Mun pitäisi aloittaa laihis.
158/72. Vaatekoko on 42-44. Caprit jouduin ostamaan isojen tyttöjen osastolta. Suurin osa kertyy siis mun keskivartaloon ja kasvoihin. Missään asennossa ei liikakeuka häviä.
Ajattelin yrittää karsia vehnäjauhot ja sokerit mahdollisimman minimiin.
Salaattia ja kalaa/kanaa. Gluteenittomia leipiä, munakkaita, paljon vettä.
Mitä muuta? Ehdotuksia? Salille ostettu jo 3 kuukauden kortti.
Kommentit (28)
Laihdut vähentämällä kalorinsaantia alle kulutuksen. Ei sillä ole merkitystä syötko gluteenia, makkaraa herneitä vai puolikkaita kanoja.
Heitin arvion iästäsi ja arvioin aktiivisuuden kevyeksi:
Kulutuksesi on 1939 kcal - Nainen, 20 vuotta, 158 cm, 72 kg
Eli jos rupeat syömään 1200kcal päivässä ja käymään siellä salilla muutaman kerran viikossa, laihdut noin 1kg viikossa. Kokeile Ruokapäiväkirjaa.
No kyllähän ihminen leipää tarvitsee tai ainakin leseitä tai puuroa. Takaa riittävän kuidunsaannin. Kasviksia joutuisi syömään aika tavalla jotta kuituja saisi niistä tarpeeksi.
Laske kaloreita. Toimii ja kertoo totuuden syömisistä. Kannattaa suosia kasvispainotteista ruokaa.
Niin ja kasvispainotteinen ruoka ei tarkoita pelkkiä salaatteja. Kasviksia voi syödä myös monipuolisesti.
Aika hauska miten nuo vaatekoot vaihtelevat. Minulla oli 42-44 käytössä kun olin 178/72. Ja sinulla 20 cm lyhyempänä samanpainoisena sama. :O No, pituus toki vaikuttaa ruumiinrakenteeseen, aika iso olin tuolloin minäkin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:19"]
Onko tää gluteiinivouhotus jotain uutta? Mihin se perustuu?
[/quote]
Ei yhtään mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:43"]
No kyllähän ihminen leipää tarvitsee tai ainakin leseitä tai puuroa. Takaa riittävän kuidunsaannin. Kasviksia joutuisi syömään aika tavalla jotta kuituja saisi niistä tarpeeksi.
[/quote]
Mihin tarvitset paljon kuitua?
Mun vatsa reagoi selvästi vehnään. Ruisleivästä se tulee todella kipeäksi ja turvonneeksi. Rakastan leipää enkä pysty sitä kerta heitolla lopettamaan. Aikaisemminkin kokeillut gluteenitonta leipää ja vatsa alkoi toimimaan normaalisti ja kivut ja turvotus hävisivät.