksia
15 rahka+hedelmä
18 sama kuin lounas
21 kaksi ruisleipää
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:43"]
No kyllähän ihminen leipää tarvitsee tai ainakin leseitä tai puuroa. Takaa riittävän kuidunsaannin. Kasviksia joutuisi syömään aika tavalla jotta kuituja saisi niistä tarpeeksi.
[/quote]
Mihin tarvitset paljon kuitua?
[/quote]
Edistämään sydänterveyttä. Alentamaan kolesterolia. Ehkäisemään paksusuolensyöpää. Nopeuttamaan ruuansulatusta. Moneenkin asiaan.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:39"]
Laihdut vähentämällä kalorinsaantia alle kulutuksen. Ei sillä ole merkitystä syötko gluteenia, makkaraa herneitä vai puolikkaita kanoja.
Heitin arvion iästäsi ja arvioin aktiivisuuden kevyeksi:
Kulutuksesi on 1939 kcal - Nainen, 20 vuotta, 158 cm, 72 kg
Eli jos rupeat syömään 1200kcal päivässä ja käymään siellä salilla muutaman kerran viikossa, laihdut noin 1kg viikossa. Kokeile Ruokapäiväkirjaa.
http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja
[/quote]
Mikä tässä vastauksessa aiheuttaa vastalauseita? Onhan se ihan tosiasia, että vain vähentämällä energiansaantia alle kulutuksen ihminen laihtuu. Ja että laskennallisesti tuolla kalorimäärällä esim. laihtuisi sen kilon. Tosin yksilölliset erot tulevat ilmi vain kokeilemalla. Ihan omasta valinnasta sitten on kiinni, yrittääkö laihduttaa kilon viikkovauhdilla vai riittääkö -300g/vko.
ap on niin pienikokoine ihminen, että voi kyllä laskea dieetin 1200:een.
Googlaa go fat go, siitä saat hyvän ruokarungon ja liikuntaohjeet. Ei hiilareita kokonaan pois!
Turhaan sä sitä gluteenitonta leipää puputat. Ei se ole mikään oikotie onneen. Ihan yhtä hyvin voit syödä tavallista leipää.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:37"]
Turhaan sä sitä gluteenitonta leipää puputat. Ei se ole mikään oikotie onneen. Ihan yhtä hyvin voit syödä tavallista leipää.
[/quote]
Vielä parempi ilman leipää.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:37"]
[/quote]
Vielä parempi ilman leipää.
[/quote]
No niinpä! En tajua ollenkaan tota logiikkaa, että vaihdan gluteenittomaan. Gluteeniton on kaloritonta? :-D
Nyt on maanantai, eikö se oo perinteinen aloituspäivä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:16"]
Nyt on maanantai, eikö se oo perinteinen aloituspäivä.
[/quote]
Ei, vaan aloituspäivä on "huomenna"
Onko tää gluteiinivouhotus jotain uutta? Mihin se perustuu?
Niin munkin, mutta sitä ennen vielä yksi panini.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:39"]Laihdutus kannattaa aloittaa mahdollisimman korkeista kaloreista millä puntarin luku pienenee. Sitten kun edistys loppuu niin lisää kalorivajetta hieman. Menee metsään jos heti tiputtaa kalorit mahd. pieneksi ja liikunnan kattoon.
[/quote]
Ok. Mä liikun aina paljon, kun liikun. Vähintään 5 tuntia viikossa korkean sykkeen liikuntaa.
Eli mun pitää vain katsoa tarkemmin mitä suuhuni laitan, mutta syödä tarpeeksi.
Kiitos! Teihin voi aina luottaa. =)
Ap