Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään pohjoisessa asuvaa joka osaisi kertoa miksette tahdo tutustua uusiin ihmisiin

Vierailija
27.06.2022 |

Minkälaiset sosiaaliset säännöt teillä on? Onko tapana että paikkakunnalle muuttaneita hyljeksitään ja pyöritään vain oman suvun kesken? Ei esim. haluta tutustua? Ei vastata uuden perheen lasten pyyntöihin tulla leikkimään? Ketään ei kiinnosta. Mulkoillaan vain silmät pyöreinä aivan kuin olisi maailman ihmeellisin asia että maailmassa on muitakin kuin oman pikkukylän/kaupungin porukka. Mitä te pelkäätte? Mikä teitä vaivaa? Aivan järkyttävä sosiaalinen ilmasto! Johtuuko siitä että suurin osa on kouluttamatonta tai ehkä amiksen käynyttä porukkaa eikä vain ole ns. kompetenssia keskusteluun? Miksi ei voi käyttäytyä normaalin tahdikkaasti, vaan pitää antaa itsestä ja yhteisöstään moukkamainen ja typerä kuva?

En enää yhtään ihmettele miksi Lappi autioituu. Fiksut muuttaa pois ja lahjattomat jää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kaksi riviä ja olin aikeissa vastata ja antaa näkemyksiä. Sitten luin loput ja ymmärsin, miksi kukaan ei halua sinuun tutustua. Turha tuollaiselle antaa mitään neuvoja jos et itse sitä näe.

Vierailija
2/13 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kaksi riviä ja olin aikeissa vastata ja antaa näkemyksiä. Sitten luin loput ja ymmärsin, miksi kukaan ei halua sinuun tutustua. Turha tuollaiselle antaa mitään neuvoja jos et itse sitä näe.

Tämä. Minä ainakin löydän todella helposti hyviä kavereita ja juttuseuraa saan aina. Olen itse ihan tavallinen ja ystävällinen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, peilistä löydät syypään taas kerran.

Vierailija
4/13 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei todellakaan ole kyse siitä että olisi lähdetty Lappiin vit tuilemaan ihmisille. Tänne on lähdetty avoimin ja iloisin mielin, oltu tahdikkaita ja ystävällisiä, tervehditty, osoitettu kiinnostusta.. mutta saatu pettyä totaalisesti.

Eikä olla edes mitään uusia täällä enää. Ihmiset ovat näennäisesti ystävällisiä, mutta eivät selkeästi halua olla tekemisissä muiden kuin omiensa kanssa. Lapset ovat tämän karvaasti huomanneet, ja kysyvät miksi emme muuta pois kun kukaan ei halua olla kaveri. Tällaista ongelmaa ei ole ollut koskaan, että lapsilla ei ole yhtäkään kaveria. Aivan järkyttävää.

Ap

Vierailija
5/13 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei todellakaan ole kyse siitä että olisi lähdetty Lappiin vit tuilemaan ihmisille. Tänne on lähdetty avoimin ja iloisin mielin, oltu tahdikkaita ja ystävällisiä, tervehditty, osoitettu kiinnostusta.. mutta saatu pettyä totaalisesti.

Eikä olla edes mitään uusia täällä enää. Ihmiset ovat näennäisesti ystävällisiä, mutta eivät selkeästi halua olla tekemisissä muiden kuin omiensa kanssa. Lapset ovat tämän karvaasti huomanneet, ja kysyvät miksi emme muuta pois kun kukaan ei halua olla kaveri. Tällaista ongelmaa ei ole ollut koskaan, että lapsilla ei ole yhtäkään kaveria. Aivan järkyttävää.

Ap

Vittuilu ja ilkeys on kuitenkin vahvana sinussa. Se näkyy, vaikka pidättelisitkin sitä ja yrittäisit käyttäytyä tahdikkaasti tervehtien. Ihmiset aistivat sen. Ehkä olet opettanut saman olemisen mallin lapsillesi. Lue nyt tuo aloituksesi uudelleen ja mieti millainen suhtautumisesi muihin ihmisiin on.

Vierailija
6/13 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut tavattua kunnon ihmisiä, jotka haluaisi ystävystyä. Muutin paikka kunnalle 30v ikäisenä ja minun ikäistä seuraa ei paljoa ole pikku paikkakunnalla. Moni juo viinaa ja on rivoja, niin ei sovi ittelle semmoinen.

Vierailija
7/13 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin pohjoisen pikkukylässä 15 vuotta. Vieläkin parhaat ystäväni ovat siellä enkä ole ikinä nähnyt missään sellaista kaunista, hienovaraista välittämistä. Ihmiset tuntuivat tietävän aina mitä olin vailla ja portailleni tuotiin tarvikkeita ja tavaraa ilman lähettäjän nimeä, kiitoksia odottamatta.

Lähempi tutustuminen vaati kyllä itseltä aloitteellisuutta enemmän kuin pelkkä tervehtiminen. Auttaa tietenkin jos on ns. tavallinen ihminen eikä heti epäile toisia kompetenssin puutteesta tms jos joku ei vaikkapa halua jutella. 

Vierailija
8/13 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vittuilu ja ilkeys on kuitenkin vahvana sinussa. Se näkyy, vaikka pidättelisitkin sitä ja yrittäisit käyttäytyä tahdikkaasti tervehtien. Ihmiset aistivat sen. Ehkä olet opettanut saman olemisen mallin lapsillesi. Lue nyt tuo aloituksesi uudelleen ja mieti millainen suhtautumisesi muihin ihmisiin on.

lol... Jokainen ihminen purkautuu joskus ja se on myös suositeltavaa. Ei tarkoita, että purkautuisi paikallisille.

-ei ap

Vierailija
9/13 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä on kyllä yliopistokin, että ei ne kaikki nyt ihan oppimatonta porukkaa ole. Tosin sellaset ei jää pikkukyliin. Jos ap on niin hieno että muilla ei ole kompetenssia keskusteluun, niin miksi ihmeessä olet tuppautunut moiseen paikkaan?

Vierailija
10/13 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuule 10 vuotta Lapissa asuttuani tiedän ton ihmistyypin ja just tommosia ne on. Mulkoilee vaan ja sosiaaliset taidot nolla. Onneksi pääsin sieltä pois. Ja älä yhtään kuuntele näitä "kyllä metsä vastaa niinku sinne huutelee" >>>>lapissa muuten EI VASTAA

Vierailija
11/13 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni geenipooli ja siihen päälle tietyt uskonnot niin...

Vierailija
12/13 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten. Tulipa tästä mieleen kun lapsena n 10v oltiin lomalla Kuusamossa niin usein nukuttiin teltassa ulkona ja muistan elävästi miten kesäöisin kuulun rauhankirkon vai mikälie se nyt oli vanhoillislest rakennus... Niin sieltä kantautui

lapsen/lapsien kirkumista! Ei mitään leikkivien lasten älämölöä vaan pelottavan kuuloista hirveää kirkumista! Tyttö lapselta kuulosti.

Nyt aikuisena mietin että mitähän ihmettä siellä oikein tapahtuikaan...

Vierailija
13/13 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi